PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk verliest, Kalou wint



_h4T3D_sE7eN
15-02-06, 12:00
Verdonk verliest, WK lonkt voor Salomon Kalou

15/2/2006 10:30

Salomon Kalou lijkt nu echt versneld een Nederlands paspoort te kunnen bemachtigen. Minister Rita Verdonk is opnieuw in het ongelijk gesteld, nu door de Raad van State. Het WK met Oranje ligt nu in het verschiet voor de Feyenoord-aanvaller uit Ivoorkust.
De Raad van State oordeelde in hoger beroep dat Verdonk niet goed heeft gehandeld door het speciale naturalisatieverzoek af te wijzen. De rechtbank in Rotterdam kwam in december met een vergelijkbare uitspraak. De minister moest nog eens beter duidelijkmaken waarom de jonge Kalou niet in aanmerking kwam voor de juridische route die al door meerdere buitenlandse sporters met succes is bewandeld.

Verdonk moet nu formeel gezien nogmaals een beslissing nemen over de procedure, maar het lijkt niet waarschijnlijk dat dat opnieuw negatief zal zijn. 'Ik ben blij voor Salomon met deze uitspraak. Ik kijk er naar uit met hem te gaan werken', reageerde bondscoach Marco van Basten op de website van Feyenoord.

Van Basten is altijd een voorstander geweest van de poging die Kalou heeft ondernomen. Hij zegde Kalou sowieso een plek toe in de selectie van Oranje op het WK aanstaande zomer in Duitsland. De twintigjarige dribbelaar heeft kwaliteiten waar maar weinig spelers over beschikken en kan een belangrijke rol spelen, zo meent Van Basten.

observer
15-02-06, 12:46
niet geheel waar er moet een nieuw onderzoek komen en een nieuwe beslissing

denk je dat verdonk toegeeft

op zich zijn haar argumenten niet zonder waarde, kalou is hier al jaren maar bv nederlands spreken doet hij nauwelijks, dat valt hem aan te rekenen want het zou met zijn middelen een koud kunstje zijn om ala maxima of bv van der vaart in een klooster een spoedcursus te doen

_h4T3D_sE7eN
15-02-06, 12:48
Geplaatst door observer
op zich zijn haar argumenten niet zonder waarde, kalou is hier al jaren maar bv nederlands spreken doet hij nauwelijks, dat valt hem aan te rekenen want het zou met zijn middelen een koud kunstje zijn om ala maxima of bv van der vaart in een klooster een spoedcursus te doen


Wat lul jij nou slap, man ?!

Die gast spreekt redelijk Nederlands.

mark61
15-02-06, 12:51
Nog een paar tienduzend sukkelaars die toevallig niet kunnen voetballen verliezen ook.

SalmayaSale
15-02-06, 14:00
Geplaatst door mark61
Nog een paar tienduzend sukkelaars die toevallig niet kunnen voetballen verliezen ook.



Juist, hadden ze maar leren voetballen of een prins aan de haak geslagen :huil:

tukkersterror
15-02-06, 14:58
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Verdonk verliest, WK lonkt voor Salomon Kalou

15/2/2006 10:30

Salomon Kalou lijkt nu echt versneld een Nederlands paspoort te kunnen bemachtigen.

Ja heeft hij straks zijn paspoort dan vertrek hij naar het buitenland.
Verder heeft hij nog geen inburgering cursus gedaan en zal de minister nooit toegeven!!!

Nee ik denk dat ze gelijk heeft en geen onderscheid moet of mag maken met het burgerschap!!!

_h4T3D_sE7eN
15-02-06, 15:07
Geplaatst door tukkersterror
Ja heeft hij straks zijn paspoort dan vertrek hij naar het buitenland.
Verder heeft hij nog geen inburgering cursus gedaan en zal de minister nooit toegeven!!!

Nee ik denk dat ze gelijk heeft en geen onderscheid moet of mag maken met het burgerschap!!!

Het merendeel van het Nederlands elftal speelt in het buitenland. Wat die inburgeringscursus aangaat, daar komen autochtonen niet eens doorheen.

Probleem is dat ze juist wel onderscheid maakt: sporters in andere takken van sport hebben het burgerschap wel gekregen, met als argument dat zij voor hun sport een toegevoegde waarde zijn. Door Kalou het burgerschap te ontkennen is ze juist selectief bezig.

~Panthera~
15-02-06, 15:14
Geplaatst door SalmayaSale
Juist, hadden ze maar leren voetballen of een prins aan de haak geslagen :huil:


Of een zak geld moeten hebben.

tukkersterror
15-02-06, 15:19
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Het merendeel van het Nederlands elftal speelt in het buitenland. Wat die inburgeringscursus aangaat, daar komen autochtonen niet eens doorheen.

