PDA

Bekijk Volledige Versie : Aan kruisvaarder Balkenende

Ali Eddaoudi
06-02-06, 22:43
Edit: suspected copyright infringement

Abu Hasjies
07-02-06, 15:07
Eindelijk iemand die het hypocriete gelul en de dubbele moraal aan de kaak stelt! Mensen die een groot publiek bereiken moeten dit meer doen!!

hansen
07-02-06, 16:35
Ja. ik snap de beledigde reacties.
Kwestie van: wie de schoen past trekt hem aan.

Uit jouw visie maak ik op dat het principe:
"we zijn allemaal gelijk, maar sommigen zijn gelijker dan anderen" blijkbaar ook geldt voor de Islam.

alle religies zijn gelijk(waardig), maar de Islam heeft meer gelijk dan de anderen.

of alle gelovigen zijn gelijk in hun recht om te geloven, maar moslims hebben dat recht meer dan anderen. (+ als bonus: het recht andersgelovigen via de Jihad om zeep te helpen)

Heeft de Islam soms een gen geimplanteerd in Moslims die hun extra lange tenen bezorgd ? ( om over korte lontjes maar te zwijgen )

Er heerst een "absoluut gelijk" virus onder alle religieuze extremisten:
waarvan ik zelf het prima zou vinden als de Heer/GOD ze persoonlijk allemaal uit het vekeer zou halen.

Ik vindt het jammer te moeten constateren, dat de Islam net zo'n
geweld(a)ig vreedzame religie is, als het Christendom dat in afgelopen eeuwen was. De inquisitie terug nii de vorm van Jihad e.d. Hallelujah !!!!

Persoonlijk interesseert het me geen moer wat anderen geloven. Ze gaan hun gang maar. Zolang ze mij er niet mee lastig vallen.
Dat is overigens ook de laatste 50 jaar de houding geweest in het Westen tegenover andere religies. Feitelijk desinteresse.
En conform het ideen: integreren met behoud van religie.
Dat is ontaard in een afwijzen van de NL regels hoe men met elkaar omgaat. Het is verworden tot een absolute claim van het eigen gelijk door wie,waar,wanneer dan ook.
Ik accepteer die visie van religeuze groeperingen NIET als het om geweld tegen anderen gaat.
Wat mensen denken moeten ze zelf weten. De grens wordt getrokken bij daadwerkelijk gedrag.

Nu wordt ik persoonlijk wel lastig gevallen met andermans religie.

Ik wens mezelf over 30 jaar niet terug te zien in een dictatoriale samenleving waar de Islam de dienst uitmaakt.

Dus zal ik mijn gedrag daarop vanaf nu afstemmen.

Gijs
08-02-06, 13:37
Een duidelijke brief voor Balkenende van Ali. Hier kan ik helemaal achter staan. Ik ben Christen en stemde eerst op het CDA, maar dat is nu wel over. Die man is dwaas als hij vindt dat men mag kwetsen onder het mom van persvrijheid. Dan is de wereld binnen de korste tijd verziekt. Zelf vind ik dat men nooit mag kwetsen,want het gaat altijd ten koste van een ander. Dat is erg laf.

bopper
08-02-06, 13:53
Welnee, er is helemaal geen strijd tussen de godsdiensten gaande.
De meeste mensen kunnen en willen in vrede samenleven, en hebben geen behoefte aan cartoons of woorden als "kruisvaarder".
De overgrote meerderheid van de mensen wil gewoon een baan, een opleiding, naar de moskee, synagoge of kerk gaan en een woning.
En gelukkig kan dit ook in steeds meer landen.
En wonderlijk als je schrijft "Maar toch ben ik voor het eerst in mijn leven trots op de Arabische wereld. Eindelijk een statement, eindelijk tonen ze zich als verdedigers van de religieuze beschaving." Vind je dit de trots van de Arabische wereld, dat gebouwen in de fik worden gestoken, en dat mensen niet meer luisteren naar hun religieus leiders?

Ik Hier?
08-02-06, 23:26
Hoe kun je nou trots zijn op de islamitische wereld op dit moment? Er komen een paar van die tekeningetjes, en ineens probeert men alles te slopen. Tijdens het in brand steken van een consulaat is zelfs iemand overleden. In mijn ogen is dit voor veel mensen gewoon weer een reden om tegen alles dat westers os aan te schoppen, ze hebben zelfs schade gedaan aan het Nederlandse consulaat. En nu is in Iran een "wedstrijdje Holocaust ontkennen" opgestart. (nadat de president van Iran dit ook al had ontkent) Trots? nee je zou je moeten schamen eigenlijk.De Islamitische samenleving loopt gewoon een paar honderd jar achter op de westerse.

Gijs
08-02-06, 23:43
Niet de Islamitische wereld moet zich schamen, maar de westerse wereld om met kwetsende tekeningen te komen. Laf, want het gaat altijd ten koste van een ander.

