PDA

Bekijk Volledige Versie : Acties tegen Marokkaans drugsbeleid



barfly
17-02-06, 15:12
In de Marokkaanse havens van Tanger en Casablanca hebben medewerkers van transport- en overslagbedrijven het werk neergelegd. Ze protesteren tegen het strenge drugsbeleid. Bij transporten waarbij drugs worden gevonden, worden alle betrokkenen opgepakt en moeten ze zelf bewijzen onschuldig te zijn.

Zo zitten twee Marokkaanse chauffeurs van een transportbedrijf uit Tilburg al sinds april vast. In een truck van het bedrijf was 1200 kilo hasj gevonden.

Een woordvoerder van het bedrijf zegt dat de twee onschuldig zijn. Volgens hem gaan de acties door totdat het drugsbeleid in Marokko is gewijzigd.

Bron: nos.nl (http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/02/art0000F00605C7.html)

Brr, als je met je truck dus in Marokko rondtuft en iemand is zo vriendelijk geweest om je te voorzien van een levenslange voorraad Marrakech dan zit je daarvoor in de bak en mag je zelf gaan bewijzen dat je onschuldig bent?

gh.wille
17-02-06, 17:49
Geplaatst door Marruecos
Zo verwonderlijk is het niet. Als ik in de ochtend mijn auto start en ergens in Nederland aangehouden wordt waarbij men drugs in de auto vindt, dan moet ik maar bewijzen dat het niet van mij is.

Ja zo is het toevalig ook nog eens een keer!

barfly
17-02-06, 17:56
Geplaatst door Marruecos
Zo verwonderlijk is het niet. Als ik in de ochtend mijn auto start en ergens in Nederland aangehouden wordt waarbij men drugs in de auto vindt, dan moet ik maar bewijzen dat het niet van mij is.

Toch is er volgens mij wel een klein verschil als je chauffeur bent op een vrachtauto of als je in je privé auto drugs heb liggen.

papol
17-02-06, 18:02
Geplaatst door Marruecos
http://www.maroc.nl/tijdelijk/bakellende.gif
Mijn held


Waarom is deze tekening/fotoshop niet beledigend?

Omdat de profeet toen geen bril op kon hebben is wel erg simplistisch ..

Gr.P

Divine_70
17-02-06, 19:03
Geplaatst door barfly


Zo zitten twee Marokkaanse chauffeurs van een transportbedrijf uit Tilburg al sinds april vast. In een truck van het bedrijf was 1200 kilo hasj gevonden.



1200 kilo ???
En je weet niet dat je dat aan boord hebt ???

Vaag

barfly
17-02-06, 20:00
Geplaatst door Divine_70
1200 kilo ???
En je weet niet dat je dat aan boord hebt ???

Vaag

In een beetje vrachtwagen kan je tónnen kwijt. Alles uiteraard verpakt in kisten. Als chauffeur, is het onmogelijk om daar 1200kg hasj uit te halen. Laten we het niet hebben over hasj verpakt in bijvoorbeeld margarineverpakking en dicht gesealt etc.

Divine_70
17-02-06, 20:16
Geplaatst door barfly
In een beetje vrachtwagen kan je tónnen kwijt. Alles uiteraard verpakt in kisten. Als chauffeur, is het onmogelijk om daar 1200kg hasj uit te halen. Laten we het niet hebben over hasj verpakt in bijvoorbeeld margarineverpakking en dicht gesealt etc.

Maar om nou 1200 kilo in een vrachtwagen te verstoppen ?
hoeveel tijd heb je daar voor nodig en dan ook nog zo dat niemand je ziet?

barfly
17-02-06, 20:23
Geplaatst door Divine_70
Maar om nou 1200 kilo in een vrachtwagen te verstoppen ?
hoeveel tijd heb je daar voor nodig en dan ook nog zo dat niemand je ziet?

Dat rij je met een steekwagentje zo naar binnen. De vraag is volgens mij ook niet of de chauffeur daar op moet letten. Moet die man/vrouw dan de hele lading controleren? als een distributeur ergens een lading heeft toegevoegd dan is die chauffeur kansloos. alsof ie iedere container/kist open maakt en de inhoud kan controleren? Overigens als ie dat deed dan was ie meteen werkloos want wie pakt 't weer in?

CasaParty
17-02-06, 20:24
jaa lastig.... beter je vracht eerst tjekken zelf voordat je er zomaar mee weg boekt naar een land waar t danger is aha ewa begrijp :P
liever hier gepakt met 100000kilo dan daar met 10 gram.

Divine_70
17-02-06, 20:26
Geplaatst door barfly
Dat rij je met een steekwagentje zo naar binnen. De vraag is volgens mij ook niet of de chauffeur daar op moet letten. Moet die man/vrouw dan de hele lading controleren? als een distributeur ergens een lading heeft toegevoegd dan is die chauffeur kansloos. alsof ie iedere container/kist open maakt en de inhoud kan controleren? Overigens als ie dat deed dan was ie meteen werkloos want wie pakt 't weer in?

Ja, maar dan zou het betekenen dat het bij het laden moet zijn gebeurt, anders lijkt het mij onmogelijk.
Ik zat in een richting te denken zoals je wel hoort op vliegvelden ed.
Waar ze een pakje in bijvoorbeeld je bagage droppen.
Daarom ook, dat ik zei, 1200 kilo lijkt me erg veel om "ff" te verstoppen. :)

Eni
17-02-06, 20:30
Geplaatst door CasaParty
jaa lastig.... beter je vracht eerst tjekken zelf voordat je er zomaar mee weg boekt naar een land waar t danger is aha ewa begrijp :P
liever hier gepakt met 100000kilo dan daar met 10 gram.

Ja echt wel

barfly
17-02-06, 20:43
De oplossing kan zijn om alles in verzegelde kisten te laten vervoeren dan is de zegelhouder verantwoordelijk.

Divine_70
17-02-06, 21:22
Geplaatst door barfly
De oplossing kan zijn om alles in verzegelde kisten te laten vervoeren dan is de zegelhouder verantwoordelijk.

Heel goed plan, maar je zal ze horen schreeuwen, al die onkosten, blablabla
En wat kan het hen schelen als er een werknemer in een buitenlandse gevangenis belandt. :moe:

barfly
17-02-06, 21:30
Geplaatst door Divine_70
Heel goed plan, maar je zal ze horen schreeuwen, al die onkosten, blablabla
En wat kan het hen schelen als er een werknemer in een buitenlandse gevangenis belandt. :moe:

Kennelijk.