Probleem is dat ze juist wel onderscheid maakt: sporters in andere takken van sport hebben het burgerschap wel gekregen, met als argument dat zij voor hun sport een toegevoegde waarde zijn. Door Kalou het burgerschap te ontkennen is ze juist selectief bezig.

Noem mij er eens een paar, die bij uitzondering het wel hebben gekregen???
Zelf een coach van ons nationaal ateletiek team kreeg geen paspoort om zodoende het team bij te staan!!!
En trouwens als ik hem was zou ik gewoon mijn team helpen en daar in het nationale team gaan spelen!!!
De wet is nu eenmaal voor iedereen, er is echter 1 uitzondering en dat is als het een gevaar opleverd voor de staat!!!

gh.wille
15-02-06, 15:24
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Het merendeel van het Nederlands elftal speelt in het buitenland. Wat die inburgeringscursus aangaat, daar komen autochtonen niet eens doorheen.

Probleem is dat ze juist wel onderscheid maakt: sporters in andere takken van sport hebben het burgerschap wel gekregen, met als argument dat zij voor hun sport een toegevoegde waarde zijn. Door Kalou het burgerschap te ontkennen is ze juist selectief bezig.

Tja op die maniet kan ze( Verdonk ) het ook nooit goed doen,want de volgende topic ligt al klaar ,em luid als volgt:

VERDONK ZWICHT VOOR INVLOEDRIJKE PERSONEN !!!
Minister Verdonk maakt onderscheid enz enz enz.
Bla,bla,bla
:lachu:

mark61
15-02-06, 17:00
Geplaatst door ~Panthera~
Of een zak geld moeten hebben.

Dan wastie wel thuus gebleven.

mark61
15-02-06, 17:01
Geplaatst door SalmayaSale
Juist, hadden ze maar leren voetballen of een prins aan de haak geslagen :huil:

Sukkels. Om een prins aan de haak te slaan moet je zelf geld meenemen.

_h4T3D_sE7eN
15-02-06, 17:09
Geplaatst door tukkersterror
Noem mij er eens een paar, die bij uitzondering het wel hebben gekregen???

Hoe heet die zwemster die dit kreeg ? En die atletiekchick ? Ben even de namen kwijt, maar wellicht dat iemand anders dit nog weet.


Zelf een coach van ons nationaal ateletiek team kreeg geen paspoort om zodoende het team bij te staan!!!

Een coach heeft geen Nederlands paspoort nodig om een vertegenwoordigend team in welke sport dan ook bij te staan.


En trouwens als ik hem was zou ik gewoon mijn team helpen en daar in het nationale team gaan spelen!!!

Dat is te subjectief om een rol te spelen in de beslissing. Een rechter is alleen geïnteresseerd in de juridische onderbouwing, niet in sentimenten. En Verdonk's onderbouwing rammelt aan alle kanten, daar gaat het in dit verhaal om.


De wet is nu eenmaal voor iedereen, er is echter 1 uitzondering en dat is als het een gevaar opleverd voor de staat!!!

In die zin is Kalou wel degelijk een gevaar voor Nederland. Ik zie Jan Kromkamp al een telraam meenemen om het aantal panna's die hij op het komend WK zou kunnen krijgen te tellen. 'Houterige Jan' is niet opgewassen tegen de losse heupen van Salomon.

tukkersterror
15-02-06, 17:26
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Hoe heet die zwemster die dit kreeg ? En die atletiekchick ?
De zwemster die je bedoeld is denk ik Amerikaan, met Nederlandse ouders die later net als haar broer uitgekomen voor nederland!!!!



Een coach heeft geen Nederlands paspoort nodig om een vertegenwoordigend team in welke sport dan ook bij te staan.

Deze coach was uit Rusland en kon zodoende geen visum krijgen om het team te volgen, de overheid weigerde hem een paspoort om als nog een visum te krijgen.



Dat is te subjectief om een rol te spelen in de beslissing. Een rechter is alleen geïnteresseerd in de juridische onderbouwing, niet in sentimenten. En Verdonk's onderbouwing rammelt aan alle kanten, daar gaat het in dit verhaal om.

Kun jij misschien vinden en ik vind ook wel dat je een beetje gelijk heb, maar zij is in de possitie om een wet te maken of aan te passen en wij niet!!!!!


In die zin is Kalou wel degelijk een gevaar voor Nederland. Ik zie Jan Kromkamp al een telraam meenemen om het aantal panna's die hij op het komend WK zou kunnen krijgen te tellen. 'Houterige Jan' is niet opgewassen tegen de losse heupen van Salomon.

