PDA

Bekijk Volledige Versie : Iraanse tieners hadden geen 13-jarige verkracht



David
10-02-06, 11:01
Iraanse tieners hadden geen 13-jarige verkracht

De twee tieners die vorige zomer in Iran werden opgeknoopt omwille van hun vermeende verkrachting van een 13-jarige jongen, waren onschuldig en zijn terechtgesteld omwille van hun seksuele geaardheid.

Onderzoek van de Britse journalist en homoactivist Simon Forbes heeft dat uitgewezen. Zijn dossier ‘Place of Martyrdom’, dat het relaas van de executies van Asgari en Marhoni uit de doeken doet, werd woensdag voorgesteld in het Europese Parlement.

De berichtgeving omtrent de opknoping van de twee (op dat moment zelfs één minderjarige) jongens verliep chaotisch. Eerst meldden alle bronnen dat het ging om een terechtstelling voor homoseksualiteit. Daarna beweerde een regeringsafgevaardigde én de Iraanse zaakgelastigde in België aan Buitenlandminister De Gucht dat de twee werden opgeknoopt omdat ze een 13-jarig jongetje zouden hebben verkracht.

Klopt niet, zegt Forbes, die in zijn rapport aantoont dat dit verhaal niet klopt. Het seksuele contact waarvan sprake heeft mogelijk wel plaatsgevonden en Asgari en Marhoni zijn daarvoor ook gearresteerd, maar alle betrokkenen waren toen zelf nog minderjarig. Na een stevige bolwassing van de politie en een waarschuwing om te stoppen met zulke seksuele experimenten, zijn alle jongens weer naar huis gestuurd.

Pas maanden later zijn Asgari en Marhoni (foto's) opnieuw opgepakt en uiteindelijk tot de strop veroordeeld vanwege beschuldigingen uit de eigen familiekring dat ze een homoseksuele relatie met elkaar hadden en niet gewoon wat experimentjes hielden. De beschuldiging van verkrachting werd daar aan toegevoegd door de 13-jarige jongen, waarschijnlijk onder druk van zijn vader, die een hoge functie in de Revolutionaire Garde heeft en zich geen homoseksuele zoon kon veroorloven. Ter bescherming van de familie-eer zou dan een beschuldiging van verkrachting geuit zijn.

Asgari en Marhoni waren geliefden en zijn als minderjarigen van het leven beroofd omwille van hun homoseksuele relatie. Ook het feit dat Asgari en Marhoni tot een onderdrukte Arabische minderheid in Iran behoorden, heeft waarschijnlijk een fatale rol gespeeld bij hun veroordeling tot de strop. Het regime heeft daarmee het signaal naar deze minderheid willen geven zich koest te houden.

Het rapport zal nu worden overhandigd aan de Europese regeringen. Binnenkort komt in het Europees Parlement een resolutie aan de orde om - vanwege de vervolging van homoseksuelen - de handelsbetrekkingen met Iran te verbreken.

~Panthera~
10-02-06, 11:10
Diep triest. :droef:

Juliette
10-02-06, 11:12
<noteert>

Stevig argument tegen de doodstraf. :moe:

Bende primitieven.

Juliette
10-02-06, 12:18
Volgens mij zijn hier een paar berichtjes weggehaald. :argwaan:

David
10-02-06, 12:20
Geplaatst door Juliette
Volgens mij zijn hier een paar berichtjes weggehaald. :argwaan:



Ach, een paar maar! Wat ik al zei: zolang de Iraanse kranten geen cartoons over homo's publiceren, is er niet zo veel aan de hand.

Divine_70
10-02-06, 12:21
De mijne ook. :moe:

Juliette
10-02-06, 12:21
Geplaatst door David
Ach, een paar maar! Wat ik al zei: zolang de Iraanse kranten geen cartoons over homo's publiceren, is er niet zo veel aan de hand.

