PDA

Bekijk Volledige Versie : Slagboom sluipverkeer A1 geroofd



Elsschot
17-02-06, 10:13
Slagboom sluipverkeer A1 geroofd


AMSTERDAM - Een gloednieuwe slagboom die sluipverkeer van snelweg A1 op de parallelweg bij Muiden moest tegenhouden, blijkt sinds woensdag spoorloos verdwenen. " Ik vind dit misselijkmakend", zegt de Muidense verkeerswethouder Jaap Meijer over het mysterie.


"De afsluiting was bedoeld om de parallelweg voor fietsers veiliger te maken. Er gold in de spits allang een rijverbod voor auto's, maar dat werd op grote schaal genegeerd", vertelt de boze wethouder. De slagboom werd eind januari geplaatst en moest bussen bij het passeren van een detectielus ongehinderd doorgang verlenen.

"Wij zijn al acht jaar bezig om de smalle weg over het Amsterdam-Rijnkanaal veilig te maken. Ik vermoed dat we de daders moeten zoeken onder geïrriteerde automobilisten die voor de slagboom bleven steken als zij het inrijverbod aan hun laars lapten", zegt Meijer. De slagboom, die overigens zorgvuldig gedemonteerd blijkt, ligt volgens hem nu op de bodem van het kanaal.

"Ik heb de situatie met de slagboom enkele dagen bekeken en je schrikt van de agressie van automobilisten die je bijna van de sokken rijden. Daarom gaat de politie nu intensief handhaven. We denken er bovendien over het inrijverbod dat 's middags van vier tot zes uur van kracht is, met twee uur te verlengen."