PDA

Bekijk Volledige Versie : Video: Britse soldaten martelen Iraakse kinderen



Victory
12-02-06, 21:08
http://www.newsoftheworld.co.uk/armyvideo.shtml

Joesoef
12-02-06, 22:18
Wat een commentaar. Blair zal het wel weer goed praten. Jammer dat Blair nooit de metro neemt.

papol
12-02-06, 22:23
quote:
Geplaatst door Joesoef


Stokslagen voor dat k** tuig.



Gr.P

~Panthera~
12-02-06, 22:24
:kotsen:

mulan
12-02-06, 22:32
Stelletje klootzakken. En die voice over gast..walgelijk.

Joesoef
12-02-06, 22:38
Geplaatst door papol
Gr.P


Verzuip jij je maar in je vat Moulinrouge.

Cherry Bo
12-02-06, 23:00
Geplaatst door mulan
En die voice over gast..walgelijk.

Wat een griezelige vent idd.

Echt een sadist.

MaRiaH
12-02-06, 23:38
Geplaatst door Cherry Bo
Wat een griezelige vent idd.

Echt een sadist.

getver ja, die voice-over was echt een sadist..
vraag me af of dit echt is.. dit is toch geen journalist mag ik hopen??

:jammer:

TENACH
12-02-06, 23:44
Geplaatst door Victory
http://www.newsoftheworld.co.uk/armyvideo.shtml

Ach Mr. flapoor Blair moest het meteen weer goed praten. Weer meteen uitleggen dat de rest van de britten goed werk verrichten.
Toen ik die `maar` hoorde moest ik weer spontaan kotsen.

Goed werk verrichten met stokslagen en een knal tussen de ballen.
Ben benieuwd of Blair naast Saddam in de beklaagbankje komt zitten.

Maar goed, nu even afwachten of de europenan (inclusief de media en de politiek) en de VS (Rice) dat massaal gaan veroordelen.

Mijn onderbuikgevoel zegt dat ze het alleen maar gaan goed praten. :D

3wor
12-02-06, 23:58
Zieke geesten :duits:

tukkersterror
13-02-06, 00:15
Geplaatst door Victory
http://www.newsoftheworld.co.uk/armyvideo.shtml

Hoi die Victory, als dit waar is moeten die k.u.t. Engelsen zich terug trekken en valt dit niet goed te praten!!!
Ben het niet gauw met je eensm aar dit keer heb jij gelijk!!!
Groetjes een verdrietige tukker!!!

sater
13-02-06, 07:26
Geplaatst door tukkersterror
Hoi die Victory, als dit waar is moeten die k.u.t. Engelsen zich terug trekken en valt dit niet goed te praten!!!
Ben het niet gauw met je eensm aar dit keer heb jij gelijk!!!
Groetjes een verdrietige tukker!!!

:duivel: Britten keken Amerikaans kunstje bij Abu Graib af?
Te verwachten proces, waarbij naar Amerikaans voorbeeld, onderknuppels voorbeeldig [?] worden gestraft.

observer
13-02-06, 10:19
nou ja martelen heb turkse politie ook wel eens het zelfde zien doen wat rellige jeugd een goed pak slaag geven

waterfiets
13-02-06, 10:39
Geplaatst door MaRiaH
.. dit is toch geen journalist mag ik hopen??

:jammer:

Nee helaas is dat een militair met hogere rang.

Overigens zou ik ook wel willen weten wat er aan voorafging.

IbnRushd
13-02-06, 12:12
Mishandeling door Britse soldaten op video
Van onze correspondent Peter de Waard

LONDEN - De Britse premier Blair wil een diepgaand onderzoek naar mogelijke mishandeling van Iraakse tieners door Britse militairen. Op een amateurvideo, die in handen is gekomen van een Britse zondagskrant, is te zien hoe Britse soldaten jongeren in het zuiden van Irak slaan en schoppen.

Duidelijk is te horen dat de jongeren om genade smeken. Ook is de stem te horen van een uitbundig lachende onderofficier, die de opname maakt en de soldaten aanmoedigt geweld te gebruiken.

Het incident zou zich hebben voorgedaan in 2004. Iraakse jongeren die tijdens een opstootje met stenen naar militairen gooien, worden achtervolgd door Britse soldaten. De meesten ontsnappen, maar een viertal wordt ingesloten in een doodlopende straat. Zij worden opgepakt en meegenomen naar een Brits kamp, waar de aframmeling plaatsvindt. Er worden 42 klappen uitgedeeld, waarvan een groot aantal met stokken.

Volgens News of the World zou later ook een soldaat een dode man in het gezicht hebben getrapt. De krant, die soms fors betaalt voor exclusieve reportages, zegt niet hoe ze aan de video is gekomen. Wel zegt hoofdredacteur Stuart Kuttner dat de beelden authentiek zijn. ‘We hebben ze gekregen van een klokkenluider. We zijn de bron nagegaan en we hebben de beelden laten controleren door militaire experts. Gezien ervaringen uit het verleden zijn we dit keer extra zorgvuldig geweest.’

In mei 2004 kwam de Britse krant Daily Mirror in opspraak nadat foto’s waren gepubliceerd van Britse soldaten die Irakezen mishandelden en vernederden in de laadbak van een vrachtwagen, vlak nadat het Abu Ghraib-schandaal het Amerikaanse leger in opspraak had gebracht. Later bleek dat de beelden in scène waren gezet door een regiment dat in het noorden van Engeland was gelegerd. De krant moest zijn excuses maken en hoofdredacteur Piers Morgan trad af.

Toen werd echter vanaf het begin vermoed dat de foto’s nep waren. Gisteren durfde het ministerie van Defensie de authenticiteit van de beelden niet te bestrijden. Premier Tony Blair zei dat de beschuldiging serieus zal worden genomen. Hij verdedigde echter het Britse leger. ‘De overgrote meerderheid van de Britse soldaten in Irak en andere gebieden gedraagt zich fatsoenlijk en doet belangrijk werk voor ons land en de rest van de wereld. Hun aanwezigheid in Irak is van groot belang om van het land een democratie te maken.’

Perswoordvoerder luitenant Chris Thomas van het Britse leger in Irak veroordeelde alle vormen van mishandeling door soldaten en stelde dat de beschuldigingen slechts een kleine minderheid betreft van de 80 duizend Britten die in de afgelopen jaren in Irak zijn gelegerd. Vorig jaar werden drie Britse militairen door een krijgsraad veroordeeld vanwege mishandelingen in Irak.

Amnesty International dringt aan op een onafhankelijk onderzoek naar de mishandelingen. Maar het Britse leger is dat niet van plan. De militaire politie heeft de zaak in handen. Het zal zeker enkele maanden duren voordat een dossier is gemaakt dat overgedragen kan worden aan justitie.


www.volkskrant.nl

Spoetnik
13-02-06, 12:34
Geplaatst door waterfiets
Nee helaas is dat een militair met hogere rang.

Overigens zou ik ook wel willen weten wat er aan voorafging.

De soldaten werden bekogeld met stenen.

Overigens vind ik de timing verdacht, na de cartoonrellen, krijg je weer deze film -> Boze reactie in de moslim wereld. En het volgende incident zal wel de executie van Jill Caroll worden..

Victory
13-02-06, 15:36
Er is al 1 soldaat gearresteerd zeggen ze.

Dat is niet genoeg, alle soldaten moeten oprotten uit het midden-oosten.

David
13-02-06, 15:43
Geplaatst door Victory
Dat is niet genoeg, alle soldaten moeten oprotten uit het midden-oosten.



Inderdaad. Allemaal.

Simcha
13-02-06, 16:31
Geplaatst door waterfiets
Nee helaas is dat een militair met hogere rang.

Overigens zou ik ook wel willen weten wat er aan voorafging.

Ik meen te hebben begrepen dat die jongens enkel getreiterd hebben, niet geschoten.

Van verre heb ik gehoord dat die jongens gecamoufleerde amerikaanse soldaten waren die op die kazerne zo tekeer zijn gegaan met krijgsgevangenen. Als dat waar is dan zie ik de beelden in heel ander licht :duim:

Als het enkel treiteren was dan is er geen goed woord voor over. Zag je ook die andere engelsen die de basis opkwamen? Ze verblikten of verbloosten niet.

Simcha (die zich afvraagt of de ergste engels hooligans uitgezonden worden. Dan zijn ze in ieder geval van het eiland af)