PDA

Bekijk Volledige Versie : Saddam in hongerstaking - proces opnieuw verdaagd



Divine_70
14-02-06, 19:29
Het proces tegen de afgezette Iraakse president Saddam Hoessein, dat maandag na een uitstel van enkele weken weer was begonnen, is dinsdag opnieuw uitgesteld. Rechter Rauf Abdul-Rahman zei dat de volgende zitting op 28 februari plaats zal vinden.


Op de tweede procesdag meldde Saddam dat hij en de zeven andere betichten al sinds drie dagen in hongerstaking zijn. Zij erkennen de rechtbank niet en noemen de nieuwe rechter, een Koerd uit Halabja, bevooroordeeld. De hongerstakers zijn het ook niet eens met de manier waarop ze naar de rechtszaal worden gebracht. Saddam en een aantal andere beschuldigden, die bij twee eerdere zittingen waren weggebleven, werden gisteren gedwongen om de zitting bij te wonen. Saddam kwam luid roepend de rechtszaal in en onderbrak constant rechter Abdel Rahman. Zijn halfbroer Barzan Al Tikriti riep, gekleed in pyjama-achtige kleding: "Ik offer het bloed van mijn moeder en vader voor de grote Baath-partij".


Net voor de verdaging hoorde de rechtbank het getuigenis van een voormalige cultuurminister en twee voormalige medewerkers van de inlichtingendienst. Geen van hen zei weet te hebben van de gebeurtenissen van 1982 in Dujail. In die stad zouden toen 148 mensen zijn geëxecuteerd nadat er een mislukte aanslag op Saddam was uitgevoerd.

14/02/06 14u34


http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_111739.jpg
Saddams betoog was andermaal heftig.

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_111742.jpg
Zijn halfbroer Barzan Al Tikriti drukte zijn minachting voor de rechtbank zowel verbaal als vestimentair uit.

amOer
14-02-06, 19:59
:( wat willen ze ?! een president tijdens een oorlog met Iran en hij wordt aangevallen in het zuiden door mannetjes van Hizb Al Da3wa ( Iraans ) ! er worden 140 mensen opgepakt ! WAAR ZIT GVD DE FOUT ?!

voor mij is het een held .. habibi saddaam!

( jullie mogen me dom en gek vinden .. toe maar hoor ! verandert niets aan de zaak )

xslaniet
14-02-06, 21:12
M'n held is het niet maar de beide Bushjes zijn erger.
SH is in z'n reet geneukt door de VS,niet één keer,maar meerdere malen.