PDA

Bekijk Volledige Versie : Stelling: Als Nederland niet stopt met haar provocaties moet er een delegatie...



Wizdom
11-02-06, 00:00
Wat vinden jullie hiervan. Ik vind Nederland behoorlijk provocerend tav Moslims... Wij hebben hier een Pim Fortuyn gehad... Een Theo van Gogh en Hirshi Ali...

Zou het niet een goed idee zijn om ook Nederland in de Islamitische Wereld aan de schandpaal te nagelen...

delirious
11-02-06, 00:08
Tuurlijk!
Stook maar lekker op.

Wizdom
11-02-06, 00:10
Geplaatst door delirious
Tuurlijk!
Stook maar lekker op.

Wie stookt er nou...?

Is dat de passieve of actieve partij... Is dat de partij die klappen moet opvangen of degene die ze uitdeelt?

Wie deelt er hier nu de klappen uit...?

delirious
11-02-06, 00:12
Geplaatst door Wizdom
Wie stookt er nou...?

Is dat de passieve of actieve partij... Is dat de partij die klappen moet opvangen of degene die ze uitdeelt?

Wie deelt er hier nu de klappen uit...?

Trieste lui als aha, kicken hier immers op.
Lui als jij trappen daar in.
Laat gaan laat gaan.

Wizdom
11-02-06, 00:14
Geplaatst door delirious
Trieste lui als aha, kicken hier immers op.
Lui als jij trappen daar in.
Laat gaan laat gaan.

Als Nederland op z'n gat ligt gaat het SadoMasochise vanzelf wel weg...

En AHA spoelt Nederland dan door de goot...

delirious
11-02-06, 00:16
Geplaatst door Wizdom
Als Nederland op z'n gat ligt gaat het SadoMasochise vanzelf wel weg...

En AHA spoelt Nederland dan door de goot...

Na de top volgt de afdaling.
aha is al aan het dalen, no worries.

tukkersterror
11-02-06, 00:18
Twee mensen die vermoord zijn door gekken en een andere gek die nog leeft, moet ik mij daar voor schamen en mijn land daar excusses voor aanbieden???
Never!!!!!
En ik snap niet dat de beheerder zulke stellingen niet verwijder :vlammen:

Wizdom
11-02-06, 00:18
Geplaatst door delirious
Na de top volgt de afdaling.
aha is al aan het dalen, no worries.

AHA is een psychoot en een gevaar voor ons allemaal... Hoe eerder ze weg is hoe beter...

delirious
11-02-06, 00:19
Geplaatst door tukkersterror
Twee mensen die vermoord zijn door gekken en een andere gek die nog leeft, moet ik mij daar voor schamen en mijn land daar excusses voor aanbieden???
Never!!!!!


:verward:

Wizdom
11-02-06, 00:19
Geplaatst door tukkersterror
Twee mensen die vermoord zijn door gekken en een andere gek die nog leeft, moet ik mij daar voor schamen en mijn land daar excusses voor aanbieden???
Never!!!!!
En ik snap niet dat de beheerder zulke stellingen niet verwijder :vlammen:

Als Nederland niet achter die Psychoten had gehold hadden we nog steeds in een normaal land gewoond...

tukkersterror
11-02-06, 00:20
Sorry ik maakte een fout!!!!!!!

ONS LAND!!!!

delirious
11-02-06, 00:22
Geplaatst door tukkersterror
Sorry ik maakte een fout!!!!!!!

ONS LAND!!!!


Twee mensen die vermoord zijn door gekken en een andere gek die nog leeft

Wie bedoel je swa?

Wizdom
11-02-06, 00:37
Het WESTEN verdient in de Islamitische Wereld bakken met geld....

En maar afgeven op de Moslims... Stank voor dank...

tukkersterror
11-02-06, 00:55
Geplaatst door delirious
Wie bedoel je swa?

Wat ik zij, het is niet mijn land of mijn wereld, het is onze wereld waar we met ze allen op leven!!!
Ik haat altijd de uitspraken in de media over groepen en nu deed ik het zelf ook.
Een van mijn lijfspreuken is "ik ben geen nederlander maar een wereld burger"
Vandaar deze correctie "niet mijn, maar onze"
Een plekje waar we allen moeten kunnen leven!!!

ff prive, mijn jongste zoon kent je!!! goeie cd!!! had ik ook kunnen maken!!! (geintje) Top!!!

delirious
11-02-06, 00:59
Geplaatst door tukkersterror


ff prive, mijn jongste zoon kent je!!! goeie cd!!! had ik ook kunnen maken!!! (geintje) Top!!!

Welke cd?

tukkersterror
11-02-06, 01:16
Geplaatst door delirious
Welke cd?
Die met Michel Jackson. kun je die gewoon in de winkel kopen???

delirious
11-02-06, 01:24
Geplaatst door tukkersterror
Die met Michel Jackson. kun je die gewoon in de winkel kopen???



