PDA

Bekijk Volledige Versie : Syrische geheime dienst ondervraagt asielzoekers in Nederland



wytze
20-02-06, 11:31
Onderstaand een artikel uit de "Twentsche courant Tubantia" :

Syriërs zijn bang na ondervraging in Zwolle

ZWOLLE/ENSCHEDE - VluchtelingenWerk Enschede is geschokt door het
verhoor, deze week in het kantoor van de Immigratie- en
Naturalisatie Dienst (IND) in Zwolle, van tientallen syrisch-
orthodoxe asielzoekers door een militair en een ambtenaar van
Buitenlandse Zaken uit Syrië. Volgens VluchtelingenWerk moeten de
opgeroepen mensen (tot nu zo'n 120 uit het hele land) zich tot hun
grote schrik voor hun vluchtgedrag verantwoorden. Volgens het
Nederlands Dagblad zijn de ondervragers geen hoge diplomaten maar
mensen van de Mukhabarat, de Syrische Geheime Dienst. `Ik ben door
een Arabisch sprekende mevrouw van de Nederlandse ambassade in
Damascus naar een vergaderkamertje geleid. In de uitnodiging stond
dat de IND mijn identiteit wilde vaststellen. Niets over een
interview door mensen uit Syrië. Als ik dit had geweten, was ik
absoluut niet gekomen', aldus een Syrische christen, die net als
drie lotgenoten niet met zijn naam in de krant wil.
De Syrische christenen, van wie sommigen al elf jaar met hun gezin
in Nederland wonen, is in Zwolle gevraagd waarom ze destijds uit hun
land zijn gevlucht, naar hun vroegere woonplaats, de namen van hun
vader en moeder, hoe ze aan een al dan niet vals paspoort zijn
gekomen en of ze geld krijgen van de Nederlandse staat. `Heel
ernstig, die confrontatie met mensen uit het land dat ze juist
ontvlucht zijn,' vindt directeur D. Turk van VluchtelingenWerk
Enschede.
Tot voor kort wilde Syrië niet meewerken aan de terugkeer van
uitgeprocedeerde asielzoekers. `Zij zullen daar worden beschouwd als
verraders', vreest het Overijsselse PvdA-statenlid A. Tunc.
Turk heeft dinsdag toen hij van de kwestie hoorde, meteen het
hoofdkantoor van VluchtelingenWerk in Amsterdam op de hoogte
gebracht en de zaak aanhangig gemaakt bij de Tweede Kamer. Ook is de
Enschedese burgemeester P. den Oudsten aangeschreven, als
korpsbeheerder van de politie Twente. Uit zijn naam zijn de Syrische
christenen voor het gesprek bij de IND in Zwolle opgeroepen. `Onder
valse voorwendselen', luidt de kritiek.
Vorig jaar raakte de IND (na een uitzending van de tv-
rubriek `Netwerk' - in opspraak toen bleek dat Kongolese ambtenaren
in Kinshasa over complete dossiers beschikten van in Nederland
uitgeprocedeerde landgenoten. `Dit is minstens zo erg', vindt Turk.
Hij heeft gehoord dat de IND de afgelopen maanden ook ambtelijke
delegaties uit Armenië en Azerbeidzjan `ter verificatie van
documenten' in Nederland heeft uitgenodigd.
De IND weigert te reageren.

amOer
20-02-06, 15:02
muhahahha
je zou bijna denken dat Syrie inderdaad zo machtig is :hihi:

wytze
20-02-06, 15:19
Geplaatst door amOer
muhahahha
je zou bijna denken dat Syrie inderdaad zo machtig is :hihi:


nou dat niet. maar het is te bizar voor woorden dat de IND geheime diensten met mensen laat praten die juist voor hen gevlucht zijn.

waterfiets
20-02-06, 15:29
Geplaatst door wytze
nou dat niet. maar het is te bizar voor woorden dat de IND geheime diensten met mensen laat praten die juist voor hen gevlucht zijn.

Tja ik vind dit ook wel erg vreemd. Maar ik kan mij er wel iets bij voorstellen hoe dit gaat. De IND wil informatie uit die landen om de waarheid te achterhalen wat betreft asielaanvragen en die landen zeggen hun medewerking toe op voorwaarde dat die informatieverstrekking wederzijds zal zijn. En dan krijg je dit soort vreemde toestanden.

amOer
20-02-06, 15:36
Geplaatst door wytze
nou dat niet. maar het is te bizar voor woorden dat de IND geheime diensten met mensen laat praten die juist voor hen gevlucht zijn.

don't think so buddy ..! ken een paar syriers die zijn gevlucht en niemand is het overkomen.. majaa misschien ken ik net de verkeerde mensen haha

Pytaghoras
20-02-06, 15:38
Geplaatst door amOer
muhahahha
je zou bijna denken dat Syrie inderdaad zo machtig is :hihi:

Arabische regimes zijn machtig als het gaat om het onderdrukken van hun volk, verder zijn ze waardeloos en machteloos bij anderen.

wytze
20-02-06, 15:47
Geplaatst door amOer
don't think so buddy ..! ken een paar syriers die zijn gevlucht en niemand is het overkomen.. majaa misschien ken ik net de verkeerde mensen haha



zijn de syriers die jij kent christenen of syrische koerden?

amOer
20-02-06, 16:05
Geplaatst door wytze
zijn de syriers die jij kent christenen of syrische koerden?

twee christenen, een van de moslim broeders, en een moslim die hier christen is geworden, en een "normale"


@ Pytaghoras: mee eens .. maar ik heb liever dat ik door een syrier word onderdrukt dan door een amerikaan :)

Shemharosh
20-02-06, 16:26
mee eens .. maar ik heb liever dat ik door een syrier word onderdrukt dan door een amerikaan :) [/QUOTE]


waarom zo stoer doen!!!lees je weleens wat je schrijft!!!???
waar komt dat massochistische behoefte vandaan om graag onderdrukt te worden.....zoek je een sexbaas met een martelkleder?

en trouwens de amerikanen hebben begrippen als franchising en outsourcing bedacht...waarom zelf werken als anderen jou werk graag voor je willen doen?....in dit licht kan je die arabische landjes zien: het zijn net martel-MacDonaldstentjes niks meer niks minder.
dom,raar en achterlijk....dus ga niet weer schreeuwen als iemand zegt dat arabieren en "moslims"een achterlijke cultuur hebben.....helaas gaat Nederland en het westen,zo te lezen,het zelfde pad op...voortvaarend achteruit

wytze
20-02-06, 16:31
Geplaatst door amOer
twee christenen, een van de moslim broeders, en een moslim die hier christen is geworden, en een "normale"


@ Pytaghoras: mee eens .. maar ik heb liever dat ik door een syrier word onderdrukt dan door een amerikaan :)


de christenen worden wellicht nog benaderd voor een gesprek.

amOer
20-02-06, 16:41
Geplaatst door Shemharosh
mee eens .. maar ik heb liever dat ik door een syrier word onderdrukt dan door een amerikaan :)


waarom zo stoer doen!!!lees je weleens wat je schrijft!!!???
waar komt dat massochistische behoefte vandaan om graag onderdrukt te worden.....zoek je een sexbaas met een martelkleder?

en trouwens de amerikanen hebben begrippen als franchising en outsourcing bedacht...waarom zelf werken als anderen jou werk graag voor je willen doen?....in dit licht kan je die arabische landjes zien: het zijn net martel-MacDonaldstentjes niks meer niks minder.
dom,raar en achterlijk....dus ga niet weer schreeuwen als iemand zegt dat arabieren en "moslims"een achterlijke cultuur hebben.....helaas gaat Nederland en het westen,zo te lezen,het zelfde pad op...voortvaarend achteruit [/QUOTE] `

dom en achterlijk?:) dankjewel :)
ik bedoelde .. als ik TOCH zowizo onderdrukt ga worden ... dan heb ik liever een Syrische onderdrukker dan een Amerikaanse AbuGhraib waar mijn hersenen eruit worden geslagen of een hond mijn piemel mag afbijten!