Als hij nu zo'n ster voetballer was als Cruyf of Pele, en Maradona, dan was hij inderdaad een aanwinst geweest en had hij de extra factor gehad om een elftal te leiden.
Maar Kalou is in die zin geen echte leider, dus niet onmisbaar voor het Elftal!!!

:kroatie: heeft ook rood wit blauw zie ik nu!!! :zwaai:

Wide-O
15-02-06, 17:35
Als je dit even uit de "inburgeringssfeer" trekt...

In België was het bekendste geval van "bending the rules" dat van Enzo Scifo. Wat ook de wetten waren, voor zo'n goede voetballer werd tussengekomen tot op het hoogste niveau. Waar andere mensen jaren bezig waren om "Belg" te worden, en bijvoorbeeld een kwart van het stof van Zwartberg of Beringen in hun longen hadden, is zijn zaak op een paar weken door het parlement gesjast.

Heel leuk voor het Belgische voetbal, maar natuurlijk funest voor de rechtsgelijkheid.

Ik weet nog dat ik me daar toen aan stoorde, en tegelijk ook blij was voor die "messentrekker" :hihi:

Dubbele moraal, jaja, ook bij schrijver dezes.

mark61
15-02-06, 17:50
Het treurige was alleen dat baas Enzo ook niet de Redder des Vaderlands bleek. Soort Schillacci.

Wide-O
15-02-06, 17:53
Geplaatst door mark61
Het treurige was alleen dat baas Enzo ook niet de Redder des Vaderlands bleek. Soort Schillacci.

Hij was niet de opvolger van Van Moer, nee. Goh, waar is de tijd dat 40 jarige losers het Belgische voetbal nog konden opkrikken :D

We hebben later nog een paar van die "net niet" gasten gehad trouwens, die ook supersnel Belg geworden waren.

Maar: snap je mijn punt over de normvervaging van dat gedoe ?

mark61
15-02-06, 17:55
Geplaatst door Wide-O
Hij was niet de opvolger van Van Moer, nee. Goh, waar is de tijd dat 40 jarige losers het Belgische voetbal nog konden opkrikken :D

We hebben later nog een paar van die "net niet" gasten gehad trouwens, die ook supersnel Belg geworden waren.

Maar: snap je mijn punt over de normvervaging van dat gedoe ?

Ik dacht dat ik daarmee op de proppen kwam? :ego:

Wide-O
15-02-06, 17:56
Geplaatst door mark61
Ik dacht dat ik daarmee op de proppen kwam? :ego:

O, gaan we zo beginnen :ego:

(OK, eigenlijk wel :nerveus: )

mark61
15-02-06, 17:58
Geplaatst door Wide-O
O, gaan we zo beginnen :ego:

(OK, eigenlijk wel :nerveus: )

Eigenlijk??? :ego:

rubbing rubbing rubbing

Enzo had tenminste nog virtuele stoflongen.

Wide-O
15-02-06, 18:03
Geplaatst door mark61
Eigenlijk??? :ego:

rubbing rubbing rubbing


Mijn voorbeeld had de kracht de huidige breuklijnen en schismas elegant uit de weg te gaan cq. te ontlopen :ego: Geen Marokkaan, geen moslim, en hij sprak ook geen Nederlands! :ego: ( :lachu: )




Enzo had tenminste nog virtuele stoflongen.


Hoewel Teilhard De Chardin ondertussen weer gedeeltelijk gelijk krijgt, zijn stoflongen niet genetisch overdraagbaar :ego:

Wat een druk moet dat trouwens geweest zijn, op de schouders van een 17 jarige jongen...

mark61
15-02-06, 18:07
Geplaatst door Wide-O
Mijn voorbeeld had de kracht de huidige breuklijnen en schismas elegant uit de weg te gaan cq. te ontlopen :ego: Geen Marokkaan, geen moslim, en hij sprak ook geen Nederlands! :ego: ( :lachu: )

Het gaat hier over een perfect Frans sprekende Ivoriaanse Christenjongen. :ego:


Wat een druk moet dat trouwens geweest zijn, op de schouders van een 17 jarige jongen...

Dat moest wel mis gaan. En laat die ouwe tsjeven erbuiten!

Wide-O
15-02-06, 18:17
Geplaatst door mark61
Het gaat hier over een perfect Frans sprekende Ivoriaanse Christenjongen. :ego:


Maak van Ivoriaans Italiaans, en we hebben een perfect match. So, something obviously changed since then ...



En laat die ouwe tsjeven erbuiten!