Ik Hier?
08-02-06, 23:50
Jawel de Islamitische wereld moet zich juist schamen, want niets rechtvaardigd het geweld dat ze gebruiken, en overigens hebben za daar ook genoeg tekenningen over het Christendom hoor. En die die wedstrijd dan die in Iran is begonnen??? ze doen het zelf ook net zo hard!! En zo iets heet bij ons vrijheid van meningsuiting. Maar de westerse wereld kan zichzelf beheersen! En niet terugvallen in geweld.

DieSter
09-02-06, 01:16
Hey Ali, wat haal je nou het verleden aan om Balkenende af te kraken? hebben ze dan geen reden om bang te zijn en dus maar op hun manier moedig een stelling te nemen? zou jij het willen als iemand jou verleden erbij haalt om vijandigheid tegen je in het heden te rechtvaardigen ook al was je fout?

Inna Allaha laa yuhibbu al mu'tadeen, 'adaawa het arabische woord voor vijandigheid heeft een connectie met 'awda wat terugkeer betekent.
Met andere woorden in het arabisch van de koran heeft vijandschap met "terugkeer" te maken, bijvoorbeeld in de tijd terug te grijpen naar iets om vijandschap in het heden te rechtvaardigen, zoiets als "de kruistochten" er telkens bij halen.

Schoon blad, elke keer weer, want als we naar het verleden blijven grijpen om vijandigheid en agressie tegen elkaar te rechtvaardigen doen we onrecht, wij willen namelijk ook dat Hij onze fouten "overlookt" of niet?

Wat jou mening ook is, ik weet het is moeilijk maar heb geduld in tijden van oorlog, en als je je bedreigt voelt weet dat de dreiging alleen van Allah kan komen, Hij heeft namelijke alle macht dus vrees Hem alleen opdat het goed met je moge gaan.

Vrede is over jou.

DieSter
09-02-06, 03:39
Als er een oorlog dreigt of een confrontatie(en de oorlog is verklaard door Al Qaida tegen het westen dus er is al een oorlog gaande), als je verstand hebt zorg je ervoor dat je basis op een waarheid rust wat je dan verdedigt, dit heet het moreel hoger grond nemen, je put daar dan je kracht uit zodat wanneer je tegen over de vijandigen staat je van boven naar beneden kan verdedigen. Dit is wat Europa nu aan het doen is door te refereeren naar vrijheid van meningsuiting, dit is namelijk een uitmuntend standpunt. Nu is de vraag, wat is de basis van de arabische en islamitische wereld waar zij kracht uit putten in het nemen van een confronterende houding? is die gebasseerd op een waarheid? of is het boosheid omdat zij zich beledigt voelen en opgeruind worden door machthebbers in hun landen? is boosheid het antwoord of geduld in tijden van oorlog zoals Allah ons aanraadt om te doen in de koran?

DieSter
09-02-06, 05:16
Geplaatst door DieSter
Als er een oorlog dreigt of een confrontatie(en de oorlog is verklaard door Al Qaida tegen het westen dus er is al een oorlog gaande), als je verstand hebt zorg je ervoor dat je basis op een waarheid rust wat je dan verdedigt, dit heet het moreel hoger grond nemen, je put daar dan je kracht uit zodat wanneer je tegen over de vijandigen staat je van boven naar beneden kan verdedigen. Dit is wat Europa nu aan het doen is door te refereeren naar vrijheid van meningsuiting, dit is namelijk een uitmuntend standpunt. Nu is de vraag, wat is de basis van de arabische en islamitische wereld waar zij kracht uit putten in het nemen van een confronterende houding? is die gebasseerd op een waarheid? of is het boosheid omdat zij zich beledigt voelen en opgeruind worden door machthebbers in hun landen? is boosheid het antwoord of geduld in tijden van oorlog zoals Allah ons aanraadt om te doen in de koran?

De aarde van Allah is ruim om uit te wijken, "En het goede land doet haar gewas uitkomen met de toestemming van Allah, en dat slecht is geworden komt niet uit tenzij in kleine maate. Zo leggen Wij de tekenen uit voor een volk dat dankbaar is". 7:58

Nu, kijk welk land hier het meest mee overeenkomt, en wees dankbaar.
Ik persoonlijk wil verder met de reis der mensheid, het vreemde land(al balad al ghareeb) is ontdekt in het westen(al gharb zie de overeenkomst met ghareeb yaa ghurraab) en zij die reizen, willen verder. En ik persoonlijk zou me vereerd voelen door die mensen op weg te helpen met hun onderneming. Het beste in de mensheid is het waard te verdedigen, en het slechte dat komt tot een eind, omdat Allah goed is en Hij is De Beerver(Al Waarith)

De profeet zei dat hij slechts een reiziger was in de wereld, en als je kijkt in de geschiedenis der profeten dan kun je zien dat zij bijna allen gereizd hebben...van het slechte naar het betere en dit is de evolutie want het slechte komt telkens weer tot een eind. (de pharao tot de esteblishment tegen de profeet tot de koningen van Europa, zij die niet wilden toenemen in rechtvaardigheid kwamen tot een eind).
Herinner dat de profeet heeft gestreden omdat men hem de mond wilden snoeren, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst, daar hebben de godsdienstigen voor gestreden. En of iemand wil geloven of niet, dit is zelfs een recht in de koran.

De Waarheid is van jullie Heer, dus wie wil laat hem geloven en wie wil laat hem ondankbaar zijn/ongelovig zijn, Wij hebben voor de verduisteraars(dhalimeena)/onrechtdoeners een vuur voorbereidt dat hun omvat als muren en het plafond van een tent zijn...18:29

Waquli alhaqqu min rabbikum faman shaa falyumin waman shaa falyakfur inna aAAtadna lilththalimeena naran ahata bihim suradiquha wain yastagheethoo yughathoo bimain kaalmuhli yashwee alwujooha bisa alshsharabu wasaat murtafaqan

Ittaqoo Allaha, la'allakom toflihoon.
Vrees/wees bewust van Allaha, omdat jullie mogen slagen.
De vrees is ook Zijn schepping, en Hij heeft het meeste recht op Zijn schepping dus ook de vrees, en Hij die De Barmhartige is, weet het beste wat Hij met Zijn schepping doet.

DieSter
09-02-06, 05:41
En het slechte is gedoemd te eindigen en het goede is wat overblijft en verder mee gewerkt wordt(dit is de zaak van Allah De Beerver) dus staar je niet blind op het slechte in de mensen en kijk erover heen opdat je er niet samen mee vernietigd wordt omdat het je heeft meegesleurd, Allah is goed en houdt van het goede dus wend je alleen naar Hem en sta voor het goede en verdedig het als het moet.
Dit is een waarschuwing en een advies.

De raven en kraaien vliegen, en de wolven rennen over de aarde en bestormen. De laatste der rij vogels zijn de zwarte vogels de raaf en de kleinere kraai, ze horen bij de wolven, ze zijn wel eens gezien spelende en samen etende. De raven en kraaien in de lucht en de wolven over de aarde. Samen en toch alleen, samen voor een goede zaak zijn zij niet te stoppen...vrees Allah alleen opdat jullie mogen slagen, en sta voor wat goed is en beterend en wees daardoor dus niet vijandig en laat anderen maar vijandig worden...vrees Allah alleen opdat jullie mogen slagen.
Ik persoonlijk heb zelfs een raaf zien eten met een adelaar in de midden van de weg...dus dat kan ook.

Yasmeen
09-02-06, 06:25
Geplaatst door DieSter
Hey Ali, wat haal je nou het verleden aan om Balkenende af te kraken? hebben ze dan geen reden om bang te zijn en dus maar op hun manier moedig een stelling te nemen? zou jij het willen als iemand jou verleden erbij haalt om vijandigheid tegen je in het heden te rechtvaardigen ook al was je fout?

Inna Allaha laa yuhibbu al mu'tadeen, 'adaawa het arabische woord voor vijandigheid heeft een connectie met 'awda wat terugkeer betekent.
Met andere woorden in het arabisch van de koran heeft vijandschap met "terugkeer" te maken, bijvoorbeeld in de tijd terug te grijpen naar iets om vijandschap in het heden te rechtvaardigen, zoiets als "de kruistochten" er telkens bij halen.

Schoon blad, elke keer weer, want als we naar het verleden blijven grijpen om vijandigheid en agressie tegen elkaar te rechtvaardigen doen we onrecht, wij willen namelijk ook dat Hij onze fouten "overlookt" of niet?

Wat jou mening ook is, ik weet het is moeilijk maar heb geduld in tijden van oorlog, en als je je bedreigt voelt weet dat de dreiging alleen van Allah kan komen, Hij heeft namelijke alle macht dus vrees Hem alleen opdat het goed met je moge gaan.

Vrede is over jou.

Vrede is over je Ster :)

Opmerkelijk dat men vaak van mening is dat als iemand 'het verleden' erbij haalt, dit gedaan wordt om zogenaamd vijandigheid en agressie tegen elkaar te rechtvaardigen... Is niemand van mening dat we van het verleden kunnen, en moeten, leren? En over welk verleden spreken we? Hoe kunnen we schoon blad maken als we het verleden niet leren? Juist als moslims kunnen we het verleden niet laten rusten. We moeten continu hen die ons zijn voorgegaan in gedachten houden... khair insAllah.

