PDA

Bekijk Volledige Versie : Een derde Nederlanders begrijpt ophef spotprenten



jochie
07-02-06, 21:03
de telegraaf van 7 februari 2006

AMSTERDAM - Een derde (33 procent) van de Nederlanders kan begrip opbrengen voor de commotie onder moslims over de cartoons over de profeet Mohammed in een Deense krant, 65 procent niet . Dat blijkt uit een dinsdag gehouden peiling van Maurice de Hond.

Een ruime meerderheid van 68 procent heeft er geen moeite mee als Nederlandse media de spotprenten zouden publiceren . Daarentegen vindt 21 procent dat Denemarken excuses moet aanbieden.

De vrijheid van meningsuiting is voor 79 procent van de ondervraagden een groot goed, waar moslims mee moeten leren leven .

Joesoef
07-02-06, 21:09
Typisch een kut onderzoek van die kuttelegraaf.


Hoeveel Moslims zijn voor vrijheid van meningsuiting, hoever mag je gaan met het vrij uiten van je mening, hoeveel Moslims vinden de rellen omtrend de denemarkenrel erg.


Gewoon een shit verhaal te erg voor de kattenbak.


Optiefen met die shit.

Joesoef
07-02-06, 21:10
Geplaatst door jochie
waar moslims mee moeten leren leven [/SIZE] . [/B]



Sieg heil.

jochie
07-02-06, 21:28
Geplaatst door Joesoef
Typisch een kut onderzoek van die kuttelegraaf.

Als je met je kuttekop even verder kijkt dan je kutneus lang is, dan zie je dat het een onderzoek is van Maurice de Hond. :(
Dus om jouw eigen termen te blijfen: tief zelf een eind op!

Joesoef
07-02-06, 21:40
Geplaatst door jochie
Als je met je kuttekop even verder kijkt dan je kutneus lang is, dan zie je dat het een onderzoek is van Maurice de Hond. :(
Dus om jouw eigen termen te blijfen: tief zelf een eind op!


Und? Typisch een Telegraaf onderzoek met Telegraaf mogelijkheden en dus antwoorden.

MaRiaH
07-02-06, 21:46
Uiteraard zal het inwoners van andere landen onmogelijk zijn om onze vrijheid van meningsuiting en persvrijheid in te perken. En terecht!

Dat zij reageren is ook hun zaak..
neemt niet weg dat ik ze met de dag zotter vindt reageren..

Nogal sneu om je gelijk af te dwingen via agressie en geweld..

Het doet me denken aan het gedrag van een peuter van twee.. :fplet:

@Joesoef, het is toch ook enigzins als positief te beschouwen dat 1/3 van de ned. begrip heeft voor de reacties.. ik had dit veel minder verwacht..

Joesoef
07-02-06, 22:00
Geplaatst door MaRiaH
@Joesoef, het is toch ook enigzins als positief te beschouwen dat 1/3 van de ned. begrip heeft voor de reacties.. ik had dit veel minder verwacht..


1/3 heeft begrip voor de commotie....


Welke commotie, vlaggen verbranden, naar de rechter stappen, anti-jodencartoons plaatsen, ambasades platbranden?


Het is echt een gvg waardeloos stigmatiserend k onderzoek!

MaRiaH
07-02-06, 22:03
Geplaatst door Joesoef
1/3 heeft begrip voor de commotie....


Welke commotie, vlaggen verbranden, naar de rechter stappen, anti-jodencartoons plaatsen, ambasades platbranden?


Het is echt een gvg waardeloos stigmatiserend k onderzoek!

onder de commotie versta ik het hele gedoe..

Persoonlijk vind ik, naar de rechter stappen een goede zaak..
de rest vind ik... je weet wel :argwaan: .

Victory
07-02-06, 22:04
bedankt... met dit soort polls heb ik in ieder geval genoeg bewijs om aan de rest te laten zien hoe gehaat de moslims zijn in europa & nl.

Good Kahuna
07-02-06, 22:11
Geplaatst door Victory
bedankt... met dit soort polls heb ik in ieder geval genoeg bewijs om aan de rest te laten zien hoe gehaat de moslims zijn in europa & nl.

En de Europeanen zullen een stuk genuanceerder gaan denken wanneer er nog een paar ambassades in de fik worden gestoken. :cheefbek:

Bar
07-02-06, 22:16
Geplaatst door Victory
bedankt... met dit soort polls heb ik in ieder geval genoeg bewijs om aan de rest te laten zien hoe gehaat de moslims zijn in europa & nl.

Gelukkig hebben we jou als tegenpool.

Joesoef
07-02-06, 22:18
Geplaatst door Victory
bedankt... met dit soort polls heb ik in ieder geval genoeg bewijs om aan de rest te laten zien hoe gehaat de moslims zijn in europa & nl.


Dat is het probleem, nuance raakt volkomen zoek. Bijna een 911, You are either with us or against us.

MaRiaH
07-02-06, 22:18
Geplaatst door Victory
bedankt... met dit soort polls heb ik in ieder geval genoeg bewijs om aan de rest te laten zien hoe gehaat de moslims zijn in europa & nl.

Wat een onzin..

men keurt het gedrag af van een aantal doorgeschoten moslims.. en logisch!

Wie haat er wie? that's the question...
Bovendien weten ze niet eens wat Denemarken is en waar het ligt..
ze vernielen alles wat westers is.. Dat is toch achterlijk?
Met vreedzaam demonstreren was de boodschap beter overgekomen, nu zetten de inwoners van de westerse landen ook de hakken in het zand (zij bepalen niet onze persvrijheid) en overschaduwd dit gevoel het begrip wat men ook kan opbrengen voor de gekwetste gevoelens van gelovigen. (want dat is er meer dan je denkt).

Verwacht jij dan dat men deze mensen nog serieus neemt?
Ze bereiken nu het tegenovergestelde.. en het ergste is dat het ook afstraalt op de weldenkende arabische inwoner.. :moe:

Joesoef
07-02-06, 22:19
Geplaatst door Good Kahuna
En de Europeanen zullen een stuk genuanceerder gaan denken wanneer er nog een paar ambassades in de fik worden gestoken. :cheefbek:


Ja en daarvoor moet je joesoef vooral boos aankijken, de vieze moslim.

jochie
07-02-06, 22:22
Geplaatst door MaRiaH
Uiteraard zal het inwoners van andere landen onmogelijk zijn om onze vrijheid van meningsuiting en persvrijheid in te perken.

Helaas merk ik wel degelijk minder vrijheid (voor mij, als homo) dan jaren geleden....

Ik moet nu veel meer opletten als ik met mijn vriend op straat loop. We hebben 1 geluk, hij lijkt Marokkaans (is latino), dus dat verminderd de dreiging, maar ik blijf het zeer onprettig vinden als ik indringend van top tot teen wordt bekeken. Ik vind het ook intimiderend.

Ik merk dat andere bevolkingsgroepen dat niet doen, dat indringend bekijken....

MaRiaH
07-02-06, 22:22
Geplaatst door Joesoef
Ja en daarvoor moet je joesoef vooral boos aankijken, de vieze moslim.

Hmmz, vind je anders best een lekker ding op die foto.. :hihi:








(de onderste foto, he.. :jeweetog: )

Good Kahuna
07-02-06, 22:22
Geplaatst door Joesoef
Ja en daarvoor moet je joesoef vooral boos aankijken, de vieze moslim.

Nouja, wat is dat nou weer voor een opmerking? Had je plannen, of zo :verward:

Ik had het niet eens tegen jou...

delirious
08-02-06, 00:11
Geplaatst door jochie
Helaas merk ik wel degelijk minder vrijheid (voor mij, als homo) dan jaren geleden....

Ik moet nu veel meer opletten als ik met mijn vriend op straat loop. We hebben 1 geluk, hij lijkt Marokkaans (is latino), dus dat verminderd de dreiging, maar ik blijf het zeer onprettig vinden als ik indringend van top tot teen wordt bekeken. Ik vind het ook intimiderend.

Ik merk dat andere bevolkingsgroepen dat niet doen, dat indringend bekijken....

dat indringend bekijken... :haha: Get the fuck outta here!!

mark61
08-02-06, 00:15
Geplaatst door delirious
dat indringend bekijken... :haha: Get the fuck outta here!!

Ik zag je wel kijken! Hmm, naar mijn fles bier. :argwaan:

mark61
08-02-06, 00:16
Geplaatst door Victory
bedankt... met dit soort polls heb ik in ieder geval genoeg bewijs om aan de rest te laten zien hoe gehaat de moslims zijn in europa & nl.

Masochist. Of Held van de Natie natuurlijk.

mark61
08-02-06, 00:17
Geplaatst door Joesoef
Dat is het probleem, nuance raakt volkomen zoek. Bijna een 911, You are either with us or against us.

Wie begon er 5 miljoen mannen, vrouwen, kinderen en bejaarden gelijk te stellen aan 12 malloten? Alsmede 7 miljoen aan één, als ik het Noorse geval goed begrijp?

delirious
08-02-06, 00:20
Geplaatst door mark61
Ik zag je wel kijken! Hmm, naar mijn fles bier. :argwaan:

Tazz die bocht, ik keek angstig swa.

mark61
08-02-06, 00:27
Geplaatst door delirious
Tazz die bocht, ik keek angstig swa.

Laat dat een les voor je zijn! :fpiraat:

sjaen
08-02-06, 00:27
Geplaatst door Joesoef


Optiefen met die shit.

Heb jij je nooit afgevraagd waarom er op iedre straathoek in het M.O. metershoge afbeeldingen van de al dan niet geestelijke 'leaders' hangen en afbeeldingen van de profeet verboden zijn terwijl dit niet in de Koran staat?!


De badhuizen van Qusayr’Amra in het hart van de woestijn van Jordanië – gebouwd in de achtste eeuw na Christus – zijn de stille getuigen van het ontstaan van de Islam. Ze zijn ook de meest verassende getuigen. In het interieur van het monument bevindt zich de grootste en vrijwel geheel intacte verzameling van Islamitische figuratieve schilderingen ter wereld. De afbeeldingen zijn opvallend omdat ze volkomen strijdig zijn met het vermeende Koran-verbod op het afbeelden van realistische beelden.

De muren van de badhuizen tonen weelderige fresco’s van meer dan 250 figuren: halfnaakte dansers en baders, athleten, muzikanten, en mensen in ceremoniële kleding. Wat doen deze schilderingen in een monument uit het Islamitische tijdperk? Dit onderzoeken we met behulp van computergegenereerde reconstructies van enkele van de meest beschadigde schilderingen. Zo ontrafelen het verhaal van de fresco’s stukje bij beetje, waarbij de muurschilderingen hun oorspronkelijke, stralende kleuren terug krijgen.

mark61
08-02-06, 00:28
Geplaatst door sjaen
De badhuizen van Qusayr’Amra

Zij weer met r pretprentenkabinet.

sjaen
08-02-06, 00:32
Geplaatst door Victory
bedankt... met dit soort polls heb ik in ieder geval genoeg bewijs om aan de rest te laten zien hoe gehaat de moslims zijn in europa & nl.


Ik heb oprecht medelijden met de Moslims, gevangen tussen 2 culturen, lijkt me geen pretje.

:tranen:

sjaen
08-02-06, 00:34
Geplaatst door mark61
Zij weer met r pretprentenkabinet.




:ego:

mark61
08-02-06, 00:35
Geplaatst door sjaen
Ik heb oprecht medelijden met de Moslims, gevangen tussen 2 culturen, lijkt me geen pretje.

:tranen:

Na, dat is het ook niet. Barensweeën.

ronald
08-02-06, 00:52
Geplaatst door mark61
Na, dat is het ook niet. Barensweeën.


Van wat? De Verlichting?