Michel Jackson?
Waar the fuck heb je het over?

tukkersterror
11-02-06, 01:35
Geplaatst door delirious
Michel Jackson?
Waar the fuck heb je het over?
A: on the moment i don't fuck, because fucking on the computer give always problems with my back!!!
B: second to answer your question, cd Never Scared!!!
:confused: Begreep niet wat mijn zoon bedoelde :denk: Maar vond hem wel "Vet Gaaf" om zijn woorden te gebruiken!!!
HALLO het is half drie, maak het mij niet zo moeilijk man!!!

tr_imparator
11-02-06, 01:52
Geplaatst door delirious
Michel Jackson?
Waar the fuck heb je het over?

Je moet meer begrijpelijke taal gebruiken voor hem..hmmm..bijv..


''Ben je het spoor bijster''?

tukkersterror
11-02-06, 01:57
Ha ik begrijp het!!!

Spoor 3 trein van 9.10 Eindhoven - Hengelo

Mark
11-02-06, 06:47
Geplaatst door Wizdom
Zou het niet een goed idee zijn om ook Nederland in de Islamitische Wereld aan de schandpaal te nagelen...

Je geeft dus toe dat het een georganiseerde campagne tegen het westen was en geen "spontane" volksopstand.

xslaniet
11-02-06, 07:17
Geplaatst door Wizdom
Wat vinden jullie hiervan. Ik vind Nederland behoorlijk provocerend tav Moslims... Wij hebben hier een Pim Fortuyn gehad... Een Theo van Gogh en Hirshi Ali...

Zou het niet een goed idee zijn om ook Nederland in de Islamitische Wereld aan de schandpaal te nagelen...

Scheepsladinkje vlaggen kopen?

xslaniet
11-02-06, 07:23
Geplaatst door Wizdom
Als Nederland niet achter die Psychoten had gehold hadden we nog steeds in een normaal land gewoond...

Nederland is een vrij land en daar mogen moslims hun geloof beleiden en niet moslims een ander geloof,die vrijheid is met veel bloedvergieten verkregen en wat mij betreft zal ik die met bloedvergieten verdedigen,dus kom maar op met fantastische uitleg van de islam.

Wizdom
11-02-06, 07:39
Geplaatst door Mark
Je geeft dus toe dat het een georganiseerde campagne tegen het westen was en geen "spontane" volksopstand.

1 ding is zeker... De lastercampagne tegen de Islam is georganiseerd...

Kranten kun je georganiseerd mobiliseren... Je hoeft de redacteuren maar onder je invloed te hebben...

Dat hebben we wel gezien want de prenten actie was op aanvraag van de redacteur en niet gekomen vanuit de tekenaars... En die redacteur zal wel weer opdracht hebben gekregen van de geldschieters...

Foxcave1
11-02-06, 08:01
Geplaatst door Wizdom
1 ding is zeker... De lastercampagne tegen de Islam is georganiseerd...

Kranten kun je georganiseerd mobiliseren... Je hoeft de redacteuren maar onder je invloed te hebben...

Dat hebben we wel gezien want de prenten actie was op aanvraag van de redacteur en niet gekomen vanuit de tekenaars... En die redacteur zal wel weer opdracht hebben gekregen van de geldschieters...


Yep, ongetwijfeld, en die imam zat ook in het complot, die vondt echter de echte plaatjes niet voldoende en maakte er zelf een paar bij.
Trouwens, is die man ondertussen al gevierendeeld?

xslaniet
11-02-06, 08:03
Geplaatst door Wizdom
1 ding is zeker... De lastercampagne tegen de Islam is georganiseerd...


Das niet alleen in Nederland das overal ter wereld...enig idee waarom?
Heeft het je nooit aan het denken gezet?
Dacht jij nooit over wat voor beeld de islam naar buiten toe uitstraalt?
Maar netzoals jij jou geloof verdedigt ,verdedig ik het mijne .

waterfiets
11-02-06, 08:15
Geplaatst door Wizdom
[B]1 ding is zeker... De lastercampagne tegen de Islam is georganiseerd...


nou de reacties in ieder geval wel ... alleen vergt dat blijkbaar meer tijd. In september had de Volkskrant ook al die cartoons van die deense krant overgenomen en gepubliceerd en men heeft toendertijd nog geen ingezonden brief ontvangen van een moslim om te protesteren. Alleen omdat een deense imam op campagne gaat worden wat autoriteiten wakker en organiseren wat demonstraties. Dat maakt duidelijk dat het helemaal niet om de cartoons gaat.

Gerard074
11-02-06, 10:45
Geplaatst door Wizdom

Zou het niet een goed idee zijn om ook Nederland in de Islamitische Wereld aan de schandpaal te nagelen...

ik neem jou al niet serieus meer sinds je in Katarina de hand van God zag.

Eni
11-02-06, 10:55
Geplaatst door Wizdom
Het WESTEN verdient in de Islamitische Wereld bakken met geld....

