PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrouw beboet voor weggooien zakken na eendjes voeren



Joesoef
09-02-06, 17:21
Vrouw beboet voor weggooien zakken na eendjes voeren

GELDROP - Wethouder Sommer van de gemeente Geldrop-Mierlo is niet van plan de 75 euro milieuboete van mevrouw Van Wordragen kwijt te schelden. De 75-jarige vrouw uit Geldrop kreeg de boete omdat ze plastic zakken in de afvalbak bij de supermarkt deed.

Een milieuambtenaar van de gemeente Geldrop bekeurde haar daarvoor omdat er formeel geen huishoudelijk afval in de afvalbakken op straat mogen worden gegooid. De vrouw gooide de lege zakken weg na het voeren van vogels en kippen in een park. Ze is verbijsterd over het voorval en is niet van plan de boete zonder meer te betalen. Ze gaat er beroep tegen aantekenen.

Maar PvdA/GroenLinks-wethouder Sommer is niet bereid tot enige coulance. Hij vindt dat mevrouw Van Wordragen gewoon de wet heeft overtreden.

donderdag 9 februari 2006 om 13:50 uur

Joesoef
09-02-06, 17:22
In dat kut gat ga ik dus never nooit niet wonen.

wytze
09-02-06, 17:25
En nou es zien of er een lid is van het koninklijk huis dat zich aanbiedt de boete te betalen.

gh.wille
09-02-06, 18:14
Geplaatst door wytze
En nou es zien of er een lid is van het koninklijk huis dat zich aanbiedt de boete te betalen.

Nou zeg dat wel .
Dit is toch van de zotte , hoe is het mogelijk wat een stel idiooten .
Laten ze ******** ( nieuw vloekwoord ) eens op de troep gaan letten die overal ligt op straat , iedereen pleurt daarmaar neer.
Gaan ze zo,n mensje aanpakken die de eendjes heeft gevoerd.

:boos:

Joesoef
09-02-06, 18:20
Ik stop als eerste 5 Euro in de pot. Wie nog meer?

gh.wille
09-02-06, 19:04
Geplaatst door Joesoef
Ik stop als eerste 5 Euro in de pot. Wie nog meer?

Mijn inkomen is vermoeddelijk net zo hoog als de (misdaadigster ) maar ik doe mee !
In iedergeval kunnen we vast beginnen die ambtenaar te overstelpen met protest E-mail . die gemeente zal toch wel een mail adres hebben ?

Couscousje
09-02-06, 19:17
Geplaatst door Joesoef
In dat kut gat ga ik dus never nooit niet wonen.

Eej! :kwaad:

Cc

Divine_70
09-02-06, 19:23
Geplaatst door Joesoef
Ik stop als eerste 5 Euro in de pot. Wie nog meer?

Open maar een giro.
I`m in.
5 Euro

ronald
09-02-06, 19:54
Geplaatst door Joesoef
Vrouw beboet voor weggooien zakken na eendjes voeren

GELDROP - Wethouder Sommer van de gemeente Geldrop-Mierlo is niet van plan de 75 euro milieuboete van mevrouw Van Wordragen kwijt te schelden. De 75-jarige vrouw uit Geldrop kreeg de boete omdat ze plastic zakken in de afvalbak bij de supermarkt deed.

Een milieuambtenaar van de gemeente Geldrop bekeurde haar daarvoor omdat er formeel geen huishoudelijk afval in de afvalbakken op straat mogen worden gegooid. De vrouw gooide de lege zakken weg na het voeren van vogels en kippen in een park. Ze is verbijsterd over het voorval en is niet van plan de boete zonder meer te betalen. Ze gaat er beroep tegen aantekenen.

Maar PvdA/GroenLinks-wethouder Sommer is niet bereid tot enige coulance. Hij vindt dat mevrouw Van Wordragen gewoon de wet heeft overtreden.

donderdag 9 februari 2006 om 13:50 uur


Sinds wanneer is eendjes voeren een huishoudelijke taak? Dus het afval dat je daarvan krijgt is per definitie niet huishoudelijk .

Joesoef
09-02-06, 20:05
Geplaatst door Couscousje
Eej! :kwaad:

Cc


Doe 5 euro in de pot en ik neem mn woorden terug.

Joesoef
09-02-06, 20:08
Geplaatst door ronald
Sinds wanneer is eendjes voeren een huishoudelijke taak? Dus het afval dat je daarvan krijgt is per definitie niet huishoudelijk .


Ok, de delegatie bestaat dus uit in ieder geval twee leden, Ronald de juridisch adviseur en joesoef de penningmeester. Ronald hoeft zn centen niet over te maken hij mag het cash meenemen.

ronald
09-02-06, 20:26
Geplaatst door Joesoef
Ok, de delegatie bestaat dus uit in ieder geval twee leden, Ronald de juridisch adviseur en joesoef de penningmeester. Ronald hoeft zn centen niet over te maken hij mag het cash meenemen.


Meenemen waar naartoe? Ik wilde juist mijn honorarium gaan overmaken...... nadat Maroc.nl heeft gedokt.....

Joesoef
09-02-06, 20:33
Geplaatst door ronald
Meenemen waar naartoe? Ik wilde juist mijn honorarium gaan overmaken...... nadat Maroc.nl heeft gedokt.....


Gierige vrek.

ronald
09-02-06, 20:36
Geplaatst door Joesoef
Gierige vrek.


Wat?.....ik doneer m'n hele honorarium.......nou ja...ok + E 5,-.


Jij mag ook onze sjnorrer worden.

barneveld
09-02-06, 21:17
Geplaatst door Joesoef
Ik stop als eerste 5 Euro in de pot. Wie nog meer?

WAAR GA JE DE POT LATEN IK KOM NET 5 EURO TE KORT VOOR SHAG

barneveld
09-02-06, 21:20
Geplaatst door Joesoef
Vrouw beboet voor weggooien zakken na eendjes voeren

GELDROP - Wethouder Sommer van de gemeente Geldrop-Mierlo is niet van plan de 75 euro milieuboete van mevrouw Van Wordragen kwijt te schelden. De 75-jarige vrouw uit Geldrop kreeg de boete omdat ze plastic zakken in de afvalbak bij de supermarkt deed.

Een milieuambtenaar van de gemeente Geldrop bekeurde haar daarvoor omdat er formeel geen huishoudelijk afval in de afvalbakken op straat mogen worden gegooid. De vrouw gooide de lege zakken weg na het voeren van vogels en kippen in een park. Ze is verbijsterd over het voorval en is niet van plan de boete zonder meer te betalen. Ze gaat er beroep tegen aantekenen.

Maar PvdA/GroenLinks-wethouder Sommer is niet bereid tot enige coulance. Hij vindt dat mevrouw Van Wordragen gewoon de wet heeft overtreden.

donderdag 9 februari 2006 om 13:50 uur

Milieubeleid
24 januari 2006 | Dossier Milieu | Woordvoerder: Diederik Samsom

Voor de PvdA is solidariteit met toekomstige generaties een centraal begrip in het milieubeleid. Het milieu is de afgelopen 20 jaar op veel punten schoner geworden. Maar er zijn nog grote uitdagingen. De PvdA wil deze uitdagingen voortvarend aanpakken.



Wat zijn de prioriteiten voor de PvdA?

Voorkomen is beter dan genezen; milieuproblemen mogen niet doorgeschoven worden naar de toekomst. Net zoals de staatsschuld geen probleem voor toekomstige generaties mag zijn, geldt dit ook voor milieuproblemen. We willen geen milieuschuld voor onze kinderen, want deze is, in tegenstelling tot de staatsschuld, onomkeerbaar.

Klimaatverandering moet voorkomen worden.
Niets doen is in dit verband geen optie. Het risico van onomkeerbare desastreuze gevolgen in de toekomst is hiervoor te groot. Daarom zal de PvdA het klimaatverdrag serieus nemen en werk maken van duurzame energie en energiebesparing (zie ook ons standpunt ‘klimaat’).