DieSter
09-02-06, 06:58
Geplaatst door Yasmeen
Vrede is over je Ster :)

Opmerkelijk dat men vaak van mening is dat als iemand 'het verleden' erbij haalt, dit gedaan wordt om zogenaamd vijandigheid en agressie tegen elkaar te rechtvaardigen... Is niemand van mening dat we van het verleden kunnen, en moeten, leren? En over welk verleden spreken we? Hoe kunnen we schoon blad maken als we het verleden niet leren? Juist als moslims kunnen we het verleden niet laten rusten. We moeten continu hen die ons zijn voorgegaan in gedachten houden... khair insAllah.

En de vrede is over je en Zijn barmhartigheid.

Je kunt niet leren van iets wat je niet na kunt gaan behalve dan door middel van het vertrouwen in de verteller, en de verteller als hij het verleden uit boeken haalt die door geleerden zijn geschreven dan is het hoogst waarschijnlijk dat de vertelling vervormd en verandert is omdat deze vroegere geleerden dan alleen door de machthebbers zijn gedoogd, en als we kijken naar de arabische wereld kan ik helaas concluderen dat die leiders niet echt rechtvaardig waren anders zou de arabische wereld al vol staan met bomen en gaarden in plaast van zich continue bezig te houden in het vrezen van anderen en daaruit handelen, misschien was het niet waar dat de rechtgeleide leiders na de profeet waren vermoord, maar zelfs dan is het vreemd dat deze geschiedenis toch staat beschreven. Als het wel zo het geval is dat ze zijn vermoord, denk je dan dat de leiders die het over namen iets anders zouden gedogen behalve dat wat hun machtspositie beschermt en de mensen in angst houdt voor anders dan Allah? Als het geval was dat de rechtgeleide leiders van de moslimeen werden vermoord dan kan ik alleen concluderen dat de rechtgeleiden met hen moesten vluchten of ook vermoord werden, en dan kan ik alleen concluderen dat wat wij nu hebben aan geschiedenis hetgeen is dat gedoogd werd door deze onderdrukkers doormiddel van hun opgelegde geleerden(die hun machts postitie dus beschermden anders waren ze geen geleerden natuurlijk. Nee dus, het verleden is in dit geval een bron voor vijandigheid dus sla ik liever een schoon blad open, en dat schone blad betekent: schrijf wat goeds in het boek des leven, of ga uit de weg of Hij gaat dwars door je heen. Zijn doel zal toch verwezelijkt worden, en Zijn doel is ook toename in rechtvaardigheid.
En ja we kunnen ook leren van de geschiedenis, maar die staat al in de koran "fa hal yuhlaku illa al qawma adhaalimoon"
Zal dan behalve het verduisterende/onrechtvaardige volk verslagen worden?
En andere verzen over de vernietiging en verslagenheid van hen die niet wilden toenemen in rechtvaardigheid.

DieSter
09-02-06, 07:09
De vrede van Allah is over jou en Zijn barmhartigheid en zegeningen.

DieSter
09-02-06, 07:21
Er was iets in het nieuws over Mariah Carey en ik vond Beatrix op haar lijken, hebben jullie dat ook? Beatrix is vast bezorgt om haar volk ze is uiteindelijk jullie koningin ook al staren jullie je blind op het cabinet...ik vind echt dat ze wat meer recht zou moeten hebben om haar bezorgdheid en misschien wel oplossingen te uitten voor haar volk. Want ik weet niet of het cabinet het kan.

sjaen
09-02-06, 12:13
Ephimenco / Brief aan Ali Eddaoudi
door Sylvain Ephimenco

Beste Ali Eddaoudi, schrijver, leraar en geestelijk verzorger.
We kennen elkaar van een debat dat we twee jaar geleden voerden in het programma ’Nova’. Het ging er toen nogal hard aan toe. Desondanks hebben we na afloop toenadering tot elkaar gezocht, mails uitgewisseld en afgesproken ooit een kop koffie samen te gaan drinken. Hoewel ik je aanvankelijk in de hoek van moslimextremisten plaatste, heb ik later mijn oordeel bijgesteld. Vrome moslim zeker en ook nog een met een kort lontje (in de befaamde uitzending van Rondom Tien met Hirsi Ali liep je ooit woedend weg). Maar ook een man van dialoog, warmbloedig maar oprecht. Je bent ook een paar jaar de leraar levensbeschouwing van mijn dochter geweest: uit haar mond niets dan goeds over jou. En dit heb ik je ook gezegd. Mijn oordeel werd onlangs bevestigd door een mooi en ontroerend stuk van jouw hand in Trouw, ’Moslimbroeder, wees goed voor uw vrouw’. Maar plots is er de cartoonaffaire en het lontje bleek nog korter dan ik dacht. Afgelopen dinsdag schreef je in NRC Handelsblad een open brief aan Balkenende. Het is een ongemeen harde brief vol persoonlijke beledigingen en onterechte verwijten, die met deze zin begint: ’Christen, hypocriet en minister-president.’ Een epistel waarin ook fel op de man wordt gespeeld wanneer je noteert: ’U bent wel eens het schoothondje van Bush genoemd, maar ik vind u nog geen deurmat waardig’. Op zich is het natuurlijk wel geruststellend dat dergelijke vunzigheid in onze open en vrije samenleving gepubliceerd mag worden. Geen Nederlander die zoiets in een Marokkaanse krant gepubliceerd zou krijgen. Enfin, waar het mij om gaat is dat je de premier verwijt zich achter de vrijheid van meningsuiting te verschuilen om moslims harder te kunnen treffen. (’U hebt zogenaamd uw naasten lief, maar geeft geen moer om de moslims, laat staan dat u ze begrijpt. U geniet stiekem van de negatieve aandacht die moslims nu krijgen.’) Voor iemand als Balkenende, die sinds de moord op Van Gogh juist respect en tolerantie voor religies vraagt, is dit meer dan onterecht. Nog dezelfde avond dat je stuk werd gepubliceerd herhaalde Balkenende dat ’de vrijheid van meningsuiting geen plicht is tot kwetsen’. Je misinterpretatie is nog tot daar aan toe. Erger wordt het wanneer je de tegenstellingen tussen christenen en moslims opblaast, door de staat van oorlog tussen hen uit te roepen. De christen Balkenende zou volgens jou zijn ’dolle kruisvaarders’ op moslims laten ’jagen’. Maar het volgende citaat is wellicht het meest schokkend: ’Mijn opvatting dat christenen nog altijd met de islam in oorlog zijn, wordt nagenoeg met de dag bevestigd. Ik geloof dan ook steeds minder in hecht broederschap tussen christenen en moslims; we kunnen elkaar hooguit tolereren.’ Is dit wat je morgen je leerlingen zal bijbrengen? Ali, je gekwetstheid heeft jou tijdelijk verblind. Hiermee geef je een droevige illustratie dicht bij huis van het wereldvreemde gedrag van tal van je geloofsgenoten de laatste dagen in de wereld. Geen moment twijfel ik aan je oprechte woede. Maar deze mag geen vrijbrief zijn voor je destructieve houding.

Bron; Trouw
Ik vind de collums van Sylvain Ephimenco niet altijd even 'smaakvol' ahum, maar hier moet ik hem gelijk geven.

zeneba
09-02-06, 21:04
salaam allijkoem
ik vindt de brief van ali heel goed hij zeg tenminste de waarheid eindelijk iemand die iets zeg ik als nederlandse schaam mij zelf dat te zijn. waarom altijd moslims dwars zitten en dan zeggen dat zij verkeert bezig zijn en de nederlandse samenleving is verkeert bezig zoals die wilders en die opdraaier van een hirsi ali met haar uit spraken. sinds die 2 aan het woordt zijn loopt de hele VVDachter hun kont omdat ze zelf geen woorden meer hebben schuilen ze achter die 2 gekken die horen in een gek huis niet in de politiek.maar ja als je 10 of 20 van die bodyguards achter je heb staan ja dan kan je alles zeggen wat je wil. en balkenende loop achter iedereen aan die heb zelf geen mening die moet wel anders kan hij gelijk op rotten want dan dreigt er weer een kabinet cricis daar is hij bang voor of niet ?Hou vol moslims Allah SWT zal jullie steunen inscha-allah,

Ik Hier?
09-02-06, 21:08
OMG Zeneba ik heb nog nooit zoveel onzin (en spelfouten) in 1 tekst gezien. Echt ongelofelijk.

zeneba
09-02-06, 21:24
dat ik spelfouten heb kan ik begrijpen,wij zijn niet allemaal professor of dokter in de letterkunde zoals jou.
en als jij vindt dat ik onzin schrijf dat is jou zaak,maar dit is een vrij land en ik mag zeggen wat ik wil en ik vind wat Ali heeft geschreven goed en ik kom op voor de moslims of het je bevalt of niet en anders moet je maar niet op een moslims site komen als je vindt dat de moslims beledigd mogen worden. :student:

DieSter
09-02-06, 22:24
Geplaatst door zeneba
dat ik spelfouten heb kan ik begrijpen,wij zijn niet allemaal professor of dokter in de letterkunde zoals jou.
en als jij vindt dat ik onzin schrijf dat is jou zaak,maar dit is een vrij land en ik mag zeggen wat ik wil en ik vind wat Ali heeft geschreven goed en ik kom op voor de moslims of het je bevalt of niet en anders moet je maar niet op een moslims site komen als je vindt dat de moslims beledigd mogen worden. :student:

Is toch grappig? een nederlander die zich ook in een hoekje voelt en nogwel in eigen land..ik vraag me af hoe dit nu kan, behalve dan de waarschijnlijkheid dat dit een grap is. Of misschien wel serieus omdat iemand denkt dat de mening van een autochtone hollander voor marokkanen meteen als een hart onder de riem is in hun boosheid en frustratie...leuk geprobeert? nee, kom gewoon met wat positiefs.

Ik Hier?
09-02-06, 23:38
Uiteraard mag je zeggen wat je wil, dat zeg ik ook niet. Alleen is het pure onzin, je zegt dat iedereen in het kabinet Wilders en Hirsi Ali achterna lopen, maar dat is pure onzin. De meeste partijgenoten "mogen ze zelfs niet" (en btw Wilders zit niet meer bij VVD)

Goed volgende

Diester, ik voel mij in een hoekje???? :confused: Dat komt dus ook regelrecht uit de duim. Als ik mij in een hoekje zou voelen, dan zou ik hier nu niet zijn. Ik was gewoon nieuwschierig.

Goed, dan nu weer inhoudelijk.
Je zegt: "en de nederlandse samenleving is verkeert bezig" Wie ben jij om te beoordelen? Zo is de Nederlandse samenleving nou eenmaal, misschien pas jij daar niet goed in.

Daarnaast zeg je dat Wilders en Hirsi Ali alles zeggen omdat ze bodyguards hebben? Denk je echt dat andere politici zich daarom inhouden??? Uit angst om in elkaar geslagen te worden door bodyguards ofzo???

Tenslotte wou ik je niet beledigen ofzo, maar ik zag zoveel (in mijn ogen) onzin, ik wist even niet meer waar ik moest beginnen.

Greetz

DieSter
09-02-06, 23:47
Geplaatst door Ik Hier?

Goed volgende

Diester, ik voel mij in een hoekje???? :confused: Dat komt dus ook regelrecht uit de duim. Als ik mij in een hoekje zou voelen, dan zou ik hier nu niet zijn. Ik was gewoon nieuwschierig.

Goed, dan nu weer inhoudelijk.
Je zegt: "en de nederlandse samenleving is verkeert bezig" Wie ben jij om te beoordelen? Zo is de Nederlandse samenleving nou eenmaal, misschien pas jij daar niet goed in.

Daarnaast zeg je dat Wilders en Hirsi Ali alles zeggen omdat ze bodyguards hebben? Denk je echt dat andere politici zich daarom inhouden??? Uit angst om in elkaar geslagen te worden door bodyguards ofzo???

Tenslotte wou ik je niet beledigen ofzo, maar ik zag zoveel (in mijn ogen) onzin, ik wist even niet meer waar ik moest beginnen.

Greetz

Wat moet ik toch weer een geduld hebben met deze onzin, als je niet eens meer begrijpt wat ik nou zeg behalve dat je het als een soort van aanval ziet dan is het voor mij wel duidelijk waar het staat....Maar misschien, heel misschien gebruik je mijn naam maar bedoel je iemand anders, ik hoop dat dit het geval is in de naam van het gezonde verstand als dat er nog is. Met je "goed volgende", ga toch heen.

Ik Hier?
09-02-06, 23:52
Gozer wat lul je nou?? aanval? jij reageerde op mij, en ik reageer op jou, kun je het nog bevatten?

DieSter
09-02-06, 23:54
Geplaatst door Ik Hier?
Gozer wat lul je nou?? aanval? jij reageerde op mij, en ik reageer op jou, kun je het nog bevatten?

Doe nou niet zo koppig en lees alles nog eenkeer en jou reactie, ik word gewoon verkeerd begrepen door je en van alles beschuldigd over hirshi Ali?

Ik Hier?
09-02-06, 23:57
LOL als jij nou alles nog even door leest. En dan vooral de reactie van Zeneba!!!

DieSter
10-02-06, 00:00
Als je bedoelt dat je een en dezelfde persoon bent als Zeneba dan kan ik deze onzin nog begrijpen ookal vind ik het dan idioot.

Ik Hier?
10-02-06, 00:04
Ok ik zal het nog 1 x uitleggen, stap voor stap.
Komt ie:

Zeneba plaatst een reactie, ik reageer daarop.
Vervolgens reageer jij namens Zeneba op mij.

In mijn volgende post reageer ik op zowel Zeneba als op jou!! (daarom zei ik ook volgende)

Goed volgende

Diester, ik voel mij in een hoekje???? Dat komt dus ook regelrecht uit de duim. Als ik mij in een hoekje zou voelen, dan zou ik hier nu niet zijn. Ik was gewoon nieuwschierig.

Alleen dat stukje was voor jou bestemd. Volg je het nu?

DieSter
10-02-06, 00:11
Geplaatst door Ik Hier?
Ok ik zal het nog 1 x uitleggen, stap voor stap.
Komt ie:

Zeneba plaatst een reactie, ik reageer daarop.
Vervolgens reageer jij namens Zeneba op mij.

Ik reageerde op Zeneba en niet jou, maar ja waar dit misverstand vandaan komt, mss voel jij je ergens toch in een hoekje?

Geplaatst door Ik Hier?

Diester, ik voel mij in een hoekje???? Dat komt dus ook regelrecht uit de duim. Als ik mij in een hoekje zou voelen, dan zou ik hier nu niet zijn. Ik was gewoon nieuwschierig.

Alleen dat stukje was voor jou bestemd. Volg je het nu?

Varkensvlees....dat is toch niet gezond?

Ik Hier?
10-02-06, 00:14
Euh, niveau is weer ver te zoeken zie ik. Anyway, (je zin klopt trouwens ook niet hoor) bedtijd. Sommige van ons moeten morgen weer werken :(

DieSter
10-02-06, 00:16
Geplaatst door Ik Hier?
Euh, niveau is weer ver te zoeken zie ik. Anyway, (je zin klopt trouwens ook niet hoor) bedtijd. Sommige van ons moeten morgen weer werken :(

? een slechte baan? waarom zoek je dan niet iets wat jij leuk vindt? misschien het leger in? goede nacht.

En weder was dit geen aanval, zucht.

Ik Hier?
10-02-06, 16:58
Tjongejonge, lees al mijn posts nog eens door, ik zei NERGENS dat ik iets als een aanval zag. Dus waar je dat nou weer vandaan haalt???

En slechte baan neehoor, helemaal niet. Had die dag gewoon even wat minder zin.

Shemharosh
11-02-06, 15:27
WAT EEN ONZIN ZEG!!!!

Shemharosh
11-02-06, 16:43
"man kana yaabdo mohamadan f'a inna mohamadan qad maat,wa man kana ya abodo allaha fa'inna allaha hayoun la ya yamout"
"voor wie Mohammed aanbad? Mohammed is dood!en voor wie God aanbiedt?God is levend en gaat nimmer dood!!!"
Met deze legendarische woorden begon Abou Bakr de oorlog tegen de afvalligen die enkel en alleen maar de islam zagen als een cultusgeloof om Mohammed.

Alle goedgelovigen (ook onder de moslims) op aarde verenig u en ga de strijd aan tegen de barbaarse ketterige meute van het fascisme....Daouddi wanneer ga je het licht zien?!

DieSter
14-02-06, 06:13
Geplaatst door Shemharosh
"man kana yaabdo mohamadan f'a inna mohamadan qad maat,wa man kana ya abodo allaha fa'inna allaha hayoun la ya yamout"
"voor wie Mohammed aanbad? Mohammed is dood!en voor wie God aanbiedt?God is levend en gaat nimmer dood!!!"
Met deze legendarische woorden begon Abou Bakr de oorlog tegen de afvalligen die enkel en alleen maar de islam zagen als een cultusgeloof om Mohammed.

Alle goedgelovigen (ook onder de moslims) op aarde verenig u en ga de strijd aan tegen de barbaarse ketterige meute van het fascisme....Daouddi wanneer ga je het licht zien?!

Het licht, er moet al een lichtje gaan branden wanneer men realiseert dat de lamp is uitgevonden in Ameer-ika en het neon licht in Frankrijk....

Allah leidt wie Hij wil uit de duisternissen naar en in het licht, Allah is het licht der hemelen en der aarde[hoofdstuk het licht "annoor"]
van Hem is de kennis en Hij laat het nederdalen op wie Hij wil. Zie, en je kunt alleen zien als er licht is.

inna Allaha laa yuhibbo adhaalimoon.

Allah houdt niet van de onrechtdoeners(verduisteraars)

dhulm is een woord wat duisternis betekent en wat wordt vertaald als onrecht.

De leiding van Allah is luisteren naar wat er gezegd wordt en het beste erin te volgen...dit staat ook in de koran.

DieSter
14-02-06, 06:27
En de hoeveelheid van licht dat vrijkomt bij een atoombom explosie is aan het begin zo hoog dat het oogverblindend is, en dan verandert het in verschillende kleuren en neemt af..... Dat is ook licht, ookal haten de mushrikeen* dit.

*mushrikeen, zij die associatieren*. "meer goden aanbidders" vrij vertaald.

associatieren, associate gemengd met associeeren. Als dit al gek klinkt waarom klinkt dan het woord "moslims" dan niet gek waarvan de betekenis is verdwenen en noch arabisch noch nederlands noch swahili(denk ik) is? "overgegevenen voor vrede" of moslim-een, je mag kiezen tussen het arabisch of nederlands maar ga nou niet 2 talen vermengen waardoor het woord niks meer betekent. En kies je voor het arabisch dan is het misschien beter om dan tussen de arabieren te zitten want die snappen je dan, kies je voor het nederlands dan ben je een nederlander en is er een stuk minder verwarring. Welkom vreemdelingen.

