PDA

Bekijk Volledige Versie : Olie uit Iran voor China, geeft problemen



tukkersterror
18-02-06, 11:50
China is met Iran in overleg voor levering van olie. Het contract hierover word enkele weken opgeschort.
STATOIL, de Noorse staatsoliemaatschappij, is in overleg met China gestaakt, Statoil het bedrijf dat over de hele wereld pijpleidingen aanlegt verklaart dat zij het overleg hebben afgebroken, nadat China en Iran de veiligheid van de Noorse en Deense medewerkers niet konden garanderen.
Statoil wil nu eerst overleggen met het Nederlands zusterbedrijf N-Coat te Rotterdam.

Statoil Netherlands en N-Coat eisen ook net als haar hoofdkantoor eerst een garantie van de overheden China en Iran voor de veiligheid van haar medewerkers voor er ook maar een schip de Rotterdamse haven verlaat.
Volgende week zal Bob Atkins vertrekken naar Iran voor overleg.
Na de opdracht van Gazprom, zou dit de tweede grote opdracht zijn in 2006 die Statoil meer dan 90 miljard dollar opleverd, verklaarde Bob in het blad Offshore


:romance: Ja zo is er weer de liefde tussen Rusland en China en een eerste kindje noemen ze dan ook Iran :romance:
Ben benieuwd wie er wint, de cartoons die momenteel voor staan of de Oliedollars.
Het is een uitwedstrijd maar toch gok ik dat de dollars met een simpel spel in deze wedstrijd hun achterstand ruimschoots zullen inhalen!!!

:wat?!: Nu snap ik ook de term "smeergeld"

Victory
18-02-06, 15:23
China to finalize contract with Iran

Beijing, Feb 17 - China will soon send its top economic planner to Iran to finalize energy contracts worth more than 100 billion dollars, state press reported.

National Developmental Reform Commission Chief Ma Kai will lead a delegation to Tehran as early as March to sign agreements for massive exports from the Yadavaran oil fields, finance magazine Caijing said on its website.

His trip will be a follow-up to a memorandum of understanding signed in October 2004 between Iran and Sinopec, China's largest refiner, to buy 250 million tons of Liquefied National Gas (LNG) over 25 years.

That arrangement could be worth more than 100 billion dollars.

Max Stirner
18-02-06, 15:42
Geplaatst door Victory
China to finalize contract with Iran

Beijing, Feb 17 - China will soon send its top economic planner to Iran to finalize energy contracts worth more than 100 billion dollars, state press reported.

National Developmental Reform Commission Chief Ma Kai will lead a delegation to Tehran as early as March to sign agreements for massive exports from the Yadavaran oil fields, finance magazine Caijing said on its website.

His trip will be a follow-up to a memorandum of understanding signed in October 2004 between Iran and Sinopec, China's largest refiner, to buy 250 million tons of Liquefied National Gas (LNG) over 25 years.

That arrangement could be worth more than 100 billion dollars.


Jullie zullen het in emmertjes moeten gaan brengen. Want zelf een pijplijntje aanleggen, is blijkbaar nog iets te moeilijk.

David
18-02-06, 15:52
Geplaatst door Max Stirner
Jullie zullen het in emmertjes moeten gaan brengen. Want zelf een pijplijntje aanleggen, is blijkbaar nog iets te moeilijk.


China levert heel goedkope emmertjes. Met schepjes.

Max Stirner
18-02-06, 16:00
Geplaatst door David
China levert heel goedkope emmertjes. Met schepjes.


Altijd handig om te weten voor een stel kleuters in een grote zandbak.

Victory
18-02-06, 16:13
Geplaatst door David
China levert heel goedkope emmertjes. Met schepjes.
Iran is de grootste schepen maker van het midden-oosten, en in de top van de wereld. Zelfs Duitsland koopt schepen van Iran.

Onder andere Supertankers:
http://www.irangreenpen.org/images/n_m486.jpg

Maar er zijn zat bedrijven die de pijpleiding wel willen aanleggen als Stadoil dat niet wilt doen. (willen ze toch wel).

http://www.uni-duisburg-essen.de/imperia/md/images/ist/tanker.jpg

tukkersterror
18-02-06, 18:13
Geplaatst door Victory
Iran is de grootste schepen maker van het midden-oosten, en in de top van de wereld. Zelfs Duitsland koopt schepen van Iran.

Onder andere Supertankers:
http://www.irangreenpen.org/images/n_m486.jpg

Maar er zijn zat bedrijven die de pijpleiding wel willen aanleggen als Stadoil dat niet wilt doen. (willen ze toch wel).

http://www.uni-duisburg-essen.de/imperia/md/images/ist/tanker.jpg

Je hebt helemaal gelijk, ik heb even op Google gekeken en er zijn inderdaad twee bedrijven in Iran die Olietankers bouwt:

Nr1. Is ver Olmen (heb die naam eerdergehoord)
Nr2. Is Scheepsbouw Nieuws - VOSTA LMG boekt successen in Iran - Navingo ... Juist toevallig een scheepsbouwer uit DENEMARKEN, JAWOL, HERR FLICK!!! :lol:

Wat pijpleidingen betrefd, een riool kan iedereen aanleggen, maar een pijpleiding voor de olieindustrie is iets heel anders dat kan er maar eentje, die ongeveer 1500 fotolassers in dienst heeft!!!
En nu ga jij mij vertellen dat er genoeg fotolassers werken en zijn in Iran!!!
:zweep:

Dutchguy
18-02-06, 18:27
Geplaatst door tukkersterror


Nr1. Is ver Olmen (heb die naam eerdergehoord)
Nr2. Is Scheepsbouw Nieuws - VOSTA LMG boekt successen in Iran - Navingo ... Juist toevallig een scheepsbouwer uit DENEMARKEN, JAWOL, HERR FLICK!!! :lol:


Hihi... is dat echt zo? :p

Victory
18-02-06, 18:34
Geplaatst door tukkersterror
Je hebt helemaal gelijk, ik heb even op Google gekeken en er zijn inderdaad twee bedrijven in Iran die Olietankers bouwt:

Nr1. Is ver Olmen (heb die naam eerdergehoord)
Nr2. Is Scheepsbouw Nieuws - VOSTA LMG boekt successen in Iran - Navingo ... Juist toevallig een scheepsbouwer uit DENEMARKEN, JAWOL, HERR FLICK!!! :lol:

Wat pijpleidingen betrefd, een riool kan iedereen aanleggen, maar een pijpleiding voor de olieindustrie is iets heel anders dat kan er maar eentje, die ongeveer 1500 fotolassers in dienst heeft!!!
En nu ga jij mij vertellen dat er genoeg fotolassers werken en zijn in Iran!!!
:zweep:
Leer eens normaal Nederlands te schrijven want ik begrijp helemaal niet wat je zegt (of wilt zeggen).

Iran Farasahel is de grootste van het middenoosten. En Iran heeft in 2005 de meeste orders gekregen.

http://supertankers.topcities.com/part-1/46620420.jpg

Wizdom
18-02-06, 18:34
Geplaatst door tukkersterror
Je hebt helemaal gelijk, ik heb even op Google gekeken en er zijn inderdaad twee bedrijven in Iran die Olietankers bouwt:

Nr1. Is ver Olmen (heb die naam eerdergehoord)
Nr2. Is Scheepsbouw Nieuws - VOSTA LMG boekt successen in Iran - Navingo ... Juist toevallig een scheepsbouwer uit DENEMARKEN, JAWOL, HERR FLICK!!! :lol:

Wat pijpleidingen betrefd, een riool kan iedereen aanleggen, maar een pijpleiding voor de olieindustrie is iets heel anders dat kan er maar eentje, die ongeveer 1500 fotolassers in dienst heeft!!!
En nu ga jij mij vertellen dat er genoeg fotolassers werken en zijn in Iran!!!
:zweep:

Misschien is dit wel het moment om van die verslaafdheid af te kicken...

Max Stirner
18-02-06, 18:40
Geplaatst door Wizdom
Misschien is dit wel het moment om van die verslaafdheid af te kicken...


Exactly.

Zweden heeft zich voorgenomen om in 2020 geen druppel olie meer te consumeren - en dat zal ze lukken ook, technologisch gezien is dit vrij eenvoudig. Denk dat de rest van Europa dit goede voorbeeld wel snel zal volgen.

Tis wel weer mooi geweest, die olieverslaving: slecht voor het milieu, slecht voor de portefeuille, slecht voor tekenaars....

Wizdom
18-02-06, 18:42
Geplaatst door Max Stirner
Exactly.

Zweden heeft zich voorgenomen om in 2020 geen druppel olie meer te consumeren - en dat zal ze lukken ook, technologisch gezien is dit vrij eenvoudig. Denk dat de rest van Europa dit goede voorbeeld wel snel zal volgen.

Tis wel weer mooi geweest, die olieverslaving: slecht voor het milieu, slecht voor de portefeuille, slecht voor tekenaars....

Ik wens ze veel success... Laat ze het land maar volbouwen met kerncentrales...

Max Stirner
18-02-06, 18:43
Geplaatst door Victory
Leer eens normaal Nederlands te schrijven want ik begrijp helemaal niet wat je zegt (of wilt zeggen).

Iran Farasahel is de grootste van het middenoosten. En Iran heeft in 2005 de meeste orders gekregen.

http://supertankers.topcities.com/part-1/46620420.jpg


In het land der blinden is éénoog koning.

tukkersterror
18-02-06, 18:46
Geplaatst door Wizdom
Ik wens ze veel success... Laat ze het land maar volbouwen met kerncentrales...

Zal wel moeten want dan is de olie op en dat is oliedom!!!

Zouden ze die cartoons hebben geschilderd met olieverf???
Uit Iran misschien??? :wohaa: :wohaa:

Victory
18-02-06, 18:48
Geplaatst door Max Stirner
In het land der blinden is éénoog koning.
Niet te veel Bruce Willis films kijken jij.

tukkersterror
18-02-06, 18:55
Geplaatst door Victory
Niet te veel Bruce Willis films kijken jij.

Moet hij wel want andere films zijn verboden