PDA

Bekijk Volledige Versie : Rechtzaak om Deense spotprents in Frankrijk



tukkersterror
11-02-06, 15:11
Rechtzaak in Frankrijk om spotprenten
Uitgegeven op vrijdag 10 februari 2006 om 21:48:30
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend

(Novum/AP) - De Franse moslimraad CFCM, de belangrijkste overkoepelende islamitische organisatie in het land, gaat gerechtelijke stappen te ondernemen tegen vijf kranten die spotprenten van de profeet Mohammed gepubliceerd hebben. Dat is vrijdag aangekondigd. Het gaat om France Soir, Libération, Le Figaro, Le Parisien en Charlie-Hebdo.

De prenten van de profeet, voor het eerst afgedrukt door de Deense krant Jyllands-Posten, hebben wereldwijd tot hevige protesten geleid omdat ze beledigend zouden zijn voor moslims. Het is nog niet duidelijk op welke juridische grond de CFCM een zaak denkt te hebben.

Vanwege de publicatie van de gewraakte prenten bestookten woedende moslims vrijdag de Franse ambassade in Teheran met brandbommen. Zelfs een geestelijke van een van Teherans meest vooraanstaande moskeeën kon niet voorkomen dat vrijwel alle ruiten van het gebouw sneuvelden en dat een kleine brand uitbrak, die overigens snel geblust kon worden.
:huil:Het is weer zo ver, aanwakkeren en er dan later achter komen dat het niet kan :huil:

tukkersterror
13-02-06, 08:09
Geplaatst door klaaskop
Ik denk ook dat ze het gaan verliezen: de plaatsing in alle media nav de "protesten" is door de ongeregeldheden bj die "protesten" namelijk een nieuwsfeit geworden.
Plaatsing met het doel om te kwétsen, is zodoende moeilijk aan te tonen/te bewijzen.

Tja, ik weet het, als ik geestelijk leider was zou ik het probleem aankaarten bij de V.N. en vragen om een standpunt!!!