Daar gaat het topic. :roken:

freya
10-02-06, 12:22
kappen met dat gezeik en provoceren! [freya]

Divine_70
10-02-06, 12:23
Geplaatst door freya
kappen met dat gezeik en provoceren! [freya]

Mijn hemel Freya.
Wat is jou probleem ?
Wordt het niet eens tijd dat ook deze onderwerpen bespreekbaar worden ? :cheefbek:

David
10-02-06, 12:23
Geplaatst door freya
kappen met dat gezeik en provoceren! [freya]


Dat heet 'relativeren' en 'een spiegel voorhouden'. :strik:

Wide-O
10-02-06, 12:23
Van hetzelfde, zou ik zeggen.

freya
10-02-06, 12:38
Geplaatst door David
Dat heet 'relativeren' en 'een spiegel voorhouden'. :strik:

Daar hebben we nu wel weer genoeg van gehad en het begint strontvervelend te worden.
Jij moet niet denken dat jij op het moment dat je je irritant begint te gedragen anders behandeld zal worden dan anderen die hier alleen maar eventjes komen om te jennen en uit te dagen, alleen maar omdat je een vaste bezoeker bent hier.

Er zijn forumregels en daar moet iedereen zich aan houden.

freya
10-02-06, 12:39
Geplaatst door Divine_70
Mijn hemel Freya.
Wat is jou probleem ?
Wordt het niet eens tijd dat ook deze onderwerpen bespreekbaar worden ? :cheefbek:

Niet zo snel oordelen Divine.
Jij weet niet waar David de hele tijd mee bezig is, omdat ik steeds dingen weg haal.

Divine_70
10-02-06, 12:43
Geplaatst door freya
Niet zo snel oordelen Divine.
Jij weet niet waar David de hele tijd mee bezig is, omdat ik steeds dingen weg haal.

Ik oordeel niet te snel,ik zie dat binnen drie minuten mijn bericht is verwijderd.
Het is me al vaker gebeurd dat een discussie in het heetst van de strijd werd gesloten.
Vind ik een beetje onzin, we hebben ieders mening te accepteren,, of we het er nu mee eens zijn of niet.

Juliette
10-02-06, 12:45
Geplaatst door freya
Niet zo snel oordelen Divine.
Jij weet niet waar David de hele tijd mee bezig is, omdat ik steeds dingen weg haal.

Idd. Op slinkse wijze is hij bezig onwetende moslims te ronselen voor de orde van het slappe handje.

mark61
10-02-06, 12:48
:zegniets:

freya
10-02-06, 12:51
Geplaatst door Divine_70
Ik oordeel niet te snel,ik zie dat binnen drie minuten mijn bericht is verwijderd.
Het is me al vaker gebeurd dat een discussie in het heetst van de strijd werd gesloten.
Vind ik een beetje onzin, we hebben ieders mening te accepteren,, of we het er nu mee eens zijn of niet.

Mijn Godin :rolleyes: krijgen we die discussie weer :moe:

Dit forum moet voor iedereen een prettige plek zijn om te vertoeven, daarom zijn er forumregels opgesteld en daarom zijn er modarators om die regels toe te passen.

Het is reuze leuk om lekker ruzie te maken op een forum, maar voor anderen die de kinderachtige shit moeten lezen is het strontvervelend.

Mensen worden hier niet gecencureerd vanwege hun mening, maar vanwege de manier waarop ze deze presenteren.

Dit is een van weinige Nederlandse fora waar zoveel verschillende meningen naast elkaar geuit kunnen worden en dat willen we ook graag zo houden. En dat kan alleen als iedereen in ieder geval een beetje basisrespect kan opbrengen voor andere personen en als men dat niet kan, dan moet die basisbeleefdheid maar door de moderators afgedwongen worden.

Divine_70
10-02-06, 13:02
Geplaatst door freya
Mijn Godin :rolleyes: krijgen we die discussie weer :moe:

Dank je wel schat, ik vind jou ook lief. :)


Geplaatst door freya
Dit forum moet voor iedereen een prettige plek zijn om te vertoeven, daarom zijn er forumregels opgesteld en daarom zijn er modarators om die regels toe te passen.

Het is reuze leuk om lekker ruzie te maken op een forum, maar voor anderen die de kinderachtige shit moeten lezen is het strontvervelend.

Mensen worden hier niet gecencureerd vanwege hun mening, maar vanwege de manier waarop ze deze presenteren.

Dit is een van weinige Nederlandse fora waar zoveel verschillende meningen naast elkaar geuit kunnen worden en dat willen we ook graag zo houden. En dat kan alleen als iedereen in ieder geval een beetje basisrespect kan opbrengen voor andere personen en als men dat niet kan, dan moet die basisbeleefdheid maar door de moderators afgedwongen worden.

Dat snap ik allemaal wel, maar wat was er mis met mijn bericht?
Ik zei alleen: herplaatsen.
Je had de topic open kunnen laten zodat ie bespreekbaar was en dan de berichten weg halen die echt niet konden.
Kan het betreffende bericht niet meer quoten omdat ie weg is, maar ik doel hierbij op een Topic die eerder door David was geopend.

Maar goed, speelt al geen rol meer want het is alweer voorbij.

Bofko
10-02-06, 13:03
In het voetbal heb je scheidsrechters die wedstrijden ´doodfluiten´ Ze hanteren de regels naar de letter in plaats van naar de geest.
Doodgefloten voetbalwedstijden zijn doodsaai.

Elien
10-02-06, 13:06
Geplaatst door Bofko
In het voetbal heb je scheidsrechters die wedstrijden ´doodfluiten´ Ze hanteren de regels naar de letter in plaats van naar de geest.
Doodgefloten voetbalwedstijden zijn doodsaai.

ja maar rellen naar aanleiding van een wedstrijd is gevaarlijk en scheld leuzen tijdens de wedstrijd zijn kwetsend,snappie ?

Dutchguy
10-02-06, 13:09
Wat heb ik nou weer gemist. Ik kom ook altijd te laat. :ego:

Divine_70
10-02-06, 13:10
Geplaatst door Elien
ja maar rellen naar aanleiding van een wedstrijd is gevaarlijk en scheld leuzen tijdens de wedstrijd zijn kwetsend,snappie ?

Hm, ik wil me er verder ook helemaal niet mee bemoeien hoor. :engel:

Maar van alles wat ik hier gelezen heb, zag ik twee keer scheldwoorden en beide keren tegen mij gericht, de ene keer was ik een kankerhoer, en de tweede keer een zielepoot, dat werd geroepen door een moderator notabene. :vreemd:

Juliette
10-02-06, 13:11
Geplaatst door Dutchguy
Wat heb ik nou weer gemist. Ik kom ook altijd te laat. :ego:

Het gaat gewoon door in VV.

Dutchguy
10-02-06, 13:13
Geplaatst door Juliette
Het gaat gewoon door in VV.
Ah thanks. Ik moet natuurlijk wel een beetje bijblijven. ;)

freya
10-02-06, 13:14
Geplaatst door Bofko
In het voetbal heb je scheidsrechters die wedstrijden ´doodfluiten´ Ze hanteren de regels naar de letter in plaats van naar de geest.
Doodgefloten voetbalwedstijden zijn doodsaai.

Weet je dat het altijd de autochtone Nederlanders zijn die daar over klagen op dit Marokkaanse forum.

Terwijl zij hier op het NVDD toch echt de overhand hebben.

Men is kennelijk zo gewend om overal lekker te kunnen schelden op moslims, dat het echt een shock is om eens ergens wel een beetje in toom gehouden te worden.

Juliette
10-02-06, 13:14
Geplaatst door Dutchguy
Ah thanks. Ik moet natuurlijk wel een beetje bijblijven. ;)

En daar kan je ook de nieuwe cover van David z'n blad bewonderen. :D

Dutchguy
10-02-06, 13:16
Geplaatst door Juliette
En daar kan je ook de nieuwe cover van David z'n blad bewonderen. :D
Die stond al op mijn netvlies gebrand. :D

Elien
10-02-06, 13:21
Geplaatst door Divine_70
Hm, ik wil me er verder ook helemaal niet mee bemoeien hoor. :engel:

Maar van alles wat ik hier gelezen heb, zag ik twee keer scheldwoorden en beide keren tegen mij gericht, de ene keer was ik een kankerhoer, en de tweede keer een zielepoot, dat werd geroepen door een moderator notabene. :vreemd:



ach berichten met minder scheldwoorden worden ook verwijderd,en soms wordt de verkeerde er op afgerekend,maar freya heeft gelijk,een discussie voer je niet met mekaar uit te schelden of vernederen

Divine_70
10-02-06, 13:22
Geplaatst door freya
Men is kennelijk zo gewend om overal lekker te kunnen schelden op moslims, dat het echt een shock is om eens ergens wel een beetje in toom gehouden te worden.



En nu kruip je in de slachtofferrol, dat siert je niet.
Dat is onzin.
Het waren tot twee keer toe allochtonen die me uit scholden. :)
Je hebt het mij nog niet zien doen en dat zal voor meer autochtonen gelden.
Denk dat die lijn wel degelijk gelijk ligt zo niet de andere kant op slaat.

Bofko
10-02-06, 13:22
Geplaatst door freya
Weet je dat het altijd de autochtone Nederlanders zijn die daar over klagen op dit Marokkaanse forum.

Terwijl zij hier op het NVDD toch echt de overhand hebben.

Men is kennelijk zo gewend om overal lekker te kunnen schelden op moslims, dat het echt een shock is om eens ergens wel een beetje in toom gehouden te worden.

Ik weet niet wat er weggehaald is in dit topic, dus hou me ten goede..

Maar je hebt écht schelden en je hebt metaforisch, sarcastisch en humoristisch ´schelden´. Misschien zelfs identiek woordgebruik maar totaal verschillende contekst.
Gezien de topic-deelnemers kan ik me het eerste niet voorstellen. En als het tweede niet mag wordt het doodsaai hier.

Divine_70
10-02-06, 13:23
Geplaatst door Elien
ach berichten met minder scheldwoorden worden ook verwijderd,en soms wordt de verkeerde er op afgerekend,maar freya heeft gelijk,een discussie voer je niet met mekaar uit te schelden of vernederen

Aan dat soort Topics neem ik al op voorhand geen deel.

freya
10-02-06, 13:48
Geplaatst door Divine_70
Hm, ik wil me er verder ook helemaal niet mee bemoeien hoor. :engel:

Maar van alles wat ik hier gelezen heb, zag ik twee keer scheldwoorden en beide keren tegen mij gericht, de ene keer was ik een kankerhoer, en de tweede keer een zielepoot, dat werd geroepen door een moderator notabene. :vreemd:

Waar staat dat? Staat het er nog steeds? En welke moderator was dat?

David
10-02-06, 13:51
Geplaatst door freya
te kunnen schelden op moslims, dat het echt een shock is om eens ergens wel een beetje in toom gehouden te worden.



Gelul, ik scheld nooit op moslims, en dat weet je donders goed. Mijn toic was ook geen moslim-scheld-topic. De titel voor mijn topic was bewust gekozen om een sarcastische spiegel voor te houden. Je reactie daarop zegt voldoende.

freya
10-02-06, 13:52
Geplaatst door Divine_70
En nu kruip je in de slachtofferrol, dat siert je niet.
Dat is onzin.
Het waren tot twee keer toe allochtonen die me uit scholden. :)
Je hebt het mij nog niet zien doen en dat zal voor meer autochtonen gelden.
Denk dat die lijn wel degelijk gelijk ligt zo niet de andere kant op slaat.

Dat denk jij dan helemaal verkeerd.

Ik ben voor mezelf een bloemlezing aan het aanleggen van islamofobe posts die in verwijderd heb. Als ik eraan denk dan copieer ik het eerst even naar kladblok voordat ik het verwijder.
Ik kan je dingen laten lezen daar lusten de honden geen brood van.

mark61
10-02-06, 13:55
Geplaatst door David
Gelul, ik scheld nooit op moslims, en dat weet je donders goed. Mijn toic was ook geen moslim-scheld-topic. De titel voor mijn topic was bewust gekozen om een sarcastische spiegel voor te houden. Je reactie daarop zegt voldoende.

Hmm, ik ben vast ook islamofoob.

Tis zo'n beetje hetzelfde mechanisme geworden:

Als je kritiek hebt op een individu dat toevallig joods is ben je antisemiet.

Als je kritiek hebt op een individu dat toevallig moslim is ben je islamofoob.

----------------------------

Als je kritiek hebt op een individu dat toevallig Hollands is maak je daarentegen gebruik van die vrijheid van meningsuiting van die Hollanders.

freya
10-02-06, 13:57
Geplaatst door David
Gelul, ik scheld nooit op moslims, en dat weet je donders goed. Mijn toic was ook geen moslim-scheld-topic. De titel voor mijn topic was bewust gekozen om een sarcastische spiegel voor te houden. Je reactie daarop zegt voldoende.

Nee, jij scheldt niet direct, maar wel indirect, door steeds opnieuw op de achterlijkheid van de islam te wijzen. Het gaat vandaag niet om 1 topic, maar om een serie topics met provocerende titels en daarnaast een serie offtopic posts met steeds dezelfde boodschap.

Dat is spammen lieve schat en heel erg kinderachtig.

mark61
10-02-06, 14:01
Geplaatst door freya
de achterlijkheid van de islam te wijzen.

Iran, meen ik. Dat is een staat. Kameroen heeft een islamitische minderheid van 20%.

freya
10-02-06, 14:03
Geplaatst door Bofko
Ik weet niet wat er weggehaald is in dit topic, dus hou me ten goede..

Maar je hebt écht schelden en je hebt metaforisch, sarcastisch en humoristisch ´schelden´. Misschien zelfs identiek woordgebruik maar totaal verschillende contekst.
Gezien de topic-deelnemers kan ik me het eerste niet voorstellen. En als het tweede niet mag wordt het doodsaai hier.

Het tweede is misschien nog wel veel vuiler dan het eerste. Dat is misbruik maken van je verbale overwicht.

Een minder ervaren of jonge of minder taalvaardige prikker vervalt snel tot schelden in zijn/haar onmacht en krijgt continue strafpunten.
Maar iemand die het in feite veel gemener bedoeld en heel bewust aan het provoceren is met briljant verwoorde sarcatische opmerkingen zou volgens jou altijd de dans moeten ontspringen.

Vergeet het maar! Niet zolang ik hier moderator ben.

David
10-02-06, 14:04
Geplaatst door freya
Nee, jij scheldt niet direct, maar wel indirect, door steeds opnieuw op de achterlijkheid van de islam te wijzen. Het gaat vandaag niet om 1 topic, maar om een serie topics met provocerende titels en daarnaast een serie offtopic posts met steeds dezelfde boodschap.

Dat is spammen lieve schat en heel erg kinderachtig.


Een topic ging over Iran, niet over de islam, en over de moord o 2 jongens.
Een topic ging over een extremistische jood die 3 mensen had neergestoken.
Een topic ging over de Arubaanse regerig die weigert een Nederlandse wet uit te voeren.

mark61
10-02-06, 14:06
Geplaatst door David
Een topic ging over Iran, niet over de islam, en over de moord o 2 jongens.
Een topic ging over een extremistische jood die 3 mensen had neergestoken.
Een topic ging over de Arubaanse regerig die weigert een Nederlandse wet uit te voeren.

:zegniets:

freya
10-02-06, 14:07
Geplaatst door mark61
Hmm, ik ben vast ook islamofoob.

Tis zo'n beetje hetzelfde mechanisme geworden:

Als je kritiek hebt op een individu dat toevallig joods is ben je antisemiet.

Als je kritiek hebt op een individu dat toevallig moslim is ben je islamofoob.

----------------------------

Als je kritiek hebt op een individu dat toevallig Hollands is maak je daarentegen gebruik van die vrijheid van meningsuiting van die Hollanders.

Het gaat niet om kritiek, het gaat om de manier waarop die kritiek geuit wordt. Schelden, flamen, belachelijk maken dat mag hier allemaal niet.

freya
10-02-06, 14:08
Geplaatst door David
Een topic ging over Iran, niet over de islam, en over de moord o 2 jongens.
Een topic ging over een extremistische jood die 3 mensen had neergestoken.
Een topic ging over de Arubaanse regerig die weigert een Nederlandse wet uit te voeren.

En wat voor titels had je daaraan gegeven?!

En wat was dus je bedoeling met deze berichten?

:zwaai:

Dutchguy
10-02-06, 14:08
Geplaatst door freya
Nee, jij scheldt niet direct, maar wel indirect, door steeds opnieuw op de achterlijkheid van de islam te wijzen. Het gaat vandaag niet om 1 topic, maar om een serie topics met provocerende titels en daarnaast een serie offtopic posts met steeds dezelfde boodschap.

Dat is spammen lieve schat en heel erg kinderachtig.

Moah, is dat niet wat overdreven? Ik heb ooit een keer een flinke discussie hierover met Zwarte Schaap gehad. Die claimde op het laatst dat homo's die opkomen voor hun rechten zich voor het karretje van de islambashers lieten spannen. Da's een joekel van een potentiele patstelling want dan kan er dus ineens helemaal niets meer qua kritiek. Hoop niet dat jij dezelfde mening bent toegedaan want dan vraag ik me werkelijk af wat er straks dan nog wel gepost mag worden over dit onderwerp want je maakt het zo indirect wel heel ondoorzichtig.

David
10-02-06, 14:11
Geplaatst door freya
En wat voor titels had je daaraan gegeven?!

En wat was dus je bedoeling met deze berichten?

:zwaai:



Daarmee wilde ik dus een spiegel voorhouden: beledigingen komen in gradaties. Sommige beledigingen vinden we blijkbaar normaal, anderen wat minder normaal. Als homo's net zo hard voor zichzelf zouden opkomen als sommige andere groepen, dan zou er geen gebouw meer zijn dat niet brandde.

freya
10-02-06, 14:12
Geplaatst door Dutchguy
Moah, is dat niet wat overdreven? Ik heb ooit een keer een flinke discussie hierover met Zwarte Schaap gehad. Die claimde op het laatst dat homo's die opkomen voor hun rechten zich voor het karretje van de islambashers lieten spannen. Da's een joekel van een potentiele patstelling want dan kan er dus ineens helemaal niets meer qua kritiek. Hoop niet dat jij dezelfde mening bent toegedaan want dan vraag ik me werkelijk af wat er straks dan nog wel gepost mag worden over dit onderwerp want je maakt het zo indirect wel heel ondoorzichtig.

Er kan hier vanalles gepost worden over en tegen homofobie.

HET GAAT OM DE MANIER WAAROP DAT GEBEURT!

freya
10-02-06, 14:18
Goed, deze pret heeft wel weer lang genoeg geduurd. Als jullie nu nog niet snappen wat ik wil duidelijk maken dan is dat jullie probleem.

En niet weer gaan zeiken dat dit topic gesloten is, ik heb nu alweer uren gestoken in het uitleggen van wat ik hier als vrijwilliger doe en waarom, met de beste intenties en ten dienste van alle prikkers hier.

Divine mss kun je mij het antwoord op mijn vragen ven PMen, dan kan ik het uitzoeken?

[freya]