Mijn thesis is nu wel fout door die tsjeef ja ! Hoewel ik toen wel de uitspraak heb vermeld/opgenomen van die Leidse snor dat er "wellicht aanwijzingen zijn dat er, ook al is zijn (TDC) basispremisse fout, mogelijks invloeden zijn van de het dagelijkse leven op onze genen. M.a.w., voor een stuk zou, polemisch gesteld, de nek van een giraf wel langer geworden kunnen zijn doordat de overgebleven blaadjes hoger lagen..."

mark61
15-02-06, 18:19
Geplaatst door Wide-O
Maak van Ivoriaans Italiaans, en we hebben een perfect match. So, something obviously changed since then ...

Skin tone. Slightly. Maar dat speelt bij foebbel nooit mee, weet u.


Mijn thesis is nu wel fout door die tsjeef ja ! Hoewel ik toen wel de uitspraak heb vermeld/opgenomen van die Leidse snor dat er "wellicht aanwijzingen zijn dat er, ook al is zijn (TDC) basispremisse fout, mogelijks invloeden zijn van de het dagelijkse leven op onze genen. M.a.w., voor een stuk zou, polemisch gesteld, de nek van een giraf wel langer geworden kunnen zijn doordat de overgebleven blaadjes hoger lagen..."

Over a million years, that is.

Wide-O
15-02-06, 18:26
Geplaatst door mark61
Over a million years, that is.

Nee, ech "instant". Weet niet meteen een duidelijk voorbeeld, is ook nog niet 100% geaccepteerd, maar het onderzoek is wel actueel.

(zit ik nou De Chardin en Lamarck door elkaar te halen overigens? :verward: )

mark61
15-02-06, 18:28
Geplaatst door Wide-O
Nee, ech "instant". Weet niet meteen een duidelijk voorbeeld, is ook nog niet 100% geaccepteerd, maar het onderzoek is wel actueel.

(zit ik nou De Chardin en Lamarck door elkaar te halen overigens? :verward: )

Mja, ik dacht, hij heeft het over Lamarck, maar lamaar, mn TdC is wat roestig. :hihi:

Jah er staat me wel wat bij, in de verte. Maar of dat te bewijzen is... en hoe?

Misschien moeten we het Wizdom vragen. :vreemd:

Wide-O
15-02-06, 18:35
Geplaatst door mark61
Mja, ik dacht, hij heeft het over Lamarck, maar lamaar, mn TdC is wat roestig. :hihi:

Jah er staat me wel wat bij, in de verte. Maar of dat te bewijzen is... en hoe?

Misschien moeten we het Wizdom vragen. :vreemd:

Oud worden is: je eigen thesis moeten herlezen :schok:

Neenee, gaat echt over bona fide evolutie-biologen die tot deze conclusie komen heute. Schokkender dan heel dat ID gezeur in zekere zin.

Niet dat dit het hele "selectie-mechanisme" ondermijnt: het is een kleine aanvulling erop. (Makes sense beetje, yes ? )

mark61
15-02-06, 18:41
Geplaatst door Wide-O
Oud worden is: je eigen thesis moeten herlezen :schok:

Neenee, gaat echt over bona fide evolutie-biologen die tot deze conclusie komen heute. Schokkender dan heel dat ID gezeur in zekere zin.

Niet dat dit het hele "selectie-mechanisme" ondermijnt: het is een kleine aanvulling erop. (Makes sense beetje, yes ? )

Zekerlijk.

Ik ga eten. En denk erom: geen sbs! Bekijk de website maar s.

_h4T3D_sE7eN
15-02-06, 18:51
Als de materie in dit 'dialoogje' onderdeel zou worden van Kalou's inburgeringsdingetje, dan zou Jan Kromkamp dus wel degelijk een probleem op het aankomend WK hebben.

observer
15-02-06, 19:55
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Wat lul jij nou slap, man ?!

Die gast spreekt redelijk Nederlands. dat valt knap tegen, hij is nu al 3 jaren in nederland en kan nog geen normaal gesprek voeren, iets wat toch vrij makkelijk te corrigeren zou moeten zijn

met kerst mocht hij nog een gelukkig kerst wensen bij studio sport doet hij het in (vloeiend) frans

Wide-O
15-02-06, 22:20
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Als de materie in dit 'dialoogje' onderdeel zou worden van Kalou's inburgeringsdingetje, dan zou Jan Kromkamp dus wel degelijk een probleem op het aankomend WK hebben.

Je bedoelt: beetje off-topic ? Guilty as charged.

Maar mijn vergelijking met Scifo was niet off-topic IMHO.