PDA

Bekijk Volledige Versie : Stoiber wil verbod op Turkse film



barfly
19-02-06, 11:56
MÜNCHEN/ROTTERDAM - De Beierse premier Stoiber wil dat de omstreden Turkse film De Vallei Van De Wolven onmiddellijk uit de Duitse bioscopen verdwijnt. Volgens de politicus zaait de film haat en wantrouwen tegen het Westen.

De premier roept exploitanten op de "racistische en antiwesterse" film niet meer te tonen, meldden Duitse media zondag. In de actiefilm strijdt de held, een Turkse geheim agent, tegen de Amerikaanse strijdkrachten in Irak. Verder zijn de Verenigde Staten verwikkeld in de handel met organen van gedetineerden uit de beruchte Iraakse gevangenis Abu Ghraib. De handel wordt door een joodse arts gecontroleerd.

Vallei Van De Wolven (Kurtlar Vadisi) geldt met productiekosten van tien miljoen dollar als de duurste Turkse film aller tijden. De film heeft zondag in Rotterdam zijn Nederlandse galapremière. De film draait sinds 9 februari in Europese bioscopen.

nu.nl (http://www.nu.nl/news/678134/21/Stoiber_wil_verbod_op_Turkse_film.html)

Gauw kijken of ik 'm kan downloaden. Ben benieuwd of 't voldoet aan de verwachting.

RinC
19-02-06, 12:03
Zelfs de telegraaflezers vinden dat er met twee maten wordt gemeten als het gaat om vrijheid van meningsuiting. De wonderen zijn de wereld nog niet uit :hihi:


http://www.telegraaf.nl/buitenland/33826951/Beierse_premier_wil_Turkse_film_uit_bioscopen.html

Victory
19-02-06, 12:11
Ik ben het aan het downloaden. Ik hoop dat er ondertiteling is.

Engelse title: Valley of the Wolves: Iraq
Turkse title: Kurtlar vadisi - Irak

Bar
19-02-06, 12:38
Geplaatst door Victory
Ik ben het aan het downloaden. Ik hoop dat er ondertiteling is.

Engelse title: Valley of the Wolves: Iraq
Turkse title: Kurtlar vadisi - Irak

Een joodse arts die organen verhandelt, dat is natuurlijk voor jou het summum van vrije meningsuiting :kotsen2:

Tomas
19-02-06, 12:41
Ik zag net allemaal arabische cartoons die de spot dreven met de denen. Geen één zonder zich te richten -al dan niet indirect- tegen de joden. Bizar. Misschien waren ze wel expres daarop geselecteerd dat weet ik niet. Maar alleen al het idee om de joden erbij te betrekken is toch wel een beetje debiel. Lijkt mij.

Victory
19-02-06, 12:50
-edit: koop lekker een bioscoopkaartje.-

tukkersterror
19-02-06, 12:53
Geplaatst door Tomas
Ik zag net allemaal arabische cartoons die de spot dreven met de denen. Geen één zonder zich te richten -al dan niet indirect- tegen de joden. Bizar. Misschien waren ze wel expres daarop geselecteerd dat weet ik niet. Maar alleen al het idee om de joden erbij te betrekken is toch wel een beetje debiel. Lijkt mij.

Volgens mij weten ze niet beter of er is maar 1 ander volk en dat zijn Joden???
Kan ook niet anders als de overheid je beperkingen opleggen zoals ik juist tegen kwam in een Iranse krant;

Only Religious Authorities
Can Join Experts Assembly
IRIB Permit Needed for Private Satellite TV
TEHRAN, Feb. 18--Guardians Council Spokesman Abassali Kadkhodaei said on Saturday it is not possible for clerics who are not religious authorities to become members of Experts Assembly.

Victory
19-02-06, 15:08
Geplaatst door Victory
-edit: koop lekker een bioscoopkaartje.-
Ik heb er net even naar gekeken, en kwaliteit is niet echt goed.

Ik geef het:
Video: 4
Audio: 3

Bovendien is er geen Engelse ondertiteling. Ze spreken turks, en er is alleen turkse ondertiteling voor wanneer er Engels of Arabisch gesproken wordt.

Dusse.... gewoon wachten voor een betere kwaliteit release. :)

~Panthera~
19-02-06, 15:20
Kurtlar Vadisi [ DVD I deel 01-09 ] er was al eerder een serie, is blijkbaar nooit iemand opgevallen. :hihi:

Al Sawt
19-02-06, 18:18
Geplaatst door barfly
MÜNCHEN/ROTTERDAM - De Beierse premier Stoiber wil dat de omstreden Turkse film De Vallei Van De Wolven onmiddellijk uit de Duitse bioscopen verdwijnt. Volgens de politicus zaait de film haat en wantrouwen tegen het Westen.
Film zaait haat en wantrouwen tegen het Westen?

Bepaalde slag mensen denken dat haat en wantrouwen tegen hun, voorkomt uit propaganda en dat zij daar niet debet aan staan.

Haat tegen het Westen komt niet door films of door retoriek, maar door het Westerse beleid van agressie.

kaassietoch
19-02-06, 18:24
Stoiber moet niet zeuren.

Als er idioten zijn die zich op basis van een film tegen mij als westerling willen keren dan moeten ze maar komen, dat soort types kan ik makkelijk hebben.

In een vrij en liberaal Westen moet zo'n film gewoon kunnen, ook al slaat ie inhoudelijk een debiel toontje aan.

Al Sawt
19-02-06, 18:32
Geplaatst door kaassietoch
Stoiber moet niet zeuren.

Als er idioten zijn die zich op basis van een film tegen mij als westerling willen keren dan moeten ze maar komen, dat soort types kan ik makkelijk hebben.

In een vrij en liberaal Westen moet zo'n film gewoon kunnen, ook al slaat ie inhoudelijk een debiel toontje aan. Dat ik het met jou nog eens ben!

Turkish_boy
19-02-06, 18:36
Het is het beste en het duurste film die ooit in Turkije is gemaakt, het laat martelingen zien in beruchte abu-graip gevangenis, het laat Amerikaanse soldaten zien die bruilhoften aanvallen, het laat alle vernedering en leed zien die het Iraakse bevolking meemaakt.

Het film is gebaseert op waarheid, het begint met een waargebeurde verhaal, en verteld verder hoe Amerika daar de baas probeert te spelen.

http://www.biosagenda.nl/index.php?action=film&filmID=12745


Het film staat in top3 van Pathe, en is in pathe te zien met Nederlandse ondertieteling.

tukkersterror
19-02-06, 23:48
Geplaatst door Turkish_boy
Het is het beste en het duurste film die ooit in Turkije is gemaakt, het laat martelingen zien in beruchte abu-graip gevangenis, het laat Amerikaanse soldaten zien die bruilhoften aanvallen, het laat alle vernedering en leed zien die het Iraakse bevolking meemaakt.

Het film is gebaseert op waarheid, het begint met een waargebeurde verhaal, en verteld verder hoe Amerika daar de baas probeert te spelen.

http://www.biosagenda.nl/index.php?action=film&filmID=12745


Het film staat in top3 van Pathe, en is in pathe te zien met Nederlandse ondertieteling.

Misschien dat ik het niet goed heb, maar heeft Turkije ook geen troepen gestuurd??? net als nederland, engeland, denemarken enz.enz.enz.

Wide-O
20-02-06, 07:23
Heeft Stoiber aandelen in die film ? :argwaan:

Het is wel de manier om voor publiciteit te zorgen in ieder geval. De voorstellingen zijn nu elke dag uitverkocht...

De meningen zijn verder verdeeld: 52 % tegen het schrappen van de film, 43 % voor...

http://www1.spiegel.de/active/vote/fcgi/vote.fcgi?voteid=3668&x=118&y=7

Ik zou het absurd vinden als de film zou worden gecensureerd. Het geroep over "recht op vrije meningsuiting" gaat wel erg hol klinken op den duur :jammer:

Turkish_boy
20-02-06, 10:12
Geplaatst door tukkersterror
Misschien dat ik het niet goed heb, maar heeft Turkije ook geen troepen gestuurd??? net als nederland, engeland, denemarken enz.enz.enz.

Turkije heeft sinds jaren 90 daar soldaten zitten, maar die soldaten zijn niet op commando van de amerikanen erheen gestuurd, Turkije stuurde ze omdat ze zich bedreigd voelde door de Irakeze koerden, we hebben net over het grens 2000 soldaten gelegerd, en een grote landmacht-luchtmacht basis.

waterfiets
20-02-06, 10:28
Geplaatst door barfly
Verder zijn de Verenigde Staten verwikkeld in de handel met organen van gedetineerden uit de beruchte Iraakse gevangenis Abu Ghraib. De handel wordt door een joodse arts gecontroleerd.


Dit is natuurlijk een bedenkelijk verzinsel in de film maar ik heb menige Hollywood film gezien waarin Amerikaanse strijdkrachten betrokken zijn waarin men ook een loopje neemt met de waarheid. De strijdkrachten van de USA verlenen n.l. alleen hun medewerking aan films als ze invloed op het script kunnen hebben. En dat is duidelijk te merken. In die zin moet die film natuurlijk gewoon kunnen en laat de kijker dan zelf maar beoordelen wat ze van de film vinden.

Stopnaald
20-02-06, 12:34
Wat een zeur die Stoiber. Vrijheids van meningsuiting werkt beide kanten op en dus moet die film gewoon bekeken kunnen worden (voor diegenen die dat willen dus).

Voor het overige....ik hoef hem niet te kijken, toch?

Anderzijds, ook geen gezeur meer over Submission.

En het mooiste is: we mogen allemaal een mening over deze films hebben!

Juliette
20-02-06, 15:27
Idioot van Stoiber. Tenzij hij er zelf voordeel bij heeft. Won 'The road to Guantanamo' (http://www.imdb.com/title/tt0468094/) van Michael Winterbottom niet de zilveren beer in Berlijn dit weekend? Ook geen reclame voor 'het westen.'


Part drama, part documentary, The Road to Guantánamo focuses on the Tipton Three, a trio of British Muslims who were held in Guantanamo Bay for two years until they were released without charge.

Tomas
20-02-06, 15:31
Gister 'nieuwe' foto's gezien van Lindsey Abu Graib's hobbies. Echt schokkend. Brute moord en martelpraktijken. Dat is pas reclame voor het westen.

Wat mij ook verbaasd is dat er zo weinig op gereageerd wordt. 't is niet echt belangrijk lijkt 't.

Mill
20-02-06, 15:35
Geplaatst door Tomas
Gister 'nieuwe' foto's gezien van Lindsey Abu Graib's hobbies. Echt schokkend. Brute moord en martelpraktijken. Dat is pas reclame voor het westen.

Wat mij ook verbaasd is dat er zo weinig op gereageerd wordt. 't is niet echt belangrijk lijkt 't.

Iemand op de BBC had het er daar eergisteren over. Publicaties van marteling, verderf en onderdrukking worden relatief schouderophalend ontvangen, plaatjes van de profeet ontsteken een pleuris zonder weerga.

Kwestie van prioriteiten of zo. Of gewend zijn aan autoritaire laarzen in je nek.

nl-x
20-02-06, 15:45
Ik wil best een kaartje kopen en de film gaan zien. Maar anderhalf uur Turks gelul tegen je oren... Dat moet pijn doen :( Ondanks de ondertitelingen.

Spoetnik
20-02-06, 15:48
Geplaatst door Mill
Iemand op de BBC had het er daar eergisteren over. Publicaties van marteling, verderf en onderdrukking worden relatief schouderophalend ontvangen, plaatjes van de profeet ontsteken een pleuris zonder weerga.

Kwestie van prioriteiten of zo. Of gewend zijn aan autoritaire laarzen in je nek.

De reacties van Iraqi's op de nieuwe fotos en de film die britse soldaten toonde, waren anders niet mals. Inmiddels wil bijna niemand in Iraq meer met de Britse soldaten samenwerken.

Juliette
20-02-06, 15:49
Geplaatst door nl-x
Ik wil best een kaartje kopen en de film gaan zien. Maar anderhalf uur Turks gelul tegen je oren... Dat moet pijn doen :( Ondanks de ondertitelingen.

LOL. Moet je s naar een Servische boerenkomedie kijken. Da's pas een aanslag op je gehoor.

Dan zal je maar moeten wachten op de dvd. :ego:

Mill
20-02-06, 15:52
Geplaatst door Spoetnik
De reacties van Iraqi's op de nieuwe fotos en de film die britse soldaten toonde, waren anders niet mals. Inmiddels wil bijna niemand in Iraq meer met de Britse soldaten samenwerken.

Klopt, maar geen lopend vuurtje van 'outrage' met ambassadeverbrandingen tot in Oost-Aziatische landen aan toe.

Spoetnik
20-02-06, 16:27
Geplaatst door Mill
Klopt, maar geen lopend vuurtje van 'outrage' met ambassadeverbrandingen tot in Oost-Aziatische landen aan toe.

De profeet is nu eenmaal het centerstuk van Islam, en Islam is wat moslims verenigd. Bij wijze van spreken: dat de Britten en Amerikanen zo wreed zijn in Iraq wisten we al, zo deden de Europeanen ook tijdens onze kolonisatie. Het beledigen van de profeet moet je zien in de context in die verhouding, kolonialist versus onderdrukte bevolking, de kolonialist die van mening is dat hij de domme inboorlingen op welke manier dan mag misbruiken.

Netzoals het Westen de WMD issue als stok gebruiken om de landen in het midden oosten te vernederen, zo gebruiken moslims de mohammed belediging als stok om het Westen eens een lesje te leren. Vrij simpel dacht ik zo.

Wide-O
20-02-06, 18:07
Geplaatst door Spoetnik
Netzoals het Westen de WMD issue als stok gebruiken om de landen in het midden oosten te vernederen, zo gebruiken moslims de mohammed belediging als stok om het Westen eens een lesje te leren. Vrij simpel dacht ik zo.

Wel als je "het Westen" als een monolitisch blok ziet. Ik had niet de indruk dat er veel "Westerlingen" aan deze zijde van de oceaan geloofden in dat WMD gezeik. Au contraire zelfs. Ik denk te kunnen stellen dat de meeste Westerlingen dat bullshit vonden. Vandaar ook het neerbuigende "Old Europe" dat we mochten horen van onze vriend Rumsfeld toen ze ook niet hun zin kregen in de NATO.

Of gaat iemand me nu zeggen dat NL helemaal anders was daarin als pakweg de UK, België, Duitsland of Frankrijk ? (ja, van regeringszijde wel, dat is me bekend)

Spoetnik
20-02-06, 18:16
Geplaatst door Wide-O
Wel als je "het Westen" als een monolitisch blok ziet. Ik had niet de indruk dat er veel "Westerlingen" aan deze zijde van de oceaan geloofden in dat WMD gezeik. Au contraire zelfs. Ik denk te kunnen stellen dat de meeste Westerlingen dat bullshit vonden. Vandaar ook het neerbuigende "Old Europe" dat we mochten horen van onze vriend Rumsfeld toen ze ook niet hun zin kregen in de NATO.

Of gaat iemand me nu zeggen dat NL helemaal anders was daarin als pakweg de UK, België, Duitsland of Frankrijk ? (ja, van regeringszijde wel, dat is me bekend)

De burger is er om te manipuleren. Bij de voorbereiding van de oorlog tegen Iraq was er inderdaad een meningsverschil over de te volgen taktiek, maar vergeet niet dat het Westen 10 jaar lang een genadeloze sanctieregime heeft uitgevoerd via de VN onder het mom van WMDs. Ook nu inzake Iran lijken de neuzen dezelfde kant op te gaan.

Wide-O
20-02-06, 18:40
Geplaatst door Spoetnik
De burger is er om te manipuleren.


Klinkt erg Machiavelliaans Spoet. Dat werkt, maar toch maar tot op zekere hoogte ?



Bij de voorbereiding van de oorlog tegen Iraq was er inderdaad een meningsverschil over de te volgen taktiek, maar vergeet niet dat het Westen 10 jaar lang een genadeloze sanctieregime heeft uitgevoerd via de VN onder het mom van WMDs.


Ik dacht onder het mom om Shia/Koerden te beschermen ? Of kregen wij een andere blurb te horen omdat we Belgen waren ?

Overigens:

Onderzoek naar Belgische bedrijven bij corruptie Irak

BRUSSEL - Het federaal parket voert een onderzoek naar Belgische bedrijven die mogelijk smeergeld hebben betaald aan de Iraakse ex-president Saddam Hoessein in het kader van het olie-voor-voedselprogramma'van de Verenigde Naties. Dat bevestigt parketwoordvoerster Lieve Pellens, zo schrijft de krant De Tijd. Het gaat onder andere om Janssen Pharmaceutica, Atlas Copco Airpower en Pauwels International.

In oktober vorig jaar publiceerde de onderzoekscommissie van de VN haar eindrapport over de corruptie bij het olie-voor-voedselprogramma in Irak. Dat liep van 1996 tot 2003. Ruim 2.000 bedrijven zouden het toenmalige Iraakse regime hebben omgekocht om olie te mogen kopen of humanitaire goederen te leveren. Zo is 1,8 miljoen dollar (1,5 miljoen euro) afgeleid naar de bankrekeningen van het regime.

Zo’n dertig Belgische bedrijven werden in het rapport met de vinger gewezen. Het federaal parket onderzoekt nu op eigen initiatief in hoeverre de Belgische ondernemingen betrokken zijn bij de omkoopaffaire. Dat onderzoek kan uitmonden in specifieke strafdossiers tegen sommige firma’s.

Paul Volcker, die de VN-onderzoekscommissie leidde, benadrukte in oktober dat de firma’s in het rapport niet allemaal bewust smeergeld hebben betaald.



Ook nu inzake Iran lijken de neuzen dezelfde kant op te gaan.

En daar draagt Iran niet in het minst aan bij. Maar ik zag al dat je de NeoCon theorie had aangevuld met "de Islamisten". Terecht natuurlijk, Huntington is de keerzijde van de medaille die al jaren geleden door bijvoorbeeld het Moslim Broederschap werd uitgereikt, toch ?

Hoewel de EU hier ook nog steeds de schijn probeert op te houden van "diplomatiek overleg"...

Spoetnik
20-02-06, 18:50
Geplaatst door Wide-O
Klinkt erg Machiavelliaans Spoet. Dat werkt, maar toch maar tot op zekere hoogte ?

De Neocons hebben er geen problemen mee in elk geval. En inderdaad het werkt maar op zekere hoogte als je de informatie uit diverse hoeken haalt. Maar ook in aanloop naar de Iraq oorlog was het argument van de no-war mensen dat het een oorlog om olie was, er waren maar weinig mensen die beweerden dat Saddam geen WMDs had. Dat is het resultaat van 10 jaar propaganda.



Ik dacht onder het mom om Shia/Koerden te beschermen ? Of kregen wij een andere blurb te horen omdat we Belgen waren ?

Je hebt het nu over de no-fly zones, die waren bedoeld om de Koerden te beschermen, het sanctie regime was om Saddam te dwingen zijn WMD programma (dat hij niet had) op te geven.


En daar draagt Iran niet in het minst aan bij. Maar ik zag al dat je de NeoCon theorie had aangevuld met "de Islamisten". Terecht natuurlijk, Huntington is de keerzijde van de medaille die al jaren geleden door bijvoorbeeld het Moslim Broederschap werd uitgereikt, toch ?

Hoewel de EU hier ook nog steeds de schijn probeert op te houden van "diplomatiek overleg"...

De Islamisten en Neocons zijn natuurlijke bondgenoten, ze streven naar dezelfde doelen. Ik heb inderdaad het idee dat Ahmadinijad poogt een oorlog uit te lokken met het Westen. Ik denk dat ze een strategie klaar hebben liggen waarvan ze denken dat ze daarmee de VS kunnen verslaan. Wat ik ook weet is dat wanneer Iran wordt aangevallen dat hoogst waarschijnlijk nucleaire wapens ingezet zullen worden door de VS.

Wide-O
20-02-06, 19:03
Geplaatst door Spoetnik
De Neocons hebben er geen problemen mee in elk geval. En inderdaad het werkt maar op zekere hoogte als je de informatie uit diverse hoeken haalt. Maar ook in aanloop naar de Iraq oorlog was het argument van de no-war mensen dat het een oorlog om olie was, er waren maar weinig mensen die beweerden dat Saddam geen WMDs had. Dat is het resultaat van 10 jaar propaganda.


Het zal wel te maken hebben in welke (internet) "kringen" je je op dat moment beweegt. Een vriend van me had op dat moment als nickname "Hans Blixen". In de media hier werd echt duidelijk gemaakt dat de man bij hoog en bij laag bleef beweren dat het hele WMD gedoe gelul was, en dat hij waarschijnlijk *erg* goed geplaatst was om dat te weten.



Je hebt het nu over de no-fly zones, die waren bedoeld om de Koerden te beschermen, het sanctie regime was om Saddam te dwingen zijn WMD programma (dat hij niet had) op te geven.


Als we al iets willen leren uit die geschiedenis, dan zou het wellicht moeten zijn dat waar er veel geld omgaat, er strenge controle nodig is. Waterdichte controle zelfs.



De Islamisten en Neocons zijn natuurlijke bondgenoten, ze streven naar dezelfde doelen. Ik heb inderdaad het idee dat Ahmadinijad poogt een oorlog uit te lokken met het Westen. Ik denk dat ze een strategie klaar hebben liggen waarvan ze denken dat ze daarmee de VS kunnen verslaan. Wat ik ook weet is dat wanneer Iran wordt aangevallen dat hoogst waarschijnlijk nucleaire wapens ingezet zullen worden door de VS.

Doelen zijnde: totalitarisme ? Overschat ik nu de "democratie", of onderschatten deze lui dat nu juist. Niet dat ik me illusies maak, maar sommige verworvenheden draai je niet zomaar terug.

Iran voelt zich onaantastbaar, en misschien is het dat op dit moment ook wel. NATO says: bad idea... US & UK verzuipen in de modder van Iraq, hier en daar wordt er weer gerefereerd aan Vietnam, en Iran is beheurlijk groot.

Kernwapens: ben ik bang voor. Je weet dat ik je vaak verdenk van "complot-theorieën" etc, all in good fun, maar in dit geval deel ik je doemscenario. Die wapens zijn gemaakt, en verfijnd, en op een gegeven moment vind je echt wel een gek die ze toch eens wilt uitproberen.

En nu maar hopen dat ik ook een paranoide gek ben :)

Max Stirner
20-02-06, 19:10
Als ik het goed heb begrepen gaat de film over Amerikaanse soldaten die om zich heen beginnen te schieten op een Koerdische bruiloft......en vervolgens nemen de Turken revenge voor hun Koerdische broeders...... :p .



In de volgende Turkse blockbuster zullen de lokale Rambo`s het waarschijnlijk gaan opnemen voor Armeniers, Cyprioten of Zwitserse voetballers......

Wide-O
20-02-06, 19:15
Geplaatst door Max Stirner
Als ik het goed heb begrepen gaat de film over Amerikaanse soldaten die om zich heen beginnen te schieten op een Koerdische bruiloft......en vervolgens nemen de Turken revenge voor hun Koerdische broeders...... :p .



In de volgende Turkse blockbuster zullen de lokale Rambo`s het waarschijnlijk gaan opnemen voor Armeniers, Cyprioten of Zwitserse voetballers......

Film nog niet gezien, maar het zal wel.

That's why it's called the movies, right ?

Verbieden is evenwel absurd. Eens ?

Max Stirner
20-02-06, 19:18
Geplaatst door Wide-O
Film nog niet gezien, maar het zal wel.

That's why it's called the movies, right ?

Verbieden is evenwel absurd. Eens ?


Absoluut.

Vrijheid van meningsuiting kan me niet ver genoeg gaan, tis fantastisch als mensen zichzelf belachelijk maken.

Wide-O
20-02-06, 19:22
Geplaatst door Max Stirner
Vrijheid van meningsuiting kan me niet ver genoeg gaan, tis fantastisch als mensen zichzelf belachelijk maken.

Dat is één van de gevaren, ja :hihi:

Toch is het ook aan ons democraten om afstand te nemen van de Stoibers van deze wereld. Niet echt een man of een partij waarvan je denkt "uh uh, OK."

Max Stirner
20-02-06, 19:28
Geplaatst door Wide-O
Toch is het ook aan ons democraten om afstand te nemen van de Stoibers van deze wereld.


Uh uh, OK

:wink:

Spoetnik
20-02-06, 19:28
Geplaatst door Max Stirner
Als ik het goed heb begrepen gaat de film over Amerikaanse soldaten die om zich heen beginnen te schieten op een Koerdische bruiloft......en vervolgens nemen de Turken revenge voor hun Koerdische broeders...... :p .

Plot Summary for
Kurtlar vadisi - Irak (2006)

A record breaker on Turkish TV for three seasons and now a phenomenon, "Valley of the Wolves" is now preparing to shake the world with the movie. The story begins with a true story: "The Hood Event" On 2003, the 4th of July, allied American forces come to the unofficial, half-secret Turkish headquarters consisting of eleven people. The Turkish soldiers suppose that this an ordinary visit from their allies. But this time it is different. In the changing conjuncture, America wants to be the only power "calling the shots". To them, there is no place for Turks in the region any more; That day, eleven soldiers are deported with hoods on their heads with no respect to their soldier ship dignity and in front of the region's people; It's all truth up to this point in the movie; In the story based on facts, Suleyman Aslan is one of those eleven soldiers. As first lieutenant, Suleyman, can't reconcile being insulted and surrendering with his honor. Therefore, he commits suicide and leaves a letter behind. The letter is addressed to Polat Alemdar; Polat Alemdar is a very specially trained Turkish intelligence agent. He has attended several missions in the country and abroad for a secret agency working for the state; Because of his last mission, he has no contact with the secret agency; Living by his missions, Polat Alemdar can't ignore the will of his friend who committed suicide for the sake of his duty. He is in Northern Iraq with his men now. To die for, if needed; They found a different situation than they expected in Northern Iraq. They were after the man who insulted the Turkish soldiers but they couldn't believe their eyes when they saw the situation there. The people of Iraq's values, personalities and history were completely being disregarded. The desired new order was forcing an unacceptable change on the people; The one who is responsible for these unendurable crimes against humanity is a special forces commander called Sam William Marshall and who was also responsible for the hood event. In order to carry out his plan, Sam W. Marshall raids the Arabian wedding where everyone from the region comes together. He kills tens of people. All are civilians. Leila, the bride of the wedding, loses her future groom in the killings. Apart from the people who were murdered there, also a lot of people are declared terrorists and arrested. Destiny shall intersect the paths of Polat and Leyla later fort he sake of the objective that both had ventured to die for; Sam William Marshall is now being chased by all of his sins, Polat and Leyla; You will not forget the movie "Valley of the Wolves - Iraq" adorned with incredible action scenes and heartbreaking stories of humanity.
http://imdb.com/title/tt0493264/plotsummary

Max Stirner
20-02-06, 19:40
"Heartbreaking stories of humanity' ....hmmm, ben wel nieuwsgierig eigenlijk. Toch maar ff gaan kijken, als t mag van PH en JP.


Veel suffer dan Munich kan ie nauwelijks zijn.

Bofko
20-02-06, 19:47
Geplaatst door Max Stirner

In de volgende Turkse blockbuster zullen de lokale Rambo`s het waarschijnlijk gaan opnemen voor Armeniers, Cyprioten of Zwitserse voetballers......

In de Amerikaanse film ´Midnight Express´uit 1978 over het verblijf van Amerikaan die in een Turkse gevangenis beland werden de Turkse karakters ook nogal negatief-karikaturaal voorgesteld.

Max Stirner
20-02-06, 20:03
Geplaatst door Bofko
In de Amerikaanse film ´Midnight Express´uit 1978 over het verblijf van Amerikaan die in een Turkse gevangenis beland werden de Turkse karakters ook nogal negatief-karikaturaal voorgesteld.


OK.

Mijn probleem betreft vooral het feit dat het juist Koerden (zouden) zijn, waarvoor de Turkse helden in de bres springen.

Das ongeveer net zo geloofwaardig als een Duitse film over Waffen SS`ers die joden bevrijden uit de handen van de geallieerden.

Tomas
20-02-06, 20:04
Geplaatst door Bofko
In de Amerikaanse film ´Midnight Express´uit 1978 over het verblijf van Amerikaan die in een Turkse gevangenis beland werden de Turkse karakters ook nogal negatief-karikaturaal voorgesteld.

Daarom moet die mof ook niet zeiken. Voorzover ik dat stukje van spoetnik heb gelezen is het een soort van verwerken van een blijkbaar vernederende werkelijkheid. Hebben de amerikanen met de indianen, vietnam en weet ik veel wat nog meer ook vaak zat gedaan. En wij trouwens ook. Met soldaat van oranje en turks fruit.

Spoetnik
20-02-06, 20:09
Geplaatst door Max Stirner
Mijn probleem betreft vooral het feit dat het juist Koerden (zouden) zijn, waarvoor de Turkse helden in de bres springen.


Hier staat:

In order to carry out his plan, Sam W. Marshall raids the Arabian wedding where everyone from the region comes together.

Max Stirner
20-02-06, 20:12
Geplaatst door Spoetnik
Hier staat:

In order to carry out his plan, Sam W. Marshall raids the Arabian wedding where everyone from the region comes together.


In de recensie van Het Parool staat dat het om een Koerdische bruiloft gaat.

Spoetnik
20-02-06, 20:16
Geplaatst door Max Stirner
In de recensie van Het Parool staat dat het om een Koerdische bruiloft gaat.

Ik denk dat de Parool het dan verkeerd heeft :)

Swahili
20-02-06, 20:17
Geplaatst door Bofko
In de Amerikaanse film ´Midnight Express´uit 1978 over het verblijf van Amerikaan die in een Turkse gevangenis beland werden de Turkse karakters ook nogal negatief-karikaturaal voorgesteld.

Die film heb ik nog eens gezien op een blauwe maandag(avond). Amerikaanse hoofdpersoon wordt op het vliegveld opgepakt voor drugssmokkel belandt in een Turkse hel. Ik heb vooral kostelijk gelachen om het stuk waarin de gevangenisdirecteur komt binnenlopen met zijn twee aan obesitas lijdende kinderen en vervolgens tegen de Amerikaan zegt: ''[NAAM], I wanna have sex with you!'' Wat er daarna gebeurde, weet je vast nog wel: directeur dood, Amerikaan wandelt de straat op en weet het land te ontvluchten.

Bofko
20-02-06, 20:18
Geplaatst door Tomas
Daarom moet die mof ook niet zeiken. Voorzover ik dat stukje van spoetnik heb gelezen is het een soort van verwerken van een blijkbaar vernederende werkelijkheid. Hebben de amerikanen met de indianen, vietnam en weet ik veel wat nog meer ook vaak zat gedaan. En wij trouwens ook. Met soldaat van oranje en turks fruit.


D´r zijn ook een heleboel Amerikaanse films die de Indiaan , de nobele wilden, ophemelen en slechte blanken laten zien die die cultuur om zeep helpen.
Ik las pas geleden dat Clint Eastwood nog nooit een Indiaan in zijn films gedood heeft. Anderzijds heeft hij ook nog nooit de slechterik gespeeld volgens mij. Haha.
En Nederlanders staan natuurlijk in de filmindustrie al helemaal niet bekend als ophemelaars van de eigen cultuur. Integendeel zou ik zeggen.

KomMaar
20-02-06, 20:19
Er word toch wekelijks een serie uitgezonden op Yorin, ik geloof dacht ik "24" waarbij de slechteriken alleen de Arabieren oftewel moslims zijn?

Tomas
20-02-06, 20:24
Geplaatst door Bofko
D´r zijn ook een heleboel Amerikaanse films die de Indiaan , de nobele wilden, ophemelen en slechte blanken laten zien die die cultuur om zeep helpen.


Dat zullen de turken ook wel eens gaan doen over de armeniers. Als er niet al zulke underground films bestaan.



Ik las pas geleden dat Clint Eastwood nog nooit een Indiaan in zijn films gedood heeft. Anderzijds heeft hij ook nog nooit de slechterik gespeeld volgens mij. Haha.

Make my day punk.



En Nederlanders staan natuurlijk in de filmindustrie al helemaal niet bekend als ophemelaars van de eigen cultuur. Integendeel zou ik zeggen.

Ze staan wel bekend om hun sexuele frustraties te verwerken in den film.

Bofko
20-02-06, 20:28
Geplaatst door Tomas
Dat zullen de turken ook wel eens gaan doen over de armeniers. Als er niet al zulke underground films bestaan.

Lijkt me nog te gevaarlijk


Geplaatst door Tomas

Make my day punk.

Klenggg...:hihi:


Geplaatst door Tomas

Ze staan wel bekend om hun sexuele frustraties te verwerken in den film.
Je loopt achter.

Tomas
20-02-06, 20:32
Geplaatst door Bofko
Lijkt me nog te gevaarlijk


Kan best. In de vs is het ook niet altijd even veilig (geweest) om een controversiele film te maken.


Je loopt achter.

Hoezo? Nee, kopt. Ik heb in geen eeuwen meer een nederlandse film gezien. Maar wat is er dan verandert? Wat wordt er tegenwoordig verwerkt?

Max Stirner
21-02-06, 00:28
Geplaatst door Spoetnik
Ik denk dat de Parool het dan verkeerd heeft :)


Ow. Jammer. T was ook te mooi om waar te zijn.