PDA

Bekijk Volledige Versie : Evangelische Omroep roept op tot het maken van cartoons over christelijk geloof



Marsipulami
21-02-06, 09:23
Oproep Ronduit voor christelijke cartoons


Geplaatst op 21/2 '06 om 8:34u
Door Theo Borgermans (Bron: Nederlands Dagblad)


HILVERSUM (RKnieuws.net) - Ronduit, de jongerenafdeling van de Evangelische Omroep, heeft op zijn website een oproep gedaan om in cartoons het christelijk geloof op de hak te nemen. Dit onder het motto: "Je kunt beter jezelf ironisch afschilderen dan dat anderen dat van jou doen.’’
Volgens redacteur Sander Oldenkamp van EO Ronduit kan het "best wel grappig’’ zijn als christenen de spot drijven met zichzelf. "Dan gaat het niet zozeer over spotten met het geloof zelf, als wel over de manier waarop zij daar soms vorm aan geven. Volgens mij past het bij ons geloof dat wij onszelf niet al te serieus nemen.’’



Het idee voor de oproep putte de EO uit het plan van een Israëlische cartoonist, die in eigen land een wedstrijd heeft georganiseerd om Joden in spotprenten centraal te stellen. Hij wil daarmee op ironische wijze tegengas geven aan Deense spotprenten over Mohammed en Iraanse spotprenten over de holocaust die wereldwijd veel stof doen opwaaien. "Toen dachten wij: zouden Nederlandse christenen zichzelf ook op zo’n manier kunnen relativeren?’’, aldus Oldenkamp gisteren.

Wat de EO met de inzendingen gaat doen, kon hij nog niet zeggen. "We kijken eerst maar eens wat we binnen krijgen. Er zijn christenen die moeite hebben met grappen maken over het geloof, en dat zullen we ook meewegen. Als er cartoons bij zitten die én leuk zijn én waarover onze leden niet struikelen, publiceren we ze waarschijnlijk op onze website.’’

Niet geregistreerd
07-12-09, 09:13
Beste Sander Oldenkamp

Ik zal me even voorstellen mijn naam is Johan Huibers en ben de bouwer van de Ark van Noach ik heb zojuist een artikel van je gelezen in Insite en zou je willen vragen met me contact op te nemen als het mogelijk is !!

Johan Huibers

[email protected]

Morosian
08-12-09, 09:34
Volgens redacteur Sander Oldenkamp van EO Ronduit kan het "best wel grappig’’ zijn als christenen de spot drijven met zichzelf.


Als er cartoons bij zitten die én leuk zijn én waarover onze leden niet struikelen, publiceren we ze waarschijnlijk op onze website.’’

Dat wordt lachen.