PDA

Bekijk Volledige Versie : Ophokplicht met onmiddelijke ingang



tukkersterror
15-02-06, 18:06
Minister van Landbouw de heer Veerman heeft met onmiddelijke ingang houders van pluimvee verplicht om hun vee binnen te houden voor de in aantocht zijnde vogelgriep!!!

:traan1:

Nu er in Duitsland vogelgriep is gevonden, vond hij het veiliger om per direct de ophok plicht zijn intrede te laten doen!!!

:fpetaf:

Bofko
15-02-06, 18:13
:regie: Ophokken !

mark61
15-02-06, 18:21
Er is ook wel sprake van opfokken.

Divine_70
15-02-06, 18:35
Pluimvee in heel Nederland op hok

Uitgegeven: 15 februari 2006 11:37
Laatst gewijzigd: 15 februari 2006 19:06

DEN HAAG - Houders van bijvoorbeeld buitenlopende kippen of eenden moeten hun pluimvee vanaf maandag afschermen van wilde vogels. Deze maatregel geldt voor heel Nederland en is bedoeld om de verspreiding van vogelgriep tegen te gaan. Dat heeft minister Veerman van Landbouw woensdag bekendgemaakt.


Hij roept de houders van pluimvee nu al op om hun dieren af te schermen. Vanaf maandag zijn ze daartoe verplicht en is het strafbaar als pluimvee buiten loopt.

Pandemie

Als een pandemie (griepepidemie) Nederland treft, zal de economie daarvan schade ondervinden, maar niet totaal ontwricht raken. Minister Hoogervorst van Volksgezondheid heeft dat woensdag, namens premier Balkenende en de ministers Brinkhorst (Economische Zaken) en Remkes (Binnenlandse Zaken) geantwoord op vragen van de VVD.

Snelle verspreiding

Het was al de bedoeling dat in gebieden met hoge risico's, waar veel trekvogels komen, het pluimvee zou worden afgeschermd. Veerman heeft deze maatregel nu uitgebreid naar heel Nederland wegens de snelle verspreiding van vogelgriep naar onder meer Duitsland.

De afschermplicht houdt in dat er geen contact mag zijn tussen hobbydieren en wilde vogels. Ook besmetting via uitwerpselen van wilde vogels moet worden voorkomen. Veerman heeft verder besloten dat pluimveemarkten en tentoonstellingen of shows met siervogels vanaf maandag verboden zijn. Overdekte markten en tentoonstellingen zijn wel toegestaan.

Onzekerheden

De Nederlandse Werkgroep voor Hobbymatig gehouden Pluimvee en Parkvogels (NWPP) kan het besluit van Veerman "gezien de grote onzekerheden wel volgen", zei voorzitter S. Westendorp. Maar hij blijft erbij dat het afschermen van hobbypluimvee weinig nut heeft.

Onrust

Het risico dat de hobbydieren vogelgriep verspreiden, is volgens Westendorp klein. Hij verwacht dat het besluit van de minister tot onrust zal leiden onder zijn achterban. De professionele pluimveehouders hebben al laten weten voorstander te zijn van een ophokplicht.

Frankrijk

Ook Frankrijk voert een ophokplicht in verband met de vogelgriep. Dat maakte minister Bussereau van Landbouw woensdag bekend. Frankrijk is de belangrijkste exporteur van pluimvee in de Europese Unie. Het voor mensen gevaarlijke vogelgriepvirus H5N1 is al in verscheidene EU-landen geconstateerd waaronder Duitsland en Oostenrijk.

Divine_70
15-02-06, 18:36
Hoe zit dat eigenlijk met mijn vogeltjes ? :verward:

~Panthera~
15-02-06, 18:38
Ik zit. :cola:

Foxcave1
15-02-06, 18:39
Geplaatst door Divine_70
Hoe zit dat eigenlijk met mijn vogeltjes ? :verward:

Als jij jouw vogeltjes lekker binnen houdt en zelf niet in contact komt met andere (buiten) vogeltjes hoef jij je geen zorgen te maken hoor.

Divine_70
15-02-06, 18:46
Geplaatst door Foxcave1
Als jij jouw vogeltjes lekker binnen houdt en zelf niet in contact komt met andere (buiten) vogeltjes hoef jij je geen zorgen te maken hoor.

Jah, maar ze zitten lekker buiten in een ren, :vreemd:

tukkersterror
15-02-06, 18:53
Geplaatst door Divine_70
Pluimvee in heel Nederland op hok

Uitgegeven: 15 februari 2006 11:37
Laatst gewijzigd: 15 februari 2006 19:06

DEN HAAG - Houders van bijvoorbeeld buitenlopende kippen of eenden moeten hun pluimvee vanaf maandag afschermen van wilde vogels. Deze maatregel geldt voor heel Nederland en is bedoeld om de verspreiding van vogelgriep tegen te gaan. Dat heeft minister Veerman van Landbouw woensdag bekendgemaakt.
:zweep: :zweep: :zweep:

Het was net op het nieuws ned2, niet maandag maar per direct :love: :love: :love: Sorry van dat :zweep: kon het niet laten, hij is zoooooooo leuk!!!! :fuckit:

Divine_70
15-02-06, 18:57
Geplaatst door tukkersterror
:zweep: :zweep: :zweep:

Het was net op het nieuws ned2, niet maandag maar per direct :love: :love: :love: Sorry van dat :zweep: kon het niet laten, hij is zoooooooo leuk!!!! :fuckit:

:aanwal: Ja schat, hij adviseert om het nu al te doen, maar het word maandag pas echt verplicht. :fuckit:

En omdat jij het zo prettig vind nog 1x :zweep: :hihi:

Foxcave1
15-02-06, 19:09
Geplaatst door Divine_70
Jah, maar ze zitten lekker buiten in een ren, :vreemd:

Zover ik weet is de manier van besmetten onbekend (behalve natuurlijk direct aanraking). Gezien de ophokplicht zou ik in ieder geval zorgen dat ze in een overdekte ren zitten, en zo min mogelijk zelf door de ren rennen (klinkt raar, maar je kunt het zelf ook de ren inslepen met je schoenen).

Verder zou ik mij echt niet teveel zorgen maken, zo hard gaat het nog steeds niet hoor.
Volgens mij zijn jouw vogeltjes wel veilig. :)

Divine_70
15-02-06, 19:17
Geplaatst door Foxcave1
Zover ik weet is de manier van besmetten onbekend (behalve natuurlijk direct aanraking). Gezien de ophokplicht zou ik in ieder geval zorgen dat ze in een overdekte ren zitten, en zo min mogelijk zelf door de ren rennen (klinkt raar, maar je kunt het zelf ook de ren inslepen met je schoenen).

Verder zou ik mij echt niet teveel zorgen maken, zo hard gaat het nog steeds niet hoor.
Volgens mij zijn jouw vogeltjes wel veilig. :)

Dat stelt me al voor een deel gerust. :D
Nee,ik ren zelf niet in het rennetje rond hahaha, Hoewel,ik kan fluiten als een lijster, :hihi:
Ik kijk er alleen naar ;)
Er kan verder niks bij, ..... hmz,dacht ik ook van mijn konijntje, en die lag ook dood in zijn hokkie :(

Foxcave1
15-02-06, 19:22
Geplaatst door Divine_70
Dat stelt me al voor een deel gerust. :D
Nee,ik ren zelf niet in het rennetje rond hahaha, Hoewel,ik kan fluiten als een lijster, :hihi:
Ik kijk er alleen naar ;)
Er kan verder niks bij, ..... hmz,dacht ik ook van mijn konijntje, en die lag ook dood in zijn hokkie :(

Tja, wat je konijntje is overkomen weet ik niet, kan zoveel zijn, maar als jij je netjes gedraagt bij het voeren(handen wassen net als met je eigen eten) en zorgt dat de omgeving schoon blijft (ontlasting van andere vogels die overvliegen verwijderen en de grond goed schoonmaken) komt het volgens mij allemaal wel goed hoor.

tukkersterror
15-02-06, 19:24
Geplaatst door Divine_70
Dat stelt me al voor een deel gerust. :D
Nee,ik ren zelf niet in het rennetje rond hahaha, Hoewel,ik kan fluiten als een lijster, :hihi:
Ik kijk er alleen naar ;)
Er kan verder niks bij, ..... hmz,dacht ik ook van mijn konijntje, en die lag ook dood in zijn hokkie :(

Is het konijntje vandaag overleden???

Divine_70
15-02-06, 19:25
Geplaatst door Foxcave1
Tja, wat je konijntje is overkomen weet ik niet, kan zoveel zijn, maar als jij je netjes gedraagt bij het voeren(handen wassen net als met je eigen eten) en zorgt dat de omgeving schoon blijft (ontlasting van andere vogels die overvliegen verwijderen en de grond goed schoonmaken) komt het volgens mij allemaal wel goed hoor.

*bloos* Ook het verzorgen doe ik niet, om eerlijk te zijn, ik haat het gefladder om mijn hoofd.
Maar ze zijn geweldig om te horen en te zien :D
Konijntje ordinair verslonden door een ander beest, Dochtertje vond het konijntje en was helemaal van slag,laat staan wat er zou komen als er morgen 14 vogeltjes op hun rugje liggen.

Divine_70
15-02-06, 19:29
Geplaatst door tukkersterror
Is het konijntje vandaag overleden???

Nee,afgelopen zondag,maar het was een ander konijntje als die :nijn: van jou. :D

tukkersterror
15-02-06, 19:33
Geplaatst door Divine_70
Nee,afgelopen zondag,maar het was een ander konijntje als die :nijn: van jou. :D

Sneu, hoe is de kleine meid er onder???

Met dat :nijn: van mij ga ik zo even een stunt uithalen!!!

Divine_70
15-02-06, 19:35
Geplaatst door tukkersterror
Sneu, hoe is de kleine meid er onder???



Beantwoord in gillen. ;)

Joesoef
15-02-06, 21:03
Geplaatst door tukkersterror
Minister van Landbouw de heer Veerman heeft met onmiddelijke ingang houders van pluimvee verplicht om hun vee binnen te houden voor de in aantocht zijnde vogelgriep!!!

:traan1:

Nu er in Duitsland vogelgriep is gevonden, vond hij het veiliger om per direct de ophok plicht zijn intrede te laten doen!!!

:fpetaf:


Arme Barn.

tukkersterror
16-02-06, 00:40
Geplaatst door twente-razernij
arme veld :)

Snap hem Barneveld :duim: