PDA

Bekijk Volledige Versie : Iran verbreekt handelsbetrekkingen met Denemarken



Wizdom
06-02-06, 16:17
Iran verbreekt handelsbetrekkingen met Denemarken

Uitgegeven: 6 februari 2006 16:55
Laatst gewijzigd: 6 februari 2006 17:00

TEHERAN - Iran heeft de handelsbetrekkingen met Denemarken verbroken uit ongenoegen over de Deense spotprenten over de profeet Mohammed. Dat heeft de Iraanse minister Mir-Kazemi van Handel maandag bekendgemaakt.

"Vanaf morgen (dinsdag) kunnen geen producten meer uit Denemarken worden geďmporteerd. Alle zakelijke onderhandelingen of overeenkomsten met Denemarken worden opgeschort", aldus de bewindsman tegen de Iraanse staatstelevisie.


Ook kunnen schepen die onder Deense vlag varen in Iraanse havens op "zeer hoge" belastingen rekenen.

Onbek_01
06-02-06, 17:53
Dit vind ik eerlijk gezegd een goeie idee in ieder geval beter dan dat gebouwen in fik gestoken word of deense burgers aangevallen worden.
Geduldig zijn en de Profeet Mohammed(vzmh) in woord verdedigen is zeker een goeie zaak.

Mark
06-02-06, 19:51
Ik ben benieuwd of dit betekent dat ze geen MAERSK containers meer zullen accepteren in hun havens.

rja2
06-02-06, 20:01
Geplaatst door Wizdom
Iran verbreekt handelsbetrekkingen met Denemarken

Uitgegeven: 6 februari 2006 16:55
Laatst gewijzigd: 6 februari 2006 17:00

TEHERAN - Iran heeft de handelsbetrekkingen met Denemarken verbroken uit ongenoegen over de Deense spotprenten over de profeet Mohammed. Dat heeft de Iraanse minister Mir-Kazemi van Handel maandag bekendgemaakt.

"Vanaf morgen (dinsdag) kunnen geen producten meer uit Denemarken worden geďmporteerd. Alle zakelijke onderhandelingen of overeenkomsten met Denemarken worden opgeschort", aldus de bewindsman tegen de Iraanse staatstelevisie.


Ook kunnen schepen die onder Deense vlag varen in Iraanse havens op "zeer hoge" belastingen rekenen.
Doorgeven aan de EU.

En laat die Iran sancties opleggen ter waarde van die Deense handel, kan me niet voorstellen dat Iran geen handel heeft met de EU. Veel zal de handel met Denemarken niet zijn. En torenhoge belastingen voor Iraanse schepen in de EU havens natuurlijk.

Wizdom
06-02-06, 20:05
Geplaatst door rja2
Doorgeven aan de EU.

En laat die Iran sancties opleggen ter waarde van die Deense handel, kan me niet voorstellen dat Iran geen handel heeft met de EU. Veel zal de handel met Denemarken niet zijn. En torenhoge belastingen voor Iraanse schepen in de EU havens natuurlijk.

Azie staat te trappelen om de handel over te nemen... Hebben de Europeanen weer het nakijken....

Victory
06-02-06, 20:06
Ik geloof dat Iran zo rond de 28 miljard dollar handel heeft met de EU. Maar Iran zijn belangrijkste partners zijn aziatische landen (Japan, China, etc). Iran importeert alleen van Europa, dus alleen Europa heeft iets te verliezen.

Wizdom
06-02-06, 20:08
Geplaatst door Victory
Ik geloof dat Iran zo rond de 28 miljard dollar handel heeft met de EU. Maar Iran zijn belangrijkste partners zijn aziatische landen (Japan, China, etc). Iran importeert alleen van Europa, dus alleen Europa heeft iets te verliezen.

En dat in deze crisis tijd... Ze kunnen geen cent missen van die 28 Miljard... Straks kunnen ze de olie nog niet eens meer betalen...

kaassieforreal
06-02-06, 20:15
Geplaatst door Wizdom
En dat in deze crisis tijd... Ze kunnen geen cent missen van die 28 Miljard... Straks kunnen ze de olie nog niet eens meer betalen...

Beloof je dat je dan niet gaat zeuren dat er geen werk meer voor je is?

Wizdom
06-02-06, 20:16
Geplaatst door kaassieforreal
Beloof je dat je dan niet gaat zeuren dat er geen werk meer voor je is?

Ik vrees ook voor jou...

rja2
06-02-06, 20:17
Geplaatst door Wizdom
Azie staat te trappelen om de handel over te nemen... Hebben de Europeanen weer het nakijken....
de EU zal Iran eerst waarschuwen en een klacht bij vrijhandel organisatie neerleggen , als ze in die houding volharden krijgen ze sancties ter waarde van de handel met de Denen

Zo gaat het meestal, Iran zal worden aangepakt door de EU, als de EU dit niet doet, denken andere landen, dat ze met economische boycots tegen EU landen weg kunnen komen, bijvoorbeeld de andere Arabische landen.

Iran heeft een probleem.

Dat zal de politieke relatie met de EU verslechteren in het conflict over de verrijking van uranium bijvoorbeeld.

Wizdom
06-02-06, 20:19
Geplaatst door rja2
de EU zal Iran eerst waarschuwen en een klacht bij vrijhandel organisatie neerleggen , als ze in de houding volharden krijgen ze sancties ter waarde van de handel met de Denen

Zo gaat het meestal, Iran zal worden aangepakt door de EU, als de EU dit niet doet, denken andere landen, dat ze met economische boycot tegen EU landen weg kunnen komen, bijvoorbeeld de andere Arabische landen.

Iran heeft een probleem.

Dat zal de politieke relatie met de EU over bijvoorbeeld in het conflict over de verrijking van uranium zeker niet bevorderen.

Dom.. Dom... Dom... Afstraffen die Denen voor hun onbeschaafde gedrag... En de ZIONISTEN laat het KOUD...

China en Rusland lachen zich dood.... :hihi:

barfly
06-02-06, 20:21
Als Iran werkelijk niets meer te maken wil hebben met Denemarken dan heeft Mark gelijk. Als Iran de Maersk transport groep boycot dan is Iran een groot deel kwijt van haar potentieel om goederen te exporteren. Overigens wordt terecht geopperd dat Iran dan ook in EU havens ter compensatie zal moeten betalen. Conclusie: Iran kan dan inderdaad alleen nog maar handel drijven met China. De EU zal het nauwelijks schaden en de bevoling van Iran zal meer geld overhouden omdat er veel minder te koop is in de Iraanse winkels.

kaassieforreal
06-02-06, 20:21
Geplaatst door Wizdom
Ik vrees ook voor jou...

Ahaa zijn we dus alletwee EU bewoners... :schok:

Wizdom
06-02-06, 20:24
Geplaatst door barfly
Als Iran werkelijk niets meer te maken wil hebben met Denemarken dan heeft Mark gelijk. Als Iran de Maersk transport groep boycot dan is Iran een groot deel kwijt van haar potentieel om goederen te exporteren. Overigens wordt terecht geopperd dat Iran dan ook in EU havens ter compensatie zal moeten betalen. Conclusie: Iran kan dan inderdaad alleen nog maar handel drijven met China. De EU zal het nauwelijks schaden en de bevoling van Iran zal meer geld overhouden omdat er veel minder te koop is in de Iraanse winkels.

Dus wie is de GROTE VERLIEZER.... Zo kun je de strijd tegen de Aziatische tijgers wel vergeten... Jullie schieten jezelf in je eigen voeten...

rja2
06-02-06, 20:24
Geplaatst door Wizdom
Dom.. Dom... Dom... Afstraffen die Denen voor hun onbeschaafde gedrag... En de ZIONISTEN laat het KOUD...

China en Rusland lachen zich dood.... :hihi:
Nou en,

Dan maar geen handel met Iran, sommige dingen kan Iran geeneens kopen in China en Rusland. En die gasleiding kunnen ze ook wel vergeten.

Mark
06-02-06, 20:24
Trade in Goods

In 2004, EU imports from Iran totalled more than €8.18 Billion, whereas the value of EU exports to Iran in the same year amounted to more than €11.86 billion, resulting in a trade balance surplus for Iran of €3,684 million.

