PDA

Bekijk Volledige Versie : Paradise now.



Swahili
16-02-06, 17:49
Paradise now wordt tijdens de Oscar-uitreikingen niet aangekondigd als een Palestijnse productie. Hiertoe heeft de organisatie besloten na de lobby van joodse belangengroepen in Amerika.

Ongeoorloofde beknotting van de vrijheid van expressie?

Als ik mezelf wil uitgeven als een Palestijn, dan moet dat toch kunnen, nietwaar?

Swahili
16-02-06, 18:12
De veel bekroonde speelfilm 'Paradise Now' - over de laatste 24 uur van twee Palestijnse zelfmoordenaars - is nu ook genomineerd voor een Oscar voor beste buitenlandse film.

De film geldt als een Palestijnse inzending. De regisseur van de film, Hany Abu-Assad, is een Nederlandse Palestijn.

Vorige week ontstond in de Verenigde Staten commotie binnen de Joodse gemeenschap over het feit dat de film wordt gezien als een Palestijnse inzending: "Palestina is geen officieel erkende staat " vinden de criticasters.

Maar om het nog ingewikkelder te maken is er ook gedoe in Israel. Aan de ene kant bij de Amir Harel, de Israelische co-producent van de film. Harel vindt het onterecht dat Paradise Now niet als een Palestijns-Israelische Film wordt gezien omdat er heel veel Israelisch geld in de film zit. En aan de andere kant zijn er de nabestaanden van Israë lische slachtoffers van zelfmoordaanslagen. Zij zijn boos omdat de film pro-Palestijns zou zijn en zelfmoordaanslagen zou goedkeuren.

Bron: Novatv.NL

mark61
16-02-06, 18:21
Heb je die film eigenlijk gezien? Er zijn al drie topics over verschenen, reactie 0.

Wat is dat toch met je opwinden over zaken waar je helemaal geen kennis van wil nemen?

Dolle Fatima
16-02-06, 18:35
Geplaatst door Swahili
De veel bekroonde speelfilm 'Paradise Now' - over de laatste 24 uur van twee Palestijnse zelfmoordenaars - is nu ook genomineerd voor een Oscar voor beste buitenlandse film.

De film geldt als een Palestijnse inzending. De regisseur van de film, Hany Abu-Assad, is een Nederlandse Palestijn.

Vorige week ontstond in de Verenigde Staten commotie binnen de Joodse gemeenschap over het feit dat de film wordt gezien als een Palestijnse inzending: "Palestina is geen officieel erkende staat " vinden de criticasters.

Maar om het nog ingewikkelder te maken is er ook gedoe in Israel. Aan de ene kant bij de Amir Harel, de Israelische co-producent van de film. Harel vindt het onterecht dat Paradise Now niet als een Palestijns-Israelische Film wordt gezien omdat er heel veel Israelisch geld in de film zit. En aan de andere kant zijn er de nabestaanden van Israë lische slachtoffers van zelfmoordaanslagen. Zij zijn boos omdat de film pro-Palestijns zou zijn en zelfmoordaanslagen zou goedkeuren.

Bron: Novatv.NL

Selectieve verontwaardeging.

mark61
16-02-06, 19:10
Geplaatst door Dolle Fatima
Selectieve verontwaardeging.

Heb je die film nou ook gezien?

Dolle Fatima
16-02-06, 19:12
Geplaatst door mark61
Heb je die film nou ook gezien?

Ik zou niet weten waar ik die vandaan moest halen. Maar ik zou em graag willen zien.

Overigens had ik het over de reactie. Niet over de film zelf.

mark61
16-02-06, 19:15
Geplaatst door Dolle Fatima
Ik zou niet weten waar ik die vandaan moest halen. Maar ik zou em graag willen zien.

Je hebt van die dingen, die heten bioscopen. Hiero draait ie nog, maar je bent er wel laat bij:

http://www.biosagenda.nl/index.php?action=filmindex&filmID=11189&t=Paradise+Now


Overigens had ik het over de reactie. Niet over de film zelf.

Dat bedoel ik nou net. De juiste volgorde is: eerst de film gaan kijken, dan lullen. :hihi:

Dolle Fatima
16-02-06, 19:18
Geplaatst door mark61
Je hebt van die dingen, die heten bioscopen. Hiero draait ie nog, maar je bent er wel laat bij:

http://www.biosagenda.nl/index.php?action=filmindex&filmID=11189&t=Paradise+Now



Dat bedoel ik nou net. De juiste volgorde is: eerst de film gaan kijken, dan lullen. :hihi:

Beide kunnen best los van elkaar besproken worden.

mark61
16-02-06, 19:22
Geplaatst door Dolle Fatima
Beide kunnen best los van elkaar besproken worden.

Ga nou maar, tis een schitterende film.

mulan
16-02-06, 20:09
Wat een gezeur weer. Kunnen ze een verhaal dat gaat over persoonlijke trauma's niet gewoon op die manier bekijken?

(ow en ik heb m wel gezien :engel: )

Swahili
16-02-06, 21:30
Ik kan ook een mening hebben over de actie van de joodse lobby zonder de film gezien te hebben. Volgens mij is de AISAC (ofzoiets) net zo erg als HAMAS. Beide weigeren de toekomst van elkaars naties te erkennen.

mark61
16-02-06, 23:08
Geplaatst door mulan
Wat een gezeur weer. Kunnen ze een verhaal dat gaat over persoonlijke trauma's niet gewoon op die manier bekijken?

(ow en ik heb m wel gezien :engel: )

Jij bent braaf. :D

mark61
16-02-06, 23:10
Geplaatst door Swahili
Ik kan ook een mening hebben over de actie van de joodse lobby zonder de film gezien te hebben. Volgens mij is de AISAC (ofzoiets) net zo erg als HAMAS. Beide weigeren de toekomst van elkaars naties te erkennen.

Volgens mij zijn de AISAC en al die kluppies veel erger.

Maar de film gaan zien is veel belangrijker dan die malloten.