PDA

Bekijk Volledige Versie : Muslim cartoon fury claims lives - sorry, kan het niet laten



mark61
06-02-06, 19:38
Moslims beginnen nu elkaar te doden. Frenzy ten top

Muslim protesters shout slogans during a demonstration in Kabul, Afghanistan
Some 200 protesters took to the streets in the Afghan capital Kabul
At least five people have been killed in Afghanistan as demonstrations against cartoons satirising the Prophet Muhammad swept across the country.

Two people died when protesters turned on the American airbase at Bagram, even though the US has had no involvement in the cartoons' publication.

[je zou denken dat ze in Afgh. wel grotere problemen hebben. Maar die zijn natuurlijk te lastig. En Denemarken maar braaf meebetalen aan de teringzooi die de Afghanen er zelf van gemaakt hebben.]

In Somalia, a teenage boy was killed and several others were injured after protesters attacked the police.

Rallies have also taken place in Iran, Thailand, Indonesia, India and Gaza.

They followed attacks on Danish embassies in Syria and Lebanon over the weekend. The cartoons were first published in a Danish newspaper.

Tensions continue to escalate around the world:

* Hundreds of protesters surround the Danish embassy in Tehran, throwing petrol bombs and rocks. Earlier 200 people had pelted the Austrian embassy in the city

[Oostenrijk? :confused: Haider is met jullie! IAEA connectie zeker]

* Iran's government says it is cutting trade ties with Demark, Iranian television reports

* Norway demands compensation from Syria after its embassy in Damascus was set on fire on Saturday

* The Turkish and Spanish prime ministers make a joint plea for respect and calm in an article in the International Herald Tribune

* In Indonesia, protesters target the Danish and US consulates in Surabaya, the country's second largest city. Protests are also held in the capital, Jakarta

* Riot police in the Indian capital, Delhi, fire tear gas and water cannons to disperse hundreds of student protesters

* Shops and businesses across Indian-administered Kashmir close after a general strike is called in protest at the drawings

* In Thailand, protesters shout "God is great" and stamp on Denmark's flag outside the country's embassy in Bangkok, the Associated Press news agency reports

[Thaise moslims hebben mot met hun eigen regering, lijkt me wat dringender]

* There are protests again outside the European Union offices in Gaza, following demonstrations there last week.

'Test our feelings'

Hundreds of people took part in the morning demonstration in Afghanistan's Laghman province, in a second day of protests in the city.

Demonstrators shouted "death to Denmark" and "death to France". They called for the expulsion of diplomats and soldiers, who were sent by both countries as part of international efforts in the US-led "war on terror".

"They want to test our feelings," protester Mawli Abdul Qahar Abu Israra told the BBC.

"They want to know whether Muslims are extremists or not. Death to them and to their newspapers," he said.

:( self-defeating

In Bagram district, a peaceful protest in the morning turned violent when around 300 "bandits and gangsters" tried to enter the US base, local police chief Mawlana Sayed Khel told the BBC.

A shoot-out with police left two protesters dead, and six police officers injured, he said.

Elsewhere, hundreds protested in Kandahar, Mazar-e-Sharif and the north-eastern province of Takhar. Some 200 demonstrators gathered outside the Danish embassy in the capital, Kabul.

Afghan President Hamid Karzai reiterated his condemnation of the cartoons and called on western nations to take "a strong measure" to ensure such cartoons do not appear again. "It's not good for anybody," he told CNN.

'Defending freedoms'

In the autonomous Somali region of Puntland, demonstrators marched through the port city of Bosaso, shouting anti-Western slogans and converging on the UN and international aid agency buildings.

[Waar je het voor doet. Somalië heeft collectief zelfmoord gepleegd, en nu nog even de hulporganisaties eruit gooien. Goe gedaan. Leuk voor de ongetwijfeld 99% van de Somali's die er niks mee te maken hebben. ]

A 14-year-old boy was reportedly trampled underfoot as police fired into the air to try and disperse an increasingly angry crowd.

Peaceful protests were held in several other Somali towns.

Max Stirner
06-02-06, 19:44
Wat een sukkels. Doet me denken aan Donald Duck die een irritante bromvlieg probeert te meppen en daarbij uiteindelijk zijn hele eigen huis aan gort slaat....

Denk dat hier mooie cartoons van gemaakt gaan worden.

