PDA

Bekijk Volledige Versie : Iraniërs niet meer welkom in Auschwitz



Divine_70
19-02-06, 14:53
De directie van het Auschwitz-museum in Polen zal een eventueel officieel Iraans team dat onderzoek zegt te doen naar de holocaust de deur wijzen. De Iraniërs zijn niet welkom in het voormalige nazi-vernietigingskamp.

Ook de Poolse minister van Buitenlandse Zaken vindt dat Iraniërs die de massamoord onder joden in de Tweede Wereldoorlog ontkennen, beter weg kunnen blijven.

De Iraanse president Ahmadinejad heeft de afgelopen maanden meer dan eens de holocaust een mythe genoemd. Mede op aandringen van de Britse premier Blair heeft Iran evenwel toegezegd een team ,,onafhankelijke onderzoekers'' naar concentratie- en vernietigingskampen in Europa te sturen.

De Iraanse ambassadeur in Portugal zei afgelopen dinsdag nog dat hij niet gelooft dat de nazi's zes miljoen joden hebben vermoord in de oorlog. De gezant verklaarde in Auschwitz te zijn geweest, maar ook daar niet te zijn overtuigd. In zijn visie zou het vermoorden van zes miljoen mensen ten minste vijftien jaar in beslag hebben moeten nemen.

18/02/06 08u02

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_113325.jpg

Von_Binladen
19-02-06, 15:30
wat gaan ze daar doen??
Het is geen turkije of spanje!

Sallahddin
19-02-06, 18:30
Geplaatst door Divine_70
De directie van het Auschwitz-museum in Polen zal een eventueel officieel Iraans team dat onderzoek zegt te doen naar de holocaust de deur wijzen. De Iraniërs zijn niet welkom in het voormalige nazi-vernietigingskamp.

Ook de Poolse minister van Buitenlandse Zaken vindt dat Iraniërs die de massamoord onder joden in de Tweede Wereldoorlog ontkennen, beter weg kunnen blijven.

De Iraanse president Ahmadinejad heeft de afgelopen maanden meer dan eens de holocaust een mythe genoemd. Mede op aandringen van de Britse premier Blair heeft Iran evenwel toegezegd een team ,,onafhankelijke onderzoekers'' naar concentratie- en vernietigingskampen in Europa te sturen.

De Iraanse ambassadeur in Portugal zei afgelopen dinsdag nog dat hij niet gelooft dat de nazi's zes miljoen joden hebben vermoord in de oorlog. De gezant verklaarde in Auschwitz te zijn geweest, maar ook daar niet te zijn overtuigd. In zijn visie zou het vermoorden van zes miljoen mensen ten minste vijftien jaar in beslag hebben moeten nemen.

18/02/06 08u02

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_113325.jpg





Merkwaardig ontwikkeling en actie van de Iraniers:laat het maar aan de historie:heeft toch geen zin!!!
Of aan de sexeologen misschien ,he Divine??? :lole: ....Geintje hoor en geen kwaad mee bedoeld hoor :de holocaust is geen onderwerp van spot(moraal verwerpelijk!)!
De holocaust "mysterie",om even serieus te zijn , moet eens & voor altijd opgelost worden :ik neig meer naar de "officiele " versie van het verhaal maar toch...waar rook is ...is vuur!!!
Bovendien is de standpunt van Iran wat dat betreft politiek gemotiveerd lijkt te zijn en dat is niet echt rein:historie mag niet gemanipuleerd worden voor politieke doeleinden,vind ik en die "cartoons-contest" van de Iraniers is walgelijk en verwerpelijk !!! :kotsen2:

gh.wille
20-02-06, 00:08
Geplaatst door Sallahddin
Merkwaardig ontwikkeling en actie van de Iraniers:laat het maar aan de historie:heeft toch geen zin!!!
Of aan de sexeologen misschien ,he Divine??? :lole: ....Geintje hoor en geen kwaad mee bedoeld hoor :de holocaust is geen onderwerp van spot(moraal verwerpelijk!)!
De holocaust "mysterie",om even serieus te zijn , moet eens & voor altijd opgelost worden :ik neig meer naar de "officiele " versie van het verhaal maar toch...waar rook is ...is vuur!!!
Bovendien is de standpunt van Iran wat dat betreft politiek gemotiveerd lijkt te zijn en dat is niet echt rein:historie mag niet gemanipuleerd worden voor politieke doeleinden,vind ik en die "cartoons-contest" van de Iraniers is walgelijk en verwerpelijk !!! :kotsen2:

Wat aantallen en gegevens betreft klopt het dat ong 6 miljoen Joden hun leven verloren hebben ,alleen al in de concentratie kampen of ze allemaal door vergassing om het leven zijn gekomen doet er niet toe ,sommigen verkozen zelfmoord *dat ging sneller ! in het prikkeldraad wat onder stroom stond ,of gewoon niet diep genoeg buigen voor een Mof dan kreeg je de kogel als je geluk had .
Helaas vergeten we gemakshalve de zigeuners , homo sexuelen en honderden priesters ,nonnen en anders denkende studenten en mensen die onderdak of schuilplaats aan boden aan Joden ! Ook zij stierven vaak nog een ergere marteldood om aan adressen te komen.
Ook al deze mensen zijn vermoord !
Maar ik heb zo het vermoedden dat die IRAANSE (delegatie ) daar niet in geintresserd is.
:schok:

* langzaam lekte het uit en kregen de Joden te horen welk lot hun te wachtten stond,vandaar .

Cherry Bo
20-02-06, 00:33
Geplaatst door Divine_70

De gezant verklaarde in Auschwitz te zijn geweest, maar ook daar niet te zijn overtuigd. In zijn visie zou het vermoorden van zes miljoen mensen ten minste vijftien jaar in beslag hebben moeten nemen.



M.a.w. het waren er 'maar' 2 miljoen. :kotsen:

Dwaalspoor
20-02-06, 00:56
Historicus David Irving: ’Holocaust is een fabel’

De Britse historicus David Irving (1938) verschijnt vandaag voor de rechter in Wenen wegens het ontkennen van de Holocaust. Dat is een strafbaar feit in Oostenrijk. Vorig jaar november werd Irving gearresteerd toen hij onderweg was naar Wenen om een lezing te geven. De historicus is bekend vanwege boeken als ’Hitlers War’ (1977), waarin hij stelt dat de Rijkskanselier niets wist van de grootschalige Jodenvervolging, en dat hij nooit het bevel heeft gegeven om Joden in Europa te vernietigen. Later ontkende Irving, volgens hem op grond van gedegen onderzoek, dat er ooit gaskamers hebben bestaan; de dood van zes miljoen joden zou een fabeltje zijn.

Irving, aan wie al jaren de toegang tot Duitsland, Canada en Australië is ontzegd, wordt door enkele prominente historici gesteund vanwege zijn ’uitstekende wetenschappelijk werk’ . Anderen bekritiseren Oostenrijk, dat wel een man om uitspraken van meer dan vijftien jaar geleden anklaagt, maar ondertussen oud-nazi-misdadigers ongemoeid laat. Het Britse dagblad The Times noemt het proces tegen David Irving een aantasting van de vrijheid van meningsuiting.


http://www.trouw.nl/deverdieping/overigeartikelen/article224614.ece/Oostenrijk+%2F+De+lange+schaduw+van+het+verleden

gh.wille
20-02-06, 01:35
Geplaatst door Dwaalspoor
Historicus David Irving: ’Holocaust is een fabel’

De Britse historicus David Irving (1938) verschijnt vandaag voor de rechter in Wenen wegens het ontkennen van de Holocaust. Dat is een strafbaar feit in Oostenrijk. Vorig jaar november werd Irving gearresteerd toen hij onderweg was naar Wenen om een lezing te geven. De historicus is bekend vanwege boeken als ’Hitlers War’ (1977), waarin hij stelt dat de Rijkskanselier niets wist van de grootschalige Jodenvervolging, en dat hij nooit het bevel heeft gegeven om Joden in Europa te vernietigen. Later ontkende Irving, volgens hem op grond van gedegen onderzoek, dat er ooit gaskamers hebben bestaan; de dood van zes miljoen joden zou een fabeltje zijn.

Irving, aan wie al jaren de toegang tot Duitsland, Canada en Australië is ontzegd, wordt door enkele prominente historici gesteund vanwege zijn ’uitstekende wetenschappelijk werk’ . Anderen bekritiseren Oostenrijk, dat wel een man om uitspraken van meer dan vijftien jaar geleden anklaagt, maar ondertussen oud-nazi-misdadigers ongemoeid laat. Het Britse dagblad The Times noemt het proces tegen David Irving een aantasting van de vrijheid van meningsuiting.


http://www.trouw.nl/deverdieping/overigeartikelen/article224614.ece/Oostenrijk+%2F+De+lange+schaduw+van+het+verleden