Shemharosh
17-02-06, 01:18
Ik wilde net zeggen laat maar ....maar toch:

Dat "molsims" zo overdrijven en hystesrisch hebben geacteerd over die tekeningen vind ik niets bijzonders....bij voetbalwedstrijden of liefdesaffaires doen ze nog ergere dingen:dan wordt er om bloed gevraagd....maar dat de "westerse moslims" dat niet afgeleerd hebben,dat is heel erg.Daarom moeten we een europese islaam hebben.....ik heb een idee:alle moskeeen moeten vergund worden volgens een bestemingsplan aan de hand van het aantal moslims per wijk en niet meer ethnisch zoals het nu gebeurt:wat je nu hebt is kleine etnische rascistische clubjes van schreeuwlijken en vechtersbazen,dat moet anders,we moeten moslims eerst met elkaar verzoenen,heel nobel he!!!om ze dan met anderen te laten verzoennen.Per wijk mag alleen een moskee komen afgezien van ras en afkomst en in de besturen moeten alle etniciteiten vertegenwordigd worden en nederlands moet de voertaal worden,illigale moskeeen worden naar goede mohammadaanse gebruik dichtgetimmerd.....ben benieuwd hoe de turken en de marokkannen met elkaar gaan integreren en hoe ze zullen omgaan met de pakistannen en de soemaliers....ik ga er van uit dat dat zal gebeuren naar goed islamistische gebruik en dat men niet iedere dag de politie moet bellen om tussen bebaarde hooligans te gaan staan.................ik ben zelf een "marokaan" en ik heb al zo een voorgevoel....Misschien moet onze grote leider columnist Dhr Daouddi dit te harte nemen en alle moslims onder een vlag van vrede gaan verenigen....het idee is een lintje waard al als het lukt zit een Nobel prijs in het voorschiet......ik ga mijn vingers niet er aan branden.....dit is pas het begin van een geweldsorgie en ik denk dat dit soort maatregelen de enige remedie kunnen zijn...anders zit er niets op dan de verheerlijkers van het terrorisme en hun geloof in de ban te doen....want het woord moslim alleen voldoet niet meer als een betrouwbare onschuldige eigenschap.

webapostel
02-03-06, 12:18
Voorop gesteld dat ik het Nederlandse beleid even hypocriet vind als u, toch even het volgende. In de rhetoriek die sommige moslims bezigen valt herhaaldelijk het woord 'kruisvaarder'. Dit woord suggereert imperialisme op grond van een vermeende superioriteit. Laten we echter niet vergeten dat de kruisvaarten ook een antwoord waren op de Islamitische expansiedrift van die tijd. Daarmee is de huidige hysterie natuurlijk niet goed te praten maar de nuance moet wel van beide kanten komen.

webapostel
02-03-06, 12:18
Voorop gesteld dat ik het Nederlandse beleid even hypocriet vind als u, toch even het volgende. In de rhetoriek die sommige moslims bezigen valt herhaaldelijk het woord 'kruisvaarder'. Dit woord suggereert imperialisme op grond van een vermeende superioriteit. Laten we echter niet vergeten dat de kruisvaarten ook een antwoord waren op de Islamitische expansiedrift van die tijd. Daarmee is de huidige hysterie natuurlijk niet goed te praten maar de nuance moet wel van beide kanten komen.

rasje
29-03-06, 13:33
ja ali,

maar wat moet nederland doen tegen de criminaliteit, waarbij 80 procent allochtoon is.

Eigenlijk vind ik soms wel zielig voor de nederlanders. Het is ook nooit goed wat ze doen.

Bij beloning hoort ook straffen.

En de meesten vinden enkel de beloning leuk.

Men probeert gewoon Nederland verdraagzaam te maken, en hoe men het wil doen ben ik het ook soms niet mee eens.

Maar geef toe, voor ons is het ook nooit goed.

rasje
29-03-06, 13:41
beste diestar,

geloof je niet in vermenging van culturen, waardoor er een soort arabisch- nederlandse vermenging komt van religie, cultuur of taal?

Moet je per se kiezen tussen het arabisch zijn of nederlands zijn? Geloof ik geen bal van, kijk eens in america: verbastering van talen, culturen alom. Of is amerika plots niet meer het land van de vrijheid?

Vrijheid betekent ook ´´ vrijheid van keuze´´.

En ik kies ervoor om niet gedwongen te worden tot keuzes maken.

greetings and salam, saladaag( verbastering van salam en dag),

misschien ga ik inderdaad eens in verbasterde woordjes van arabisch en nederlands praten, haha, goed idee diestar.

Country of freedom!!! byebye

rasje

MASOUDA
31-03-06, 12:35
[SWF]http://*********

incubus
09-04-06, 21:29
Geplaatst door Gijs
Niet de Islamitische wereld moet zich schamen, maar de westerse wereld om met kwetsende tekeningen te komen. Laf, want het gaat altijd ten koste van een ander.

Wow, effe time-out hier, stelletje 100-karaats hypocrieten: Het is al sinds jaar en dag een goede gewoonte om de meest stuitende spotprents in de Arabische kranten te plaatsen over Joden en het westen, en ik zie niet echt op hol geslagen menigten daartegen protesteren.

Die lineaal waarmee je aan 2 kanten kunt meten, past ons allemaal, lijkt me zo.