PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Premie zorgverzering stijgt volgend jaar 10%'



Divine_70
16-02-06, 18:49
Volgend jaar stijgt de premie voor de nieuwe zorgverzekering met meer dan 10%. Dat blijkt uit een nog geheime berekening van het Centraal Planbureau, die in handen is van RTL Nieuws.

Hogere premie
In het nieuwe zorgstelsel wordt nu een vaste premie betaald, gemiddeld zo'n 1038 euro. Volgens de rekenmeesters van het kabinet komt daar volgend jaar zo'n 120 euro bovenop. De nieuwe zorgpremie wordt dan 1160 euro per jaar, zo'n 97 euro per maand.

Klanten lokken
Volgens de PvdA komt de stijging door de concurrentie onder de verzekeraars. Die hebben dit jaar met een -te- lage premie klanten proberen te lokken. Dat is niet vol te houden, waardoor volgend jaar premie omhoog moet om verliezen te beperken.

Tegenvaller
De midden en hogere inkomens draaien zelf voor deze tegenvaller op. Wie een laag inkomen heeft, wordt gecompenseerd via de zorgtoeslag. Dat betekent hogere kosten voor het kabinet en dus een financiële tegenvaller. Slecht nieuws, in een verkiezingsjaar.


@#$$#!@#$!@#$ :sniper:

Seif
16-02-06, 20:06
Ach, dit jaar zijn ze gemiddeld 10% goedkoper aangeboden. Niet dat ik zo'n grote fan ben van de hervormingen in het zorgstelsel. Maar ik vind wel dat ze een eerlijke kans verdienen voordat we weer met z'n allen gaan kankeren.

Divine_70
16-02-06, 20:15
Geplaatst door Seif
Ach, dit jaar zijn ze gemiddeld 10% goedkoper aangeboden. Niet dat ik zo'n grote fan ben van de hervormingen in het zorgstelsel. Maar ik vind wel dat ze een eerlijke kans verdienen voordat we weer met z'n allen gaan kankeren.

We betalen het dubbele van vorig jaar, als daar nog eens 10% bij op komt, kan ik bijna voor mijn ziekenfondspremie aan het werk. :verward:

Seif
16-02-06, 20:34
Geplaatst door Divine_70
We betalen het dubbele van vorig jaar, als daar nog eens 10% bij op komt, kan ik bijna voor mijn ziekenfondspremie aan het werk. :verward:

Behoor jij dan tot een van die uitzonderingsgroepen die er echt op achteruit gaan? Want als ik de minister zo hoor, en naar mijn vriendenkring kijk, dan gaan de meesten er amper op achteruit, en veel zelfs op vooruit. Zelf betaal ik ongeveer net zoveel als vorig jaar.

Divine_70
16-02-06, 21:11
Geplaatst door Seif
Behoor jij dan tot een van die uitzonderingsgroepen die er echt op achteruit gaan? Want als ik de minister zo hoor, en naar mijn vriendenkring kijk, dan gaan de meesten er amper op achteruit, en veel zelfs op vooruit. Zelf betaal ik ongeveer net zoveel als vorig jaar.

Jah, vertel mij wat, ik snap er geen hol meer van, van dat hele systeem, ik had gebeld en doorgegeven dat ik geen aangifteformulier had gekregen, kon ook niet zegt die gast van de belastingdienst, omdat mijn inkomen bij mijn man op het formulier was doorgegeven, en als je ziet wat ik verdien en daarvan moet betalen ga je over je nek.
Komt bij dat we tegen de grens zitten van teruggave dus we mogen :lole: met 20 eurootjes per maand aan compensatie. :duivel:

MaRiaH
16-02-06, 21:12
Dat had ik wel gedacht...

ben je net lekker gewisseld naar een redelijk betaalbare verzekeraar.. Grrrrrrrrr :aftel:

Victory
16-02-06, 21:23
Geplaatst door Seif
Behoor jij dan tot een van die uitzonderingsgroepen die er echt op achteruit gaan? Want als ik de minister zo hoor, en naar mijn vriendenkring kijk, dan gaan de meesten er amper op achteruit, en veel zelfs op vooruit. Zelf betaal ik ongeveer net zoveel als vorig jaar.
"uitzonderingsgroepen" :cheefbek: Iedereen die ik ken is er op achteruit gegaan, en ik ook.

Victory
16-02-06, 21:23
Geplaatst door MaRiaH
Dat had ik wel gedacht...

ben je net lekker gewisseld naar een redelijk betaalbare verzekeraar.. Grrrrrrrrr :aftel:
AnderZorg? :stout:

mark61
16-02-06, 22:30
Das de schuld van al die ouwe lijken die maar weigeren dood te gaan. Niet te betalen, kinderen. :hihi:

~Panthera~
16-02-06, 22:34
Geplaatst door mark61
Das de schuld van al die ouwe lijken die maar weigeren dood te gaan. Niet te betalen, kinderen. :hihi:


YEAH !!!!!!!!!!! :wohaa:

mark61
16-02-06, 22:42
Geplaatst door ~Panthera~
YEAH !!!!!!!!!!! :wohaa:

Ipv van een oproepkaart krijg jij 7 maart een euthanasiepilletje. Gewoon, een hint van uw gemeente.

~Panthera~
16-02-06, 22:44
Geplaatst door mark61
Ipv van een oproepkaart krijg jij 7 maart een euthanasiepilletje. Gewoon, een hint van uw gemeente.


Ik knipper gewoon ff lief. :hardlach:

mark61
16-02-06, 22:48
Geplaatst door ~Panthera~
Ik knipper gewoon ff lief. :hardlach:


Als je daarna maar opteert. Ik kan die 10% er niet bij hebben.

~Panthera~
16-02-06, 22:53
Geplaatst door mark61
Als je daarna maar opteert. Ik kan die 10% er niet bij hebben.


:fplet: Nee, ik wel. :moe: al met al 60 piek, cq 30 pleuro's duurder uit, na aftrek van alles. :roker:
Kut kabinet.