PDA

Bekijk Volledige Versie : Rellende Marokkanen belaagden agent



Maurice
14-02-06, 18:19
Rellende Marokkanen belaagden agent

Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: AT5
Gepubliceerd: dinsdag 14 februari 2006 @ 10:49



Bij relletjes na afloop van de demonstratie in Amsterdam tegen de Deense spotprenten is afgelopen zaterdag een agent door Marokkaanse jongeren belaagd en mishandeld. Het incident vond plaats toen de politieman een relschopper wilde arresteren. De jongen verzette zich echter, en werd bijgestaan door een aantal vrienden die hem probeerden te ontzetten.


Bij de worsteling raakte de politieman gewond aan het hoofd. Hij moest worden behandeld in een ziekenhuis. Een woordvoerder van justitie meldde dat de zaak hoog wordt opgenomen. De gearresteerde jongeman wordt vandaag voorgeleid aan een rechter-commissaris. Zijn vrienden, die verantwoordelijk zouden zijn voor de mishandeling, wisten echter te ontkomen. Naar hen wordt gezocht.


Bij de ongeregeldheden in de winkelstraat Nieuwendijk werd ook een Turkse winkelier belaagd, zo meldde Het Parool gisteren. Ruiten van de schoenenzaak werden ingegooid en schoenen werden op de grond en over de straat gegooid. "Ik ben ook moslim. Maar dit is niet goed. Alweer die Marokkanen, hè", liet de winkeleigenaar weten. "Je zag goed het verschil tussen de relschoppers en de echte demonstranten."


http://frontpage.fok.nl/nieuws/62278

delirious
14-02-06, 19:19
Oprotten met je fok.nl (gertjan)

observer
14-02-06, 20:37
dit beter?

AMSTERDAM - Ongeveer honderd moslims gaven zaterdagmiddag gehoor aan de internetoproep voor een demonstratie op de Dam tegen de Deense cartoons.

De bijeenkomst begon rond één uur vrij rustig, maar aan het einde van de middag richtten tientallen relschoppers schade aan in de Kalverstraat, op de Nieuwendijk, de Munt en het Koningsplein. De politie hield vier mensen aan tussen de veertien en twintig; ze zaten vanmorgen nog vast.

Aan het begin van de demonstratie zat het driejarig meisje Chaimae Moutthid op de schouders van haar vader. Ze hield een bordje met de tekst 'I love profeet Mohamed' omhoog. Haar tienjarige zusje Kaouther hield eenzelfde tekst omhoog. ''We zijn al vele malen beledigd. Iedereen roept maar wat. Alles kan en mag tegenwoordig. Maar die cartoons gingen echt te ver. Dit gaat om ons geloof. Excuus van Denemarken zou op zijn plaats zijn. Het is goed dat Engeland en Amerika achter ons staan,'' zei hun moeder Karima.

Mahmoud Amin uit Egypte stond met het bord: 'Is vrijheid van meningsuiting en respect voor ons geloof niet te combineren?' Hij legt uit: ''Theo van Gogh wekte agressie op. We voelden echte pijn in ons hart. We zijn voor de vrijheid van meningsuiting, maar ik ben er ook tegen als mensen cartoons over de holocaust maken. Dan doe je namelijk precies hetzelfde als bij de tekeningen over moslims.''

Rond half drie veranderde de stemming. In het midden van de demonstratie werd druk gezwaaid met Marokkaanse en Hamas-vlaggen. Jongens begonnen te springen en te schreeuwen. Werd aanvankelijk 'Allah is groot' geroepen, dat veranderde al snel in 'Hamas, jihad, hezbollah'. Toen een man begon over Bush, de terrorist, werd hij door iemand apart genomen: ''Laat die man, die is zo ver weg.''

Op een afstandje stonden moslims met een foto van Ayaan Hirsi Ali met pijlen bij haar wangen. Ze werd vergeleken met een hamster, die voedsel verzamelt en 'de nodige basisstoffen' niet krijgt. Daaronder stond een grove tekst. ''Het is onislamitisch iemand op het uiterlijk te pakken. Maar wij spreken haar op haar niveau aan, anders begrijpt ze het niet,'' zei een man.

Ineens kwam een man met bivakmuts met 'Hamas' met de Deense vlag aanzetten. Een vrouw met een hoofddoek maande hem tevergeefs: het stuk stof ging onder gejuich van velen aan flarden. Een man zag dat de stemming omsloeg en klom in een lantaarnpaal: ''Naar huis, naar huis,'' riep hij. ''Het moet nu afgelopen zijn.''

Drie meisjes uit Den Bosch met een spandoek waarop het peace-teken stond, hielden het voor gezien. Een oudere Nederlandse vrouw die over de Dam liep, merkte op: ''Ik zie allemaal kinderen. Die worden allemaal opgefokt.''

Een imam kreeg de menigte rond drie uur even stil en betoogde dat het beter was nu te stoppen en te bidden in de moskee. Maar de jongeren in het gezelschap moesten er niet aan denken. Kort daarop namen tientallen de benen en renden ze de Nieuwendijk op.

Een paar achtergebleven moslims zagen de bui al hangen en liepen op twee agenten af. ''U moet ze achterna gaan en ze stoppen. Jullie willen zeker dat de media een slecht beeld van ons geeft.''

De agent: ''Ik ben ook moslim. Jullie moeten de demonstratie zelf beëindigen en weggaan. En iedereen meenemen. Dan loopt het toch goed af.''

Op de Nieuwendijk gooiden de moslimjongeren schoenen en kleren van winkels op de grond. Enkele ruiten van etalages werden ingegooid. ''Ik ben ook moslim,'' zei een winkelier, zelf Turks, van wie de ruiten werden toegetakeld. ''Maar dit is niet goed. Alweer die Marokkanen, hè.''

De eigenaar van de schoenenzaak zag toe hoe zijn schoenen over de straat gegooid werden. Een oudere moslim raapte de schoenen even later weer voor hem op. ''Je zag goed het verschil tussen de relschoppers en de echte demonstranten,'' aldus de winkelier.

De relschoppers vervolgden hun weg naar de Kalverstraat, de Munt en het Koningsplein, waar opnieuw ruiten sneuvelden. Ook een abri ging aan diggelen. De politie bleef nog enige tijd paraat. Een agent: ''Ze zullen er straks wel mee ophouden. Het gaat zo regenen.'' een paar dingen vallen me op

1 een man die zegt het is onislamitische wat ik doe maar ik doe het toch, is dat niet dubbel haram?

2. blijkbaar de turken ook al een mening hebben over de marokkanen (ga er even van uit dat die reljongeren dan dus ook marokkanen waren

3.demonstranten die een moslim agent! ervan beschuldigen de moslims in een kwaad daglicht bij de media te willen zetten

Maurice
15-02-06, 04:49
Geplaatst door delirious
Oprotten met je fok.nl



Want?






Geplaatst door delirious
(gertjan)

Gertjan? Vermoed dat die Gertjan die dit bericht op fok heeft geplaatst hier niet meeleest hoor. Kan het ook mis hebben, je weet natuurlijk maar nooit...


:loens: