PDA

Bekijk Volledige Versie : Man wil geslachtloos staan ingeschreven



Bofko
07-02-06, 11:02
ENSCHEDE - Een inwoner van Enschede wil tot het hoogste rechtscollege, de Hoge Raad, procederen om als geslachtloos door het leven te kunnen gaan. Het gerechtshof in Arnhem stelde eerder de gemeente Enschede in het gelijk die de persoon niet zo bij de burgerlijke stand wilde inschrijven.

Zijn advocaat C. Luttikhuis zei dinsdag dat de persoon als man is geboren, maar vervolgens een operatie heeft ondergaan om geslachtloos te worden.
De gemeente Enschede heeft gezegd dat het niet mogelijk is om zonder geslachtsaanduiding bij de burgerlijke stand te worden ingeschreven. Het kan alleen maar of als man of als vrouw.
Het hof in Arnhem gaf de gemeente daarin al in hoger beroep gelijk. Luttikhuis wil niet zeggen wanneer de Hoge Raad de zaak zal behandelen. Hij wil zijn cliënt zoveel mogelijk uit de wind houden omdat deze liever niet in de publiciteit treedt.

nu.nl

Wide-O
07-02-06, 11:20
Geplaatst door Bofko
ENSCHEDE - Een inwoner van Enschede wil tot het hoogste rechtscollege, de Hoge Raad, procederen om als geslachtloos door het leven te kunnen gaan.

Ik wou 'm net plaatsen :hihi:

Tweeslachtig vonnis, als je't mij vraagt.

Bofko
07-02-06, 12:58
Geplaatst door Wide-O
Ik wou 'm net plaatsen :hihi:

Tweeslachtig vonnis, als je't mij vraagt.

'Het' zij zo.