Weet je wat nu het rare is jij ondersreept in dit artikel iets dat in het originele tussen komma,s is geplaatst !
M.A.W. je probeert de hele boel om of te verdraaien en kiest precies uit wat je zelf graag ziet .
En wat die meneer Irving betreft ,ik vind het bespottelijk dat ze zo,n IDIOOT voor de rechter dagen , de man wordt door iedereen tot GESTOORT verklaard ,dus een'' beetje '' Raadsman PLEIT DIE STAKKER ZO VRIJ .zonde van het belasting geld van de Oostenrijkse burgers .
:boogjes:

Dwaalspoor
20-02-06, 01:39
Geplaatst door gh.wille
Weet je wat nu het rare is jij ondersreept in dit artikel iets dat in het originele tussen komma,s is geplaatst !
M.A.W. je probeert de hele boel om of te verdraaien en kiest precies uit wat je zelf graag ziet .
En wat die meneer Irving betreft ,ik vind het bespottelijk dat ze zo,n IDIOOT voor de rechter dagen , de man wordt door iedereen tot GESTOORT verklaard ,dus een'' beetje '' Raadsman PLEIT DIE STAKKER ZO VRIJ .zonde van het belasting geld van de Oostenrijkse burgers .
:boogjes:

Leuk geprobeerd, maar ik hoop dat jezelf inziet dat je voorbarige conclusies trekt.

gh.wille
20-02-06, 02:29
Geplaatst door Dwaalspoor
Leuk geprobeerd, maar ik hoop dat jezelf inziet dat je voorbarige conclusies trekt.

Ik ben 67 jaar en weet meer over W.O 2 ,en ik heb geen zin meerom eencomplete uitleg ner te typen als ik hem niet verzenden kan .

ronald
20-02-06, 03:29
Al in 2000 is Irving in Londen veroordeeld wegens holocaustontkenning. Zoals hij zelf verklaarde: 'Ik zie geen enkele reden,' zei de historicus David Irving enkele jaren geleden tegen een gezelschap in Calgary, 'om smaakvol te zijn over Auschwitz. It is baloney. It is a legend. Ik beweer, en het is nogal smakeloos, dat er meer vrouwen stierven op de achterbank van Edward Kennedy's auto in Chappaquiddick, dan in een gaskamer in Auschwitz. Er lopen zo veel Auschwitzoverlevenden rond, het aantal neemt in de loop der jaren toe, wat biologisch gezien op zijn zachtst gezegd nogal vreemd is.' Voorafgaand een bezoek aan Australië merkt hij smalend op: 'They will wheel out all the so-called eyewitnesses'; hij gelooft niet in de echtheid van de ingebrande kampnummers die hem door ex-gevangenen getoond zijn en hij beweert dat overlevenden niet hebben geleden, 'per definitie niet, niet half zo veel als zij die stierven'. Hij zong voor zijn kleindochter het slaapliedje: 'I am a baby Arian, not Jewish or sectarian, I have no plans to marry, an ape or rastafarian.'

http://www.skepsis.nl/s-frames.html

Zielig figuur die zich te veel door zijn fobieen laat leiden.

waterfiets
20-02-06, 08:48
Gelukkig zijn de duitsers erg goed in administratie van hun activiteiten en is deze grotendeels bewaard gebleven.

Ook de plannen die ze maakten zijn op schrift gesteld zoals deze notulen van de Wannseeconferentie (1942) waarin sprake is van 11 miljoen joden die in aanmerking komen voor de "Endlösung" waarbij men hoopt dat het grootste gedeelte "op natuurlijke wijze zal uitvallen".

http://www.ghwk.de/nederlands/protnl.htm

Sallahddin
20-02-06, 12:21
Geplaatst door Dwaalspoor
Historicus David Irving: ’Holocaust is een fabel’

De Britse historicus David Irving (1938) verschijnt vandaag voor de rechter in Wenen wegens het ontkennen van de Holocaust. Dat is een strafbaar feit in Oostenrijk. Vorig jaar november werd Irving gearresteerd toen hij onderweg was naar Wenen om een lezing te geven. De historicus is bekend vanwege boeken als ’Hitlers War’ (1977), waarin hij stelt dat de Rijkskanselier niets wist van de grootschalige Jodenvervolging, en dat hij nooit het bevel heeft gegeven om Joden in Europa te vernietigen. Later ontkende Irving, volgens hem op grond van gedegen onderzoek, dat er ooit gaskamers hebben bestaan; de dood van zes miljoen joden zou een fabeltje zijn.

Irving, aan wie al jaren de toegang tot Duitsland, Canada en Australië is ontzegd, wordt door enkele prominente historici gesteund vanwege zijn ’uitstekende wetenschappelijk werk’ . Anderen bekritiseren Oostenrijk, dat wel een man om uitspraken van meer dan vijftien jaar geleden anklaagt, maar ondertussen oud-nazi-misdadigers ongemoeid laat. Het Britse dagblad The Times noemt het proces tegen David Irving een aantasting van de vrijheid van meningsuiting.


http://www.trouw.nl/deverdieping/overigeartikelen/article224614.ece/Oostenrijk+%2F+De+lange+schaduw+van+het+verleden


Feit is :
Historie mag niet heilig zijn ,met andere woorden :historie hoort altijd onderwerp van kritiek & discussie te zijn,we moeten niet klakkeloos de "officieel" versie door te slikken:wat betreft de Holocaust neig ik meer naar de "officieel " versie van het verhaal maar nogmaals ...waar rook is ....is vuur!!!

Historie werd altijd gemanipuleerd door de overwinnars conform de "visie" van die laatste:herschrijven van bepaalde bladzijden van de geschiedenis is noodzakelijk!

De Holocaust wordt misbruikt door de Zionisten om hun daden en handelingen te rechtvaardigen en sympathie uit te lokken en hun "Nazi-praktijken" te nuanceren en te verbergen !

Joden horen "lijden" en "vervolging" absoluut niet te monopoliseren:kijk maar naar de ethnish cleansing van moslims in Bosnie(niet zo erg als de Holocaust misschien maar toch erg!),of Armeniers in Turkij in de 19de eeuw!!!.......


Het gaat niet om de aantaal joden die zijn daar uitgeroeid maar om de compleet waarheid daaromtrent:1 mens vermoord is al erg genoeg en moreel verwerpelijk!


P.S.:die cartoons-contest is walgelijk en moreel verwerpelijk :historie hoort absoluut niet te worden gemanipuleerd(politieke gemotiveerd) alweer voor politieke doeleinden van welk kant dan ook!

gh.wille
20-02-06, 12:50
Geplaatst door Dwaalspoor
Leuk geprobeerd, maar ik hoop dat jezelf inziet dat je voorbarige conclusies trekt.

Deel 1 anders is het misschien weer te lang .
Nou wat dat betreft heb je gelijk, want waarschijnlijk is 6 miljoen een klein beetje aan de ''krappe '' kant athans wat de Joden betreft .
Je vergeet n.l een belangrijk ding ; toen de Joden haat en vervolging begon ,waren die Meneer Irving en ik niet eens geboren !
Duizenden Joden vluchten toen naar famillie in Rusland ,polen en landen andere , deze mensen hadden vaak niet meer bij hun dan de kleding die ze droegen ,ook werden hun papieren on sommige gevallen afgenomen,zodat ze niet weg konden !

waterfiets
20-02-06, 12:57
Geplaatst door Divine_70
[B]In zijn visie zou het vermoorden van zes miljoen mensen ten minste vijftien jaar in beslag hebben moeten nemen.


15 jaar? Nou geef ze een week niet te drinken en je bent ook klaar. Snuggere man die ambassadeur.

Laat hij eens "De Nacht" lezen van Elie Wiesel. Een verslag van zijn verblijf in Auschwitz waar bij aankomst zijn zusje en moeder direct in de oven verdwijnen en hij met zijn vader een lijdensweg heeft af te leggen. Hij overleeft als enige van zijn familie deze hel en ontvangt later in 1986 de Nobelprijs voor de vrede.

gh.wille
20-02-06, 13:11
Geplaatst door gh.wille
Deel 1 anders is het misschien weer te lang .
Nou wat dat betreft heb je gelijk, want waarschijnlijk is 6 miljoen een klein beetje aan de ''krappe '' kant athans wat de Joden betreft .
Je vergeet n.l een belangrijk ding ; toen de Joden haat en vervolging begon ,waren die Meneer Irving niet eens geboren !
Duizenden Joden vluchten toen naar famillie in Rusland ,polen en landen andere , deze mensen hadden vaak niet meet bij hun dan de kleding die ze droegen ,ook werden hun papieren on sommige gevallen afgenomen,zodat ze niet weg konden !

DEEL 2.

Aanvangkelijk dachten ze in RUSLAND EEN neutraal land bereikt te hebben ,maar de RUSSEN sloten een verdrag om POLEN binnen te vallen gelijk met de Nazies, De rest is bekent de JODEN ZATTEN ALS RATTEN IN DE VAL. Nooit van het Ghetto van Warschauw gehoort zeker .
En de enkelen die alsnog hun famillie leden vonden ,kwamen voor niets
de Famillie was op vacantie ( vermoord dus ).
Nog ff dit in je overijverigheid om alleen maar het aantal Joden op te sporen ,ZIE je blijkbaar die anderen DUIZENDEN mensen over het hoofd zoals Zigeuners , homo,s ,geestelijke ,nonnen en studenten die omkwamen in de kampen !
En je hebt nog eens gelijk vele verkozen de dood toen er onder het NAZIE regime niet meer te leven viel,ook in de Kampen verkozen vele de dood aan het ,,BRAADSPIT " spotnaam voor de elextrische bedrading, verder kon je in het begin gewoon ff geen buiging maken voor een MOF dan werd je meteen standrechtelijk afgeschoten,later bleek deze methode niet meer te werken (kosste 1kogel) zonde dus en werden ze dood gemarteld met de geweer kolf *.
Duizenden haalden de gaskamers niet eens die kwamen om door ziekten,ondervoeding en experimenten.
Van deze mensen werd bijn altijd de gegevens verbrand, ook wisten de NAZIES niet hoe gauw dat ze met de laatsten die ze nog konden verbrandden ,ook al hun administratie mee te verbrandden ,soms waren de bevrijders zo dicht bij ,dat zelfs dat mislukte !


*Erg leuk was er de HONDEN op af te sturen (waar hebben we dat toch nog niet zolang geleden gezien ?) met die verstanden dat de Joodse slachtoffers daar echt verscheurd werden .

gh.wille
20-02-06, 13:24
Geplaatst door Dwaalspoor
Leuk geprobeerd, maar ik hoop dat jezelf inziet dat je voorbarige conclusies trekt.

Deel 3.

Over verbrandden gesproken als je ooit in Berlijn of Warschauw komt kun je het een en ander met je eigen ogen zien de half verbrandde administratie van sommige kampen .
Nog ff dit ,er zijn nog nooit er voor of er na op zo,n grote schaal STELSEL en FABRIEKSMATIG zoveel mensen willens en wetens vermoord met als doel TOTALE Genocide .
Daar vallen de masse deportaties van de Armeniers bij in het niet ,dat waren ook HONDERD DUIZENDEN.maar niet om ze uit te roeien .
Net zo als het geliefde voorbeeld Amerika je vergeet een ding WIE is daar de boosdoener ...? juist ja een mengeling van mensen die daar een betere toekomst op dachten te bouwen.

gh.wille
20-02-06, 13:31
Geplaatst door Dwaalspoor
Leuk geprobeerd, maar ik hoop dat jezelf inziet dat je voorbarige conclusies trekt.

Deel 4 .
Voor de goede orde ik ben niet Joods en de symphatie die ik ooit voor ze had ,is nu net zoveel als dat ik heb voor andere mensen ,die de vrede willen verstoren !
Mocht je nog wat over W.O 2 willen weten ,en speciaal de oorlog op zee,
dan kun je bij mij terecht, ik heb er tientallen boeken en zelfs film,s over .

Juliette
20-02-06, 13:33
Geplaatst door waterfiets
15 jaar? Nou geef ze een week niet te drinken en je bent ook klaar. Snuggere man die ambassadeur.

Laat hij eens "De Nacht" lezen van Elie Wiesel. Een verslag van zijn verblijf in Auschwitz waar bij aankomst zijn zusje en moeder direct in de oven verdwijnen en hij met zijn vader een lijdensweg heeft af te leggen. Hij overleeft als enige van zijn familie deze hel en ontvangt later in 1986 de Nobelprijs voor de vrede.

Beste boek dat ik over de holocaust las was 'Maus' van Art Spiegelman. verhaal van z'n vader.

Volgens mij verzin je zoiets niet.

Divine_70
20-02-06, 13:51
Voor een jaar of wat terug ben ik eens in het Adelaarsnest geweest.
Indrukwekkend wat je daar allemaal ziet.
Ter plaatse een boek gekocht met nooit eerder vertoonde afbeeldingen en verhalen.

:kotsen2: Zegt voldoende.

waterfiets
20-02-06, 13:57
Geplaatst door Juliette
Beste boek dat ik over de holocaust las was 'Maus' van Art Spiegelman. verhaal van z'n vader.

Volgens mij verzin je zoiets niet.

Dat ken ik niet .. althans ik weet wel dat het prijzen heeft gekregen dat boek maar ik heb het niet gelezen/gezien. Het is een stripverhaal volgens mij?

Het boek "De Nacht" van Elie Wiesel behoort wel tot het meest aangrijpende wat ik over WOII heb gelezen maar 'beste' is een beetje rare term voor mijn gevoel. 'Strepen aan de hemel' (http://www.serendib.be/gievandenberghe/artikels/strepenaandehemel.htm) van Durlacher is ook een bijzonder boek in dit verband.

