PDA

Bekijk Volledige Versie : Zware straf Turkse voetballers



Eni
07-02-06, 20:40
Zware straf Turkse voetballers

Uitgegeven: 7 februari 2006 18:57
Laatst gewijzigd: 7 februari 2006 19:15

GENEVE - De nationale voetbalploeg van Turkije moet de eerstkomende zes interlands op vreemde bodem en zonder publiek afwerken. De wereldvoetbalbond FIFA straft de formatie voor de ernstige ongeregeldheden na afloop van de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Zwitserland, in november in Istanbul.

Zwitserland kwalificeerde zich tijdens twee duels in de play-offs ten koste van Turkije voor het WK dat op 9 juni Duitsland begint. Na afloop van het beslissende duel zochten spelers en trainers van de Turkse ploeg in de spelerstunnel de confrontatie met de Zwitsers.


Alpay Ozalan en Emre Belozoglu moeten als gevolg van de vechtpartij de komende zes duels geschorst toekijken. Ook de Zwitser Benjamin Huggel is voor zes duels geschorst. Hij mist het WK. De Turkse assistent-bondscoach Mehmet Ozdilek is voor een jaar geschorst. De FIFA legde de Turkse voetbalbond ook nog een boete van bijna 150.000 euro op.



Valt me eigenlijk nog 100% mee. Ik had de straf hoger verwacht..

Divine_70
07-02-06, 21:09
Ze hadden die hele ploeg moeten schorsen.

Morosian
07-02-06, 21:17
Turkse clubs in het Amsterdamse amateurvoetbal hebben ook al een twijfelachtige reputatie als het om losse handjes en voetjes gaat. De KNVB schijnt er zelfs mee in haar maag te zitten, want ze weet niet hoe ze het op moet lossen.

Divine_70
07-02-06, 21:17
Geplaatst door klaaskop
Britse vandalen .. daar werd in het verleden het hele nationale team voor een toernooi voor geschorst.


Is en blijft de beste remedie.

TonH
08-02-06, 00:53
Ja, valt best tegen die straffen. Turkije én Zwitserland disqualificeren tot voor de poulwedstrijden voor het volgende tournooi had ik passender gevonden.

mark61
08-02-06, 00:55
De analyse is dat het EK voor Turkije verloren is. Zoals een Turkse sportverslaggever het stelde: als we de voorronden overleven worden we beslist Europees kampioen.

observer
08-02-06, 09:09
Geplaatst door TonH
Ja, valt best tegen die straffen. Turkije én Zwitserland disqualificeren tot voor de poulwedstrijden voor het volgende tournooi had ik passender gevonden. waarom de zwitsers ook de enige zwitser die actief bij het vechten betrokken was is het zwaarste gestraft van allemaal hij is namelijk het hele wk geschorst de rest van de zwitsers heeft niet meegedaan ja tenzij je voor je bek geslagen worden als meedoen telt

TonH
08-02-06, 11:34
Geplaatst door observer
waarom de zwitsers ook de enige zwitser die actief bij het vechten betrokken was is het zwaarste gestraft van allemaal hij is namelijk het hele wk geschorst de rest van de zwitsers heeft niet meegedaan ja tenzij je voor je bek geslagen worden als meedoen telt

De misdragingen van de Zwitserse supporters en spelers in de eerste wedstrijd in Zwitserland had ook meegenomen moeten worden. Het heeft m.i. de boel op scherp gezet.