PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerikaanse militairen gedood in Uruzgan de provincie waar Nederlanders naar toe...



Wizdom
13-02-06, 15:31
Doden bij gevechten in Uruzgan

Uitgegeven: 13 februari 2006 15:10
Laatst gewijzigd: 13 februari 2006 16:02

KANDAHAR - Strijders van de taliban hebben in de Afghaanse provincie Uruzgan Amerikaanse militairen aangevallen. Daarbij zou een onbekend aantal Amerikanen zijn gedood, aldus een zegsman van de voormalige Afghaanse machthebbers maandag. Tussen 1200 en 1400 Nederlandse militairen worden later dit jaar uitgezonden naar Uruzgan.

Een woordvoerder van het Amerikaanse leger liet weten dat er een operatie gaande is in Uruzgan, maar kon geen nadere details geven. Volgens het in Pakistan gevestigde persbureau Afghan Islamic Press zijn bij de gevechten zes strijders van de taliban omgekomen.


In de provincie Helmand vielen zondagavond laat ook doden tijdens en na een aanval van talibanstrijders op Afghaanse agenten die in opdracht werken van de coalitietroepen. Naar verluidt vielen er acht doden onder de politiemannen, van wie een deel ook een korte tijd in gijzeling werd gehouden. Groot-Brittannië stuurt op korte termijn meer dan 3000 militairen naar Helmand.

Simcha
13-02-06, 16:38
Binnekort mogen we nee zeggen,..... toch? Ik zie Wouterje al van kleur verschieten. En mijnheer Dietrich wordt weer binnen gehaald als held, hij zegt dan alleen nog maar Zie je wel, zie je wel.

Wizdom
13-02-06, 16:43
Geplaatst door Simcha
Binnekort mogen we nee zeggen,..... toch? Ik zie Wouterje al van kleur verschieten. En mijnheer Dietrich wordt weer binnen gehaald als held, hij zegt dan alleen nog maar Zie je wel, zie je wel.

Dat bedoel ik... Perfecte timing... Ik heb altijd al geweten dat die Ditrich een gewiekste politicus is...

Simcha
13-02-06, 16:47
Geplaatst door Wizdom
Dat bedoel ik... Perfecte timing... Ik heb altijd al geweten dat die Ditrich een gewiekste politicus is...

De man is een wolf in schaapskleren. En volgens mij zijn die schaapskleren een toupetje. (draagt niet bij aan de inhoud maar ik moest het even kwijt)

tukkersterror
13-02-06, 16:58
Geplaatst door Wizdom
Doden bij gevechten in Uruzgan

Uitgegeven: 13 februari 2006 15:10
Laatst gewijzigd: 13 februari 2006 16:02

KANDAHAR - Strijders van de taliban hebben in de Afghaanse provincie Uruzgan Amerikaanse militairen aangevallen. Daarbij zou een onbekend aantal Amerikanen zijn gedood, aldus een zegsman van de voormalige Afghaanse machthebbers maandag. Tussen 1200 en 1400 Nederlandse militairen worden later dit jaar uitgezonden naar Uruzgan.

Een woordvoerder van het Amerikaanse leger liet weten dat er een operatie gaande is in Uruzgan, maar kon geen nadere details geven. Volgens het in Pakistan gevestigde persbureau Afghan Islamic Press zijn bij de gevechten zes strijders van de taliban omgekomen.


In de provincie Helmand vielen zondagavond laat ook doden tijdens en na een aanval van talibanstrijders op Afghaanse agenten die in opdracht werken van de coalitietroepen. Naar verluidt vielen er acht doden onder de politiemannen, van wie een deel ook een korte tijd in gijzeling werd gehouden. Groot-Brittannië stuurt op korte termijn meer dan 3000 militairen naar Helmand.

Bij een aktie in oorlogsgebied of oorlogs situatie, word er rekening gehouden met 2% dat uitvalt, althans dat is de opvatting van de overheid en nu maar wachten wat de vrouwen, mannen, vader, moeders, kinderen en andere family leden vinden als er straks mensen worden terug gestuurd in zwarte zakken!!!

Maar aan de andere kant zitten er al Nederlanders, een korps commando's, die samen met de Russen en Britten jacht maken op de terroristen die daar mogelijk zouden zitten!!!
De groep die er nu heen gaat zal daar hoofdzakelijk humanitaire zaken gaan verrichten!!!

Maar we zullen zien, wij zullen de aankomende maanden in iedergeval genoeg stof hebben en krijgen om over te schrijven!!!

Wizdom
13-02-06, 17:31
Doden bij gevechten in Uruzgan

Uitgegeven: 13 februari 2006 15:10
Laatst gewijzigd: 13 februari 2006 18:00

KANDAHAR - In de Afghaanse provincie Uruzgan zijn maandag vier Amerikaanse militairen gedood. Hun voertuig reed op een explosief toen zij op patrouille waren, zo maakte het Amerikaanse leger in Afghanistan bekend. Vervolgens werden de Amerikanen onder vuur genomen. Tussen 1200 en 1400 Nederlandse militairen worden later dit jaar uitgezonden naar Uruzgan.

Eerder meldde een zegsman van de talibanstrijders dat er bij gevechten in Uruzgan een onbekend aantal Amerikaanse militairen waren gedood. Een woordvoerder van het Amerikaanse leger bevestigde toen dat er een operatie gaande was in Uruzgan. Volgens het in Pakistan gevestigde persbureau Afghan Islamic Press zijn bij de gevechten zeker zes strijders van de taliban omgekomen.


In de provincie Helmand vielen zondagavond laat ook doden tijdens en na een aanval van talibanstrijders op Afghaanse agenten die in opdracht werken van de coalitietroepen. Naar verluidt vielen er acht doden onder de politiemannen, van wie een deel ook een korte tijd in gijzeling werd gehouden. Groot-Brittannië stuurt op korte termijn meer dan 3000 militairen naar Helmand.