PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Bij ongezond leven zelf zorgkosten betalen'



Elien
13-02-06, 08:36
'Bij ongezond leven zelf zorgkosten betalen'
Mensen die ongezond leven, moeten zelf opdraaien voor de kosten als zij door hun leefstijl in het ziekenhuis terechtkomen. Dat zegt directeur Van Loon van verzekeraar AXA in het AD.

Medische check
Van Loon wil dat alle Nederlanders geregeld medisch worden gecheckt. Ze moeten dan worden gescreend op gezondheidsrisico's. Verzekeraars moeten niet meer opdraaien voor de rekeningen van mensen die daarbij aanwijzingen als het stoppen met roken stelselmatig negeren, vindt hij.

Verwoest
"Waarom zou de samenleving moeten opdraaien voor iemand die willens en wetens zijn lichaam verwoest?" stelt hij in het interview. Hij vindt dat iemand in zo'n geval de rekeing van een openhartoperatie zelf moet voldoen. "Dat loopt inderdaad al gauw in de tienduizenden euro's, maar dat is de consequentie."

Risico's
Volgens Van Loon werken de overheidscampagnes om mensen aan te zetten tot een gezondere levensstijl voor geen meter. Uit een eigen AXA-onderzoek in twaalf landen blijkt dat de gemiddelde Nederlander de risico's van vet eten, stress, roken en alcohol 'het allerlaagst' inschatten.





eigen schuld dikke bult??

waterfiets
13-02-06, 08:57
Geplaatst door Elien

eigen schuld dikke bult??

Vreemd dan toch dat in de VS verzekeringen bestaan die goedkoper zijn voor niet-rokers dan voor rokers terwijl we hier dat fenomeen niet kennen. Kortom, laten de verzekeraars andersom eens goed gedrag en een goede gezonde levensstijl gaan belonen door lagere premies te bieden.

..zapper
13-02-06, 09:00
Wellicht schatten we die risico's laag in omdat we over de gehele lijn sowieso een stuk gezonder leven dan inwoners van die andere landen. Lijkt mij een logische verklaring. Bovendien kun je er van uitgaan dat het geld dat met zo een regeling zou worden gewonnen eindigt in de zakken van de verzekeraars en niet in die van mensen die gezonder zouden leven.

Bofko
13-02-06, 09:45
Geplaatst door waterfiets
Vreemd dan toch dat in de VS verzekeringen bestaan die goedkoper zijn voor niet-rokers dan voor rokers terwijl we hier dat fenomeen niet kennen. Kortom, laten de verzekeraars andersom eens goed gedrag en een goede gezonde levensstijl gaan belonen door lagere premies te bieden.

Als ze eerst de premies voor iedereen verhoogd hebben behoort dit vervolgens zeer zeker tot de mogelijkheden.

observer
13-02-06, 10:11
als ze dan ook sporters meer laten betalen om voor die miljoenen sportblessures te laten betalen

Bar
13-02-06, 10:32
Zoals een huisarts laatst aan de Volkskrant schreef: Laat die te dikke, rokende en drinkende mensen toch fijn werken en premie betalen tot hun 65e, waarna ze op hun 66e overlijden aan hun slechte leefgewoonten. Niets is tenslotte duurder voor de medische- en verzorgingsindustrie dan mensen die 90 jaar worden.

waterfiets
13-02-06, 10:53
Geplaatst door Bar
Zoals een huisarts laatst aan de Volkskrant schreef: Laat die te dikke, rokende en drinkende mensen toch fijn werken en premie betalen tot hun 65e, waarna ze op hun 66e overlijden aan hun slechte leefgewoonten. Niets is tenslotte duurder voor de medische- en verzorgingsindustrie dan mensen die 90 jaar worden.

Ja daar zit ook wel wat in ... :) ik las wel laatst dat Achmea nu ook in sportscholen belangen heeft en dat zal toch wel een reden hebben. Maar misschien meer een imago kwestie.

wytze
13-02-06, 13:00
nog een reden waarom dit een belachelijk voorstel is: de zorgverzekering is verplicht gesteld. Niet verzekerd zijn is strafbaar geworden. Dus wel verplicht dikke premie en een gigabedrag aan accijns betalen maar zelf m'n eventuele zorg moeten betalen omdat ik rook?

waterfiets
13-02-06, 13:09
Geplaatst door wytze
Dus wel verplicht dikke premie en een gigabedrag aan accijns betalen maar zelf m'n eventuele zorg moeten betalen omdat ik rook?

Ja en de kosten van de bestraling van je longen mag je ook zelf betalen.

~Panthera~
13-02-06, 13:22
Weet je wat ? schiet alle gehandicapten ook meteen maar dood. :moe:
Who the fuck cares.

:fuckit2: teringzooi.

wytze
13-02-06, 13:31
Geplaatst door waterfiets
Ja en de kosten van de bestraling van je longen mag je ook zelf betalen.



waarom Moet ik dan premie betalen? :confused:

~Panthera~
13-02-06, 13:34
Geplaatst door waterfiets
Ja en de kosten van de bestraling van je longen mag je ook zelf betalen.


Ja, JIJ ook, mocht je kan.ker krijgen, terwijl je NIET rookt, DAT kan nl ook.
Fijn he ?

Wat een ongelofelijk stupide gelul. :fuckit2:

waterfiets
13-02-06, 13:34
Geplaatst door wytze
waarom Moet ik dan premie betalen? :confused:

Ik maakte maar een grapje. Ons zorgstelsel is juist erg solidair op het ogenblik. Dat heeft ook een nadeel; je stimuleert mensen niet om gezonder te leven. Ik zou het echt niet erg vinden als er ook in de zorgpremie een bonus gegeven zou worden op een gezonde levensstijl. Maar wel binnen redelijke grenzen uiteraard.

wytze
13-02-06, 13:58
Geplaatst door waterfiets
Ik maakte maar een grapje. Ons zorgstelsel is juist erg solidair op het ogenblik. Dat heeft ook een nadeel; je stimuleert mensen niet om gezonder te leven. Ik zou het echt niet erg vinden als er ook in de zorgpremie een bonus gegeven zou worden op een gezonde levensstijl. Maar wel binnen redelijke grenzen uiteraard.


Nou ik denk dat je op zich gelijk gaat krijgen met je grapje.
Op zich kan ik me wel vinden in je idee van een bonus, maar t blijft denk ik wel lastig te bepalen wat nou precies een gezonde levensstijl is.

Lost_lady
13-02-06, 14:37
:o

Divine_70
13-02-06, 18:29
Dit was wel te verwachten.
Eerst een concurentiestrijd om je weg te tokken bij je eigen zorgverzekeraar maar dan blijkt dat die lage kosten niet dekkend zijn.
De mensen die wel zijn overgestapt zijn nu het haasje.