PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk wil Taïda (18) weer laten vastzetten om diploma te voorkomen.



Joesoef
09-02-06, 12:33
Verdonk wil Taïda (18) weer vastzetten



Van een verslaggever



DEN HAAG - Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) vindt dat de Kosovaarse scholiere Taïda Pasic weer vastgezet moet worden in een uitzetcentrum.

Verdonk gaat in beroep tegen het vonnis van de rechtbank, dat de scholiere een beslissing over haar uitzetting in vrijheid mag afwachten. Dat zei ze gisteren tijdens het vragenuurtje in de Tweede Kamer.

De rechtbank oordeelde vorige week dat de achttienjarige Taïda op vrije voeten moest worden gesteld. Het meisje, dat nog een paar maanden in Nederland wil blijven om in Winterswijk haar gymnasiumdiploma te halen, zat toen al bijna twee weken gevangen in het uitzetcentrum in Rotterdam. Tot er een uitspraak in hoger beroep is, blijft zij op vrije voeten.

Zondag zei Verdonk in De Telegraaf dat het meisje fraude had gepleegd, omdat ze op een Frans toeristenvisum naar Nederland was gereisd. Eerder was ze met haar ouders en zussen teruggekeerd naar Kosovo, nadat hun asielaanvraag na vijf jaar was afgewezen. Haar ouders kregen een terugkeerbonus van zevenduizend euro.

De linkse oppositie en D66 uitten in de Kamer felle kritiek op Verdonk. Volgens Jeroen Dijsselbloem (PvdA) heeft zij Taïda 'tot de grond toe afgebrand'. GroenLinks-fractievoorzitter Femke Halsema voegde eraan toe dat Taïda zich niet kan verweren, omdat Verdonk als minister immuniteit geniet. Taïda kan haar daardoor niet voor de rechter slepen wegens smaad.

D66 vindt dat Verdonk naar een oplossing moet zoeken. ''Dit meisje brandt van ambitie, terwijl wij zo'n 40.000 jongeren hebben die totaal niet gemotiveerd zijn om een diploma te halen,'' aldus Ursie Lambrechts. Verdonk reageerde afwijzend. ''Onderzoek heeft uitgewezen dat er in Kosovo ook een gymnasium is.''

Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) onderzoekt of Verdonk met haar uitlatingen in De Telegraaf de privacy van Taïda heeft geschonden.




© Het Parool, 08-02-2006

Von_Binladen
09-02-06, 13:32
Verdonk is gestoord.

delirious
09-02-06, 13:51
She's as cold as ice....

~Panthera~
09-02-06, 13:53
Loco http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e055.gif

mark61
09-02-06, 13:55
Geplaatst door ~Panthera~
Loco http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e055.gif

Jah en geen burgemeester. Uh-uh.

Wide-O
09-02-06, 14:03
Die suggestie van "jaja, 7.000 EURI" gekregen meneertje... alsof zij zelf dat geld aanvaard heeft :verveeld:

peli
09-02-06, 14:30
goedendag,

Ik vind het terecht dat ze terug moet. Wij horen meestal alleen maar het verhaal van 1 kant en nu dus ook de keerzijde. Als ze mag blijven zal ze een deel van die 7000 euro terug moeten geven. Wij hebben daar met zijn allen voor gewerkt het zijn onze belastingcenten daar mag niet mee gefraudeerd worden.

groet peli.

Joesoef
09-02-06, 14:40
Geplaatst door peli
goedendag,

Ik vind het terecht dat ze terug moet. Wij horen meestal alleen maar het verhaal van 1 kant en nu dus ook de keerzijde. Als ze mag blijven zal ze een deel van die 7000 euro terug moeten geven. Wij hebben daar met zijn allen voor gewerkt het zijn onze belastingcenten daar mag niet mee gefraudeerd worden.

groet peli.


Ik werk nu zo een beetje 25 jaar in dit koude kille land. Als ik nu lekker oprot naar een warm oord, krijg ik dan al die centen die ik wel betaald heb maar waar ik geen aanspraak op heb gemaakt mee?

observer
09-02-06, 15:47
Geplaatst door Joesoef
Ik werk nu zo een beetje 25 jaar in dit koude kille land. Als ik nu lekker oprot naar een warm oord, krijg ik dan al die centen die ik wel betaald heb maar waar ik geen aanspraak op heb gemaakt mee? en als dat zo is geldt dat dan ook voor ons auto's ik heb al zoveel belasting betaald (moet je voor de lol eens ruw uitrekenen wel een luier aandoen) dat ik er van van pensioen kan

peli
09-02-06, 15:53
goeendag,

ja van mij mag je het geld meenemen.

groet peli.

H.P.Pas
09-02-06, 16:08
Geplaatst door Joesoef
. ''Onderzoek heeft uitgewezen dat er in Kosovo ook een gymnasium is.''



In Kosovo is ook een kabinet..

Don Vito
09-02-06, 16:16
Geplaatst door peli
goedendag,

Ik vind het terecht dat ze terug moet. Wij horen meestal alleen maar het verhaal van 1 kant en nu dus ook de keerzijde. Als ze mag blijven zal ze een deel van die 7000 euro terug moeten geven. Wij hebben daar met zijn allen voor gewerkt het zijn onze belastingcenten daar mag niet mee gefraudeerd worden.

groet peli.

Ik heb er geen problemen mee hoor, maak je echt een probleem van die (7000/16000000=)E 0.0004375 die jij hebt opgedragen voor die oprotpremie?

Houwe dat kind, doorzetters!! daar houd ik van!!

wytze
09-02-06, 16:32
Geplaatst door Don Vito
Ik heb er geen problemen mee hoor, maak je echt een probleem van die (7000/16000000=)E 0.0004375 die jij hebt opgedragen voor die oprotpremie?

Houwe dat kind, doorzetters!! daar houd ik van!!



:hihi:

en dan hebben we het nog niet over wat zo'n uitzetting kost. een beetje uitzetting kost al snel 30.000 euro.

maar goed, natuurlijk kan Taida niet blijven want wat hebben we aan hard studerende goed geintegreerde vluchtelingen?

Poolse en Tsjechische arbeiders! die hebben we nodig! De VVD snapt t pas echt.
:nijn:

peli
09-02-06, 17:16
goedendag,

ja, daar maak ik een probleem van.

groet peli

Wide-O
09-02-06, 17:26
Geplaatst door peli
goeendag,

ja van mij mag je het geld meenemen.

groet peli.

O, jij gaat hier blijkbaar over, geweldig !

Mag ik ook ? Hé toe ?

mark61
09-02-06, 18:07
Geplaatst door Wide-O
O, jij gaat hier blijkbaar over, geweldig !

Mag ik ook ? Hé toe ?

Ik begrijp dat jij straks 'weg' mag zonder te hoeven verkassen. Alleraardigste RTBF reportage gezien onlangs op Canvas. Professoren buitelen over elkaar om de financiële consequenties van de opsplitsing van B door te rekenen. Brussel in een vreemd parket.

Walen blijken redelijk positief over scheiding, voor mij verrassend dan. Met fabelachtige argumenten: middelbare scholier: hoef ik geen NL meer te leren. :hihi:

peli
10-02-06, 18:17
Goedendag,

Ja hoor, jij mag ook.

houdoe.