PDA

Bekijk Volledige Versie : 18 jaar cel voor Tolbert



Dolle Fatima
16-02-06, 23:28
Familiedrama Tolbert: 18 jaar cel

De rechter heeft Avi C. achttien jaar cel en tbs met dwangverpleging opgelegd. De man vermoordde twee kinderen en heeft geprobeerd de moeder van de kinderen te doden.

Godsdienstwaanzin
De straf is niet conform de eis, deze was 12 jaar. Avi C. was de vriend van de moeder, die zwaargewond raakte bij het drama in het Groningse dorp Tolbert. De strenggelovige Israeliër had bekend dat hij de 4-jarige Damaris en de 2-jarige Daniel heeft gedood.

Ontoerekeningsvatbaar
Hij kwam tot zijn daad in een golf van woede en godsdienstwaanzin. Tijdens de rechtzaak kwam naar voren dat de man sterk ontoerekeningsvatbaar is.

Dolle Fatima
16-02-06, 23:29
Verdachte familiedrama Tolbert 'vocht tegen duivel'
De man die wordt verdacht van de moord op de twee kinderen van zijn vriendin in het Groningse dorp Tolbert zegt dat hij 'vocht tegen de duivel'.

Bevechten
Hij kan zich niets van de moorden herinneren. Al in het Pieter Baan Centrum (PBC), waar hij werd geobserveerd, zei hij dat 'er een duivel uit de moeder kwam, die sprong uit haar. De duivel had de kinderen bezeten, en ik moest hem bevechten'.

Verminkt
De kinderen waren ernstig verminkt. Van de oudste was de keel doorgesneden. Ook de vrouw raakte bij het drama gewond. Daarom legt justitie de verdachte naast moord ook poging tot moord ten laste.

Gek
De verdachte verscheen op de zitting met een blauw keppeltje op het hoofd en een lange baard. Op de vraag van de rechter waarom hij pas in het PBC vertelde over het waarom van zijn daad, verklaarde hij: "Als je zoiets tegen de politie zegt denken ze dat je gek bent."

Dolle Fatima
16-02-06, 23:30
Letterlijk verslag verhoor verdachte Tolbert-drama
Hieronder volgt het letterlijke verslag van een deel van het verhoor in de rechtzaal van de hoofdverdachte van het familiedrama in Tolbert, Avi C.
Rechter: U was er, in die woning.
Verdachte: Helaas.

Wat gebeurde er?
Een drama, ik vind het erg, ik weet niet meer wat er gebeurd is.

"Brigitte sprong van het balkon. Ik zei: Wat? Ben je bang? Ik zag haar springen naar beneden, waarom ben je gesprongen, wou je dood?"
Het is niet zo dat ik riep: 'Je gaat dood'. Ik wou haar niet doden.

Waarom is ze gesprongen?
Er was waarschijnlijk ruzie? Ik was door de drugs... Ik was niet kwaad. Ik had niets in handen, niets gegooid naar buiten, ik weet in godsnaam niet hoe die stang naar buiten is gegooid. Ik heb ook klappen gehad, ik ben geslagen.
Ik zag in flitsen Damaris en Daniel in ooghoek. Ik dacht dat Damaris stond. Wij botsten.
Ik herinner niet dat ik mes in hand had, zeker geen kandelaar. Ik dacht ook dat Daniel viel.

Daniel had zich ingesloten in badkamer of probeerde zich in te sluiten, suggereert de politie. De deur was namelijk op slot gedraaid.
Ik wou naar Brigitte, het goedmaken naar haar. Ik viel over drempel en viel op Daniel.

Hoe komt Daniel dan aan wonden?
Ik weet het niet.
Ik neem de verantwoordelijkheid, de kinderen waren er, dan moet ik het zijn. Ik mis de kinderen nog steeds elke dag. (Begint te huilen) Ik geef echt om deze kinderen, ik kan niet geloven dat ik dat zou hebben gedaan.

Er lag een mes in de badkamer.
Dat weet ik niet.

De rechter citeert de verklaring van Avi C. uit het psychologisch rapport:
"Ik was zag de duivel grommend uit haar springen, ik ben geslagen en getrapt, de duivel had de kinderen bezeten, ik moest hen bevechten." Wat is uw reactie daarop?
Dat zegt zij, dat heb ik niet gezegd.

Maar was er een duivel?
Ik heb de duivel gezien. Hij sprong uit haar.

Hoe zag die duivel er dan uit?
Een leeuwengezicht maar zonder huid, heel eng. Ik voelde mij beledigd, en toen had ik een schok en ik dacht dat hij achter mij aankwam en toen, waarschijnlijk moest ik die duivel bevechten, had mijn ogen dicht, alles is gebeurd. Wat was realiteit, wat niet, ik weet het niet. Ik voelde mij in het nauw gedreven. Als je dit bij de politie zegt dan zeggen ze dat je gek bent. Jullie geloven dat niet, wij wel.
Ik heb niet tegen de kinderen moeten vechten, de duivel zat zeker niet in de kinderen. Ik had niets tegen de kinderen, ik moest ze geen kwaad doen, het waren schatjes. Ik hield van die kinderen, echt. Ik ging met ze om alsof het mijn kinderen waren.

Haar buurtbewoners zeggen juist dat u niet aardig was tegen de kinderen.
Dat zeggen ze omdat ik een buitenlander ben. Ze mochten me niet omdat ik harde muziek had of soms zonder overhemd loopt. Ik ging elke dag met de kinderen naar de speeltuin.

Ex-partners zeggen dat u 'losse handen' hebt.
Dat is er maar eentje die dat zegt. Mijn eerste vrouw heb ik nooit een vinger op gelegd.

Een ex zegt: "Hij sloeg mij in elkaar op de gekste momenten."
Tja.

Een citaat van een vroegere kennis: "Avi wilde overal controle over houden."
Zij waren altijd tegen mij.

Maar u weet dus heel weinig.
Het gebeurde in een trance, als een nachtmerrie.

Dolle Fatima
16-02-06, 23:31
:maf2:

mark61
16-02-06, 23:33
Geplaatst door Dolle Fatima
"Als je zoiets tegen de politie zegt denken ze dat je gek bent."

:hihi:


Plus nog wat pillen enzo.

delirious
16-02-06, 23:37
Geplaatst door mark61
:hihi:


Plus nog wat pillen enzo.

gekke fundi is het.