PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Dwing tienermoeders tot abortus'



Dolle Fatima
16-02-06, 23:22
'Dwing tienermoeders tot abortus'

Zwangere verslaafden, verstandelijk gehandicapten en Antilliaanse tienermeisjes moeten indien nodig gedwongen een abortus ondergaan. Dat zegt de Rotterdamse wethouder Van den Anker in het Nederlands Dagblad.

Omstreden
"Soms is het beter dat je zegt: dit kind mag gewoon niet geboren worden", zegt Van den Anker, wethouder van Leefbaar Rotterdam. Ze brengt zijn omstreden ideeën naar voren na de publicatie van nieuwe cijfers over kindermishandeling in Rotterdam.

Cijfertjes
Daaruit bleek dat 796 van de 10.000 ondervraagde kinderen verklaarde te zijn mishandeld. 288 zeiden seksueel misbruikt te zijn. "In Nederland is zwangerschapsonderbreking en gedwongen anticonceptie een taboe'', stelt Van den Anker in het Nederlands Dagblad.

Risico
Volgens de wethouder blijkt uit diverse onderzoeken dat kinderen van verslaafde ouders, Antilliaanse tienermoeders en verstandelijk gehandicapten een 'onaanvaardbaar en aantoonbaar risico lopen om zonder liefde en affectie, in een sfeer van geweld, verwaarlozing, mishandeling en seksueel misbruik op te groeien'. Door ongeboren kinderen van deze ouders te aborteren wordt dat probleem verminderd, stelt de wethouder.

Dolle Fatima
16-02-06, 23:24
Wat een belachelijk voorstel!

http://www.cosgan.de/images/midi/boese/e045.gif http://www.cosgan.de/images/midi/boese/e045.gif http://www.cosgan.de/images/midi/boese/e045.gif http://www.cosgan.de/images/midi/boese/e045.gif http://www.cosgan.de/images/midi/boese/e045.gif





http://www.cosgan.de/images/smilie/ekelig/e025.gif http://www.cosgan.de/images/smilie/ekelig/e025.gif

mark61
16-02-06, 23:26
Je zou haast gaan denken dat er binnenkort verkiezingen zijn en er een zekere partij op giga verlies staat.

Al zou je een paar van die verkrachtende pubers wel een overtijdbehandeling willen geven.

~Panthera~
16-02-06, 23:28
"Leefbaar" Rotterdam. :kotsen:

Julien
17-02-06, 02:25
Ik wou dat de ouders van die bitch Van Den Anker haar GEABORTEERD hadden! :boos:

Elsschot
17-02-06, 08:42
Aborteren is inderdaad een stap te ver, maar het verplicht stellen van een prikpil voor mensen met een verstandelijke beperking lijkt me niet zo vreemd. Verder kun je in de methadonbus gelijk 3-maandelijks de verslaafde vrouwen laten prikken met anticonceptiehormonen.

Dolle Fatima
17-02-06, 09:20
Het heeft een nogal naar racistisch smaakje om te roepen dat Antilliaanse vrouwen gedwongen geabborteerd moeten worden op jonge leeftijd. Klinkt een beetje cu clux clan achtig, het aborteren van negerbaby's.

Derrick
17-02-06, 09:26
Geplaatst door Dolle Fatima
Het heeft een nogal naar racistisch smaakje om te roepen dat Antilliaanse vrouwen gedwongen geabborteerd moeten worden op jonge leeftijd. Klinkt een beetje cu clux clan achtig, het aborteren van negerbaby's.

niet aborteren maar gewoon tot hun 18e aan de prikpil

Stopnaald
17-02-06, 10:29
Geplaatst door Elsschot
Aborteren is inderdaad een stap te ver, maar het verplicht stellen van een prikpil voor mensen met een verstandelijke beperking lijkt me niet zo vreemd. Verder kun je in de methadonbus gelijk 3-maandelijks de verslaafde vrouwen laten prikken met anticonceptiehormonen.

:duim: Ik ben het helemaal met je eens.
Uit vraaggesprekken met de kinderen van verstandelijk gehandicapten blijkt keer op keer dat zij zéér veel risico lopen op mishandeling en/of verwaarlozing. Het aantal kinderen dat verklaart dat zij het verstandiger vinden als hun ouders waren belet om kinderen te krijgen is substantieel.

Overigens geldt ditzelfde verhaal ook grotendeels voor de kinderen van verslaafden.

Maarre.... laten wij buitenstaanders maar vooral valse verontwaardiging uitschreeuwen, daar hebben die kinderen niets aan maar voelen wij ons een stuk beter bij...

Wat ik maar niet snap is waarom in dit soort zaken er maar al te gemakkelijk sympathie wordt gegeven aan het ogenschijnlijke slachtoffer (de verstandelijk gehandicapte cq verslaafde) terwijl de werkelijke slachtoffers (hun kinderen) van elke sympathie verstoken blijven en het zelf maar moeten uitzoeken...

Vwb de tienermoeders ben ik van mening dat er idd veel, heel veel meer voorlichting moet komen. Ook de rutgerstichting moet weer terugkomen. Het klinkt zo leuk zo'n babietje op jonge leeftijd, maar een kind dat een kind moet opvoeden is in de realiteit helemaal niet zo leuk, laat staan makkelijk. De meeste van deze meisjes worden zwanger uit onwetendheid, een vals relatiebeeld (als ik een baby van hem heb, dan blijft ie voor altijd bij mij) en laksheid (ach, als ik zwanger wordt, dan zorgt hij wel voor ons).

Het is overigens wel opvallend dat dat tienermoederschap vooral bij antilliaanse meisjes voorkomt. Ook een kwestie van een zijn verantwoordelijkheid ontduikende sociale omgeving lijkt me.

En ik zeg het nog maar een keer: elke idioot kan een kind maken, maar het ouderschap is een vak. Een mooi, zwaar en zeer verantwoordelijk vak ook nog. Een 16-jarig zwanger meisje komt op mij niet over als een verantwoordelijk persoon.

Stopnaald
17-02-06, 10:40
Geplaatst door Dolle Fatima
Het heeft een nogal naar racistisch smaakje om te roepen dat Antilliaanse vrouwen gedwongen geabborteerd moeten worden op jonge leeftijd. Klinkt een beetje cu clux clan achtig, het aborteren van negerbaby's.

Verplicht aborteren is inderdaad niet aan de orde. Niet gelijk boven op de kast gaan zitten omdat ergens iemand zonder al te veel verstand zomaar iets roept. Niemand kan tot abortus gedwongen worden. Valt simpelweg onder de integriteit van het lichaam.

Het begint uiteraard met het voorkomen dat het meisje zwanger wordt. Ik heb het altijd zéér betreurd dat de rutgerstichting grotendeels wegbezuinigd is. Een zeer slechte maatregel die mijns inziens met spoed moet worden teruggedraaid. Sterker nog, condooms en anti-conceptiepillen/middelen moeten overal vrij en gratis verkrijgbaar zijn.
Het smoesje dat dat meer seksuele activiteit uitlokt lap ik aan me laars.

Maar daarnaast het idee, de mogelijkheid, om abortus (naast adoptie) aan te bieden aan zwangere tienermeisjes (van welke origine dan ook) is toch écht niet verkeerd.

Mocht het meisje de baby willen houden, prima! Maar dan ook de verantwoordelijkheid ervoor dragen. Dus verplicht naar school (met betaalde kinderopvang tijdens/in school en géén betaalde kinderopvang buiten school) en de verplichting om een diploma te halen. Géén bijstandsuitkering, geen recht op zelfstandige woonruimte, geen voorkeursbehandelingen. Dit alles onder het motto: wie z'n billen brandt... Moet je opletten hoe snel het aantal zwangerschappen onder tieners daalt!

Overigens vraag ik me af hoeveel van de hier aanwezige prikkers weten wat het is, een tienermoeder hebben of zijn... Misschien dat je er dan anders over denkt...

Joesoef
17-02-06, 10:47
Puur nationaalfacisme uit het Duitsland van toen.

Joesoef
17-02-06, 10:49
Geplaatst door Elsschot
Aborteren is inderdaad een stap te ver, maar het verplicht stellen van een prikpil voor mensen met een verstandelijke beperking lijkt me niet zo vreemd. Verder kun je in de methadonbus gelijk 3-maandelijks de verslaafde vrouwen laten prikken met anticonceptiehormonen.


Gebeurd al maar dan in het geniep, nu prikpil toen sterillisatie.

Joesoef
17-02-06, 10:50
Geplaatst door Stopnaald
Verplicht aborteren is inderdaad niet aan de orde. Niet gelijk boven op de kast gaan zitten omdat ergens iemand zonder al te veel verstand zomaar iets roept. Niemand kan tot abortus gedwongen worden. Valt simpelweg onder de integriteit van het lichaam.



Het voorstel heeft het toch echt over verplicht/ gedwongen.

tukkersterror
17-02-06, 12:53
Geplaatst door Elsschot
Aborteren is inderdaad een stap te ver, maar het verplicht stellen van een prikpil voor mensen met een verstandelijke beperking lijkt me niet zo vreemd. Verder kun je in de methadonbus gelijk 3-maandelijks de verslaafde vrouwen laten prikken met anticonceptiehormonen.

HO!!!!! STOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HIER GAAT DE KOGEL ECHT DE DE KERK, MOSKEE en andere gebouwen!!!!!!!

:student: Wij praten hier normaal over cartoons, persvrijheid en andere luchtige zaken waar we nog niet uit zijn!!!!
En dan willen we nu al onze integeriteit van ons lichaam opgeven???!!! Kom nou!!!!

Dat is het zelfde als je bij de dokter komt voor pijn in je keel en hij begint met je pikje te spelen!!!!

Dit ken, kon en kan nooit gebeuren, het is ons eigen lichaam en daar motten ze met de rotterdamse rotpoten van afblijven ongeacht wat er aanmakkeert

Stopnaald
17-02-06, 13:11
Geplaatst door Joesoef
Het voorstel heeft het toch echt over verplicht/ gedwongen.

klopt, maar wind je maar niet op. Dit is alleen maar weer een zoveelse luchtballonnetje van het zoveelste kamerlid dat zich op deze manier in de kijker wil spelen.

De integriteit van het lichaam zit diep verankerd in onze grondwet en ook het zoveelse kamerlid dat zonder hersens wat uitkraamt kan daar niets aan veranderen.

Stopnaald
17-02-06, 13:12
Geplaatst door tukkersterror
HO!!!!! STOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HIER GAAT DE KOGEL ECHT DE DE KERK, MOSKEE en andere gebouwen!!!!!!!

:student: Wij praten hier normaal over cartoons, persvrijheid en andere luchtige zaken waar we nog niet uit zijn!!!!
En dan willen we nu al onze integeriteit van ons lichaam opgeven???!!! Kom nou!!!!

Dat is het zelfde als je bij de dokter komt voor pijn in je keel en hij begint met je pikje te spelen!!!!

Dit ken, kon en kan nooit gebeuren, het is ons eigen lichaam en daar motten ze met de rotterdamse rotpoten van afblijven ongeacht wat er aanmakkeert

klopt, maar wind je maar niet op. Dit is alleen maar weer een zoveelse luchtballonnetje van het zoveelste kamerlid dat zich op deze manier in de kijker wil spelen.

De integriteit van het lichaam zit diep verankerd in onze grondwet en ook het zoveelse kamerlid dat zonder hersens wat uitkraamt kan daar niets aan veranderen.

Divine_70
17-02-06, 13:18
Geplaatst door tukkersterror

Dit ken, kon en kan nooit gebeuren, het is ons eigen lichaam en daar motten ze met de rotterdamse rotpoten van afblijven ongeacht wat er aanmakkeert

Aborteren gaat inderdaad te ver, maar ik kan me ook wel vinden in de eerdere berichten in dit topic, de prikpil verplichten.
Een bepaalde doelgroep is helaas niet staat om over hun eigen lichaam de juiste beslissing te nemen vrees ik.

mark61
17-02-06, 13:21
Geplaatst door Stopnaald
klopt, maar wind je maar niet op. Dit is alleen maar weer een zoveelse luchtballonnetje van het zoveelste kamerlid dat zich op deze manier in de kijker wil spelen.

Het enge is dat zulke lui in het parlement zitten. Is dat nou democratisering? De stamtafel verhuist naar Den Haag?

Stopnaald
17-02-06, 14:56
Geplaatst door mark61
Het enge is dat zulke lui in het parlement zitten. Is dat nou democratisering? De stamtafel verhuist naar Den Haag?

Wat is hier nou zo eng aan? Dit is bij uitstek democratie, ook stomkoppen mogen door andere stomkoppen in het parlement verkozen worden. En ja, die stomkoppen mogen, net zoals alle andere mensen, stomkop of niet, hun (stomme) mening uiten.

Maar ook voor hen geldt: de integriteit van het lichaam is onaantastbaar, zoals verankerd in de grondwet. Voor het aanpassen van de grondwet is echt nog wel iets meer nodig dan wat verkiezingsretoriek van een paar kamerleden. Tot die tijd zal bij gebrek aan een wettige basis dergelijke acties simpelweg niet (kunnen) worden uitgevoerd.

Kortom: veel geschreeuw en weinig wol.

Allemaal effe diep zuchten, door de neus inademen, effe vasthouden en kalm en langzaam via de mond uitademen, je voelt je gelijk een stuk beter.