PDA

Bekijk Volledige Versie : SA rijbewijs voor vrouw is tegen de islam



Amenzu
13-02-06, 12:20
De Saudische geleerden hebben in een verklaard na hun top van gisteren, dat ze de kwestie "vrouwenrijbewijs" niet hebben behandeld, oOmdat ze niet tegen de fatwa in kunnen gaan dat het besturen van een auto door een vrouw als anti-islamitisch beschouwt.


Alarabiya.net

Rijdende moslims vrouwen zullen volgens het wahhabisme dus verbranden in de hel.

David
13-02-06, 12:21
Wat een gelul.

sater
13-02-06, 12:33
Geplaatst door David
Wat een gelul.

:mrt2: Saudi - Arabië zandbak des geloofsgriezels

Dolle Fatima
13-02-06, 12:34
Ik vraag me af waar ze dat nou toch in Godsnaam vandaan halen.

tukkersterror
13-02-06, 12:39
Geplaatst door Amenzu
De Saudische geleerden hebben in een verklaard na hun top van gisteren, dat ze de kwestie "vrouwenrijbewijs" niet hebben behandeld, oOmdat ze niet tegen de fatwa in kunnen gaan dat het besturen van een auto door een vrouw als anti-islamitisch beschouwt.


Alarabiya.net

Rijdende moslims vrouwen zullen volgens het wahhabisme dus verbranden in de hel.

Na al de reactie's te hebben gelezen, kan ik alleen nog maar concluderen, dat menig moslim (somige anderen ook)vrouwen in Nederland geleerde zijn dan menig geleerde in Saudi (HELP SPELINGS CONTROLE ONTBREEKT)
Nu maar een stok zoeken om mee te slaan :zweep:

David
13-02-06, 12:39
Geplaatst door Dolle Fatima
Ik vraag me af waar ze dat nou toch in Godsnaam vandaan halen.


Blijkbaar bieden heilige schrijfsels altijd voldoende interpretatieruimte, zodat mensen met een eigen agenda God voor hun karretje kunnen spannen. En ze komen er vaak ook nog mee weg.

IbnRushd
13-02-06, 12:41
Geplaatst door Amenzu

Rijdende moslims vrouwen zullen volgens het wahhabisme dus verbranden in de hel.

Je liegt!

mark61
13-02-06, 12:44
Geplaatst door IbnRushd
Je liegt!

Tuttut.

Amenzu
13-02-06, 12:47
Geplaatst door Dolle Fatima
Ik vraag me af waar ze dat nou toch in Godsnaam vandaan halen.

Uit de koran en hadith. Dit is geen grap maar de waarheid. Zij beweren ten slotte dat hun stroming de enige waarheid is en dat het 100% gebaseerd is op Koran en hadith.

Het wahhabisme is een van de meeste strenge stromingen binnen de islam. SA heeft miljarden olie dollars geinvesteerd in de verspreiding ervan. Wij ondervinden de gevolgen van deze campanges ook in Nederland. Vandaar dat je achterlijke berbers meisjes ziet rondlopen in Burqa's en zwarte gewaden die we niet kennen in Marokko. Het zijn ook de financieerders van mensen als Cheppih (die beweren dat het land democratisch is).


Deze wet, die een rijbewijs beschouwt als anti-islam en nog meer achterlijke wetten zijn dus degelijk gebaseerd op de koran en hadith.

Amenzu
13-02-06, 12:49
Geplaatst door IbnRushd
Je liegt!

Dat weet ik, mijn zusjes hebben allemaal een rijbewijs, het gaat hier om de Saudische ( om percies te zijn de wahhabistische interpertatie).

In het artikel stat duidelijk dat het rijbewijs voor een vrouw haram is. Ieder moslim weet dat als je haram bezig bent dat je naar de hel gaat. zi simpel zit het in elkaar.

David
13-02-06, 12:53
Ik heb geen bal verstand van heilige boeken en zo, maar waar baseren ze dat dan op? Staat er ergens "Oh, vrouwmens, gij zult geen auto besturen"? Lijkt me stug.

Couscousje
13-02-06, 13:00
Geplaatst door David
Ik heb geen bal verstand van heilige boeken en zo, maar waar baseren ze dat dan op? Staat er ergens "Oh, vrouwmens, gij zult geen auto besturen"? Lijkt me stug.

Ooit van fileflirten gehoord?

Cc

Amenzu
13-02-06, 13:02
Geplaatst door Couscousje
Ooit van fileflirten gehoord?

Cc

Ik denk dat ze meer ruimte krijgen voor flirten zoals het nu gebeurt. Achterin in de auto en je laten rijden door een indier of sri lanker....

waterfiets
13-02-06, 13:07
Hoezo kunnen Saoedische geleerden niet tegen een fatwa ingaan? Er zijn toch zoveel fatwa's die elkaar tegenspreken?

IbnRushd
13-02-06, 13:17
Geplaatst door Amenzu
Dat weet ik, mijn zusjes hebben allemaal een rijbewijs, het gaat hier om de Saudische ( om percies te zijn de wahhabistische interpertatie).

In het artikel stat duidelijk dat het rijbewijs voor een vrouw haram is. Ieder moslim weet dat als je haram bezig bent dat je naar de hel gaat. zi simpel zit het in elkaar.

Nee, Amenzo zo simpel ligt dat niet. De hel is de laatste optie en de ergste vorm van straffing. Mensen kunnen op vier verschillende wijze gestraft worden: op deze wereld, in het graf, Dag der Opstanding en tenslotte de hel.

Zo kunnen bijvoorbeeld degenen die gestraft zijn in het graf of op deze aardbol, gevrijwaard zijn voor de hel.

David
13-02-06, 13:19
Geplaatst door IbnRushd
Nee, Amenzo zo simpel ligt dat niet. De hel is de laatste optie en de ergste vorm van straffing. Mensen kunnen op vier verschillende wijze gestraft worden: op deze wereld, in het graf, Dag der Opstanding en tenslotte de hel.

Zo kunnen bijvoorbeeld degenen die gestraft zijn in het graf of op deze aardbol, gevrijwaard zijn voor de hel.



Fascinerend. Maar waarom mogen dames niet autorijden van die geleerden?

IbnRushd
13-02-06, 13:20
Geplaatst door mark61
Tuttut.

Wablief, Mark61 twee strafpunten. :p Hoe bestaat 't?

tukkersterror
13-02-06, 13:22
Geplaatst door Amenzu
Uit de koran en hadith. Dit is geen grap maar de waarheid. Zij beweren ten slotte dat hun stroming de enige waarheid is en dat het 100% gebaseerd is op Koran en hadith.

Het wahhabisme is een van de meeste strenge stromingen binnen de islam. SA heeft miljarden olie dollars geinvesteerd in de verspreiding ervan. Wij ondervinden de gevolgen van deze campanges ook in Nederland. Vandaar dat je achterlijke berbers meisjes ziet rondlopen in Burqa's en zwarte gewaden die we niet kennen in Marokko. Het zijn ook de financieerders van mensen als Cheppih (die beweren dat het land democratisch is).


Deze wet, die een rijbewijs beschouwt als anti-islam en nog meer achterlijke wetten zijn dus degelijk gebaseerd op de koran en hadith.

Als deze groep nu eens die miljarden olie dollars nou eens investeerd, in voedsel, huizen en onderwijs, zou het stukken beter gaan!!!!
En deze berbermeisjes zijn niet achtelijk, ze zijn alleen niet levensmoe!!!
Het is gewoon zielig, ga maar eens in het zwart, met een kap over je hoofd lopen in de brandende zon, omdat je regering deze wil, het lijk mij echt geen pretje of vrije wil!!!
Angst regeert!!!

waterfiets
13-02-06, 13:23
Geplaatst door David
Fascinerend. Maar waarom mogen dames niet autorijden van die geleerden?

Ben jij wel eens een vrouw achter het stuur tegengekomen die net haar periode heeft? :haha:

IbnRushd
13-02-06, 13:24
Geplaatst door David
Fascinerend. Maar waarom mogen dames niet autorijden van die geleerden?

Bil@l heeft al eens eerder op een andere topic gereageerd. Volgens hem - zolang mijn geheugen niet in de steek laat - was het makru3, dwz afgeraden. Dus neit haram. Maar ook hier botsen we tussen de meningsverschillen van geleerden in het zogenaamde, zelfverzonnen naam 'wahhabisme'.

Amenzu
13-02-06, 13:26
Geplaatst door IbnRushd
Nee, Amenzo zo simpel ligt dat niet. De hel is de laatste optie en de ergste vorm van straffing. Mensen kunnen op vier verschillende wijze gestraft worden: op deze wereld, in het graf, Dag der Opstanding en tenslotte de hel.

Zo kunnen bijvoorbeeld degenen die gestraft zijn in het graf of op deze aardbol, gevrijwaard zijn voor de hel.

Het is net zo complex als je het zelf maakt. Ik hou me niet bezig met de zogenaamde vier verschillende wijzes en al die retoriek omheen. Dat is allemaal voer voor mensen die hun eigen hersenen niet kunnen gebruiken. En bovendien moet je er ook van uitgaan dat je waarheid de absolute waarheid is, maar bewijzen zijn er niet.

Ik zie het heel simpel. Probeer een goede mens te zijn, doe geen slechte dingen en breng niemand schade toe. Als er een hel en hemel bestaan dan zal je beoordeeld worden op je daden. Iedereen weet wat slecht en wat goed is.

De vraag blijft, wat is de misdaad van een rijdende vrouw?

IbnRushd
13-02-06, 13:28
Geplaatst door Amenzu
Het is net zo complex als je het zelf maakt. Ik hou me niet bezig met de zogenaamde vier verschillende wijzes en al die retoriek omheen. Dat is allemaal voer voor mensen die hun eigen hersenen niet kunnen gebruiken. En bovendien moet je er ook van uitgaan dat je waarheid de absolute waarheid is, maar bewijzen zijn er niet.

Ik zie het heel simpel. Probeer een goede mens te zijn, doe geen slechte dingen en breng niemand schade toe. Als er een hel en hemel bestaan dan zal je beoordeeld worden op je daden. Iedereen weet wat slecht en wat goed is.

De vraag blijft, wat is de misdaad van een rijdende vrouw?

Jammer dat je de Koran niet leest, en meer bezig houdt met je nationalistische trekjes.

De term 'als' geeft al aan dat je of twijfelt of niet gelooft in de islam.

Veel geluk ermee.

waterfiets
13-02-06, 13:30
Geplaatst door Amenzu

De vraag blijft, wat is de misdaad van een rijdende vrouw?

Ach al die monotheïstische religies zijn zo paternalistisch als sinterklaas. Dit is slechts een voorbeeld. De profeet Mohammed was wat dat betreft nog redelijk vooruitstrevend maar wel in een tijd dat de vrouw echt niet veel had in te brengen.

~Panthera~
13-02-06, 13:30
Geplaatst door Amenzu
De Saudische geleerden hebben in een verklaard na hun top van gisteren, dat ze de kwestie "vrouwenrijbewijs" niet hebben behandeld, oOmdat ze niet tegen de fatwa in kunnen gaan dat het besturen van een auto door een vrouw als anti-islamitisch beschouwt.


Alarabiya.net

Rijdende moslims vrouwen zullen volgens het wahhabisme dus verbranden in de hel.


Lekker warm, girls. :duim:

Idioten. :moe:

Amenzu
13-02-06, 13:35
Geplaatst door IbnRushd
Jammer dat je de Koran niet leest, en meer bezig houdt met je nationalistische trekjes.

De term 'als' geeft al aan dat je of twijfelt of niet gelooft in de islam.

Veel geluk ermee.

Daar gaan we weer, zodra je een andere mening op nahoudt en jezelf kritische vragen stelt dan ben je aan anti-arabier en nationalist. Maar ondertussen mag je niet niet eens je identiteit beleven. Dat is de Tragiek van de Arabieren.


OF ik twijfel of iet geloof, doet er niet toe. Je zegt het al het is een kwestie van geloof van bewijzen zijn er gewoon niet. Niet alleen voor de moslims, maar ook voor de andere 10000 religies die allemaal beweren dat hun waarheid de w absolute waarheid is.

Het gaat in deze discussie om de achterlijke wet die een rijbewijs voor vrouw beschouwt als een misdaad in de islam (in het artikel en volgens de fatwa stat leterlijk dat het tegen de islam is en dat het Haram is). IK vraag me af waarom mijn zusjes (allemaal moslims en die ieder dag 5 keer bidden) naar de hel zullen gaan omdat de "primitieve" wahhabisten de islam gijzelen.

Amenzu
13-02-06, 13:40
Geplaatst door waterfiets
Ach al die monotheïstische religies zijn zo paternalistisch als sinterklaas. Dit is slechts een voorbeeld. De profeet Mohammed was wat dat betreft nog redelijk vooruitstrevend maar wel in een tijd dat de vrouw echt niet veel had in te brengen.

Dat klopt helemaal. Islam was een revolutie in de tijd van Mohammed wat betreft de vrouwenrechten. De Arabieren begroeven hun dochters levend. Mohammed verbood het en gaf de vrouwen veel meer andere rechten, die ze niet hadden.

Mohammed was naast profeet, ook generaal en politieke leider. Hij moest niet te ver gaan in zijn hervormingen. Kuraich kon niet als pikken, daar moest hij rekening mee houden. Maar hij heeft wel de moslims aanbevolen om ijtihad (inspannig) te doen om de kwesties nog meer te verbeteren. Maar de wahhabisten, slafisten en andere extremistische groepen willen terug naar 1400 jaar geleden.

IbnRushd
13-02-06, 13:43
Geplaatst door Amenzu
Daar gaan we weer, zodra je een andere mening op nahoudt en jezelf kritische vragen stelt dan ben je aan anti-arabier en nationalist. Maar ondertussen mag je niet niet eens je identiteit beleven. Dat is de Tragiek van de Arabieren.

Als je hel of paradijs ontkent, dan val je in zekere mate buiten het bootje. Begrijp je me, je kunt niet een deel van de Koran erkennen en een deel miskennen.

Ik respecteer je mening, hoor. Maar je moet het zelf weten.


Geplaatst door Amenzu

OF ik twijfel of iet geloof, doet er niet toe. Je zegt het al het is een kwestie van geloof van bewijzen zijn er gewoon niet. Niet alleen voor de moslims, maar ook voor de andere 10000 religies die allemaal beweren dat hun waarheid de w absolute waarheid is.

Het tegendeel is ook niet te bewijzen.


Geplaatst door Amenzu

Het gaat in deze discussie om de achterlijke wet die een rijbewijs voor vrouw beschouwt als een misdaad in de islam (in het artikel en volgens de fatwa stat leterlijk dat het tegen de islam is en dat het Haram is). IK vraag me af waarom mijn zusjes (allemaal moslims en die ieder dag 5 keer bidden) naar de hel zullen gaan omdat de "primitieve" wahhabisten de islam gijzelen.

Als een geleerde vindt dat het haram is en hij onderbouwd 't, dan zie ik het probleem niet. Echter, niet alle geleerde van het 'wahhabisme' delen zijn mening.

Als je het dogma van het 'wahhabisme' niet kent, dan moet je niet zo dom redeneren met 'hel' enzo.

Victory
13-02-06, 14:01
Nederlanders (en de rest van de westerlingen) hebben in ieder geval hier niets over te zeggen. De westerse landen steunen SA nou eenmaal.

Want in tegenstelling tot Iran, is SA wel een democratisch land waar de mensen vrij zijn. En zijn de leiders in SA wel goede mensen.

:haha:

~Panthera~
13-02-06, 14:21
Geplaatst door Victory

Want in tegenstelling tot Iran, is SA wel een democratisch land waar de mensen vrij zijn. En zijn de leiders in SA wel goede mensen.

:haha:


Je zit weer te stangen, Vic. :hihi:

Joesoef
13-02-06, 14:28
Geplaatst door IbnRushd
Bil@l heeft al eens eerder op een andere topic gereageerd. Volgens hem - zolang mijn geheugen niet in de steek laat - was het makru3, dwz afgeraden. Dus neit haram. Maar ook hier botsen we tussen de meningsverschillen van geleerden in het zogenaamde, zelfverzonnen naam 'wahhabisme'.


Maar toch alleen als ze blond zijn?

IbnRushd
13-02-06, 14:31
Geplaatst door Joesoef
Maar toch alleen als ze blond zijn?

Dat valt moeilijk te controleren als ze een burqa draagt. Maar bij botsing wordt wel naar de kleur van het haar gevraagd.

Dolle Fatima
13-02-06, 14:57
Het is nog akltijd heel fout om dingen te verbieden waar je geen goede argumenten voor hebt.

9.67. De huichelaars, mannen en vrouwen zijn allen met elkander verbonden. Zij sporen aan tot het kwade en verbieden het goede en houden hun handen gesloten (om geen aalmoezen te geven). Zij vergaten Allah, daarom heeft Hij hen vergeten. Voorzeker, de huichelaars zijn ongehoorzaam.

Von_Binladen
13-02-06, 16:12
Bij Allah,ik geloof hen niet totdat zij bewijs brengen uit de heilige koran of uit betrouwbare hadiths.
Wat mij betreft mogen ze doen wat zij willen.
Het is hun land en daar gelden hun eigen interpretatie van de sharia.
Mijn mening hierover is dat zij overdrijven.
Wat is er mis mee als vrouw een auto rijd.
Worden de mannen zo opgewonden van dat zij ongeluk veroorzaken???

Von_Binladen
13-02-06, 16:15
De taliban was nog erger.
Zij zeiden zelfs dat meisjes geen recht hebben op onderwijs.
Subhanallah waarom heeft Allah swt dan hersens gegeven aan de vrouwen???

mark61
13-02-06, 16:21
Geplaatst door Von_Binladen
Subhanallah waarom heeft Allah swt dan hersens gegeven aan de vrouwen???

Daarover zijn de meningen verdeeld.

waterfiets
13-02-06, 16:44
Geplaatst door Von_Binladen
De taliban was nog erger.
Zij zeiden zelfs dat meisjes geen recht hebben op onderwijs.
Subhanallah waarom heeft Allah swt dan hersens gegeven aan de vrouwen???

Dat zeggen ze nog steeds hoor ! Ze verbranden zelfs scholen om die reden.

Amenzu
13-02-06, 17:28
Geplaatst door waterfiets
Dat zeggen ze nog steeds hoor ! Ze verbranden zelfs scholen om die reden.


Von Bin Laden,

Inderdaad, het is erg simpel als ze hun hersenen gebruiken. Wat heeft verbod van onderwijs en rijbewijs te maken met religie? Volgens mij maaakt onderwijs of een rondje rijden om de moskee geen slecht mens van een vrouw. Het is triest om te zien dan een land met al haar instituten, universiteiten, intelectuelen, geleerden, enzovoorts nog steeds bezig is met dit soort futiliteiten. De moslims hebben groter problemen, daar moeten ze aandacht aan besteden. Deze landen zijn ondemocratisch en worden vaak door families geregeerd. Er heerst geen recht, maar onderdrukking en racisme. Geld en macht zijn de enige wet. Dat moet de perioriteit van de moslims zijn.

De Salafitische interpertatie, van Bin Laden en de Taliban, gaat nog een stukje verder dan het wahhabisme. Deze stromingen beschouwen bijvoobeeld de shieten ook als vijanden van de islam naast de joden en het westen. Helaas zijn er veel mensen die Bin Laden als voorbeeld zien en zijn ideologie steunen. Er zijn nog merkwaardigere sektes zoals, de Yeziditen die bidden richting de zon en zeggen dat allah zich vergist heeft doo Gabriel (Jibril) te sturen i.p.v. de duivel, daarom worden ze ook duivelaanbidders genoemd. Of ALhijra w attakfir. Hun ideologie zegt dat de moslims in Jihad zijn en dus is alles geoorloofd te doen wat allah heeft verboden. Je kunt zoals de kafirs leven je hoeft niet te bidden, je mag te drinken, varkensvlees te eten, etc... Stelen, overvallen plegen, verkrachten, ontvoeren in naam van Jihad.


Het is uiteindelijk een kwestie van interpertatie.

..zapper
13-02-06, 17:40
Geplaatst door Amenzu
De Saudische geleerden hebben in een verklaard na hun top van gisteren, dat ze de kwestie "vrouwenrijbewijs" niet hebben behandeld, oOmdat ze niet tegen de fatwa in kunnen gaan dat het besturen van een auto door een vrouw als anti-islamitisch beschouwt.


Alarabiya.net

Rijdende moslims vrouwen zullen volgens het wahhabisme dus verbranden in de hel.

Eindelijk een standpunt waar het om vrouwen gaat dat ik weet te waarderen! :D

Divine_70
13-02-06, 18:17
Geplaatst door David
Fascinerend. Maar waarom mogen dames niet autorijden van die geleerden?

Wilde gok, ze zijn bang dat ze TE zelfstandig worden ? :rolleyes:

prikkerd
13-02-06, 20:14
Amenzu

Het is erg beschamelijk om te zien hoe jij telkeens "islamitische" topics opent en met islamitische termen smijt terwijl je daar bar weinig van weet...

Aan de termen die je tot nu hebt gebruikt kan ik concluderen dat jouw kennis van islamitische zaken niet verder reikt dan een lokale krant of een vriendenbabbeltje...

"Wahabisme" "Salafisten" "Idjtihaad"

een compliment van mij naar jou: Je bent een super leek :knipoog:

sater
14-02-06, 08:42
Geplaatst door IbnRushd
Je liegt!

:lole: Inderdaad! Schuldig bevonden chauffeuses worden, na succesvol uitvoeren fatwa, paradijsmaagd. Aldus wordt het schreeuwend tekort t.g.v. overkill zelfmoordterroristen succesvol aangevuld.

Amenzu
14-02-06, 09:10
Geplaatst door prikkerd
Amenzu

Het is erg beschamelijk om te zien hoe jij telkeens "islamitische" topics opent en met islamitische termen smijt terwijl je daar bar weinig van weet...

Aan de termen die je tot nu hebt gebruikt kan ik concluderen dat jouw kennis van islamitische zaken niet verder reikt dan een lokale krant of een vriendenbabbeltje...

"Wahabisme" "Salafisten" "Idjtihaad"

een compliment van mij naar jou: Je bent een super leek :knipoog:

Dit was voorpagina nieuws op een van de grootste arabische media.

Sa arabia wordt geregeerd door het wahhabisme, dat is geen geheim.
Salafisten gaan nog een stuk verder in hun interpertatie, je bent volgens hun al haram als je broek langer is dan je enkels.

Dit is de realiteitt. Wat is je probleem? Je kunt het niet mooier maken dan het is.


Het is wel triest dat moslims zich met dit soort onzin bezig houden.

Dolle Fatima
14-02-06, 10:12
Geplaatst door Amenzu

De Salafitische interpertatie, van Bin Laden en de Taliban, gaat nog een stukje verder dan het wahhabisme. Deze stromingen beschouwen bijvoobeeld de shieten ook als vijanden van de islam naast de joden en het westen. Helaas zijn er veel mensen die Bin Laden als voorbeeld zien en zijn ideologie steunen.

Bin Laden is geen salafie, was dat maar waar. Salafies zijn anti-geweld en een hoop minder regide als wahabies. Salafie vrouwen mogen bijv wel auto rijden.