PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimprotest in Utrecht



MO_NL
16-02-06, 10:05
Moslimprotest in Utrecht

http://www.ikonrtv.nl/uploadedImgs/neude_spotprent.jpg

Bij een demonstratie van ongeveer vijftig jongeren tegen de gepubliceerde spotprenten over de profeet Mohammed is gisteravond een demonstrant aangehouden. Dat gebeurde nadat een Engelse vlag in brand was gestoken. Er werden leuzen gescandeerd als 'Bush, Sharon de echte terroristen'.

"Allah Akbar! Bush, Sharon, de echte terroristen," gillen vijf meiden van een jaar of achttien over de Neude. Met sjaals over hun gezicht lopen ze achter jongens aan die mot zoeken met de politie.

"Hee, waarom doen jullie dit", vragen vier andere meiden. "Zo kun je toch niet echt je stem laten horen?" Het viertal heeft - als enige - een spandoek meegebracht. 'Vrijheid van meningsuiting voor moslims' en 'wij houden van Mohammed' staat erop.

"Met een spandoek kun je ook kwijt wat je wil zeggen", zegt het meisje dat het beschilderde textiel meenam. "Als je meedoet met die rellen roep je een verkeerd beeld van moslims op. Die relschoppende jongens komen op televisie. Niet degenen die echt hun mening kwijt willen. Dan heb je nog niets bereikt."

De andere meiden lijken overtuigd. "Volgende keer beter. Gaat iemand mee wat eten? Ik heb honger."

Bron: ANP/AD

De groeten
16-02-06, 10:42
Een reactie op de site van het Utrechts Nieuwsblad geeft aan hoe slecht de journalist heeft opgelet/heeft willen opletten:


1. op mijn spandoek stond: vrijheid van meningsuiting, islam, dialoog en respect. Dus niet vrijheid van meningsuiting voor moslims. Wij niet bevoorrecht. Gelijke rechten voor iedereen. Voor mensen die cartoons willen plaatsen en voor mensen die zich beledigd voelen door de cartoons.
2- ik heb niet gezegd: met een spandoek kun je ook je mening kwijt, maar: roep geen leuzen in het Arabisch, maak je standpunt in het Nederlands kenbaar, dan begrijpt iedereen je...

Afrux
16-02-06, 11:26
yep

mulan
16-02-06, 12:19
Ja hallo,de winkels waren dicht. :slapen: