PDA

Bekijk Volledige Versie : Groothandel shoarmavlees opnieuw in overtreding



NIS
08-02-06, 21:01
Groothandel shoarmavlees opnieuw in overtreding
Uitgegeven op woensdag 08 februari 2006 om 20:20:53

(Novum) - Bij een groothandel in shoarmavlees in Zuid-Holland zijn dinsdag voor de derde keer ernstige overtredingen geconstateerd. Uit onderzoek blijkt dat het shoarmavlees op onhygiënische manier is geproduceerd, meldt de Algemene Inspectiedienst (AID) van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit.

De AID trof in een koelcel bovendien verkeerd opgeslagen vleesafval aan. Ook had het bedrijf volgens de inspectiedienst niet de vereiste veterinaire erkenningen. Vier van de aanwezige werknemers zijn overgedragen aan de vreemdelingenpolitie. Zij verblijven vermoedelijk illegaal in Nederland.

De AID heeft twee keer eerder proces-verbaal opgemaakt tegen de handelaar voor dezelfde overtredingen. De handelaar opereerde toen onder een andere bedrijfsnaam en vanaf een andere locatie. De handelaar kwam weer in beeld na een onderzoek naar shoarmavlees dat werd verhandeld zonder de verplichte identificatiemerken en etiketteringen.

Het bedrijfspand komt onder toezicht te staan, waarbij vooral zal worden gelet op de hygiënische omstandigheden en het productieproces.

~Panthera~
08-02-06, 21:06
Jakkes !! :jammer:

barfly
08-02-06, 21:13
Dankzij dit soort berichten die steeds weer terugkeren maak ik al jaren mijn eigen shoarma van gesneden kipfilet met shoarma kruiden en pitta's uit de oven. Een uitstekend alternatief waarvan ik zeker ben dat er niet mee geknoeid is. :duim:

observer
09-02-06, 08:17
shoarma het enige eten wat uitzichzelf meeloopt

Elsschot
09-02-06, 08:53
bovenstaande bericht is niet zo erg schokkend, dit mede gezien de meervoudige geschiedenissen van onzuivere shoarmasaus en grill-koks in een innige verbroedering met het gat van de shoarmavleesrol