dom en achterlijk! ( leuk he.. heb je gelijk twee woordjes voor iedereen die anders is of anders denkt .. jammer dat deze domme en achterlijke arabier zulke hoge opleidingen doet en allemaal 8'en en 9's voor wiskunde en natuurkunde haalt ! )

en over dat achterlijke cultuur van de moslims.. toen jullie in europa gaatjes boorden in hoofden van mensen om het "kwade geest" eruit te halen, waren wij bezig met AlGabra en sterrenkunde ... en waren de universiteiten in Baghdad met duizenden boeken gevuld, terwijl het grootste universiteit in Frankrijk 100 boekjes had :) ( echt een achterlijke cultuur ...! helemaal mee eens jonge! vooral zo blijven denken .. word je goed van ;)! )

Shemharosh
20-02-06, 16:43
zie je niet dat de soenitische fascisten bezig zijn met het zuiveren van "islamitische"landen van alles wat niet soenitisch en arabisch is met behulp van domme oliedolaars uit de golf....in Noord afrika moeten alle berbers dood(ze worden joden genoemd)...sudaan moet iedereen dood ...irak,libanon,syrie,de golf staten....iedereen die niet arabisch en/of soenni is of wil zijn moet dood....de berbers,de koerden,zwarten,de sjieten en de ahmaiya en ga zo maar door moeten allemaal dood....vrouwen en kinderen worden daar bij niet ontzien....in de duisterniss van de nacht komen bebaarde monsters aan en ze snijden de kelen van alles wat beweegt

amOer
20-02-06, 16:44
Geplaatst door wytze
de christenen worden wellicht nog benaderd voor een gesprek.

geloof me christenen en moslims in landen zoals Syrie of libanon of palestina hebben nooit problemen met elkaar gehad .. een volk geweest .. altijd al ! samen tegen de kruistochten gevochten .. samen tegen de bezetter gevochten .. ik ken zat mensen die christelijke vaders en islamitische moeders hebben en andersom.. ( maar een bietje liegen om in europa te blijven is waarschijnlijk niets vreemds ;) )

Shemharosh
20-02-06, 16:46
Geplaatst door amOer
geloof me christenen en moslims in landen zoals Syrie of libanon of palestina hebben nooit problemen met elkaar gehad .. ijk niets vreemds ;) )


IK GELOOF JE NIET

Spoetnik
20-02-06, 16:47
Geplaatst door Shemharosh
zie je niet dat de soenitische fascisten bezig zijn met het zuiveren van "islamitische"landen van alles wat niet soenitisch

Je bedoelt waarschijnlijk Salafis, die bedienen zich van Takfir.

amOer
20-02-06, 16:51
Geplaatst door Shemharosh
zie je niet dat de soenitische fascisten bezig zijn met het zuiveren van "islamitische"landen van alles wat niet soenitisch en arabisch met behulp van domme oliedolaars uit de golf....in Noord afrika moeten alle berbers dood(ze worden joden genoemd)...sudaan moet iedereen dood ...irak,libanon,syrie,de golf staten....iedereen die niet arabisch is of wil zijn moet dood de sjieten en de ahmaiya en ga zo maar door moeten allemaal dood....vrouwen en kinderen worden daar bij niet ontzien....in de duisterniss van de nacht komen bebaarde monsters aan en ze snijden de kelen van alles wat beweegt

:giechel: echt je leeft in een Matrix wereld waar alles slecht is ofzo ! hahaha

soennitische facisten ?! ( ahhh god .. waarom heeft u onwetende mensen geschapen? waarom!!! ) even voor je info.. je zit twee dingen door elkaar te halen .. nationalisme en islam .. islam zegt: er is geen verschil tussen een zwarte of witte .. een arabier of een niet arabier .. enz..

nationalisme zegt: je bent arabier .. wees er trots op!

nou ik ben zo'n beetje allebei! ik hou van alle moslims .. en ik ben er trots op dat ik arabier ben! en zo zijn de meeste mensen .. :) over de berbers: ik beschouw ze als mijn broeders .. waren ze altijd geweest ..! als je idd gelijk zou hebben, meneertje, dan zouden de Omawiyyien de berbers nooit de kans gegeven hebben om Spanje te laten bevrijden en aan de berbers die eer te geven!

ik zou als ik jou was even wat geschiedenis leren .. het Nationalisme begon pas in de 50' jaren ... ( BEGRIJPELIJK OOK ... alle arabische landen waren toen net bevrijd van de bezetter! + de palestina kwestie! )

iedereen mag trots zijn op zijn afkomst en bloed.. als dat maar niet tenkoste gaat van anderen! ik ben trots dat ik arabisch ben .. maar dat betekent niet dat ik BETER ben dan een berber! ( snappez vouz ? )

en over de soennitische facisten... ik ga hier mijn tijd niet verdoen .. ga een geschiedenis boek lezen over het Khalifaat, en kijk eens hoeveel er "niet arabieren" en " niet soennieten" werden gekild zoals jij zegt!!!!

amOer
20-02-06, 16:53
Geplaatst door Shemharosh
IK GELOOF JE NIET

goh .. alsof jij het beter dan ik zou weten!! ( ja hoor.. meneer is in Syrie en in andere arabische landen geweest en weet priiiiima hoe het daar gaat ;)! ) boeit me trouwens niet als je me wel of niet gelooft .. maar ik lieg niet :)

Shemharosh
20-02-06, 17:09
ik bedoel staten als Marokko algerije syrie sudaan libie iran pakistaan(eet men dat Mohammed 6 direct van mohammed afstamt en dat hij de titel heeft van de onbetwistbare leider van de geloofigen draagt??!!!.....allemaal....ze hebben allemaal een staatsideologie die uit gaat van eenheid en beschreming van nationale identiteit en grenzen....en sinds ze ze geen doel hebben voor die eenheid en geen nationale identeit hebben,omdat het gemaakte landjes zijn(het verhaal gaat dat Churchil Jordanie in een dronken bui heeft getekent en dat toen zijn pen uit glijde...oeps!!!...does it matter??!!...hell no!!!), worden die begrippen misbruik om grote etnische/relegieuze minderheden en andersdenkenden uit te roeien....want de legers en de staatsapparaten moeten bezig gehouden worden en als dat niet gebeurt door infrastructurele deltaplannen uit te voeren dan moet dat door oorlogen te voeren....Saddam de held van alle arabieren is het bewijs van wat ik zeg....oorlog wordt gezien als een middel om aan de macht te blijven,want als het vrede is gaan die luie intregerende mannetjes zich vervelen en gunsten en geld van de leiders vragen...wat ze niet hebben.

Shemharosh
20-02-06, 17:12
Geplaatst door amOer
:giechel: echt je leeft in een Matrix wereld waar alles slecht is ofzo ! hahaha

soennitische facisten ?! ( ahhh god .. waarom heeft u onwetende mensen geschapen? waarom!!! ) even voor je info.. je zit twee dingen door elkaar te halen .. nationalisme en islam .. islam zegt: er is geen verschil tussen een zwarte of witte .. een arabier of een niet arabier .. enz..

nationalisme zegt: je bent arabier .. wees er trots op!

nou ik ben zo'n beetje allebei! ik hou van alle moslims .. en ik ben er trots op dat ik arabier ben! en zo zijn de meeste mensen .. :) over de berbers: ik beschouw ze als mijn broeders .. waren ze altijd geweest ..! als je idd gelijk zou hebben, meneertje, dan zouden de Omawiyyien de berbers nooit de kans gegeven hebben om Spanje te laten bevrijden en aan de berbers die eer te geven!

ik zou als ik jou was even wat geschiedenis leren .. het Nationalisme begon pas in de 50' jaren ... ( BEGRIJPELIJK OOK ... alle arabische landen waren toen net bevrijd van de bezetter! + de palestina kwestie! )

iedereen mag trots zijn op zijn afkomst en bloed.. als dat maar niet tenkoste gaat van anderen! ik ben trots dat ik arabisch ben .. maar dat betekent niet dat ik BETER ben dan een berber! ( snappez vouz ? )

en over de soennitische facisten... ik ga hier mijn tijd niet verdoen .. ga een geschiedenis boek lezen over het Khalifaat, en kijk eens hoeveel er "niet arabieren" en " niet soennieten" werden gekild zoals jij zegt!!!!



wie heeft de nul bedacht?....de arabieren...daarom dragen ze het op hun hoofd.....een marokaans gezegde gaat:
die koraanschool waar je je lettertjes heb geleerd?...die heb ik gebouwd!!!

amOer
20-02-06, 17:28
yaaaa 7abibi ... yaaaaa ro7i .. waarom wil je niet begrijpen ?!

Saddam is niet de held van alle arabieren .. van mij overigens wel.. zijn oorlogen zijn in mijn ogen gerechtvaardigd voor redenen die ik nu niet ga noemen.. ( hoewel oorlog altijd slecht is .. maar volgens mij kon het niet anders gegaan zijn toen ik er echt veel over Saddam en Irak had gelezen ) ..

wat heeft Syrie of Sudaan of libie te maken met doden van niet arabieren of niet soennieten ?! en wie ontneemt een land het recht om als staatsideologie te hebben het land te verdedigen?! ( vooral in het geval van Syrie nu, dat door meerdere vijanden bedreigd wordt! )

niet verkerd opvatten .. ik zit hier in NL vanwege het Syrische regime.. maar ik ben geen shi'iet die zijn land verkoopt aan de vijand en hem redenen geeft om zijn eigen land en mensen te vermoorden en te bezetten! ik ga liever dood dan Damascus bezet zien, hoewel ik die Asad regime daar vanuit het diepste van mijn hart haat!

( ben jij berbers trouwens? ik heb namelijk altijd gedacht toen ik in dubai was, et als alle mensen daar trouwens, dat marokkanen normaal leefden, en hier in NL hoor ik van sommigen dat ze op sommige plekken niet eens berbers mochten leren ofzo .. ok .. dan kan ik wel begrijpen dat je al dat arabisch gedoe haat .. zou ik ook doen .. maar zou jij nu bijvoorbeeld jou land willen verraden als bijvoorbeeld frankrijk marokko wilt bezetten?! .. en maak nou eens een onderscheid tussen arabische regeringen en arabische volken! want die twee zijn, behalve in sommige golf staten, nooit met elkaar eens geweest! )

Arvid
20-02-06, 19:30
Geplaatst door amOer
en over dat achterlijke cultuur van de moslims.. toen jullie in europa gaatjes boorden in hoofden van mensen om het "kwade geest" eruit te halen, waren wij bezig met AlGabra en sterrenkunde ... en waren de universiteiten in Baghdad met duizenden boeken gevuld, terwijl het grootste universiteit in Frankrijk 100 boekjes had :) ( echt een achterlijke cultuur ...! helemaal mee eens jonge! vooral zo blijven denken .. word je goed van ;)! ) [/B]

Dat is onzin. De algebra komt oorspronkelijk uit India toen ze in de Arabische wereld nog gaatjes boorden in hoofden van mensen.
Voor zo blijven denken...word je goed ;)!

amOer
20-02-06, 19:52
Geplaatst door Arvid
Dat is onzin. De algebra komt oorspronkelijk uit India toen ze in de Arabische wereld nog gaatjes boorden in hoofden van mensen.
Voor zo blijven denken...word je goed ;)!


WHAHAHHAHA deze is nog beter dan die ene dat Amerika vrijheid in Irak brengt! :D

en natuurlijk waren het geen babylonen maar Nederlanders die het schrift hebben uitgevonden! en is het oudst bewoonde stad niet Damascus maar Berlijn! en hebben Iraniers het wiel uitgevonden! en waren het niet de Fara'os maar de chinezen die de pyramides bouwden!

o mine.. ik loop achter :D

" Al-Khawarizmi, Baghdad, 3ilm Al Gabr wa' Al takamol "