PDA

Bekijk Volledige Versie : Denen schenden Islamitische graven en kerkhof



Coolassprov MC
16-02-06, 20:42
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/02/12/AR2006021201087.html


Vandals in Denmark Strike Muslim Graves

By Kevin Sullivan
Washington Post Foreign Service
Monday, February 13, 2006; Page A16

COPENHAGEN, Feb. 12 -- About 25 Muslim graves in western Denmark were vandalized late Saturday night, bringing swift condemnation from Prime Minister Anders Fogh Rasmussen as tensions simmer from a Danish newspaper's publication last year of cartoons of the Islamic prophet Muhammad.

"I strongly condemn this disgraceful act, and I deeply regret the desecration of Muslim graves," Rasmussen said in a statement released by his office Sunday night. "I have made it clear that the Danish government condemns any expression or any action which offends people's religious feelings."
Anger grows in the Middle East after European publications reprint cartoon caricatures of Muslim prophet Muhammad.
Photos
Fury in the Muslim World
Anger grows in the Middle East after European publications reprint cartoon caricatures of Muslim prophet Muhammad.
Special Report
Focus on Bird Flu

Complete coverage of the debate surrounding the publication of cartoon depictions of the prophet Muhammad.

Ahmed Akkari, a prominent Muslim leader in Denmark, said he was "happy" that Rasmussen had issued the statement so quickly. He said that in similar cases in the past, "nothing happened." Akkari said he believed that those who vandalized the Muslim graves in the city of Esbjerg, in Jutland, west of Copenhagen, "do not represent the Danish people's general attitude."

Tensions between Muslims and ethnic Danes have been extremely high in the past two weeks as the Muhammad cartoons, which other papers have reprinted, have sparked violent protests around the world. Akkari said that Rasmussen's swift condemnation, with his promise that authorities would "bring the perpetrators to justice," was "maybe one of the positive signs" of increased awareness between the two communities.

Swahili
16-02-06, 20:44
Een soortgelijk bericht stond eerder deze week ook in de dagbladen. Met de vermelding: ''de politie tast nog in het duister over de motieven van de daders''.

:hihi:

Coolassprov MC
17-02-06, 06:27
Geplaatst door Swahili
Een soortgelijk bericht stond eerder deze week ook in de dagbladen. Met de vermelding: ''de politie tast nog in het duister over de motieven van de daders''.

:hihi:

Journalisten en politie tasten dikwijls in het duister.

Coolassprov MC
17-02-06, 06:39
Islamitische grafstenen in Denemarken vernield
maandag 13 februari 2006
Zondag 12 Februari 2006


KOPENHAGEN (ANP) - Vandalen hebben in het weekeinde in Denemarken islamitische grafstenen vernield. Op het islamitische deel van een begraafplaats in Esbjerg werden circa 25 grafstenen volledig vernield.


De daders sloegen stenen stuk, gooiden ze om of verwoesten de beplanting. Het christelijke deel van de begraafplaats bleef onaangetast.


De politie heeft geen aanwijzingen over de motieven van de onbekende daders. Het openbare leven in het Scandinavische land is de afgelopen weken bepaald door de wereldwijde protesten tegen de in de Deense krant Jyllands-Posten verschenen spotprenten van de profeet Mohammed.


Deense Volkspartij


De rechts-populistische Deense Volkspartij (DVP) lijkt garen te spinnen bij de heisa rond de publicatie van spotprenten over de profeet. Dat blijkt uit een zondag gepubliceerde peiling in de Jyllands-Posten, de krant die als eerste de cartoons plaatste.


Als er nu verkiezingen zouden worden gehouden, zou de DVP de steun van 17,8 procent van de kiezers krijgen en daarmee op 32 zetels uitkomen. Bij de parlementsverkiezingen van februari vorig jaar kwamen de nationalisten uit op 13,3 procent, goed voor 24 zetels.


De DVP geeft gedoogsteun aan de regering van Conservatieven en Liberalen van premier Anders Fogh Rasmussen. De Liberalen van Rasmussen komen in het opinieonderzoek uit op een score van 28,3 procent, dat is 0,7 procent minder dan bij de verkiezingen van vorig jaar.


http://www.hetnet.nl/actua_anp/html/9731F947-47B0-497E-AB43-E351F3F1D0D0.htm

David
17-02-06, 09:58
Geplaatst door twente-razernij
wat zou jij zelf doen als je konstant wordt bedrijgt en dat er bedrijven en consulaten slopen dan zou ik terug :sniper: :sniper: :kalasniko :terrorist :laser: :auw:


:moe:


Kruip even onder een hunebed.

delirious
17-02-06, 10:36
Geplaatst door twente-razernij
wat zou jij zelf doen als je konstant wordt bedrijgt en dat er bedrijven en consulaten slopen dan zou ik terug :sniper: :sniper: :kalasniko :terrorist :laser: :auw:

bedrijgt?

David
17-02-06, 10:42
Geplaatst door delirious
bedrijgt?


Da's een moeilijk woord! :hihi:

nard
17-02-06, 13:49
Ik wed erop dat t moslims zijn geweest (van gelijke orde als bij die varkenscartoon). Deze hele georkestreerde anti-westerse soap loopt hen té gemakkelijk weer af.

(Meende toch dat mijn reactie vanmorgen goed was aangekomen. Heb me vergist zeker.)

Divine_70
17-02-06, 13:58
How low can you go, als je zelfs de doden niet met rust kan laten. :moe:

mark61
17-02-06, 14:00
Geplaatst door nard
Ik wed erop dat t moslims zijn geweest (van gelijke orde als bij die varkenscartoon).

Zoals je misschien nog wel weet waren het niet-zo-vroeger joodse graven die het moesten ontgelden. In NL, herhaaldelijk.

nard
17-02-06, 21:32
Geplaatst door mark61
Zoals je misschien nog wel weet waren het niet-zo-vroeger joodse graven die het moesten ontgelden. In NL, herhaaldelijk.

Das waar.
Wat wil je daarmee zeggen? Dat dat mogelijk ook moslims waren?

Bovendien, mag ik ook een keer wedden?

rja2
17-02-06, 21:55
Geplaatst door twente-razernij
wat zou jij zelf doen als je konstant wordt bedrijgt en dat er bedrijven en consulaten slopen dan zou ik terug :sniper: :sniper: :kalasniko :terrorist :laser: :auw:
Als je haat zaait.

Zul je haat oogsten.

Cherry Bo
17-02-06, 22:00
Geplaatst door Coolassprov MC
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/02/12/AR2006021201087.html

Misschien hadden die Denen inderdaad beter wat ambassades in de hens kunnen zetten.

Cherry Bo
17-02-06, 22:03
Geplaatst door David
:moe:


Kruip even onder een hunebed.

Daar moet-ie helemaal voor naar Drente hoor.

MaRiaH
17-02-06, 22:45
Schenden van graven, vind ik nog zieker dan demonstreren voor een ambassade en rellen.

Respectloos en agressief!

Ik vind het erg dat de gekken in deze wereld olie op het vuur gooien in deze kwestie..
En nu maar hopen dat er niet weer een tegenactie komt.. :mad:

MaRiaH
17-02-06, 22:46
Geplaatst door Cherry Bo
Daar moet-ie helemaal voor naar Drente hoor.

Het zat er dik in dat er tegenhanger van de Vic's en Wiz's zou komen.. :moe:

Drente is niet ver genoeg.. :hihi:

Coolassprov MC
18-02-06, 08:11
Geplaatst door Cherry Bo
Misschien hadden die Denen inderdaad beter wat ambassades in de hens kunnen zetten.

Heb je ook zinnige hobby's?