PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims vergoeden zelf schade van betoging in Antwerpen



Marsipulami
17-02-06, 17:58
Moslims vergoeden zelf schade van betoging in Antwerpen

De stad Antwerpen schakelt het schadefonds in voor mensen die schade hebben geleden tijdens de betoging van vorige zaterdag tegen de spotprenten van de profeet Mohammed. De moslimgemeenschap zamelt volgens burgemeester Patrick Janssens zelf geld in om de schade te vergoeden.

Janssens zei vandaag dat iedereen die tot nu toe aangifte heeft gedaan door de stad is aangeschreven. Aanvragen tot schadevergoeding kunnen nog tot 27 februari worden ingediend. Uit het overzicht van de aangiftes die de burgemeester gaf, blijkt dat er negen werden ingediend wegens schade aan auto's (vooral spiegels), een of twee wegens schade aan onder meer bloembakken en een wegens een stukgeslagen ruit van een café.

Privé-personen en handelaars
Het reglement van het schadefonds, dat bepaalt dat er een oorzakelijk verband moet kunnen worden aangetoond tussen de ongeregeldheden en de geleden schade, voorziet dat in eerste instantie privé-personen en handelaars worden vergoed. Daarom zal de stad niet tussenkomen in de vergoeding van twee ruiten van trams.

Het reglement bepaalt ook dat er een vrijstelling is van 100 euro. Pas vanaf dat bedrag wordt er een vergoeding toegekend. Janssens opperde dat het geld dat de moslimgemeenschap ophaalt misschien kan gebruikt worden om die franchise te betalen.

Marsipulami
17-02-06, 18:01
Eigenaardige reactie. Wat hebben die nette moslims nou te maken met het tuig dat vernielingen aanricht ? Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt de schade te vergoeden die eventuele geloofsgenoten van mij ergens zouden aanrichten.

waterfiets
17-02-06, 20:38
Geplaatst door Marsipulami
Eigenaardige reactie. Wat hebben die nette moslims nou te maken met het tuig dat vernielingen aanricht ? Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt de schade te vergoeden die eventuele geloofsgenoten van mij ergens zouden aanrichten.

Klopt maar wij denken veel individualistischer misschien ? Ik vind het ook vreemd om de Denen wat aan te rekenen als een cartoonist een tekening maakt.

barfly
17-02-06, 21:07
Geplaatst door waterfiets
Klopt maar wij denken veel individualistischer misschien ? Ik vind het ook vreemd om de Denen wat aan te rekenen als een cartoonist een tekening maakt.

Misschien kunnen we een Nationale hulpactie beginnen om de vernielde Deense ambassades weer op te bouwen? :)

Tomas
17-02-06, 21:11
Goeie zaak, ik mis trouwens nog een fiets.

xslaniet
17-02-06, 21:49
Ik heb voor 99 euro schade ,geloof maar dat iemand dat gaat betalen... :zwaai:

Dwaalspoor
19-02-06, 12:43
Geplaatst door Tomas
Goeie zaak, ik mis trouwens nog een fiets.

De fietstrauma.

Het gemis van een fiets lijkt wel een onverwerkte overerfbare oorlogstrauma uit de tweede wereld oorlog.

MaRiaH
19-02-06, 13:26
Geplaatst door waterfiets
Klopt maar wij denken veel individualistischer misschien ? Ik vind het ook vreemd om de Denen wat aan te rekenen als een cartoonist een tekening maakt.

ja inderdaad.
Het vreemde is dat men zelf als individu gezien wil worden..
en terecht.
Maar ongekeerd vergeet men snel.