PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwste slogan AHA en redacteur Volkskrant: "Recht op Krenken"...



Wizdom
11-02-06, 00:02
Vandaag op NOVA is er een nieuw universeel fundamenteel recht gelanceerd namelijk tattaaaa:

"HET RECHT OP KRENKEN...."...

Dit werd ons medegedeeld op NOVA door AHA en de redacteur van de Volkskrant...

Ik wens u veel wijsheid...

Wizdom
11-02-06, 00:07
Ik vond de verdediging van onze Moslim broeders verder een zwakke vertoning (Moge ALLAH (SWT) ze in hun penible situatie vergeven)...

Wizdom
11-02-06, 00:22
Onnozele definitie van Ayaan over Jodendom versus Islam... :

Letop!

Jodendom is etnisch bepaald.... Daar kun je niets aan doen....

Moslim is aangeleerd...

HAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHHHAHHAHAHAHAHAHA....


Heb je ooit wel eens zo'n goeie gehoord...

:hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi:

Ze worden met pijpekrullen en een keppel geboren....

allard
11-02-06, 00:27
Geplaatst door Wizdom
Ik vond de verdediging van onze Moslim broeders verder een zwakke vertoning (Moge ALLAH (SWT) ze in hun penible situatie vergeven)... Alleen kritiek leveren als je het zelf beter kunt :wink: , maar misschien waren de argumenten van Scheffer zelfs te sterk voor jou?

Wizdom
11-02-06, 00:31
Geplaatst door allard
Alleen kritiek leveren als je het zelf beter kunt :wink: , maar misschien waren de argumenten van Scheffer zelfs te sterk voor jou?

Ik zag geen enkel goed argument wat hij maakte... Maar dat zal wel aan mij liggen... Te fatsoenlijk wellicht...

Hij zij alleen zoiets van "we geven jullie de ruimte... mogen we jullie dan vervolgens niet zwart maken..." Nou daar hebben we wat aan...

allard
11-02-06, 00:42
Geplaatst door Wizdom
Ik zag geen enkel goed argument wat hij maakte... Maar dat zal wel aan mij liggen... Te fatsoenlijk wellicht...

Hij zij alleen zoiets van "we geven jullie de ruimte... mogen we jullie dan vervolgens niet zwart maken..." Nou daar hebben we wat aan... Ja jongen daar komt het op neer,iedereen de ruimte geven. Wanneer die gebruikt wordt om te bedreigen of zwart te maken,aanpakken!

Wizdom
11-02-06, 00:55
Geplaatst door allard
Ja jongen daar komt het op neer,iedereen de ruimte geven. Wanneer die gebruikt wordt om te bedreigen of zwart te maken,aanpakken!

Vreemde ideeen houdt men erop na... Wel provoceren maar geen reactie verwachten... Waarom doen Nederlanders dat niet altijd in de TRAM of de BUS of in het VERKEER met elkaar...

Er klopt iets niet... Volgens mij ben je aan het jokken...

Wizdom
11-02-06, 01:08
Redacteur van de Volkskrant...:

"Ik zou geen HOLOCAUST prenten in de krant zetten omdat dat de Joden zou kunnen krenken...."...

Redacteur van Nederlands Dagblad...:

"Ja maar nu zegt u precies het omgekeerde...."...

Redacteur van de Volkskrant...:

"Uhhh.... Uhhh... Uhhh.... Ja maar dat is anders...."...

allard
11-02-06, 01:14
Geplaatst door Wizdom
Vreemde ideeen houdt men erop na... Wel provoceren maar geen reactie verwachten... Waarom doen Nederlanders dat niet altijd in de TRAM of de BUS of in het VERKEER met elkaar...

Er klopt iets niet... Volgens mij ben je aan het jokken... Jokken klinkt te lief, wat klopt er niet?

Wizdom
11-02-06, 01:16
Geplaatst door allard
Jokken klinkt te lief, wat klopt er niet?

Of je geeft mensen de ruimte... Of je geeft ze geen ruimte...

Vrijen en ruzie maken tegelijkertijd gaat niet...

allard
11-02-06, 01:25
Geplaatst door Wizdom
Redacteur van de Volkskrant...:

"Ik zou geen HOLOCAUST prenten in de krant zetten omdat dat de Joden zou kunnen krenken...."...

Redacteur van Nederlands Dagblad...:

"Ja maar nu zegt u precies het omgekeerde...."...

Redacteur van de Volkskrant...:

"Uhhh.... Uhhh... Uhhh.... Ja maar dat is anders...."... Wizdom de vergelyking is grotesk.

Wizdom
11-02-06, 01:31
Geplaatst door allard
Wizdom de vergelyking is grotesk.

Voor jou groen, geel en roze getinte bril mogelijk wel maar voor iemand met normale witte glazen is er weinig verschil...

Het gaat om het woord "Krenken" en gezien het feit dat mensen bij deze emotie hetzelfde voelen is er fundamenteel gezien geen verschil...

Tenzij jij natuurlijk van mening bent dat het "Joodse krenken" meer pijn doet dan het "Moslim krenken". Dan heb jij wellicht een 6e zintuig die de rest van de mensheid moet ontberen...

allard
11-02-06, 02:04
Geplaatst door Wizdom
Voor jou groen, geel en roze getinte bril mogelijk wel maar voor iemand met normale witte glazen is er weinig verschil...

Het gaat om het woord "Krenken" en gezien het feit dat mensen bij deze emotie hetzelfde voelen is er fundamenteel gezien geen verschil...

Tenzij jij natuurlijk van mening bent dat het "Joodse krenken" meer pijn doet dan het "Moslim krenken". Dan heb jij wellicht een 6e zintuig die de rest van de mensheid moet ontberen... Ben onderhand immuun voor de kleur van glazen die men my kwalyk neemt :nerd: Toch maar even kyken waar we hier over praten?

waterfiets
11-02-06, 09:32
Geplaatst door Wizdom
Het gaat om het woord "Krenken" en gezien het feit dat mensen bij deze emotie hetzelfde voelen is er fundamenteel gezien geen verschil...


Krenken is nooit het doel van cartoonisten of columnisten. Het kan wel een resultaat zijn. Daarom beviel de invalshoek van AHA mij hier ook niet. Scheffer formuleerde het veel beter waar hij aangaf dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is die door moslims ook zeer gewaardeerd wordt en die ze meestal niet in hun landen van oorsprong kennen. De keerzijde van die vrijheid is dat mensen ook wel eens gekrenkt kunnen worden. Dat is iets wat niet exclusief de moslims overkomt maar ook vele andere groepen binnen de samenleving. Maar dat moet nooit het doel zijn van de vrijheid van meningsuiting. En waar dat wel de intentie lijkt kan je naar de rechter.

Voorbeeld: De 'weg van de moslim' (http://www.islam-boeken.nl/store/details.php?ProductID=26) kan nog altijd vrij verkocht worden in nederland' en bevat een preek waarin men oproept homosexuelen van een gebouw te donderen of iets dergelijks. Blijkbaar mag dat in nederland en als morgen iemand een cartoon maakt om dat belachelijk te maken dan zou ik dat van harte verwelkomen.

Iglo
11-02-06, 10:25
Geplaatst door Wizdom
Redacteur van de Volkskrant...:

"Ik zou geen HOLOCAUST prenten in de krant zetten omdat dat de Joden zou kunnen krenken...."...

Redacteur van Nederlands Dagblad...:

"Ja maar nu zegt u precies het omgekeerde...."...

Redacteur van de Volkskrant...:

"Uhhh.... Uhhh... Uhhh.... Ja maar dat is anders...."...
Die man van de Volkskrant was inderdaad heel zwak in zijn argumenten, maar datzelfde gold ook voor AHA en zeker die Cheppih.

Degene die echt wat zinnigs zei, dat was Paul Scheffer: we geven elkaar hier ontzettend de ruimte, je mag een heleboel, dus dat moet je de andere mensen ook gunnen. En daar hoort inderdaad ook bij dat mensen jou mogen krenken en beledigen, zonder dat ze teruggefloten worden.

..zapper
11-02-06, 10:29
Ik zou het op prijs stellen wanneer maroc.nl haar beleid onmiddelijk aanpast op dit nieuwe recht. Mijn god, ik sta te popelen ende te springen om het nieuwe recht toe te passen. Oh maar wie denken AHA en meneertje Volkskrant wel niet dat ze zijn om zomaar een nieuw recht de wereld in te schieten? Hebben ze last van een God-complex?
Donder ff op dom krantje en raar mens. Feit is dat je weinig kunt zeggen zonder dat je daar wereldwijd iemand mee kunt krenken. Wanneer je iets zegt met het doel om iemand te krenken is het ronduit verkeerd en dat heeft niets met recht te maken.

Iglo
11-02-06, 10:35
Geplaatst door ..zapper
Ik zou het op prijs stellen wanneer maroc.nl haar beleid onmiddelijk aanpast op dit nieuwe recht. Mijn god, ik sta te popelen ende te springen om het nieuwe recht toe te passen. Oh maar wie denken AHA en meneertje Volkskrant wel niet dat ze zijn om zomaar een nieuw recht de wereld in te schieten? Hebben ze last van een God-complex?
Donder ff op dom krantje en raar mens. Feit is dat je weinig kunt zeggen zonder dat je daar wereldwijd iemand mee kunt krenken. Wanneer je iets zegt met het doel om iemand te krenken is het ronduit verkeerd en dat heeft niets met recht te maken. Het gaat hier niet alleen om het met opzet krenken, maar het gaat ook om het verkondigen van een mening die anders mensen krenkt. Als je het eerste doet, dan mag je jezelf gaan afvragen waar je mee bezig bent, maar met het tweede is niks mis. Wat houdt anders het recht op vrijheid van meningsuiting in? We moeten elkaar de ruimte geven, zo simpel ligt het.

..zapper
11-02-06, 10:39
Geplaatst door Iglo
Het gaat hier niet alleen om het met opzet krenken, maar het gaat ook om het verkondigen van een mening die anders mensen krenkt. Als je het eerste doet, dan mag je jezelf gaan afvragen waar je mee bezig bent, maar met het tweede is niks mis. Wat houdt anders het recht op vrijheid van meningsuiting in? We moeten elkaar de ruimte geven, zo simpel ligt het.
Dan zou ik het niet het recht op krenken noemen, maar gewoon het recht op vrijheid van meningsuiting blijven noemen.
Het is overigens geen recht, maar een set van beperkingen van het recht, dat terzijde.

mulan
11-02-06, 10:54
Ik vond die gast van de Christen Unie nog het beste overkomen. En Ayaan really lost it. Ze weet niet meer waar ze het over moet hebben. Iran,oorlog,vrouwen,vrijheid van meningsuiting, de smurfen....tis wat. Ow en ze heeft het recht om te beledigen..kan iemand haar vragen waarom ze uberhaupt WILT beledigen? Dat je iets zegt wat beledigend over kan komen is iets anders dan per se willen beledigen omdat je dat recht hebt.

Sallahddin
11-02-06, 13:16
Geplaatst door allard
Ja jongen daar komt het op neer,iedereen de ruimte geven. Wanneer die gebruikt wordt om te bedreigen of zwart te maken,aanpakken!



Precies maar dan werkelijke gedragscodes stellen en een soort ettiquette durven naleven ,anders wordt alleen maar radicalisme van beiden kanten opgevoed en dat is precies de intentie van bepaalde stokers!