Juliette
20-02-06, 14:09
Geplaatst door waterfiets
Dat ken ik niet .. althans ik weet wel dat het prijzen heeft gekregen dat boek maar ik heb het niet gelezen/gezien. Het is een stripverhaal volgens mij?

Het boek van Elie Wiesel behoort wel tot het meest aangrijpende wat ik over WOII heb gelezen maar 'beste' is een beetje rare term voor mijn gevoel. 'Strepen aan de hemel' (http://www.serendib.be/gievandenberghe/artikels/strepenaandehemel.htm) van Durlacher is ook een bijzonder boek in dit verband.

Ja. Beste is idd niet op z'n plaats.

Is een zwart / wit stripverhaal. Het enige dat ooit de Pulitzerprijs won dacht ik. Maar wat voor een stripverhaal. Een stomp in je maag. Dat is het. Het eerste deel doet je al naar adem happen. Het tweede deel draagt als ondertitel 'En toen begon de ellende pas echt.'

Als je de kans hebt, zeker lezen.



http://www.archivodenessus.com/images/2002/maus.jpg



Maar ook Is dit een mens? (http://www.parool.nl/boeken/100/16mooi.html) van Primo Levi moet bijzonder zijn. (ik las het nog niet).

gh.wille
20-02-06, 20:37
Geplaatst door Juliette
Ja. Beste is idd niet op z'n plaats.

Is een zwart / wit stripverhaal. Het enige dat ooit de Pulitzerprijs won dacht ik. Maar wat voor een stripverhaal. Een stomp in je maag. Dat is het. Het eerste deel doet je al naar adem happen. Het tweede deel draagt als ondertitel 'En toen begon de ellende pas echt.'

Als je de kans hebt, zeker lezen.



http://www.archivodenessus.com/images/2002/maus.jpg



Maar ook Is dit een mens? (http://www.parool.nl/boeken/100/16mooi.html) van Primo Levi moet bijzonder zijn. (ik las het nog niet).


Misschien kun je ook ff kijken bij het 'Rijksinstituut voor oorlogsdocumentatie '' ! W.O 2 DEEL 8 eerste en tweede helft .
Ikciteer daar slechts een korte samenvatting uit geschreven op een stukje linnen , door iemand * van het zgn ,,Kanada commando "
dit bestond uit Joodse mannen die de de crematoria leeg moesten halen na afloop van de vergassing ,in ruil voor hun ,,bewezen diensten aan das REICH " kregen ze de kogel i.p.v vergast te worden !
Dat is nog eens wat anders als stank voor dank .
Ik citeer hierbij een beknopte weergave :stervend naar adem happend blauw aanlopend probeerden de moeders tot het laatst hun kinderen te beschermen, bij het openen van de deur was er nog een klein Pools meisje in leven ,huilend riep zij haar dode moeder aan en trok aan haar kleding , daar kwam een S.S,er krijsend ,,was verdammd ist den loss ? zonder een spier van z,n gezicht te vertrekken greep hij het huilende en om haar moeder krijsende kind ,om het met een nekschot alsnog af te maken!

* Deze man heette Lejb Langfuss een halfbloed joodse man ,,hij heeft het zelf niet overleefd en is tegen de beloftes in vergast .
Dus toch stank voor dank .
Dit is niet als grapje bedoeld ik probeer er alleen maar mee weer te geven hoe onbelangrijk de Nazies stonden t/o een mensen leven .
En wat hun valse beloftes inhielden .

waterfiets
20-02-06, 21:59
Geplaatst door Juliette

Maar ook Is dit een mens? (http://www.parool.nl/boeken/100/16mooi.html) van Primo Levi moet bijzonder zijn. (ik las het nog niet).

Dat ken ik dan weer wel. Tja, ik heb misschien een beetje te veel van die boeken gelezen in een tijd dat het mij bezig hield. Ik heb er nooit veel van begrepen dat dit zo kort geleden in Europa heeft kunnen plaats vinden. Tot ik niet eens zo lang geleden de beelden uit Joegoslavië op TV zag van mensen die vel over been waren en gevangen werden gehouden. Toen begreep ik dat het ook NU gebeurt. Altijd.

ronald
20-02-06, 23:10
Geplaatst door Sallahddin
Feit is :
Historie mag niet heilig zijn ,met andere woorden :historie hoort altijd onderwerp van kritiek & discussie te zijn,we moeten niet klakkeloos de "officieel" versie door te slikken:wat betreft de Holocaust neig ik meer naar de "officieel " versie van het verhaal maar nogmaals ...waar rook is ....is vuur!!!

Historie werd altijd gemanipuleerd door de overwinnars conform de "visie" van die laatste:herschrijven van bepaalde bladzijden van de geschiedenis is noodzakelijk!

De Holocaust wordt misbruikt door de Zionisten om hun daden en handelingen te rechtvaardigen en sympathie uit te lokken en hun "Nazi-praktijken" te nuanceren en te verbergen !

Joden horen "lijden" en "vervolging" absoluut niet te monopoliseren:kijk maar naar de ethnish cleansing van moslims in Bosnie(niet zo erg als de Holocaust misschien maar toch erg!),of Armeniers in Turkij in de 19de eeuw!!!.......


Het gaat niet om de aantaal joden die zijn daar uitgeroeid maar om de compleet waarheid daaromtrent:1 mens vermoord is al erg genoeg en moreel verwerpelijk!


P.S.:die cartoons-contest is walgelijk en moreel verwerpelijk :historie hoort absoluut niet te worden gemanipuleerd(politieke gemotiveerd) alweer voor politieke doeleinden van welk kant dan ook!


Waar komt die shit-theorie toch vandaan? Als joden zich uiten wanneer er iets over de holocaust wordt gezegd, wat nb onszelf betreft, dan wordt dat meteen uitgelegd alsof wij het lijden confisceren en het andere lijden bagatelliseren? Wat een onzin!

Dwaalspoor
21-02-06, 12:39
Geplaatst door gh.wille
Ik ben 67 jaar en weet meer over W.O 2 ,en ik heb geen zin meerom eencomplete uitleg ner te typen als ik hem niet verzenden kan .

U was dus twee jaar toen de oorlog begon. Ik begrijp heel goed dat de tweede wereld oorlog een grote invloed heeft gehad op de eerste 30 jaar van uw leven.

Maar ik vind u erg dom en gestrest dat u allerlei conclusies over mij trekt terwijl ik alleen een nieuwsbericht geplaatst heb. Ik heb gelukkig een goede opleiding gehad en stel dus geen prijs op uw ongevraagde geschiedenislesjes.

Juliette
21-02-06, 13:03
Geplaatst door waterfiets
Dat ken ik dan weer wel. Tja, ik heb misschien een beetje te veel van die boeken gelezen in een tijd dat het mij bezig hield. Ik heb er nooit veel van begrepen dat dit zo kort geleden in Europa heeft kunnen plaats vinden. Tot ik niet eens zo lang geleden de beelden uit Joegoslavië op TV zag van mensen die vel over been waren en gevangen werden gehouden. Toen begreep ik dat het ook NU gebeurt. Altijd.

Dan heb ik weer een leestip.

'Safe Area Gorazde' van Joe Sacco.

http://www.hillcity-comics.com/graphic_novels/new_graphic_novel1190.jpg

In zo'n zwart wit strip krijg je meteen een heel andere sfeer. Harder.

Sallahddin
21-02-06, 18:08
Geplaatst door ronald
Waar komt die shit-theorie toch vandaan? Als joden zich uiten wanneer er iets over de holocaust wordt gezegd, wat nb onszelf betreft, dan wordt dat meteen uitgelegd alsof wij het lijden confisceren en het andere lijden bagatelliseren? Wat een onzin!


De holocaust hoort niet als troef kaart of "carte blanche" te worden gebruikt telkens & weer ,dat bedoel ik nou ook!,om nogmaals "Nazi-praktijken ",excusez- le mot, van Israel te "rechtvaardigen" ,te legetimeren en sympathie uit te lokken!!!

We worden "gebombardeerd" met deze uiterst onbegrijpelijk en verwerpelijk tragedie alsof de andere tragedies van andere volkeren in het niets vallen :trouwens ,dat herhaal ik :1 vermoord mens is al erg genoeg!!!

Ik heb diep medeleven ,compassie en woede bij het lezen van boeken over de holocaust (ontelbaar!),of bij het kijken naar een film erover ('er zijn er zo veel en terecht ook)!
De mensheid moet de herdenking er van staande houden en er van leren want het was zeer zorgelijk wat toen gebeurde met de joden :toont aan,o.a., hoe de primitiefste dierlijke instincten in het collectief en diepste onderbewust van de mens naar boven kunnen gehaald worden en de dienst uitmaken buiten elk moraal of fatsoen....om herhalingen te voorkomen ....

Maar ja ,dat lukt blijkbaar niet :kijk naar Bosnie ,Palestina ,...

