PDA

Bekijk Volledige Versie : Berberse sekte leider dronken tijdens gebed



Amenzu
14-02-06, 17:33
http://www.alarabiya.net/staging/portal/Archive/Media/2006/02/14/1517501.jpg

In Tamlalt in de buurt van Marrakech (Marrakuch betekent "land van god" in het berbers) is een een sekte leider opgepakt. Hij beweerde dat hij de Messias was (mehdi al muntadhar voor moslims). Hij las de koran en bad terwijl hij dronken was. Met hem werden ook andere sekte leden opgepakt, die tot hem baden en voor hem knielden. Hij zag zelf als degenen die aanbeden moest worden, en niet allah en dat deden zijn volgelingen. Er zijn extremistische boeken en andere die over zwarte magie gaan tijdens de inval in beslag genomen.

Hij moet 5 jaar zitten, ook al hebben de artsen hem gek verklaard. Volgens het artikel vinden veel Marokkanen het een schande dat hij zo lage straf heeft gekregen.


يواجه مغربي متهم بالشذوذ وتلاوة القرآن مخمورا وادعاء النبوة وجمع الأتباع لعبادته من دون الله جنحة "دجل وشعوذة" في المحاكم المغربية قد يتعرض بموجبها بالسجن مدة لا تزيد عن 5 سنوات.. الأمر الذي يثير غضب شرائح في المجتمع المغربي.

تعود وقائع هذه القضية الغريبة، التي كانت مدينة قلعة السراغنة، القريبة من مدينة مراكش الحمراء، بالمغرب، مسرحاً لها، حين ألقت الشرطة القضائية في بلدة تملالت القبض على مجموعة من الأشخاص مؤلفة من أربعة رجال وامرأتين، كانوا ساجدين وراكعين، مهللين ومكبرين، أمام المسمى (محمد.ك) وهو من جماعة الملتحين المتطرفين بالمغرب، والذي كان يصيح بأعلى صوته "الله أكبر، الله أكبر، أنا المهدي المنتظر".

Meer:
http://www.alarabiya.net/Articles/2006/02/14/21130.htm

delirious
14-02-06, 17:37
http://www.electro-comicsonline.com/miramax/legend_of_the_drunken_master.jpg

observer
14-02-06, 21:31
maar waarom is hij opgepakt en straf?

gh.wille
14-02-06, 22:29
Geplaatst door observer
maar waarom is hij opgepakt en straf?

Ja je vraagt je af ? openbare dronkenschap of zo .
kijk profeten die kwamen vroeger ,ook alle wonderen speelden zich jaren geleden af (het kalf ff uitgezonderd ) , in Amsterdam houden ze nog steeds '' De Stille Omgang '' dit omdat er ergens in de Middeleeuwen een hostie boven het vuur bleef zweven ,en in de vele R.K bedevaart plaatsen ,kun je nog steeds een wonder verwachtten kijk maar naar LOURDES of hier vlak over de grens KEVELAAR .
Gezien de duizenden mensen die deze plaatsen nog jaarlijks bezoeken in de hoop dat het wonder zich herhalen zal in de vorm van genezing .
Rijst bij mij de vraag , is het dan niet mogelijk dat in deze tijd weer ergens een profeet zoals Christus of Mohammed en zijn profeten , zou kunnen komen ?

Kijk als dit zo zou zijn dan moet ie natuurlijk zich niet meteen profileren in zgn ''Kennelijke staat '' want dan komt ie volgens mij niet erg geloofwaardig over.

:wink:

Elien
15-02-06, 07:57
ehmm,omdat hij een freak was?een sekteleider spraken ze tog over??of mag dat gewoon? en mensen brainwashen?

mark61
15-02-06, 08:31
Geplaatst door Elien
ehmm,omdat hij een freak was?

Is dat strafbaar? Wat is het eigenlijk?


een sekteleider spraken ze tog over??of mag dat gewoon? en mensen brainwashen?

Dat mag, dat doen ALLE godsdiensten.

SalmayaSale
15-02-06, 08:39
Geplaatst door mark61
Is dat strafbaar? Wat is het eigenlijk?



Dat mag, dat doen ALLE godsdiensten.



Het beoefenen van magie is "jounha" of overtreding en daar staat een straf op.

Hij werd niet gepakt voor openbare dronkenschap of blasfemie, wat ik vreemd vond .

mark61
15-02-06, 08:48
Geplaatst door SalmayaSale
Het beoefenen van magie is "jounha" of overtreding en daar staat een straf op.

Hij werd niet gepakt voor openbare dronkenschap of blasfemie, wat ik vreemd vond .

Bonjour Madame!

OK, dat weten we dan. Drinken in een clubje mag.

Maar wat is de juridische definitie van magie? Samen bier drinken?

Elien
15-02-06, 08:53
Geplaatst door mark61
Is dat strafbaar? Wat is het eigenlijk?



