PDA

Bekijk Volledige Versie : Berlusconi vergelijkt zich met (de profeet) Jezus



Marsipulami
12-02-06, 21:31
Berlusconi vergelijkt zich met Jezus


Geplaatst op 12/2 '06 om 21:14u
Door Theo Borgermans (Bron: ANP)


ROME (RKnieuws.net) - Eerst was het Napoleon, nu Jezus Christus. De Italiaanse premier Silvio Berlusconi heeft zich het afgelopen weekeinde met beiden vergeleken, tot hoon van politieke tegenstanders en schrik van coalitiegenoten.



"Ik ben de Jezus Christus van de politiek", zei de regeringsleider volgens Italiaanse media op een diner met aanhangers. "Ik ben een geduldig slachtoffer, ik stel me beschikbaar voor iedereen, ik offer me op voor iedereen."

Een communistisch volksvertegenwoordiger sprak in een reactie over een "groteske vergelijking". "God de Vader en de rest van Jezus’ familie konden hier niet echt om lachen", aldus een ander links parlementslid.

Pierferdinando Casini, een bondgenoot van de premier, wilde weinig van de opmerkingen weten. "Ik leef op aarde", aldus de parlementsvoorzitter. "Ik wil belachelijke dingen niet met serieuze zaken vermengen." Vrijdag vergeleek Berlusconi zich op televisie met Napoleon. Hij erkende toen wel dat de Franse veroveraar meer voor zijn land heeft betekend dan hij voor Italië. Volgens peilingen wacht de centrumrechtse coalitie van de mediamagnaat een nederlaag bij de parlementsverkiezingen in april.

tukkersterror
12-02-06, 21:56
Tja???

Wat moet ik hier nu op zeggen???

Als het nou iemand was met vol verstand, dan ale zelle, dan hadden we misschien het adres moeten opzoeken van de Ambasade van It.
Maar nu????
Nee !!!
Laat maar this de moeite niet waard!!!
:zegniets:

sjaen
12-02-06, 23:20
Onderwerp: De censuur van Berlusconi

De Italiaanse cabaretière Sabina Guzzanti imiteerde premier Berlusconi in een satirisch programma à la Koppensnellers. Al na de eerste uitzending werd het van de buis gehaald. Het voorval inspireerde Guzzanti tot het maken van de documentaire ‘Viva Zapatero’ over de persvrijheid in Italië en de harde hand van Berlusconi daarin. In Netwerk
een interview met Guzzanti.



Eigen programma
De populaire Guzzanti kreeg een paar jaar geleden van de Italiaanse nationale omroep het aanbod een eigen satirisch programma te maken. Het bleef echter maar bij één uitzending. Wat was het geval?

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=214072

Sketch
Guzzanti maakte een sketch waarin ze premier Berlusconi op genadeloze wijze persifleerde. En dat viel niet in goede aarde. Het televisiebedrijf Mediaset, niet toevallig eigendom van Berlusconi, diende een klacht in en het programma werd meteen geschrapt.



Documentaire
Na verschillende juridische procedures stelde de rechter de humoriste in het gelijk, maar ze kreeg het programma niet meer terug op de buis. Guzzanti besloot daarop een documentaire te maken over het thema van de censuur en van de manipulatie van de media. Ze interviewde politici en collega-satirici. Zo had de Italiaanse onder meer een gesprek met Jack Spijkerman, over de parodie op koningin Beatrix en premier Balkenende.



Ongekend succes
De film ‘Viva Zapatero’ is een ongekend succes in Italië en draaide op het Rotterdams filmfestival (IFFR). In april is de documentaire in de Nederlandse bioscopen te zien.



Uitzending
In Netwerk een interview met Guzzanti en aandacht voor de vraag hoe het gesteld is met de persvrijheid in Italië, in relatie tot andere landen.

Overzicht van de mate van persvrijheid in alle landen van de wereld



http://www.freedomhouse.org/template.cfm?page=16&year=2005

Rourchid
13-02-06, 00:33
Geplaatst door Marsipulami
Berlusconi vergelijkt zich met Jezus
"Ik ben de Jezus Christus van de politiek", zei de regeringsleider volgens Italiaanse media op een diner met aanhangers. "Ik ben een geduldig slachtoffer, ik stel me beschikbaar voor iedereen, ik offer me op voor iedereen."

Een boycot van alle Italiaanse produkten?

Elien
13-02-06, 08:33
politiek doet rare dingen met mensen,de 1 kan zn kapsel maar niet in toom houden, de ander loopt over de rug van duizenden moslims en 1 ziet zich zelf als napoleon en jezus?? :argwaan:

David
13-02-06, 08:36
Geplaatst door Elien
politiek doet rare dingen met mensen,de 1 kan zn kapsel maar niet in toom houden, de ander loopt over de rug van duizenden moslims en 1 ziet zich zelf als napoleon en jezus?? :argwaan:


Wat een leuk raadsel! Eens kijken of ik het antwoord weet!

De eerste is vast Geert Wilders, want die heeft best raar haar. De tweede is de president van Iran, dat is gemakkelijk. En de derde is natuurlijk Berlusconi, waar dit topic over gaat!

waterfiets
13-02-06, 08:46
Geplaatst door Elien
politiek doet rare dingen met mensen,de 1 kan zn kapsel maar niet in toom houden, de ander loopt over de rug van duizenden moslims en 1 ziet zich zelf als napoleon en jezus?? :argwaan:

Maar de italianen hebben het zichzelf ook aangedaan. Zouden wij een John de Mol als premier kiezen? Ik hoop het niet maar ik durf er ook mijn hand niet voor in het vuur te steken.

Elien
13-02-06, 08:51
Geplaatst door David
Wat een leuk raadsel! Eens kijken of ik het antwoord weet!

De eerste is vast Geert Wilders, want die heeft best raar haar. De tweede is de president van Iran, dat is gemakkelijk. En de derde is natuurlijk Berlusconi, waar dit topic over gaat!


u heeft 2 van de 3 juist en wint daarmee een gratis retourtje naar de Noordpool op kosten van maroc.nl,en helemaal alleen,nu kunt u nog doorgaan voor de bonus vraag "Welke debiele politicus heeft afgelopen weekend een argeloze jager neergeknald"?? :maf2:

David
13-02-06, 08:54
Geplaatst door Elien
u heeft 2 van de 3 juist en wint daarmee een gratis retourtje naar de Noordpool op kosten van maroc.nl,en helemaal alleen,nu kunt u nog doorgaan voor de bonus vraag "Welke debiele politicus heeft afgelopen weekend een argeloze jager neergeknald"?? :maf2:


Welke had ik dan fout?

Die politicus is die Amerikaan, die assistent van Bush.

Bofko
13-02-06, 08:56
Geplaatst door waterfiets
Maar de italianen hebben het zichzelf ook aangedaan. Zouden wij een John de Mol als premier kiezen? Ik hoop het niet maar ik durf er ook mijn hand niet voor in het vuur te steken.

De eerste publieke figuur met politieke ambities in Nederland, Peter de Vries, is iig voortijdig gestrand.

Elien
13-02-06, 08:58
Geplaatst door David
Welke had ik dan fout?

Die politicus is die Amerikaan, die assistent van Bush.


Cheney,je had de iranese president genoemd,dit is onjuist en moet zijn onze enige echte haatdragende mol "Hirschi Ali.

David
13-02-06, 09:00
Geplaatst door Elien
Cheney,je had de iranese president genoemd,dit is onjuist en moet zijn onze enige echte haatdragende mol "Hirschi Ali.


Oh, sorry!