PDA

Bekijk Volledige Versie : Gevraagd boek titels

AlGhazali
11-02-06, 16:17
Misschien plaats ik dit bericht wel in een fout gedeelte, maar ik hoop dat de lezer er begrip voor op kan brengen.

Ik ben zelf athe´st en zal dat ook blijven. Dat wil niet zeggen dat ik onge´nteresserd ben in religies en culturen.

Mijn hobby is filosofie en geschiedenis. Van huis uit ben ik christelijk opgevoed, dus het bestuderen van het christendom is niet zo moeilijk voor me. Ik weet makkelijk wetenschappelijke boeken over het christendom (filosofie en geschiedenis) te krijgen. Ook is het voor mij niet moeilijk om boeken over de geschiedenis van het recht te krijgen.

Anders ligt dat bij de Islam. Ik heb wel de boeken over de geschiedenis en de filosofen. Maar waar ik naar zoek is een boek of boeken waarin duidelijk wordt hoe de Koran en de Hadieth het Islamitisch recht be´nvloeden. Ik ben niet op zoek naar de (heilige) boeken zelf, maar eerder een degelijke verhandeling van deze topics.

Dus wat is de Koran (diepgaand beschreven), de Hadieth, en Islamitisch recht, waar moet ik ze plaatsen in de geschiedenis en ontwikkeling van de Islam?

Wat zijn de verschillende stromingen, diepagaand beschreven?

Wat zijn bijvoorbeeld de kernpunten?

Ik geloof namelijk dat deze onderwerpen een veel beter begrip van de geschiedenis en ontwikkeling van de Islam geven.

Bij voorbaat dank!

DieSter
12-02-06, 03:57
"Ik geloof namelijk dat deze onderwerpen een veel beter begrip van de geschiedenis en ontwikkeling van de Islam geven."

Misschien geloof je wel helemaal verkeerd.

Oem_Dawoed
14-02-06, 15:29
Ik begrijp ongeveer wat je bedoeld, maar een vertaalde koran leren is natuurlijk niet genoeg om het te begrijpen

Wat je bv kunt leren zijn oa

- de edele koran ( vertaald )
- juz amma ( vertaling van verzen & uitleg )
- Als de bijbel een tong had
- Geschiedenis van de profeten

Of is dit niet wat je zoekt?

Trouwens er zijn ook hele goeie websites, voor uitleg enz..