Dat mag, dat doen ALLE godsdiensten.



kom op zeg ik ga jou niet uitleggen wat een sekte in houdt,jezelf heilig verklaren,messias van de islam en dan dronken bidden en de koran oplezen, en in plaats van mensen tot god te laten bidden jouw aanbidden is iniedergeval godslastering en dat is verboden in een land dat de islam als godsdienst heeft en zwarte magie gebruiken,god weet wat voor doeleinden vast niet om in een kringetje buiten "halleluja" te zingen.

mark61
15-02-06, 09:04
Geplaatst door Elien
kom op zeg ik ga jou niet uitleggen wat een sekte in houdt,jezelf heilig verklaren,messias van de islam en dan dronken bidden en de koran oplezen, en in plaats van mensen tot god te laten bidden jouw aanbidden is iniedergeval godslastering en dat is verboden in een land dat de islam als godsdienst heeft en zwarte magie gebruiken,god weet wat voor doeleinden vast niet om in een kringetje buiten "halleluja" te zingen.

Ik vroeg wat de def van een freak was. :moe:

Maar waarom is dat allemaal strafbaar? Iemand bang dat zo'n vent veel aanhang krijgt? Waarom? Moslims zijn domme schaapjes?

Welke magie? Hij had er een boekie over, staat er.

Cherry Bo
15-02-06, 09:11
Geplaatst door Amenzu
http://www.alarabiya.net/staging/portal/Archive/Media/2006/02/14/1517501.jpg




Het is wel een heeele duistere figuur.

Elien
15-02-06, 09:14
Geplaatst door mark61
Ik vroeg wat de def van een freak was. :moe:



Welke magie? Hij had er een boekie over, staat er.


effe opgezocht voor je"freak"iemand die zich ergens fanatiek mee bezig houdt.
wat voor magie weet ik ook niet mark,ik weet net zoveel als jou gezien het berichtje,zelfs hier in nl wordt zwarte magie door justitie erkend en vaak is dit ook verboden,daar zijn talloze voorbeelden van,ik neem aan dat hij daarvoor ook is opgepakt.




Maar waarom is dat allemaal strafbaar? Iemand bang dat zo'n vent veel aanhang krijgt? Waarom? Moslims zijn domme schaapjes?



ga ik niet eens op in,jou zoveelste rare opmerking

SalmayaSale
15-02-06, 09:15
Geplaatst door mark61
Bonjour Madame!

OK, dat weten we dan. Drinken in een clubje mag.

Maar wat is de juridische definitie van magie? Samen bier drinken?

Bonjour monsieur

Magie is in het algemeen gedogen als het maar niet te ver gaat.
Te ver gaan: Praktijken die de gezondheid/verstand van de klant in gevaar zou brengen of veel geld afhandig maken.

Mark
15-02-06, 09:46
Stel dat ie nu de waarheid verkondigde? Dan zal god zijn tegenstanders straffen. We blijven het in de gaten houden.

mark61
15-02-06, 09:54
Geplaatst door SalmayaSale
Te ver gaan: Praktijken die de gezondheid/verstand van de klant in gevaar zou brengen of veel geld afhandig maken.

Huh? Je hebt het over 95% van de activiteiten van les commerçants...

Seif
15-02-06, 09:54
Hoe zie je eigenlijk het verschil tussen een charlatan en een echte profeet?

observer
15-02-06, 09:55
Geplaatst door Elien
kom op zeg ik ga jou niet uitleggen wat een sekte in houdt,jezelf heilig verklaren,messias van de islam en dan dronken bidden en de koran oplezen, en in plaats van mensen tot god te laten bidden jouw aanbidden is iniedergeval godslastering en dat is verboden in een land dat de islam als godsdienst heeft en zwarte magie gebruiken,god weet wat voor doeleinden vast niet om in een kringetje buiten "halleluja" te zingen. wat maar weer bewijst dat we het goed gezien hebben dat we de banden tussen christendom en overheid hier wat losser hebben gemaakt

mark61
15-02-06, 09:56
Geplaatst door Elien
effe opgezocht voor je"freak"iemand die zich ergens fanatiek mee bezig houdt.
wat voor magie weet ik ook niet mark,ik weet net zoveel als jou gezien het berichtje,zelfs hier in nl wordt zwarte magie door justitie erkend en vaak is dit ook verboden,daar zijn talloze voorbeelden van,

Welnee, je mag hier zo gek doen als je wilt op godsdienstig gebied. Zolang er geen doden (kippen, konijnen :confused: ) bij vallen. Hoewel, dat mag ook wel denk ik.

mark61
15-02-06, 09:56
Geplaatst door Seif
Hoe zie je eigenlijk het verschil tussen een charlatan en een echte profeet?

Geen idee. Duizend jaar wachten?

David
15-02-06, 09:57
Geplaatst door mark61
Welnee, je mag hier zo gek doen als je wilt op godsdienstig gebied. Zolang er geen doden (kippen, konijnen :confused:) bij vallen. Hoewel, dat mag ook wel denk ik.


Jomanda en zo?

