PDA

Bekijk Volledige Versie : De vrienden en de boter.



Swahili
16-02-06, 20:51
Onlangs schreef columniste Ebru Omar een kritisch stuk over de gemeente Amsterdam, over burgemeester Cohen en over de huisbaas van de ex-vriendin en zoon van Theo van Gogh. Zij, en met haar de vrienden van Theo, waren verbolgen over het feit dat de ex-vriendin en zoon van hun overleden boezemvriend onrecht was aangedaan. Zo was hun auto ooit weggesleept, hadden zij geen hulp mogen ontvangen van de gemeente Amsterdam na de moord op Theo en moesten zij hun huis verlaten nadat de huurbaas had geweigerd de huursom te verlagen.

Ja, ook nabestaanden van vermoorde mensen moeten zich aan de regels houden. Ook zij mogen niet overal (en zeker niet in Amsterdam) hun auto parkeren. Nee, de gemeente Amsterdam is verantwoordelijk voor de moord op Theo. De Amsterdamse politie hield de dader netjes aan en het gemeentebestuur organiseerde een bijeenkomst op de Dam. Wat valt er nog meer te regelen voor nabestaanden? En ja, de ''vrienden'' van Theo hebben boter op hun hoofd. Een berg boter. De nabestaanden van Theo van Gogh worden uit hun huis gezet omdat ze de huur niet meer kunnen ophoesten. Wat doet Ebru Omar? Die blijft vrolijk in columns opscheppen over haar collectie Manolo Blahniks. Tuurlijk, waarom zou je iemand helpen? Ik zou de nabestaanden van mijn beste vriend ook niet helpen. In een omgekeerde wereld wel te verstaan...

Swahili
17-02-06, 11:18
Niet interessant?

papol
17-02-06, 11:28
Geplaatst door Swahili
Niet interessant?

Typerend Nederland, dader gestraft, verder met de orde van de dag, pappen en nathouden, op naar de volgende gebeurtenis.

Gr.P

delirious
17-02-06, 11:31
Geplaatst door papol
Typerend Nederland, dader gestraft, verder met de orde van de dag, pappen en nathouden, op naar de volgende gebeurtenis.

Gr.P

:verward: Ben jij naar de moord op VG in een coma geraakt, en net ontwaakt?

Swahili
17-02-06, 11:34
Geplaatst door papol
Typerend Nederland, dader gestraft, verder met de orde van de dag, pappen en nathouden, op naar de volgende gebeurtenis.

Gr.P

Ter informatie, er worden jaarlijks wel meerdere mensen vermoord. Moeten de nabestaanden van die gruweldaden allemaal boven de wet worden gesteld? Moeten zij allemaal een flinke zak geld van de overheid krijgen? Ik dacht het niet. De ex-vriendin en zoon van Theo van Gogh hebben (terecht) op voldoende steun kunnen rekenen. Maar kom niet bij me aan met: 'de nabestaanden van de meest gruwelijke moord ooit worden compleet verwaarloosd'. En anders zou ik zeggen: vrienden van Theo, schud die boter van je kop en ga die mensen zelf helpen! (en dan niet met zo'n onzinnige column ;))

mark61
17-02-06, 11:38
Geplaatst door Swahili
Niet interessant?

Nee.

Wie heeft het geschreven? We houden hier van bronvermelding. Soms.

waterfiets
17-02-06, 11:42
Geplaatst door Swahili
Niet interessant?

het gaat om 3 verschillende voorvallen waar je de details van moet weten om er over te kunnen oordelen.

Swahili
17-02-06, 11:46
Geplaatst door mark61
Nee.

Wie heeft het geschreven? We houden hier van bronvermelding. Soms.

Tja, als je het zelf hebt geschreven, wordt een bronvermelding moeilijk.

Maar voor jou wil ik wel een bronvermelding maken:

Swahili, op: http://www.maroc.nl, 16 februari 2006

Joesoef
17-02-06, 11:50
En wat nu, concertje, stille tocht?

papol
17-02-06, 12:14
Geplaatst door delirious
Ben jij naar de moord op VG in een coma geraakt, en net ontwaakt?

Is er wat verandert dan? Heb ik iets gemist? Is provocatie en radicalisatie verboden? Zijn er koppen gerold? Is daadkracht geboren?

Gr.P

papol
17-02-06, 12:21
Geplaatst door Swahili
Ter informatie, er worden jaarlijks wel meerdere mensen vermoord. Moeten de nabestaanden van die gruweldaden allemaal boven de wet worden gesteld? Moeten zij allemaal een flinke zak geld van de overheid krijgen? Ik dacht het niet. De ex-vriendin en zoon van Theo van Gogh hebben (terecht) op voldoende steun kunnen rekenen. Maar kom niet bij me aan met: 'de nabestaanden van de meest gruwelijke moord ooit worden compleet verwaarloosd'. En anders zou ik zeggen: vrienden van Theo, schud die boter van je kop en ga die mensen zelf helpen! (en dan niet met zo'n onzinnige column ;))

Ik reageerde op "Niet interessant?"

Gr.P