En maar afgeven op de Moslims... Stank voor dank...

De Islamitische wereld verdient ook genoeg geld met de olie verkoop aan het westen. Ze zijn alleen te achterlijk om het op een normale manier te besteden. Je zegt Nederland in de Islamitische wereld aan de schandpaal stellen. En dan? Nederlandse ambassades in de fik? Nederlandse toeristen bedreigd, boycot van Nederlandse producten?
Triest figuur. :kotsen2:

Wizdom
11-02-06, 10:59
Geplaatst door Eni
De Islamitische wereld verdient ook genoeg geld met de olie verkoop aan het westen. Ze zijn alleen te achterlijk om het op een normale manier te besteden. Je zegt Nederland in de Islamitische wereld aan de schandpaal stellen. En dan? Nederlandse ambassades in de fik? Nederlandse toeristen bedreigd, boycot van Nederlandse producten?
Triest figuur. :kotsen2:

Stop met dat gebraak... Het is een walgelijke vertoning...

Wizdom
11-02-06, 11:00
Geplaatst door Gerard074
ik neem jou al niet serieus meer sinds je in Katarina de hand van God zag.

Het is wel de grootste natuurramp in de VS geschiedenis...

Wizdom
11-02-06, 11:02
Geplaatst door Foxcave1
Yep, ongetwijfeld, en die imam zat ook in het complot, die vondt echter de echte plaatjes niet voldoende en maakte er zelf een paar bij.
Trouwens, is die man ondertussen al gevierendeeld?

Die andere plaatjes werden hem via email toegestuurd en was illustratief voor de hetze van opgefokte mensen via de media...

Baddha
11-02-06, 11:14
Geplaatst door Wizdom
Wat vinden jullie hiervan. Ik vind Nederland behoorlijk provocerend tav Moslims... Wij hebben hier een Pim Fortuyn gehad... Een Theo van Gogh en Hirshi Ali...

Die maken/maakten allemaal gebruik van de VVMU die iedere burger hier heeft. Ze doen/deden niets onwettigs. In een vrij land kan dat betekenen dat sommige groepen zich gekrenkt voelen. Hoevaak denk je niet dat Christelijken in het verleden beledigd zijn?

Als je het er niet mee eens bent kun je daar twee dingen tegen doen. Je kaart het aan bij instanties, media, politiek of een rechtbank.

Of je geeft het een draai en probeert een positief beeld naar buiten te brengen om de negatieve beeldvorming te bestrijden.


Zou het niet een goed idee zijn om ook Nederland in de Islamitische Wereld aan de schandpaal te nagelen...

Dit kan ik dus niet begrijpen. Je bent Nederlander (toch?), je spreekt de taal, je leeft hier, je studeert hier, je werkt hier, je feest hier, je rouwt hier, kortom dit is jouw land.

Waarom zou je andere landen oproepen om je eigen land aan de schandpaal te nagelen :confused:

Wizdom
11-02-06, 11:17
Geplaatst door Buddha
Die maken/maakten allemaal gebruik van de VVMU die iedere burger hier heeft. Ze doen/deden niets onwettigs. In een vrij land kan dat betekenen dat sommige groepen zich gekrenkt voelen. Hoevaak denk je niet dat Christelijken in het verleden beledigd zijn?

Als je het er niet mee eens bent kun je daar twee dingen tegen doen. Je kaart het aan bij instanties, media, politiek of een rechtbank.

Of je geeft het een draai en probeert een positief beeld naar buiten te brengen om de negatieve beeldvorming te bestrijden.



Dit kan ik dus niet begrijpen. Je bent Nederlander (toch?), je spreekt de taal, je leeft hier, je studeert hier, je werkt hier, je feest hier, je rouwt hier, kortom dit is jouw land.

Waarom zou je andere landen oproepen om je eigen land aan de schandpaal te nagelen :confused:

Omdat ik met mijn geloofsovertuiging een minderheid ben en hier dagelijks aan de schandpaal wordt gehangen...

Dan weet men ook eens hoe het voelt... Men moet gewoon ophouden met die leugens en insinuaties...

Foxcave1
11-02-06, 11:23
Geplaatst door Wizdom
Omdat ik met mijn geloofsovertuiging een minderheid ben en hier dagelijks aan de schandpaal wordt gehangen...

Dan weet men ook eens hoe het voelt... Men moet gewoon ophouden met die leugens en insinuaties...

Sorry hoor, maar kom eens uit dat zielig hoekje, niet jouw geloof, maar je gedrag word je op beoordeeld, en als jij je gedraagd als een klein kind word je ook zo behandeld.

En leugens en insuaties, hou op, ik lees niet anders in bijvoorbeeld de jerusalem post en andere islamitische kranten.

Grow up, kijk om je heen, er zijn er echt meer die respekt hebben voor een anders geloof dan jij denkt, alleen, heb zelf ook eens respekt voor anderen en wees niet zo snel op met je veroordelingen.

Wizdom
11-02-06, 11:31
Geplaatst door Foxcave1
Sorry hoor, maar kom eens uit dat zielig hoekje, niet jouw geloof, maar je gedrag word je op beoordeeld, en als jij je gedraagd als een klein kind word je ook zo behandeld.

En leugens en insuaties, hou op, ik lees niet anders in bijvoorbeeld de jerusalem post en andere islamitische kranten.

Grow up, kijk om je heen, er zijn er echt meer die respekt hebben voor een anders geloof dan jij denkt, alleen, heb zelf ook eens respekt voor anderen en wees niet zo snel op met je veroordelingen.

Je bent "grow up" wanneer je onderscheidend vermogen hebt tussen conflict gebieden, bezettingen, onrecht die mensen wordt aangedaan, repressie, martelingen, bombardementen, vergelding en geloof.

Wanneer je dat onderscheidend vermogen niet hebt kun je ook niet aan fatsoenlijke berichtgeving doen...

Laat staan wanneer men bevooroordeelde suggestieve bijvoeglijk naamwoorden als terrorisme of terreur gaat gebruiken...

Wanneer je niet aan de journalistieke fatsoens regels kunt voldoen doe je aan propaganda...

Foxcave1
11-02-06, 11:43
Geplaatst door Wizdom
Je bent "grow up" wanneer je onderscheidend vermogen hebt tussen conflict gebieden, bezettingen, onrecht die mensen wordt aangedaan, repressie, martelingen, bombardementen, vergelding en geloof.

Wanneer je dat onderscheidend vermogen niet hebt kun je ook niet aan fatsoenlijke berichtgeving doen...

Laat staan wanneer men bevooroordeelde suggestieve bijvoeglijk naamwoorden als terrorisme of terreur gaat gebruiken...

Wanneer je niet aan de journalistieke fatsoens regels kunt voldoen doe je aan propaganda...


Je hebt helemaal gelijk, en lees met die gedachten in je achterhoofd nog eens de berichtgevingen in de diverse kranten, ook die van de Iraanse kranten, lees eens de mening van de Iraanse president, als je dat gedaan hebt, beantwoord mij dan (als je wilt) eens deze vraag;

Vind jij de Islamitische kranten onbevooroordeeld, tref je volgens jou daar een "eerlijker" waarheid aan, een waarheid waarin jij jezelf kunt vinden?

Baddha
11-02-06, 11:43
Geplaatst door Wizdom
Omdat ik met mijn geloofsovertuiging een minderheid ben en hier dagelijks aan de schandpaal wordt gehangen...

Dan weet men ook eens hoe het voelt... Men moet gewoon ophouden met die leugens en insinuaties...

Heeft ooit iemand beweert dat het land waarin je leeft perfect is?

En je bent als moslim niet de enige minderheid hoor. Er zijn zoveel mensen in Nederland die niet (voldoende) geaccepteerd worden.

Maar zelden of nooit heeft een minderheidsgroepering het nodig geacht om een internationale oproep te doen om hun land aan de schandpaal te nagelen.

Dat zou ook compleet nergens op slaan. Dan bevuil je je eigen nest.

En hoewel het wellicht voor een moslim op dit moment niet ideaal is in Nederland vraag ik je om de landen aan te wijzen waar je het beter zult hebben. Er zijn praktisck geen landen in de wereld waar je meer de vrijheid hebt om jezelf te zijn dan Nederland.

Karin.N
11-02-06, 11:55
Geplaatst door Wizdom
Wat vinden jullie hiervan. Ik vind Nederland behoorlijk provocerend tav Moslims... Wij hebben hier een Pim Fortuyn gehad... Een Theo van Gogh en Hirshi Ali...

Zou het niet een goed idee zijn om ook Nederland in de Islamitische Wereld aan de schandpaal te nagelen...


Joh, ga je gang, ik krijg de laatste dagen steeds meer moeite met het nog serieus nemen van gelovigen zoals jij.

Helaas, dat er geen Allah bestaat, soms wens ik het heel hard dat dat wel zo is, zodat idioten als jij hun straf niet zullen ontlopen. Maar helaas, we zullen moeten leren leven met de onzin die er door jou en jouw soortgenoten wordt uitgekraamd!

Wizdom
11-02-06, 11:58
Geplaatst door Foxcave1
Je hebt helemaal gelijk, en lees met die gedachten in je achterhoofd nog eens de berichtgevingen in de diverse kranten, ook die van de Iraanse kranten, lees eens de mening van de Iraanse president, als je dat gedaan hebt, beantwoord mij dan (als je wilt) eens deze vraag;

Vind jij de Islamitische kranten onbevooroordeeld, tref je volgens jou daar een "eerlijker" waarheid aan, een waarheid waarin jij jezelf kunt vinden?

Mijn kritiek zit hem in het feit dat in landen als Nederland de schijn wordt opgehouden dat er objectieve journalistiek wordt bedreven... Dat is niet zo... Het is pure ideologische propaganda...

Er wordt gestigmatiseerd bij het leven... En dat kan gewoon zomaar met als smoes dat er her en der misstanden zijn...

Hele horde mensen worden zwart gemaakt met als smoes dat ze achterlijk zijn...

Daarentegen worden mensen die haat prediken en onzin verkondigen gestimuleerd in hun uitspraken onder het mom van vrijheid van "krenken"...

Of onder het mom dat het 200 jaar heeft geduurd voordat men zover is gekomen als men nu is... Nu wil men hetzelfde doen als wat men zelf heeft bestreden... De arrogantie van de macht opleggen aan andersdenkenden...

De Moslims zijn in deze tijd de enige vrije denkers en met name die in de WESTERSE wereld... Zij worden niet beinvloed door een politieke macht... Zij putten hun kennis uit de KORAN en de SUNNA... De bron van al het goede dat vanaf de komst van MOHAMED (VZMH) deze wereld heeft opgeleverd... De VERLICHTING...

Het licht ging uit in ARABIE en verhuisde naar het WESTEN... Het lijkt er nu op dat het licht verhuist van het WESTEN terug naar zijn bakermat ARABIE...

Wizdom
11-02-06, 12:00
Geplaatst door Karin.N
Joh, ga je gang, ik krijg de laatste dagen steeds meer moeite met het nog serieus nemen van gelovigen zoals jij.

Helaas, dat er geen Allah bestaat, soms wens ik het heel hard dat dat wel zo is, zodat idioten als jij hun straf niet zullen ontlopen. Maar helaas, we zullen moeten leren leven met de onzin die er door jou en jouw soortgenoten wordt uitgekraamd!

Je verhardt Karin... Dan kun je niet meer goed denken... Neem een week pauze...

Baddha
11-02-06, 12:06
Geplaatst door Wizdom
Mijn kritiek zit hem in het feit dat in landen als Nederland de schijn wordt opgehouden dat er objectieve journalistiek wordt bedreven... Dat is niet zo... Het is pure ideologische propaganda...

Er wordt gestigmatiseerd bij het leven... En dat kan gewoon zomaar met als smoes dat er her en der misstanden zijn...

Hele horde mensen worden zwart gemaakt met als smoes dat ze achterlijk zijn...

Daarentegen worden mensen die haat prediken en onzin verkondigen gestimuleerd in hun uitspraken onder het mom van vrijheid van "krenken"...

Of onder het mom dat het 200 jaar heeft geduurd voordat men zover is gekomen als men nu is... Nu wil men hetzelfde doen als wat men zelf heeft bestreden... De arrogantie van de macht opleggen aan andersdenkenden...

De Moslims zijn in deze tijd de enige vrije denkers en met name die in de WESTERSE wereld... Zij worden niet beinvloed door een politieke macht... Zij putten hun kennis uit de KORAN en de SUNNA... De bron van al het goede dat vanaf de komst van MOHAMED (VZMH) deze wereld heeft opgeleverd... De VERLICHTING...

Het licht ging uit in ARABIE en verhuisde naar het WESTEN... Het lijkt er nu op dat het licht verhuist van het WESTEN terug naar zijn bakermat ARABIE...

Omdat jij het niet met anderdenkenden eens bent zijn ze niet ineens fout. De is je eigen bekrompen hokjesgeest.

Net zoals jij er blijkbaar van overtuigd bent dat er maar één echte waarheid is, die van de koran. Puur je eigen perspectief.

En weet je wat nou zo mooi is van Nederland? Jij mag dat denken, zelfs uitdragen, zonder dat je wordt opgepakt en in het gevang wordt gegooid.

Baddha
11-02-06, 12:25
Geplaatst door Wizdom
Je verhardt Karin... Dan kun je niet meer goed denken... Neem een week pauze...

Opmerkelijke uitspraak van iemand die het buitenland op wil roepen om zich tegen Nederland te keren.

Wizdom
11-02-06, 16:42
Geplaatst door Baddha
Opmerkelijke uitspraak van iemand die het buitenland op wil roepen om zich tegen Nederland te keren.

De hetze is al 4 jaar gaande en wil maar niet luwen... Sinds die kale zijn besmettelijke virus heeft verspreid is er nog geen kruid tegen gewassen...

Baddha
11-02-06, 17:10
Geplaatst door Wizdom
De hetze is al 4 jaar gaande en wil maar niet luwen... Sinds die kale zijn besmettelijke virus heeft verspreid is er nog geen kruid tegen gewassen...

Inderdaad, met de opkomst van Fortuyn ging er een beerput open.

De problemen onder allochtone bevolkingsgroepen werden ineens bespreekbaar en dat sloeg door. Er kwam ongefundeerde kritiek, overtrokken reacties en een onevenwichtige berichtgeving.

Alle bagger die over allochtonen is uitgesmeten betreur ik en heb me er altijd tegen verzet op Fok!

Maar aan de andere kant zijn er nieuwe initiatieven ontstaan die de positie van allochtonen moet verbeteren. Er zijn allerlei wijkprojecten opgericht om steden voor iedereen leefbaarder te maken. Een mooi voorbeeld daarvan is wat in De Baarsjes is gebeurt.

De opkomst van Fortuyn is absoluut niet leuk geweest voor allochtonen in Nederland, maar je wilt toch niet beweren dat alles daarvoor goed was?

Wizdom
11-02-06, 19:33
Geplaatst door Baddha
Inderdaad, met de opkomst van Fortuyn ging er een beerput open.

De problemen onder allochtone bevolkingsgroepen werden ineens bespreekbaar en dat sloeg door. Er kwam ongefundeerde kritiek, overtrokken reacties en een onevenwichtige berichtgeving.

Alle bagger die over allochtonen is uitgesmeten betreur ik en heb me er altijd tegen verzet op Fok!

Maar aan de andere kant zijn er nieuwe initiatieven ontstaan die de positie van allochtonen moet verbeteren. Er zijn allerlei wijkprojecten opgericht om steden voor iedereen leefbaarder te maken. Een mooi voorbeeld daarvan is wat in De Baarsjes is gebeurt.

De opkomst van Fortuyn is absoluut niet leuk geweest voor allochtonen in Nederland, maar je wilt toch niet beweren dat alles daarvoor goed was?

Dat is juist maar je ziet nu een krampachtige beweging van mensen die een kleine racistische minderheid als norm nemen... Iedereen is te bang om redelijk te zijn... Men is bang voor zijn eigen hachje of om voor soft te worden gezet... Dat zijn de vruchten van Pim...

Natuurlijk is voorheen niet alles even goed gegaan maar dat betekent niet dat allochtonen het boetekleed moeten aan trekken omdat men te weinig geinvesteerd heeft in de samenleving of omdat men in bepaalde gevallen keuzes heeft gemaakt die verkeerd hebben uitgepakt...

De gezamenlijke aanpak is zoek en dat is een slecht ontwikkeling... Er is te veel sanctie en te weinig billijkheid daar waar het nodig is... De toon is negatief en dat motiveert niet...

Waar ik me het meest aan erger zijn personen van partijen die zich bedienen van borrelpraatjes om zich te profileren... Alsof serieuze staatsinrichting hetzelfde is als de BAR...

Verder heb je van die politici die in de kielzog van de politieke nederlaag van 2002 hun bek niet durven open te trekken wanneer een of andere racist zijn gal spuit omdat men bang is voor een electorale nederlaag... Alsof goed fatsoen geen rol meer speelt in dit land... En daar zit je dan als burger middenin...

Baddha
11-02-06, 20:34
Geplaatst door Wizdom
Dat is juist maar je ziet nu een krampachtige beweging van mensen die een kleine racistische minderheid als norm nemen... Iedereen is te bang om redelijk te zijn... Men is bang voor zijn eigen hachje of om voor soft te worden gezet... Dat zijn de vruchten van Pim...

Natuurlijk is voorheen niet alles even goed gegaan maar dat betekent niet dat allochtonen het boetekleed moeten aan trekken omdat men te weinig geinvesteerd heeft in de samenleving of omdat men in bepaalde gevallen keuzes heeft gemaakt die verkeerd hebben uitgepakt...

De gezamenlijke aanpak is zoek en dat is een slecht ontwikkeling... Er is te veel sanctie en te weinig billijkheid daar waar het nodig is... De toon is negatief en dat motiveert niet...

Waar ik me het meest aan erger zijn personen van partijen die zich bedienen van borrelpraatjes om zich te profileren... Alsof serieuze staatsinrichting hetzelfde is als de BAR...

Verder heb je van die politici die in de kielzog van de politieke nederlaag van 2002 hun bek niet durven open te trekken wanneer een of andere racist zijn gal spuit omdat men bang is voor een electorale nederlaag... Alsof goed fatsoen geen rol meer speelt in dit land... En daar zit je dan als burger middenin...

Met wat je hier zegt ben ik het eens. Ik betreur ook dat dit de situatie is waarin we nu verkeren.

Maar ik blijf toch een optimist. Mijn idee is dat iedere (r)evolutie een hobbelig pad kent, maar het is het resultaat dat telt.

Het is een beetje een zwakke analogie, maar vergelijk het met de invoering van de euro. Iedereen zit er nu op te zeiken want het zou het leven duurder gemaakt hebben. Denk je dat de kinderen die nu geboren worden dat ook maar iets interesseerd? Die hebben de overgang niet meegemaakt en weten niet beter. Als we over 30 jaar nog een euro hebben is de invoering dus een succes :)

De negatieve sfeer waarin we leven komt door een botsing van culturen. Dat brengt veranderingen met zich mee en mensen kunnen niet zo goed tegen verandering. Sommige autochtonen verlangen terug naar een Nederland wat er niet meer is er ook niet meer zal komen. Dat zullen ze wellicht nooit accepteren, maar de generaties na hen hebben die hang naar het verleden niet.

Kort gezegd, het moet allemaal nog een beetje groeien.

Hoe langer we in de negatieve sfeer blijven hangen, des te langer duurt het proces van normalisering. Mijn oproep is dus de negatieve benadering te laten varen. Hoe meer mensen zich positief inzetten, hoe eerder we in harmonie kunnen samenleven.

Ik zie dan ook geen oplosssing in jouw oproep aan het buitenland om zich tegen Nederland te keren. Het lijkt mij ook puur een interne aangelegenheid, dus ik zie uberhaupt niet wat moslim-landen hiermee te maken hebben.

ronald
14-02-06, 02:19
Geplaatst door Wizdom
Je verhardt Karin... Dan kun je niet meer goed denken... Neem een week pauze...


Ik moet opeens aan Harry Mulisch "Het Mirakel" denken....Karin Tienoppen verandert langzaam in een beeld....

ronald
14-02-06, 02:26
Geplaatst door BaTTaTaaa
een paar citaten uit de talmoed :

De volgende uitspraken zijn niet verzonnen en dienen niet als propaganda, maar zijn feiten en makkelijk contoleerbaar op echtheid (zoek maar op in de Joodse Talmoed)

De Talmoed zegt in Yebamoth 98a bijvoorbeeld:
"Alle niet-joodse kinderen zijn dieren" en in Abodah Zarah 36b;

"Niet-joodse meisjes zijn in een staat van niddah (onreinheid) vanaf de dag van hun geboorte".

Sanhedrin 57a geeft een verklaring voor het brute terrorisme van de Joden en de inname van het Palestijnse land.
Dit is blijkbaar een toegestane zaak want deze passage zegt: "Wanneer een Jood een niet-jood vermoord, zal er geen doodstraf zijn, en wat de Jood steelt van een niet-jood, mag hij houden".

Verder wordt er in Sanhedrin 58b een verklaring gegeven van het feit dat de Joden met kogels terugschieten op kleine kinderen die stenen gooien. "Wanneer een heiden (niet-jood) een Jood slaat, dient hij vermoord te worden"

Zo is het volgens Talmoed bijvoorbeeld niet strafbaar als een niet-joodse vrouw door een joodse man wordt verkracht. Het is van veel (raciale) betekenis dat een dergelijke verkrachting gelijk staat aan bestialiteit volgens de regels van de Talmoed.

De joden mochten volgens de Talmoed geen rente aan elkaar berekenen, maar ten aanzien van niet-joden kenden (en kennen) zij andere regels. Bij leningen aan niet-joden is het volgens de Talmoed zelfs verplicht om rente te heffen.

Volgens de Talmoed mogen joden in geval van nood alleen andere joden redden en helpen. In de Talmoed staat dat je een niet-jood volledig aan zijn lot over te laten in geval van nood. Als dat er echter toe zou leiden dat de joodse gemeenschap als geheel in een kwaad daglicht komt te staan, gelden er echter weer andere regels. In die omstandigheden moet ook de gojiem uit een noodlottige situatie gered worden. Maar zelfs dan gelden er beperkingen. Het is in zo'n geval bijvoorbeeld een strikte voorwaarde dat de jood zich in ruil voor zijn diensten laat betalen door de niet-jood die hij heeft gered. Anders zou immers de schijn kunnen ontstaan dat de jood het allemaal uit liefdadigheid voor de niet-jood heeft gedaan en dat is niet de bedoeling, want liefdadigheid ten opzichte van niet-joden kent de Talmoed niet.

het komt er op neer dat joden volgens de Talmoed alleen andere joden mogen redden en dat de rest kan stikken.
Zo wordt in de rechtspraak volgens de Talmoed verondersteld dat een niet-jood altijd zal liegen als hem een directe vraag wordt gesteld. Een getuigenis van een niet-jood is voor de joodse rechtspraak dan ook niets waard. Alleen als een joodse getuige iets verklaart over een uitspraak, die door een niet-jood terloops is gedaan, kent dat een zekere geldigheid.
De regels van de Talmoed zouden bijvoorbeeld binnen het Israëlische leger in veel opzichten zwaarder wegen dan de wereldse wetgeving.

Om dit te illustreren heeft Yitzhak (correspondent van een joodse dagblad in Tel Aviv) in zijn boek de correspondentie opgenomen van een Israëlische soldaat met zijn Rabbi. De soldaat vroeg zich in zijn brief af of het voor hem gerechtvaardigd was om niet-joodse burgers te vermoorden, zelfs als dat vrouwen of kinderen betrof. Uit het antwoord dat de soldaat hierop
van zijn Rabbi ontving, bleek dat het voor hem niet alleen toegestaan was om niet-joden te vermoorden, maar dat hij hiertoe zelfs werd aangemoedigd als de gelegenheid zich voor zou doen. Het is in het verleden vele malen gebleken dat Israëlische leger dit soort adviezen niet naast zich neer legt. Naast het Israëlische leger zouden volgens Yitzhak ook veel joodse militante bewegingen, sterk onder invloed staan van de Talmoed wetgeving en dus racistische gevoelens kennen ten opzichte van de niet joodse wereld

Ieder respect van joden jegens andere religies is volgens de Talmoed ten stelligste verboden. Dat gaat zelfs zo ver dat een jood volgens de Talmoed verplicht is om 'de moeders van de doden' te vervloeken, als hij een niet-joodse begraafplaats passeert. Op christenen en moslims heeft de Talmoed het in het bijzonder voorzien, al is het in het licht van de huidige situatie in het Midden Oosten merkwaardig dat de Talmoed over het algemeen milder oordeelt over moslims dan over christenen. Voor de klassieke joodse wetgeving is het christelijke geloof bijvoorbeeld zonder meer een vorm van verafgoding, terwijl dat over de Islam niet direct zo gesteld wordt. Het verschil dat de Talmoed maakt tussen christenen en moslims blijkt ook uit de joodse spijswetten. Als een fles koosjere wijn eenmaal door een christen is aangeraakt, moet deze zonder meer worden weg gegooid. Als dezelfde fles echter door een moslim is betast, mag de wijn ook niet meer gedronken worden, maar in ieder geval nog wel verkocht.

Over de profeet Jezus (vzmh) heeft de Talmoed een veel radicalere visie dan over Mohammed. Over de profeet Jezus (vzmh) staat hier geschreven dat 'hij in de hel voor straf in kokende uitwerpselen moet worden gedompeld'. De profeet Mohammed (vzmh) komt er daarentegen in de Talmoed slechts van af als een gek, een Meshugga. Dat laatste is ook niet echt positief, maar het is toch aanmerkelijk milder dan het oordeel dat de profeet Jezus (vzmh) krijgt toebedeeld.
En dit is het levensverhaal over de profeet Jezus (vzmh) in de Talmoed
Een kind groeit op bij zijn alleenstaande moeder. Haar ex-man, een voorname heer, heeft hij nooit gekend. Van zijn vader, de buurman, weet hij alleen het hoognodige: een schurk. Had zijn moeder hem maar nooit ontmoet, denkt hij vaak. Maar de buurman verkrachtte zijn moeder, waarop haar liefhebbende echtgenoot de voordeur voorgoed achter zich dichttrok.
De bastaard groeit op voor galg en rad. Hij is gevat, ja zelfs opvallend wijs voor zijn leeftijd, maar toont geen respect voor zijn omgeving. Het is zo'n kind dat veel wil bereiken, maar er niets voor over heeft. Hij steelt een heilig voorwerp, dat hem bovennatuurlijke krachten verleent. Het levert hem zowaar een schare volgelingen op, die hem door dik en dun steunen - ook als hij, tegen het eind van zijn leven, zijn magie verliest. Zij verbergen zijn ontzielde lichaam op een geheime plek.

In de Talmoed staat dat het de plicht van iedere jood is 'om met zijn eigen handen ongelovigen te verdelgen, zoals Jezus (vzmh) van Nazareth en zijn volgelingen'. Maar naast de christenen had de Talmoed ook niet veel op met andere niet-joodse bevolkingsgroepen. Over zwarten staat er in dat zij niet in staat zijn tot de ware verering van God' en dat '...hun natuur is als de natuur van stomme dieren'. Verder staat er in de Talmoed over de bovengenoemde dat dit soort volkeren 'zich niet op het niveau van menselijke wezens bevinden' en dat dit niveau zich in werkelijkheid 'ergens tussen dat van de aap en de mens' in moest bevinden.


En daar komt de aap alweer uit de mouw....


Een beetje dom dat je deze verkeerd gekozen (sommige natuurlijk vervalst) passages brengt....Het verschil is natuurlijk dat de Talmoed 1800 jaar geleden is geschreven en de inhoud van een paar van deze zinnen anders is gezien de tijd....en heden ten dage in ieder geval geen jood meer is die dit in de media of school gilt en verkondigt... maar die kafr-passages vanuit de koran heden ten dage nog net zo actueel de school , kansel en politiek podium wordt uitgeschreeuwd.

ronald
14-02-06, 03:03
Bepaalde stotterproblemen duiden op een bepaald onvermogen.

ronald
14-02-06, 03:13
Denk je nou echt dat ik mijn tijd ga besteden om op die onzin van jou te reageren? pfuu.

ronald
14-02-06, 04:59
Geplaatst door BaTTaTaaa
Dan vraag ik mij af wat je nu dan aan het doen bent ...tip:

ga op je nagels bijten..

slaap lekker..ZionNazi... :auw:



Beetje meer niveau aan het lezen. Gek he?