Milieu moet een prijs krijgen.
Burgers en bedrijven passen hun gedrag aan wanneer milieuvervuiling een prijs krijgt in de vorm van milieuheffingen. Veel producten zijn nu te goedkoop, omdat de milieukosten niet meegerekend worden. Maar al te vaak worden de kosten afgewenteld op de belastingbetaler of op toekomstige generaties. De PvdA wil het belastingstelsel vergroenen volgens het principe ‘de vervuiler betaalt’. Met de opbrengst hiervan kan de inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting verlaagd worden. Zo wordt tegelijkertijd het milieu beschermd en de werkgelegenheid en onze concurrentiepositie verbeterd. Het is dus geen lastenverzwaring! (Zie hiervoor ook ons standpunt Ecotax)

Doorgaan met groen beleggen
De PvdA wil doorgaan met stimulering van groen beleggen. Burgers die hun geld beschikbaar willen stellen aan investeringen in natuur en milieu moeten beloond worden. De maatschappelijke winst van deze investeringen is immers bijzonder groot.

Positieve prikkels voor milieuvriendelijke consumenten
De PvdA wil de verkoop van energiezuinige auto’s en huishoudelijke apparaten stimuleren door subsidie op de milieuvriendelijkste variant. Hierdoor krijgen consumenten een positieve prikkel om duurzaam te consumeren. Tot onze grote spijt is het kabinet voornemens deze subsidies af te schaffen.

Kernenergie is geen alternatief voor kolen en gas.
Het gevaarlijke afval dat duizenden jaren opgeslagen moet worden en de risico’s van kernreactoren zijn redenen voor de PvdA om kernenergie af te wijzen. Dit betekent dat Borssele zo snel mogelijk gesloten moet worden. (Zie hiervoor ook ons standpunt ‘kernenergie’).

Minister van milieu is noodzakelijk
Het grote belang van milieubescherming rechtvaardigt een minister van milieu. Elk zichzelf respecterende natie heeft een minister van Milieu. Minister is hard nodig om de milieubelangen te vertegenwoordigen niet alleen in de ministerraad, maar zeker ook in internationaal verband.

Technologie kan een goede brug slaan tussen milieu en economie.
Minder materiaal- en energieverbruik is door technologische innovatie haalbaar. Daarom wil de PvdA onderzoek, onderwijs en marktpenetratie ondersteunen.

Nederland moet internationaal het voortouw nemen
Nederland heeft internationaal een goede naam op milieugebied hoog te houden. Juist omdat veel milieuproblemen het beste internationaal kunnen worden opgelost, moet Nederland in het buitenland een actieve, positieve rol spelen. We zien dan dus ook het liefst de zin ‘Nederland loopt niet vooruit op Europa’ uit het Regeerakkoord geschrapt.

Leefbaarheid in grote steden verbeteren
De leefbaarheid in de grote steden staat onder druk. Geluidsoverlast, stank en weinig groen in de buurt zorgen voor een lage kwaliteit van de leefomgeving. De PvdA wil via gerichte investeringen en maatregelen en een goede afstemming tussen milieu en ruimtelijke ordening de leefkwaliteit verbeteren. Zo kan door stil asfalt en een lagere maximumsnelheid de geluidsoverlast worden beperkt.

ronald
09-02-06, 21:26
Geplaatst door Joesoef
Ok, de delegatie bestaat dus uit in ieder geval twee leden, Ronald de juridisch adviseur en joesoef de penningmeester. Ronald hoeft zn centen niet over te maken hij mag het cash meenemen.


He Joesoef....we kunnen namens die vrouw ook de Gemeente een poot uittrekken wegens achterstallig "loon" van die vrouw voor jarenlang die tamme eenden van de Gemeente te hebben gevoerd. Wat denk je?

Joesoef
09-02-06, 21:31
Geplaatst door ronald
He Joesoef....we kunnen namens die vrouw ook de Gemeente een poot uittrekken wegens achterstallig "loon" van die vrouw voor jarenlang die tamme eenden van de Gemeente te hebben gevoerd. Wat denk je?


V**** ***.

tukkersterror
09-02-06, 21:43
[COLOR=blue]Die 5 euro wil ik ook graag betalen, Dus maroc.nl stel jullie bank of giro nummer beschikbaar voor een goed doel.

TRouwens het waren kippen en geen eenden.
En de wethouder heet Lauwren Sommers, dus mailen jongens en meiden met ze allen.

Of we maken er een cartoon van!!!