PDA

Bekijk Volledige Versie : Een paar vragen



dyob
10-02-06, 13:08
Goedendag beste mensen, ik ben een stuk aan het schrijven over marokaanse/moslimjongeren in Nederland, en ik dacht dat hier wel een aantal mensen zouden zijn die mijn vragen willen beantwoorden.
Ik hoop dat ik hier goed zit, zo niet, wijs mij er dan even op.
Ik ben niet van enige krant, ik ben een freelance schrijver, en tot nu toe is het alleen de bedoeling dat het op mijn site komt, http://members.lycos.nl/aapeb.
Ik ga van jullie antwoorden en mijn eigen interpetaties in de samenleving een stuk schrijven wat ik ook op deze site zal gaan zetten.

Je mag het mij ook in een priveberichtje sturen, het liefst een zo uitgebreid mogelijk antwoord en uiteraard eerlijk

Zelf ben ik overigens ook geen senior, ik ben 20 jaar en normaal ben ik arbeider in een fabriek.
Maar ik wil met hetgeen ik schrijf een eerlijk genuanceerd beeld geven over wat ik en anderen ervan denken, ik ben niet een persoon die meegaat in de rest van politiek en commercieel Nederland.

Ik hoop jullie zo voldoende te hebben geinformeerd over mijzelf, tevens hoop ik een aantal goede reacties te krijgen.
Hier komen de vragen;

Hoe vind jij het om in een westers/Christelijk land als Nederland te wonen, met een meer Islamitisch/Arabische opvoeding?

Wat zijn grote verschillen in de twee culturen waar jij in het dagelijks leven veel van merkt?

Wordt daar ook voldoende en goed op ingespeeld door scholen of instellingen vind jij?

Vind jij dat er een bepaald stereotype Marokaan of moslim wordt gegeven in de media en/of door de regering, door het beleid dat hun voeren?

Vind jij dit stereobeeld kloppen?

Hoe zie jij jezelf meer, als Nederlander, of als Marokaan, en hoe wordt je graag benoemt door je mede-Nederlanders?

Wat vind je van de media zelf, over hun berichtgeving betreft moslims, en Marokanen betreft?

Wat vind je van de regering, en het beleid dat hun voeren, doen hun genoeg om mensen van de straat te houden en een goede opleiding en/of goede baan te laten genieten?

Wat vind jij van de ministers hier?

Als jij ook iets anders wilt vertellen wat een toegevoegde waarde zou kunnen hebben aan mijn schrijfsel, then just let me know

Met vriendelijke groet, Dyob.