Von_Binladen
06-02-06, 19:45
Kt denen.
Als ze hun bek hadden gehouden dan was er nu niks gebeurd.
Dit is religie-discriminatie!!! :stomp:

Von_Binladen
06-02-06, 19:47
Ze kennen het woord 'respect' niet.
:motorzaag :motorzaag :motorzaag

Von_Binladen
06-02-06, 19:53
Die gebouw verbranden in libanon is hartstikke fout maar de denen hebben totaal geen respect voor andere geloven.
Ze waren altijd veelgodenaanbidders geweest.
:laser: :laser: :laser: :laser: :laser: :laser: :laser: :laser:

Spoetnik
06-02-06, 19:57
Geplaatst door klaaskop
Het doet me ook denken aan de stortvloed van anti-semitische berichten in de pers net voor de oorlog in het Midden-oosten in 1967.

Dus al die negatieve anti-islamitische berichten in de Westerse media is de voorbode van een oorlog tegen de Islam?

Von_Binladen
06-02-06, 20:00
Geplaatst door klaaskop
Ehm: Egypte ten tijde van de farao's ? ;)
Idem de hele regio in het Midden-Oosten dacht ik.
Monothïsme is ook daar relatief nieuw zou ik zo zeggen.

Monotheisme bestond al sinds Adam vrind.
Het is alleen een feit dat de mensen niet luisterden naar de boodschappers zoals Enoch en Noach.
Ze vonden blijkbaar het hiernamaals niet zo belangrijk dus kozen zij voor de wereldseleven.

Divine_70
06-02-06, 20:00
Geplaatst door Von_Binladen
Ze kennen het woord 'respect' niet.
:motorzaag :motorzaag :motorzaag




Geplaatst door Von_Binladen
Kt denen.
Als ze hun bek hadden gehouden dan was er nu niks gebeurd.
Dit is religie-discriminatie!!!

En je weet zeker dat je nog wel bij de tijd bent. ? :rolleyes:
De Denen hebben niks "gezegd" hoor. :)
Het waren de ambassadeurs die zo "verstandig" waren dit nieuws wereldkundig te maken.


De ambassadeurs hadden gewoon hun bek moeten houden. :moe:

Cherry Bo
06-02-06, 20:02
Geplaatst door Von_Binladen
Die gebouw verbranden in libanon is hartstikke fout maar de denen hebben totaal geen respect voor andere geloven.
Ze waren altijd veelgodenaanbidders geweest.
:laser: :laser: :laser: :laser: :laser: :laser: :laser: :laser:

Beetje meer respect voor het VeelGodenAanbidder-isme graag. :o

Von_Binladen
06-02-06, 20:02
Geplaatst door Divine_70
En je weet zeker dat je nog wel bij de tijd bent. ? :rolleyes:
De Denen hebben niks "gezegd" hoor. :)
Het waren de ambassadeurs die zo "verstandig" waren dit nieuws wereldkundig te maken.


De ambassadeurs hadden gewoon hun bek moeten houden. :moe:

Precies kut ambassadeurs en kut tekenaar.
Ze zullen inshallah boeten voor hun zonden op de dag des vernietiging.

mark61
06-02-06, 20:04
Na, dit had ik niet helemaal in gedachten. Lamaar.

Von_Binladen
06-02-06, 20:04
Geplaatst door Cherry Bo
Beetje meer respect voor het VeelGodenAanbidder-isme graag. :o

Domme veelgodenaanbidders.
Ze verzinnen namen en maken vrouwelijke/mannelijke lichamen van Hout dan aanbidden zij deze vervloekte beelden.
Het is net als de katholieke kerk.
Zij hebben jezus beelden in hun 'heilige' kerk.

Von_Binladen
06-02-06, 20:05
Geplaatst door mark61
Na, dit had ik niet helemaal in gedachten. Lamaar.

Elke persoon zal boeten voor hun zonden.
Als jij denkt dat het leven alleen bestaat uit zuipen,feesten en slapen dan heb je het mis vriend.
God heeft je geschapen met een doel.

Von_Binladen
06-02-06, 20:07
Echte monotheisme kan je alleen nog vinden bij de jodendom en islam.
:boogie:

Divine_70
06-02-06, 20:11
:slapen:

Wide-O
06-02-06, 20:12
Geplaatst door mark61
Na, dit had ik niet helemaal in gedachten. Lamaar.

Komkommers Mark.

Of dacht je dat mensen hier nog op een rationele manier mee bezig waren ? :verrassin

Max Stirner
06-02-06, 20:13
Geplaatst door Von_Binladen

God heeft je geschapen met een doel.


Heeft ie jou geschapen om andere mensen te vervelen met slecht geschreven haatzaaiende bullsh*t?

Von_Binladen
06-02-06, 20:15
Geplaatst door Max Stirner
Heeft ie jou geschapen om andere mensen te vervelen met slecht geschreven haatzaaiende bullsh*t?

ahaha
Laat me raden.
Jij bent zeker een atheist of een veelgodenaanbidders

Von_Binladen
06-02-06, 20:17
Hé mensen ik ga jullie niet vervelen.
Ga genieten van deze snelle leven :stout: .

Cherry Bo
06-02-06, 20:17
Geplaatst door Von_Binladen
Domme veelgodenaanbidders.
Ze verzinnen namen en maken vrouwelijke/mannelijke lichamen van Hout dan aanbidden zij deze vervloekte beelden.
Het is net als de katholieke kerk.
Zij hebben jezus beelden in hun 'heilige' kerk.


Geplaatst door Von_Binladen
Ze kennen het woord 'respect' niet.
:motorzaag :motorzaag :motorzaag

I rest my case.

Spoetnik
06-02-06, 20:18
Geplaatst door klaaskop
:hihi:
Als er geen positief nieuws is ...
Ik doelde meer op de "volkswoede" .
Maar ik begrijp dat je de gelijkenis niet ziet.

Oh nee, ik ben het helemaal mee eens dat de anti-islamitische hetze een georganiseerde campagne van de elite is om een oorlog tussen het zogenaamde westen en de Islam te creeeren.

Von_Binladen
06-02-06, 20:20
Waarom word je voor antisemiet uitgemaakt als je joden op cartoon zet????
Ik weet dat de europeanen nu joden als goden aanzien.

Cherry Bo
06-02-06, 20:21
Geplaatst door Von_Binladen
Waarom word je voor antisemiet uitgemaakt als je joden op cartoon zet????
Ik weet dat de europeanen nu joden als goden aanzien.

Moet jij niet terug naar je afdeling?

heinz
06-02-06, 20:23
Geplaatst door Von_Binladen
Domme veelgodenaanbidders.
Ze verzinnen namen en maken vrouwelijke/mannelijke lichamen van Hout dan aanbidden zij deze vervloekte beelden.
Het is net als de katholieke kerk.
Zij hebben jezus beelden in hun 'heilige' kerk.

eerst begin je over respect en dan zeg je zoiets. een minachtende opmerking over de katholieke kerk en andere godsdiensten. totaal respectloos..

Von_Binladen
06-02-06, 20:24
Geplaatst door heinz
eerst begin je over respect en dan zeg je zoiets. een minachtende opmerking over de katholieke kerk en andere godsdiensten. totaal respectloos..

Is toch waar.
Sorry hoor maar je vind honderd procent beelden van Maria in de katholieke kerk.
Ik respecteer dat zij beelden aanbidden.
Het is alleen niet de waarheid.

Cherry Bo
06-02-06, 20:27
Geplaatst door Von_Binladen

Sorry hoor maar je vind honderd procent beelden van Maria in de katholieke kerk.
Ik respecteer dat zij beelden aanbidden.


Je weet er duidelijk totaal niks vanaf.


Geplaatst door Von_Binladen

Het is alleen niet de waarheid.

En datzelfde vinden andersgelovigen dan weer van jouw 'waarheid'.

heinz
06-02-06, 20:41
Geplaatst door Von_Binladen
Is toch waar.
Sorry hoor maar je vind honderd procent beelden van Maria in de katholieke kerk.
Ik respecteer dat zij beelden aanbidden.
Het is alleen niet de waarheid.

jij weet blijkbaar erg weinig van de katholieke kerk. jij gaat uit van jouw waarheid. ik kan daar best respect voor tonen maar als ik al die middeleeuwse taferelen op tv zie (doelloos gebouwen in brand steken) dan vraag ik me af in welke tijd we leven. er is geen fatsoenlijke dialoog mogelijk met radicale mensen, daar walg ik van.

H.P.Pas
06-02-06, 22:30
Geplaatst door Wide-O
Komkommers Mark.


Vale walm en gloederige sproet.