Iran occupies rank number 24th in the EU's total trade.

http://europa.eu.int/comm/trade/issues/bilateral/countries/iran/index_en.htm

Wizdom
06-02-06, 20:25
Geplaatst door rja2
Nou en,

Dan maar geen handel met Iran, sommige dingen kan Iran geeneens kopen in China en Rusland. En die gasleiding kunnen ze ook wel vergeten.

China en de Aziatische landen kunnen alles maken... Behalve DEENSE kaas dan...

kaassieforreal
06-02-06, 20:26
Geplaatst door barfly
Als Iran werkelijk niets meer te maken wil hebben met Denemarken dan heeft Mark gelijk. Als Iran de Maersk transport groep boycot dan is Iran een groot deel kwijt van haar potentieel om goederen te exporteren. Overigens wordt terecht geopperd dat Iran dan ook in EU havens ter compensatie zal moeten betalen. Conclusie: Iran kan dan inderdaad alleen nog maar handel drijven met China. De EU zal het nauwelijks schaden en de bevoling van Iran zal meer geld overhouden omdat er veel minder te koop is in de Iraanse winkels.

Juistem. En ik geloof dat China heel vriendelijk doch zeer doeltreffend zal inhaken op de exclusieve Iraanse afhankelijkheid. Mooi vooruitzicht voor de gemiddelde Iranier: Voor crappy teringzooi de hoofdprijs moeten betalen terwijl de rest van de wereld meewarig het hoofd schudt over zo veel oerstomme koppigheid.

barfly
06-02-06, 20:27
Geplaatst door Wizdom
Dus wie is de GROTE VERLIEZER.... Zo kun je de strijd tegen de Aziatische tijgers wel vergeten... Jullie schieten jezelf in je eigen voeten...

De grote verliezer zal altijd Iran zijn. Dat de EU een aanstaande economische strijd heeft met Azië is duidelijk. Wellicht zal de EU het onderspit delven maar dat duurt nog minstens 100 jaar. Iran zal verder niet meer ter sprake komen. Overigens zal de Aziatische wereld snel genoeg tegen hetzelfde probleem aanlopen als de EU. Onverenigbare verschillen met sommige landen en dictators.

Mark
06-02-06, 20:28
Geplaatst door Wizdom
China en de Aziatische landen kunnen alles maken... Behalve DEENSE kaas dan...

Wat vind de president van Iran van de behandeling van de Oeijgoer moslims in China?

Wizdom
06-02-06, 20:28
Geplaatst door kaassieforreal
Juistem. En ik geloof dat China heel vriendelijk doch zeer doeltreffend zal inhaken op de exclusieve Iraanse afhankelijkheid. Mooi vooruitzicht voor de gemiddelde Iranier: Voor crappy teringzooi de hoofdprijs moeten betalen terwijl de rest van de wereld meewarig het hoofd schudt over zo veel oerstomme koppigheid.

Iraniers zijn een slim volk en zijn goed bezig... Ik maak me geen zorgen over hun vooruitgang... Het is beter als ze onafhankelijker worden van een ZIONISTEN slavernij gedreven continent...

Wizdom
06-02-06, 20:29
Geplaatst door Mark
Wat vind de president van Iran van de behandeling van de Oeijgoer moslims in China?

Dat is juist... Mogelijk dat door betere betrekkingen tussen China en Iran ook dat zal verbeteren...

rja2
06-02-06, 20:30
Geplaatst door Wizdom
China en de Aziatische landen kunnen alles maken... Behalve DEENSE kaas dan...
Ja, en.

Wij als Westerse wereld zijn voor China en de Aziatische laden economisch veel belangrijker
als Iran.

Je onderschat de macht van de Westerse landen, dat zal ook wel in de VN blijken.

Wizdom
06-02-06, 20:34
Geplaatst door rja2
Ja, en.

Wij als Westerse wereld zijn voor China en de Aziatische laden economisch veel belangrijker
als Iran.

Je onderschat de macht van de Westerse landen, dat zal ook wel in de VN blijken.

China zal Europa heus wel onder de duim houden... Dat neemt niet weg dat ook China een enorme Olie Slokop is en vanwege haar expansie broodnodig een land als Iran te vriend zal willen houden om haar economie en welvaart te kunnen continueren... Het is dus in belang van beiden...


Ik geloof dat de Arrogantie Europa een beetje blind aan het maken is...


Er zal een tijd komen dat China de VS zal zien als een agressieve concurrent is die uit is op de schaarse energiebronnen op deze aarde... Wie economisch wil overleven zal toegang moeten hebben tot de grote energie voorraden van deze wereld...

Er zal een keer komen dat China NEE gaat zeggen... Puur uit eigenbelang...

barfly
06-02-06, 20:35
Even wat sec getallen:

EU bruto nationaal produkt 12.18 biljoen dollar.
Iran " " " 551.6 miljard dollar

Reken maar uit. Waar valt het meeste geld te verdienen?

barfly
06-02-06, 20:37
Geplaatst door Wizdom
China zal Europa heus wel onder de duim houden... Dat neemt niet weg dat ook China een enorme Olie Slokop is en vanwege haar expansie broodnodig een land als Iran te vriend zal willen houden om haar economie en welvaart te kunnen continueren... Het is dus in belang van beiden...


Ik geloof dat de Arrogantie Europa een beetje blind aan het maken is...

Als de situatie inderdaad op de spits wordt gedreven dan zal China de toegang tot energiebronnen worden ontzegd. Dat weet jij toch ook wel? China is niet in staat om de legers van de EU en de VS te verslaan.

rja2
06-02-06, 20:39
Geplaatst door Victory
Ik geloof dat Iran zo rond de 28 miljard dollar handel heeft met de EU. Maar Iran zijn belangrijkste partners zijn aziatische landen (Japan, China, etc). Iran importeert alleen van Europa, dus alleen Europa heeft iets te verliezen.
De export naar de EU is tien procent van het totaal, dat hakt er in volgens mij.

kaassieforreal
06-02-06, 20:40
Geplaatst door Wizdom
Iraniers zijn een slim volk

Ja dat bewijzen ze al een hele week :rolleyes:



en zijn goed bezig... Ik maak me geen zorgen over hun vooruitgang...

Ik ook niet, zoiets is voorlopig nog lang niet aan de orde.




Het is beter als ze onafhankelijker worden van een ZIONISTEN slavernij gedreven continent...

Jaja, het gaat je al weer boven de pet snap ik. Magoed, het Iraanse regime is het toonbeeld van een ontwikkeld, humaan, rationeel, liberaal en democratisch bewind he ;)

rja2
06-02-06, 20:42
Geplaatst door Wizdom
China zal Europa heus wel onder de duim houden...
China heeft een gigantische handels overschot met de EU , die handel willen ze zeker niet kwijt.

Ze doen ook een oneerlijke concurentie door hun valuta kunstmatig laag te houden.

Dan zullen ze harder worden aangepakt op dat vlak, dat zindt veel Westerse landen niet.

Wizdom
06-02-06, 20:43
Geplaatst door barfly
Even wat sec getallen:

EU bruto nationaal produkt 12.18 biljoen dollar.
Iran " " " 551.6 miljard dollar

Reken maar uit. Waar valt het meeste geld te verdienen?

Bij een energie crises veranderen dat soort cijfers drastisch... Desalniettemin is Iran soeverein en zelfvoorzienend...

Wizdom
06-02-06, 20:46
Het is beter als Europa inziet dat er grenzen zijn aan "het beledigende woord" en dat respekt beter is voor iedereen op deze aarbol... Zoniet (afgezien van het feit dat het onbeschaafd en baarbaars is) schieten ze zichzelf in de voeten...

Het is beter om geen instrument te zijn van de ZIONISTEN... De ZIONISTEN gebruiken landen en continenten als instrument om hun doelen te bereiken... Of EUROPA daar nu slachtoffer van wordt of niet is niet interessant... EUROPA is slechts een INSTRUMENT om hun DOEL te BEREIKEN...

barfly
06-02-06, 20:47
Geplaatst door Wizdom
Bij een energie crises veranderen dat soort cijfers drastisch... Desalniettemin is Iran soeverein en zelfvoorzienend...

Bij een energie crisis hebben de consumenten weer gezellige autoloze zondagen. De belangrijkste transporten blijven wel doordraaien hoor. Dat Iran zichzelf kan voorzien is goed daar heb ik geen problemen mee. Ik gun Iran voorspoed en welvaart.

