PDA

Bekijk Volledige Versie : Pastors: Marokko is een achterlijk land



Pytaghoras
10-02-06, 10:49
Leefbaar Rotterdam lijsttrekker Marco Pastors blijft hardnekkige pogingen doen om de aandacht te trekken met populistische uitlatingen. Dit keer heeft de incompetente beleidsmaker en ex-wethouder het over Marokko. Volgens het Algemeen Dagblad zegt Pastors in het blad ’Wereldnieuws’ over de expositie ’Marokko: Kunst & Design 2005’ in het Wereldmuseum: “Men wil met dit soort tentoonstellingen laten zien dat Marokko geen achterlijk land is, maar dat is het natuurlijk wel.” Pastors is regelmatig beschuldigd van denigrerende uitspraken, o.a. over de islam. Zijn uitspraken leidden in voorjaar 2005 tot een confrontatie met de gemeenteraad. Zelfs de andere wethouders en de burgemeester namen afstand van Pastors, die uiteindelijk het veld moest ruimen

Wortel
10-02-06, 10:57
What else is new...

nl-x
10-02-06, 10:58
boycot ? :zozo:

~Panthera~
10-02-06, 11:07
Zal ie zich dan erg thuisvoelen. :D

de nitwit. :moe:

Esperanza
10-02-06, 11:08
Geplaatst door Pytaghoras
Leefbaar Rotterdam lijsttrekker Marco Pastors blijft hardnekkige pogingen doen om de aandacht te trekken met populistische uitlatingen. Dit keer heeft de incompetente beleidsmaker en ex-wethouder het over Marokko. Volgens het Algemeen Dagblad zegt Pastors in het blad ’Wereldnieuws’ over de expositie ’Marokko: Kunst & Design 2005’ in het Wereldmuseum: “Men wil met dit soort tentoonstellingen laten zien dat Marokko geen achterlijk land is, maar dat is het natuurlijk wel.” Pastors is regelmatig beschuldigd van denigrerende uitspraken, o.a. over de islam. Zijn uitspraken leidden in voorjaar 2005 tot een confrontatie met de gemeenteraad. Zelfs de andere wethouders en de burgemeester namen afstand van Pastors, die uiteindelijk het veld moest ruimen

Hij had gewoon niets meer te zeggen, dus begint hij nu over Marokko..

naar zijn mening zijn Marokkanen achterlijk dus is Marokko ook achterlijk..

laat me niet lachen...

observer
10-02-06, 11:12
rare conclusie aan de hand van de kunst zou je zeggen dat is niet zo

als het nu een tentoonstelling over de economie of democratie in marokko was

..zapper
10-02-06, 11:14
Ik durf te wedden dat ie zelf nog nooit in Marokko is geweest.
(ik overigens ook niet, dus verder doe ik er geen uitspraken over)

Pytaghoras
10-02-06, 11:20
Agh ja, dat valt onder vrijheid van meningsuiting. Marokko als land vind ik niet achterlijk, maar de regering en de koning vind ik erg achterlijk. Als hij dat had gezegd, dan was ik het met hem eens.

Esperanza
10-02-06, 11:21
Geplaatst door Pytaghoras
Agh ja, dat valt onder vrijheid van meningsuiting. Marokko als land vind ik niet achterlijk, maar de regering en de koning vind ik erg achterlijk. Als hij dat had gezegd, dan was ik het met hem eens.

precies...als hij dat had gezegd oke, maar het land zelf, als je daar eenmaal bent geweest wil je niet meer terug

Pytaghoras
10-02-06, 11:25
Geplaatst door Esperanza
precies...als hij dat had gezegd oke, maar het land zelf, als je daar eenmaal bent geweest wil je niet meer terug

Ja, dan wil je niet meer terug! Vandaar dat veel Marokkanen daar zijn gebleven.

Esperanza
10-02-06, 11:30
Geplaatst door Pytaghoras
Ja, dan wil je niet meer terug! Vandaar dat veel Marokkanen daar zijn gebleven.

hahaha.... ja daarom zijn heel veel Marokkanen daar blijven wonen...(alle Marokkanen daar willen naar europa en heel veel Marokkanen hier dromen om weer terug te gaan naar hun eigen land)

NIS
10-02-06, 11:56
Marokko is zeker niet achterlijk. Over 10 a 20 jaar is het een land, waar menig Europees land jaloers op zal worden. De huidige koning is hard aan timmeren. Je kan niet, zoals Bush graag in Irak wilde, in 1 dag democratie brengen. Vrouwen krijgen nu hun rechten, waar menig berggeit op tegen was, toerisme wordt aangetrokken, economie gaat dus de goede kant op etc.

Hierboven typische reaktie's van een paar berggeiten. En maar naar de ander blijven wijzen. Met de Marokkaanen in Nederland gaat het integenstelling tot de Marokkaanen in andere landen minder goed. Dat is zeker allemaal de schuld van de huidige regering in Marokko? En de meeste daarvan zijn in Nederland geboren! :kotsen2:

Juliette
10-02-06, 11:58
Geplaatst door observer
rare conclusie aan de hand van de kunst zou je zeggen dat is niet zo

als het nu een tentoonstelling over de economie of democratie in marokko was

Het hele interview stond in het tijdschrift van het Wereldmuseum. Echt niet de moeite waard die man. Ijle leegheid.

delirious
10-02-06, 12:00
Zolang een deel van NL naad Pastors kei gaaf vindt, kan hij zeggen wat hij wil.

Pytaghoras
10-02-06, 12:21
Geplaatst door NIS
Marokko is zeker niet achterlijk. Over 10 a 20 jaar is het een land, waar menig Europees land jaloers op zal worden. De huidige koning is hard aan timmeren. Je kan niet, zoals Bush graag in Irak wilde, in 1 dag democratie brengen. Vrouwen krijgen nu hun rechten, waar menig berggeit op tegen was, toerisme wordt aangetrokken, economie gaat dus de goede kant op etc.

Hierboven typische reaktie's van een paar berggeiten. En maar naar de ander blijven wijzen. Met de Marokkaanen in Nederland gaat het integenstelling tot de Marokkaanen in andere landen minder goed. Dat is zeker allemaal de schuld van de huidige regering in Marokko? En de meeste daarvan zijn in Nederland geboren! :kotsen2:

Volgens mij heb je veel moeite met berggeiten. Je vindt dat de berggeiten tegen vrouwenrechten zijn, terwijl de grootste demonstatie tegen de vrouwenrechten in rabat heeft plaatsgevonden. Kan je je nog herinneren dat er honderduizenden vrouwen de straat zijn op gegaan in rabat om te protesteren tegen de nieuwe wet die zowel mannen als vrouwen dezelfde rechten geeft? Waren dat berggeiten of zandnegers zoals jij? In het land van de berggeiten ging niemand de straat op om te protesteren!

Agh ja, een betere reactie had ik niet verwacht van je aangezien er honderden van jouw soort als slaven de dienst uitmaken in de paleizen van de koning.

delirious
10-02-06, 12:29
Daar gaan we weer, onze twee verschillende Nationalisten uit een land. :moe:

Esperanza
10-02-06, 12:40
Geplaatst door NIS
Marokko is zeker niet achterlijk. Over 10 a 20 jaar is het een land, waar menig Europees land jaloers op zal worden. De huidige koning is hard aan timmeren. Je kan niet, zoals Bush graag in Irak wilde, in 1 dag democratie brengen. Vrouwen krijgen nu hun rechten, waar menig berggeit op tegen was, toerisme wordt aangetrokken, economie gaat dus de goede kant op etc.

Hierboven typische reaktie's van een paar berggeiten. En maar naar de ander blijven wijzen. Met de Marokkaanen in Nederland gaat het integenstelling tot de Marokkaanen in andere landen minder goed. Dat is zeker allemaal de schuld van de huidige regering in Marokko? En de meeste daarvan zijn in Nederland geboren! :kotsen2:

moet ik me aangesproken voelen.... :ego:

NIS
10-02-06, 13:29
Ik zou het erg waarderen als sommigen mijn berichten met een knipoog lezen. Sommigen voelen zich erg aangesproken door de term 'berggeit'.

Kom uit die luie stoel en doe iets nuttigs voor de maatschappij, dan alleen maar de ander de schuld blijven geven. Het is altijd de ander en nooit jezelf. :slapen:


In het vervolg waarschuw ik je om niet meer laatdunkend uit te laten over anderen. -[Al Sawt]-

Elien
10-02-06, 13:31
Geplaatst door Pytaghoras
Leefbaar Rotterdam lijsttrekker Marco Pastors blijft hardnekkige pogingen doen om de aandacht te trekken met populistische uitlatingen. Dit keer heeft de incompetente beleidsmaker en ex-wethouder het over Marokko. Volgens het Algemeen Dagblad zegt Pastors in het blad ’Wereldnieuws’ over de expositie ’Marokko: Kunst & Design 2005’ in het Wereldmuseum: “Men wil met dit soort tentoonstellingen laten zien dat Marokko geen achterlijk land is, maar dat is het natuurlijk wel.” Pastors is regelmatig beschuldigd van denigrerende uitspraken, o.a. over de islam. Zijn uitspraken leidden in voorjaar 2005 tot een confrontatie met de gemeenteraad. Zelfs de andere wethouders en de burgemeester namen afstand van Pastors, die uiteindelijk het veld moest ruimen


gaan we weer :mad: ,gezien het beleid dat deze apenregering voert zal nl over een aantal jaren de achterlijke zijn en zullen andere landen nl uitschelden,vervloeken en uitlachen,belgie is al begonnen en er zullen vele volgen,stelletje schijnheiligen debielen daar,een beetje zieltjes winnen zo vlak voor de verkiezingen op deze manier is erg zielig!maar goed dat is de hele leefbaar rdam

mark61
10-02-06, 13:32
Geplaatst door delirious
Zolang een deel van NL naad Pastors kei gaaf vindt, kan hij zeggen wat hij wil.

Ik denk niet dat ie terugkomt in de gemeenteraad. Maar we gaan het zien. Verwacht PvdA bounceback.

mark61
10-02-06, 13:33
Geplaatst door delirious
Daar gaan we weer, onze twee verschillende Nationalisten uit een land. :moe:

Nederland bedoel je? :hihi:

observer
10-02-06, 13:36
Geplaatst door ..zapper
Ik durf te wedden dat ie zelf nog nooit in Marokko is geweest.
(ik overigens ook niet, dus verder doe ik er geen uitspraken over) volgens mij is hij er wel eens met een delegatie geweest, oke dan krijg je constant met de marokkaanse overheid te maken mischien dat hij daarom denkt dat het land achtelijk is :hihi:

delirious
10-02-06, 13:39
Geplaatst door mark61
Ik denk niet dat ie terugkomt in de gemeenteraad. Maar we gaan het zien. Verwacht PvdA bounceback.

Is toch zo.
Menig vervloekt gekke geert, verdonkey, haha, pass de tor e.a.
Velen vergeten dat een groot deel van NL deze populisten graag zien.

mark61
10-02-06, 13:51
Geplaatst door delirious
Is toch zo.
Menig vervloekt gekke geert, verdonkey, haha, pass de tor e.a.
Velen vergeten dat een groot deel van NL deze populisten graag zien.

Jawel. Bij wijze van vermaak en uitlaatklep. In het stemhokje begint opeens de portemonnee op te spelen. Das maar goed ook. :cheefbek:

Amenzu
10-02-06, 14:06
Geplaatst door observer
volgens mij is hij er wel eens met een delegatie geweest, oke dan krijg je constant met de marokkaanse overheid te maken mischien dat hij daarom denkt dat het land achtelijk is :hihi:

In de kranten van Marokko wordt de term achterlijk ook vaak gehanteerd. In de meeste gevallen is het gebaseerd op de waarheid.

Een land waar je de rechters kunt omkopen en dat gebeurt op groot schaal is inderdaad achterlijk. Dit is maar een voorbeeld.


Beste NIS:

Het is verstandig alvorens je onzin hier te verkondigen even naar de cijfers en d erealiteit te kijken.


Democratie:

- Nog steeds worden mensen dood geslagen in Politie Bureaus.
- Honderden onschuldige moslim zijn opgepakt na de aanslagen in Casa.
- Nog steeds worden kranten verboden en journalisten opgepakt.
- M6 heeft op paier meer macht naar zich toe getrokken dan zijn vader (meer ministeries vallen onder zijn leiding).
- Nog steeds geldt de macht van de sterkste.
- etc, etc, etc,

Economie:
De Marokkaanse economie drijft op drugshandel (men zegt dat het meer dan 25% van het brutro nationaal pruduct. Volgens de VN drugs rapport van 2005 is Marokko de grootste hash exporteur in de wereld.
- Een ander 20% van de economie wordt gezorgd door Marokkanen in Europa.

Dit zegt genoeg over hoe sterk deze economie is. Voor je informatie: Het BNP van Spanje is groter dan die van alle zogenoemde Arabische landen.

Bovendien gaat het niet zo ruezekleurig met de economie als je doet voorkomen. Lees eens de financiele kranten van Marokko.

Toerisme:

Om te beginnen de stranden en zon is niet het werk van de Makhzen, maar natuurlijke gegevens. Als ze aandacht daaraan hadden besteed vanaf het begin, dan waren de inkomsten uit Toerisme misschien wel 100 keer hoger. Men heeft nog een lange weg te gaan om de infrastructuur te realiseren die nodig is om massa's toeristen aan te trekken.


etc, etc, etc,


Ik beschouw een ondemocratisch land, waar de meerderheid van de bevolking nog steeds analfabeet is degelijk als een achterlijke land.

Ourzazate
10-02-06, 14:33
Dat zei Pim ook. Marokko en Marokkanen achterlijk noemen maar Marokkaanse jochies ondertussen als een ware kinderlokker bedwelmen met geld en drugs om hun anusje uit te likken. Het zou me niets verbazen als ook Pastors die in Pim een groot voorbeeld ziet...nee ehm laat maar...:o.

Elien
10-02-06, 15:03
Geplaatst door Ourzazate
Dat zei Pim ook. Marokko en Marokkanen achterlijk noemen maar Marokkaanse jochies ondertussen als een ware kinderlokker bedwelmen met geld en drugs om hun anusje uit te likken. Het zou me niets verbazen als ook Pastors die in Pim een groot voorbeeld ziet...nee ehm laat maar...:o.



:jeweetog:

Eni
10-02-06, 15:08
Geplaatst door Ourzazate
kinderlokker bedwelmen met geld en drugs om hun anusje uit te likken.

Bedankt, ik zat net aan mijn schnitzel met frietjes.. :moe: