PDA

Bekijk Volledige Versie : Ontvoerders dreigen gegijzelde Duitsers te vermoorden



Divine_70
13-02-06, 20:00
De ontvoerders van twee in Irak ontvoerde Duitse ingenieurs hebben met het doden van hun gegijzelden gedreigd. Dit heeft de Arabische nieuwszender al-Arabija bericht met de videobeelden van beide gegijzelden, die geknield op de grond zijn te zien. "De groep 'Ansar al-Tawhid wal Sunna' (Aanhangers van de Eenheid en van de Sunna) hebben ermee gedreigd de twee gijzelaars te doden indien de Duitse regering niet ingaat op de eisen", zei de presentatrice van al-Arabija.

Braunlich en Nitzschke
"De groep heeft gezegd dat het om een laatste verwittiging gaat alvorens de twee gegijzelden te doden", zei ze, zonder eraan toe te voegen hoe lang dit ultimatum loopt en zonder de eisen te verduidelijken. Al-Arabija toonde een video zonder klank waarop de op 24 januari in het noorden van Irak ontvoerde René Braunlich en Thomas Nitzschke geknield op de grond zitten, met achter hen vier gemaskerde en gewapende lieden. De twee mannen uit Leipzig houden hun legitimatiebewijzen voor de camera.

Geen contact
In een vroegere video hadden de gijzelnemers ermee gedreigd de twee Duitsers te doden indien Berlijn niet alle contacten met de Iraakse overgangsregering zou verbreken. De Duitse regering heeft vorige week meerdere keren gezegd vruchteloos te hebben geprobeerd met de ontvoerders in contact te komen. Of het de ontvoerders daadwerkelijk om politieke eisen dan wel om losgeld gaat, is nog steeds onduidelijk.

13/02/06 19u02


http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_111383.jpg

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_111384.jpg
Sindy Brost, de vriendin van Braunlich, bidt voor een goede afloop.

Max Stirner
13-02-06, 20:09
Dit zal vast een storm van protest veroorzaken in de Arabische Wereld.

Divine_70
13-02-06, 23:34
Dreigen met mensen vermoorden heeft tot dusver nog geen vruchten afgeworpen, en dat ze deze keer ook niet lukken.
Spijtig voor de gijzelaars. :(

mark61
13-02-06, 23:43
Geplaatst door Divine_70
Dreigen met mensen vermoorden heeft tot dusver nog geen vruchten afgeworpen, en dat ze deze keer ook niet lukken.
Spijtig voor de gijzelaars. :(

Het levert elke keer miljoenen op. Dat jou dat niet opvalt is precies de bedoeling.

Het werpt in zoverre vruchten af dat het de polarisering versterkt en binnenkort geen mens zich meer voor Irak, of voor moslims in het algemeen interesseert.

tukkersterror
14-02-06, 00:11
Nu kan ik wel weer op een ludieke wijze hier op reageren, maar NEE!!!

Dit is niet leuk!!!

Weer twee burgers, die kut terroristen en laat nou niemand komen met een ander woord, het zijn gewoon terroristen!!!
Want anders haden ze wel militairen gepakt!!!

Ik vraag me dan ook af wanneer onze koninglijke SHELL, British Petrol, zich terug trekken uit Irak!!!

En dan vandaag die Sadam maar schelden in de rechtbank!!!

Divine_70
14-02-06, 15:37
Geplaatst door mark61
Het levert elke keer miljoenen op. Dat jou dat niet opvalt is precies de bedoeling.

Het werpt in zoverre vruchten af dat het de polarisering versterkt en binnenkort geen mens zich meer voor Irak, of voor moslims in het algemeen interesseert.

Wat de reden ook is, ik krijg dat beeld van die Amerikaanse soldaat die voor de camera het leven liet niet van mijn netvlies.