Zelfs de slachtoffers (de joden) van toen aarzelen niet om soortgelijke(geen echt vergelijking met de Nazi-praktijken in de zin van intensiteit of kwantiteit maar wel van hetzelfde type anders !) atrociteiten te begaan tegen andere mensen maar misbruiken juist deze om door te gaan met hun daden ,dan is niemand meer veilig,helaas....nu of morgen!!!:maar het is een bekend gegeven in de Psychologie dat "slachtoffers van misbruik anderen aan hun beurt misbruiken ",het geldt ook voor volkeren ,constateer ik,niet alleen individuen,maar DAT IS GEEN FATAAL (v.fatalisme :niets aan te kunnen doen !)GEGEVEN,!!!


Wat hadden dan de joden zelf geleerd van de holocaust ,zijn herdenkingen ....en wat voor "boodschap" kunnen ze aan de wereld communiceren als we elk dag zien hoe Israel hetzelfde afgewezen en veroordeelde "prototype" die de holocaust ten stand bracht te recreeren e te reproduceren en uit te voeren of te executeren op andere mensen :dan is de cirkel rond dan op dat moment ,dan krijgen we voortdurend vicieuze cirkels van wraak en tegen wraak.....dan zijn we goed bezig dan....!!!


Mensen WILLEN dus niks van het verleden leren (maar dat wel kunnen ) ,dus herhalingen worden niet uitgesloten ....
"De geschiedenis herhaalt zich !") is dus van toepassing helaas!!!!

ronald
21-02-06, 20:13
Geplaatst door Sallahddin
De holocaust hoort niet als troef kaart of "carte blanche" te worden gebruikt telkens & weer ,dat bedoel ik nou ook!,om nogmaals "Nazi-praktijken ",excusez- le mot, van Israel te "rechtvaardigen" ,te legetimeren en sympathie uit te lokken!!!

We worden "gebombardeerd" met deze uiterst onbegrijpelijk en verwerpelijk tragedie alsof de andere tragedies van andere volkeren in het niets vallen :trouwens ,dat herhaal ik :1 vermoord mens is al erg genoeg!!!

Ik heb diep medeleven ,compassie en woede bij het lezen van boeken over de holocaust (ontelbaar!),of bij het kijken naar een film erover ('er zijn er zo veel en terecht ook)!
De mensheid moet de herdenking er van staande houden en er van leren want het was zeer zorgelijk wat toen gebeurde met de joden :toont aan,o.a., hoe de primitiefste dierlijke instincten in het collectief en diepste onderbewust van de mens naar boven kunnen gehaald worden en de dienst uitmaken buiten elk moraal of fatsoen....om herhalingen te voorkomen ....

Maar ja ,dat lukt blijkbaar niet :kijk naar Bosnie ,Palestina ,...

Zelfs de slachtoffers (de joden) van toen aarzelen niet om soortgelijke(geen echt vergelijking met de Nazi-praktijken in de zin van intensiteit of kwantiteit maar wel van hetzelfde type anders !) atrociteiten te begaan tegen andere mensen maar misbruiken juist deze om door te gaan met hun daden ,dan is niemand meer veilig,helaas....nu of morgen!!!:maar het is een bekend gegeven in de Psychologie dat "slachtoffers van misbruik anderen aan hun beurt misbruiken ",het geldt ook voor volkeren ,constateer ik,niet alleen individuen,maar DAT IS GEEN FATAAL (v.fatalisme :niets aan te kunnen doen !)GEGEVEN,!!!


Wat hadden dan de joden zelf geleerd van de holocaust ,zijn herdenkingen ....en wat voor "boodschap" kunnen ze aan de wereld communiceren als we elk dag zien hoe Israel hetzelfde afgewezen en veroordeelde "prototype" die de holocaust ten stand bracht te recreeren e te reproduceren en uit te voeren of te executeren op andere mensen :dan is de cirkel rond dan op dat moment ,dan krijgen we voortdurend vicieuze cirkels van wraak en tegen wraak.....dan zijn we goed bezig dan....!!!


Mensen WILLEN dus niks van het verleden leren (maar dat wel kunnen ) ,dus herhalingen worden niet uitgesloten ....
"De geschiedenis herhaalt zich !") is dus van toepassing helaas!!!!


Hoezo? Vochten de joden in Polen, Duitsland met de Duitsers? Wilden ze land ver-, her-, terugveroveren? Eisten zij Duits grondgebied, die door de Volkerenbond hen was toegewezen, op? Pleegden ze een guerrillastrijd compleet met opblaas joden?
De holocaust heeft hier geen shit mee te maken. Jij maakt deze verbintenis.