Tomas
06-02-06, 20:53
Geplaatst door barfly
Als de situatie inderdaad op de spits wordt gedreven dan zal China de toegang tot energiebronnen worden ontzegd. Dat weet jij toch ook wel? China is niet in staat om de legers van de EU en de VS te verslaan.

Ik hoop wel dat in de geschiedenisboekjes over deze aankomende oorlog niks wordt vermeld van die cartoons. Je zou je toch dood schamen. Hopelijk houden ze het bij 9/11.

kaassieforreal
06-02-06, 20:54
Geplaatst door Wizdom
China zal Europa heus wel onder de duim houden... Dat neemt niet weg dat ook China een enorme Olie Slokop is en vanwege haar expansie broodnodig een land als Iran te vriend zal willen houden om haar economie en welvaart te kunnen continueren... Het is dus in belang van beiden...

Dat je een in verhouding economisch dwergje een voor China nog zo'n groot belang toedicht vind ik weer een grappige demonstratie van je onbenul. China zal harder lopen voor zijn echte handelspartners dat garandeer ik je. En ik vraag me af hoelang je China een vriend kan blijven noemen als ze op uitnodiging van de Iraanse regering qua handel een monopolist worden.




Ik geloof dat de Arrogantie Europa een beetje blind aan het maken is...

Ach het gele gevaar uit Japan van zo'n vijfentwintig jaar geleden hebben we ook overleefd, sterker nog, Japan heeft de grote boom al lang achter de rug.




Er zal een tijd komen dat China de VS zal zien als een agressieve concurrent is die uit is op de schaarse energiebronnen op deze aarde... Wie economisch wil overleven zal toegang moeten hebben tot de grote energie voorraden van deze wereld...

Nu geef je zelf al aan dat het niet zo om Iran draait eigenlijk.



Er zal een keer komen dat China NEE gaat zeggen... Puur uit eigenbelang...

Voorlopig is de gemiddelde Chinees gewoon nog arm, oftewel China is qua afzet toch vooral afhankelijk van de export. China zal echt niet om vriendjes te worden met Iran de grootste klant in de kou zetten. Chinezen zijn daar nou net even te slim voor (en dan vraag je je onwillekeurig toch af waarom we altijd spreken van Aziatische economische tijgers)

rja2
06-02-06, 20:55
Geplaatst door Wizdom
Het is beter als Europa inziet dat er grenzen zijn aan "het beledigende woord" en dat respekt beter is voor iedereen op deze aarbol... Zoniet schieten ze zichzelf in de voeten...
Dat heeft niks die spotprenten te maken.

Op een economische sanctie reageert de EU bijna altijd standaard, zelfs in een conflict met China of Amerika en die worden bijna altijd in de minne geregeld na veel touw trek werk heen en weer.

Niemand schiet op met een economische sanctie, waarom dacht je dat al die Arabische regeringen die economische boycots aan de burgers overlaten, ze weten wat de reactie van de EU zal zijn op een economische sanctie vanuit een regering.

Misschien kaart Denemarken dit niet aan bij de EU, maar dat kan me bijna niet voorstellen.

rja2
06-02-06, 21:04
Geplaatst door barfly
Als de situatie inderdaad op de spits wordt gedreven dan zal China de toegang tot energiebronnen worden ontzegd. Dat weet jij toch ook wel? China is niet in staat om de legers van de EU en de VS te verslaan.
Waarom,

Het gaat er om wie het meeste geld heeft voor de olie,

Dat geld hebben wij nog steeds.

Ik snap niet dat China niet meer aan alternatieve energie doet , die regering kan dat van boven opleggen, dat zal de Westerse landen niet lukken met de machtige olielobby.

kaassieforreal
06-02-06, 21:05
Geplaatst door Wizdom
Het is beter als Europa inziet dat er grenzen zijn aan "het beledigende woord" en dat respekt beter is voor iedereen op deze aarbol... Zoniet (afgezien van het feit dat het onbeschaafd en baarbaars is) schieten ze zichzelf in de voeten...

Het zou beter zijn als jij net als al die andere dombo's de zaken eens beter zou kunnen onderscheiden. Die spotprenten zijn nooit op gezag van de EU geplaatst. Verder hanteert de EU een grondregel en dat is religieuze vrijheid omwille van vrijheid van meningsuiting en viceversa. Dat betekent dat Europese burgers de vrijheid genieten met religieuze symbolen de spot te drijven binnen de grenzen van de wet. Dat een aantal opgewonden standjes een paar landen verderop hier geen boodschap aan hebben is hun probleem. Anders zeg je je abonnement op de Jyllands-Posten gewoon op.



Het is beter om geen instrument te zijn van de ZIONISTEN... De ZIONISTEN gebruiken landen en continenten als instrument om hun doelen te bereiken...

En dat heb je uit?



Of EUROPA daar nu slachtoffer van wordt of niet is niet interessant... EUROPA is slechts een INSTRUMENT om hun DOEL te BEREIKEN...

Gaje dat a.s. vrijdag ook in je preek opnemen?

barfly
06-02-06, 21:07
Geplaatst door Tomas
Ik hoop wel dat in de geschiedenisboekjes over deze aankomende oorlog niks wordt vermeld van die cartoons. Je zou je toch dood schamen. Hopelijk houden ze het bij 9/11.

Welnee wat eervolle leugens over en weer, flink veel dooien en dan een marshall plan.

Wizdom
06-02-06, 21:12
Geplaatst door kaassieforreal
Het zou beter zijn als jij net als al die andere dombo's de zaken eens beter zou kunnen onderscheiden. Die spotprenten zijn nooit op gezag van de EU geplaatst. Verder hanteert de EU een grondregel en dat is religieuze vrijheid omwille van vrijheid van meningsuiting en viceversa. Dat betekent dat Europese burgers de vrijheid genieten met religieuze symbolen de spot te drijven binnen de grenzen van de wet. Dat een aantal opgewonden standjes een paar landen verderop hier geen boodschap aan hebben is hun probleem. Anders zeg je je abonnement op de Jyllands-Posten gewoon op.



En dat heb je uit?



Gaje dat a.s. vrijdag ook in je preek opnemen?

Jij bent van het type dat sommige zaken pas opmerkt als het al te laat is... Mosterd na de maaltijd heet dat... Als Europa al naar de kl...e is... Omdat ZIONISTEN jullie als kruiwagen willen gebruiken...

Dacht je dat de ZIONISTEN op eigen kracht de STAAT ISRAEL zouden kunnen creeeren... Natuurlijk niet daar hebben ze slaven voor nodig als EUROPA en de VS...

Terwijl 99.9% van het seculiere EUROPA en VS dat niet de moeite waard vind...

kaassieforreal
06-02-06, 21:14
Geplaatst door Wizdom
Jij bent van het type dat sommige zaken pas opmerkt als het al te laat is... Mosterd na de maaltijd heet dat... Als Europa al naar de kl...e is... Omdat ZIONISTEN jullie als kruiwagen willen gebruiken...

Dacht je dat de ZIONISTEN op eigen kracht de STAAT ISRAEL zouden kunnen creeeren... Natuurlijk niet daar hebben ze slaven voor nodig als EUROPA en de VS...

Terwijl 99.9% van het seculiere EUROPA en VS dat niet de moeite waard vind...

Jaja het is weer tijd voor je roze en blauwe pilletje

Wizdom
06-02-06, 21:16
Geplaatst door kaassieforreal
Jaja het is weer tijd voor je roze en blauwe pilletje

Jij moet er eens een paar minder nemen...

Tomas
06-02-06, 21:20
Geplaatst door Wizdom
Jij moet er eens een paar minder nemen...

Kijk je nog wel eens naar de deense cartoons? Stiekem, als niemand kijkt? En ril je dan over je hele lichaam? Vertel eens eerlijk.

kaassieforreal
06-02-06, 21:34
Geplaatst door Wizdom
Jij moet er eens een paar minder nemen...

Hoeveel zionisten spreek jij eigenlijk op een dag?

H.P.Pas
07-02-06, 00:06
Geplaatst door Wizdom
Iraniers zijn een slim volk en zijn goed bezig...


Iran heeft, of beter gezegd had, één echte stok achter de deur: een aanval op de dollar, door olie in Euro's af te gaan rekenen. De start van zo'n Euro-oliemarkt in Teheran was voor dit voorjaar zelfs aangekondigd. Dat plannetje hebben ze dus nu in enen zelf getorpedeerd; het is duidelijk dat hier professionals aan het werk zijn. :bril: