PDA

Bekijk Volledige Versie : Van Aartsen liegt over verdeeldheid partij mbt barbaarse "RECHT van BELEDIGEN"



Wizdom
18-02-06, 20:20
Van Aartsen ontkent conflict vrije meningsuiting

UTRECHT (ANP) - VVD-aanvoerder Van Aartsen ontkent dat er in zijn fractie een conflict bestaat over vrijheid van meningsuiting. Met dat liberale grondprincipe wordt niet gemarchandeerd, zei hij zaterdag in Utrecht bij de start van de verkiezingscampagne van zijn partij.



Volgens hem staat de hele fractie achter dat standpunt, inclusief Tweede Kamerlid Arno Visser. Visser had zaterdagochtend in een interview met het dagblad Trouw het recht op vrije meningsuiting nog genuanceerd. Volgens hem is er aan dat recht een morele beperking en moet met de vrijheid van meningsuiting verantwoord worden omgegaan.

Maar volgens Van Aartsen heeft Visser zich later op de dag tijdens een gesprek met hem anders uitgelaten. ,,Ik heb hem de tekst laten lezen van de toespraak die ik in Utrecht zou houden, en hij was het er helemaal mee eens.''

Van Aartsen meent dat er sprake is van een misverstand in de discussie die is ontstaan over de Deense cartoons over de profeet Mohammed. Visser bevestigde zaterdag desgevraagd dat er ,,geen licht zit'' tussen hem en Van Aartsen. ,,Ik had het idee dat ik in het interview in Trouw niets bijzonders had gezegd. Ik was versbaasd dat het op de voorpagina kwam.''

Opschudding

Het was overigens de tweede keer in korte tijd dat er in de VVD opschudding ontstond over de vrijheid van meningsuiting. Afgelopen week nam VVD-erelid Wiegel afstand van zijn partijgenote Hirsi Ali, die op een persconferentie in Berlijn het ,,recht om te kwetsen'' had verdedigd.

Tijdens de verkiezingsbijeenkomst in Utrecht haalde Van Aartsen opnieuw fel uit naar de PvdA, de partij waarop de VVD al weken al haar pijlen richt. De liberalen verwijten de PvdA dat die geen keuzes durft te maken.

Van Aartsen liet het beleid van een aantal PvdA-wethouders de revue passeren en volgens hem bakken ze er allemaal niets van. VVD-wethouders pakken de overlast en verloedering in hun gemeenten een stuk beter aan, betoogde Van Aartsen.

TENACH
18-02-06, 22:53
Geplaatst door Wizdom
Van Aartsen ontkent conflict vrije meningsuiting

UTRECHT (ANP) - VVD-aanvoerder Van Aartsen ontkent dat er in zijn fractie een conflict bestaat over vrijheid van meningsuiting. Met dat liberale grondprincipe wordt niet gemarchandeerd, zei hij zaterdag in Utrecht bij de start van de verkiezingscampagne van zijn partij.



Oh nee? Volgens mij staat die kneus als eerste op zn tenen als ze het over zn zionistische makkers hebben.

sater
20-02-06, 06:23
Geplaatst door TENACH
Oh nee? Volgens mij staat die kneus als eerste op zn tenen als ze het over zn zionistische makkers hebben.

:rolleyes: Echte of valse siderlokken Tenach? Bij wet gesanctioneerd beledigen dunkt mij ietwat overdreven. In wezen voorzien thora en koran hier zélf in. Aangenomen dat jouw posts op thorateksten zijn gebaseerd. Omen est nomen Tenach?

naam
20-02-06, 07:30
Geplaatst door sater
:rolleyes: Echte of valse siderlokken Tenach? Bij wet gesanctioneerd beledigen dunkt mij ietwat overdreven. In wezen voorzien thora en koran hier zélf in. Aangenomen dat jouw posts op thorateksten zijn gebaseerd. Omen est nomen Tenach?

Als je je uitspraken op de koran of bijbel baseert mag je wel beledigen en bedreigen. Wist je dat nog niet? :rood:

sater
20-02-06, 08:40
Geplaatst door naam
Als je je uitspraken op de koran of bijbel baseert mag je wel beledigen en bedreigen. Wist je dat nog niet? :rood:

:regie: Mij is de Wrake toetert vanuit den hoge Jahweh = God = Allah.
:stomp: Zijn dienstknechten voeren slechts uit.

naam
20-02-06, 10:47
Geplaatst door sater
:regie: Mij is de Wrake toetert vanuit den hoge Jahweh = God = Allah.
:stomp: Zijn dienstknechten voeren slechts uit.


:wtf: Zie je wel dit is nou prcies wat ik bedoel.

Ben jij een dienstknecht? :)