SalmayaSale
15-02-06, 09:57
Geplaatst door mark61
Huh? Je hebt het over 95% van de activiteiten van les commerçants...


Haha niet bijdehand doen :kusgrijs:

Elien
15-02-06, 09:58
Geplaatst door David
Jomanda en zo?




indd!

David
15-02-06, 10:00
Geplaatst door Elien
indd!


Dat is toch juist heel gezellig vermaak? Opsluiten zou zonde zijn.

Bofko
15-02-06, 10:03
Geplaatst door mark61
Welnee, je mag hier zo gek doen als je wilt op godsdienstig gebied. Zolang er geen doden (kippen, konijnen :confused:) bij vallen. Hoewel, dat mag ook wel denk ik.

Jazeker mag dat.


Vogelgriep belemmert voodoopriesters


COTONOU (ANP) - Afrikaanse voodoopriesters die bij rituelen levende kippen de nek doorbijten, lopen gevaar op besmetting met de vogelgriep. Daarom is voorlichting bittere noodzaak. Die oproep komt van de autoriteiten van Benin, buurland van Nigeria waar vorige week H5N1 onder kippen is vastgesteld.

Priesters richten zich met rituelen en gebeden tot hun goden om te genezen of om andere gunsten te vragen. Kippen worden daarbij het vaakst geofferd, maar ook doden de priesters schapen en geiten.

Het ministerie van Landbouw in Benin gaat nu informeren over de gevaren van dergelijke praktijken in de gebieden waar veel voodoopriesters opereren.

home.nl

mark61
15-02-06, 10:10
Geplaatst door David
Jomanda en zo?

Ja die doet toch geen vlieg kwaad? Kost per toeschouwer niet vreselijk veel.

Elien
15-02-06, 10:10
Geplaatst door David
Dat is toch juist heel gezellig vermaak? Opsluiten zou zonde zijn.




zo saai :argwaan:

mark61
15-02-06, 10:12
Geplaatst door Bofko
Jazeker mag dat.

Vogelgriep belemmert voodoopriesters


COTONOU (ANP) - Afrikaanse voodoopriesters die bij rituelen levende kippen de nek doorbijten, lopen gevaar op besmetting met de vogelgriep. Daarom is voorlichting bittere noodzaak. Die oproep komt van de autoriteiten van Benin, buurland van Nigeria waar vorige week H5N1 onder kippen is vastgesteld.

Priesters richten zich met rituelen en gebeden tot hun goden om te genezen of om andere gunsten te vragen. Kippen worden daarbij het vaakst geofferd, maar ook doden de priesters schapen en geiten.

Het ministerie van Landbouw in Benin gaat nu informeren over de gevaren van dergelijke praktijken in de gebieden waar veel voodoopriesters opereren.

home.nl

:hihi:

Dat wordt dan trainen in schapenek doorbijten. Kan je nog lelijke kaakkramp van krijgen vrees ik. En scrapie natuurlijk.

Bofko
15-02-06, 10:18
Geplaatst door mark61
:hihi:

Dat wordt dan trainen in schapenek doorbijten. Kan je nog lelijke kaakkramp van krijgen vrees ik. En scrapie natuurlijk.

Met kippen de strot afbijten en toch geen vogelgriep krijgen is misschien aangetoond dat hij geen charlatan is ?

mark61
15-02-06, 10:32
Geplaatst door Bofko
Met kippen de strot afbijten en toch geen vogelgriep krijgen is misschien aangetoond dat hij geen charlatan is ?

Wel krijgen en overleven? 50% kans tenslotte, dus zo groot is het risico niet voor Eeuwige Roem.

Cherry Bo
15-02-06, 13:22

observer
15-02-06, 13:43
Geplaatst door Seif
Hoe zie je eigenlijk het verschil tussen een charlatan en een echte profeet? zit daar zoveel verschil tussen

als je 50 aanhangers hebt ben je een charlatan volgens de rest

heb je een miljoen aanhangers ben je een goeroe

heb je er een miljard ben je een profeet (of een heilige of een zoon van)

Bofko
15-02-06, 13:45
Geplaatst door observer
zit daar zoveel verschil tussen

als je 50 aanhangers hebt ben je een charlatan volgens de rest

heb je een miljoen aanhangers ben je een goeroe

heb je er een miljard ben je een profeet (of een heilige of een zoon van)


Ik ben net begonnen met het zoeken van aanhangers.
:corcky:

Cherry Bo
15-02-06, 13:48
Geplaatst door Seif
Hoe zie je eigenlijk het verschil tussen een charlatan en een echte profeet?

Een charlatan mag afgebeeld worden.


Geplaatst door Amenzu
http://www.alarabiya.net/staging/portal/Archive/Media/2006/02/14/1517501.jpg



Afbeelding van wandelende charlatan bij muur, op de rug genomen.

gh.wille
15-02-06, 15:33
Geplaatst door Cherry Bo
Het is wel een heeele duistere figuur.

:giechel: