PDA

Bekijk Volledige Versie : Iran zal waarschijnlijk niet olie als wapen gebruiken



Victory
21-02-06, 15:01
Iran may not use oil as a weapon

TEHRAN (Fars News Agency)- Iranian deputy oil minister stressed that his country may not use oil as a weapon since any cut of Iran's oil exports would leave catastrophic impacts on the lives of the world people.

"Iran's cut of oil exports will certainly jack up prices and considering the negative consequences of such increased prices on the lives of the world people, we may not use oil as a weapon regarding our nuclear issue," said Iranian deputy oil minister for international affairs Hadi Nezhad Hoseinian.

Some Iranian officials stated earlier that Iran would stop its oil exports in order to move forward its nuclear goals and these remarks caused intense concern on the side of consumers.

Meantime, Nezhad Hoseinian described sanctions as a measure improbable to be adopted against his country.

He said he believed that there existed no possibility for the imposition of sanctions on Iran, since such a measure would lead into tense consequences.

Regarding the future of the oil market, he predicted that demand for OPEC's oil would decrease by 2 million bpd and reach the total volume of 26 million barrels per day during the second quarter of 2006.

The Iranian official also furthered that if oil prices slip to $ 50 per barrel or lower, "then OPEC must cut its production ceiling."

Concerning Iran's policy during the incoming meeting of OPEC, the oil official said that his country's policy concentrates on maintaining prices between 50 and 60 Dollars per barrel.

Toch nog aardig van de Iraniers niet? :p

Karin.N
21-02-06, 15:12
In het belang van het Iraanse volk zelf, lijkt het me veel aardiger wanneer de regering zich bezig gaat houden met de binnenlandse problemen.
Deze regering kiest er echter voor de problemen in het binnenland te verdoezelen door Israel en de holocaust belangrijker te vinden!
Ik vind het trouwens verdacht veel lijken op de tactiek van Bush en consorten, bij binnenlandse problemen het oog richten op het buitenland.

waterfiets
21-02-06, 15:25
Geplaatst door Victory

Toch nog aardig van de Iraniers niet? :p

Nou als Bush zou zeggen dat hij waarschijnlijk geen kernwapens zal inzetten tegen Iran zou ik dat als een dreigement opvatten.

Victory
21-02-06, 15:25
Geplaatst door Karin.N
In het belang van het Iraanse volk zelf, lijkt het me veel aardiger wanneer de regering zich bezig gaat houden met de binnenlandse problemen.
Deze regering kiest er echter voor de problemen in het binnenland te verdoezelen door Israel en de holocaust belangrijker te vinden!
Ik vind het trouwens verdacht veel lijken op de tactiek van Bush en consorten, bij binnenlandse problemen het oog richten op het buitenland.
En jij maakt je zorgen over de binnenlandse problemen van Iran? Leg uit, wat zijn de binnenlandse problemen van Iran.

Iran heeft genoeg geld reserves om meer dan drie jaar geen olie te verkopen.

observer
21-02-06, 16:04
Geplaatst door Victory
En jij maakt je zorgen over de binnenlandse problemen van Iran? Leg uit, wat zijn de binnenlandse problemen van Iran.

Iran heeft genoeg geld reserves om meer dan drie jaar geen olie te verkopen. denk je dat als iran dat doet er over 3 jaar nog iemand hun olie nodig heeft

elke keer als de olieprijs stijgt worden de alternatieven realistischer

tuurlijk ze kunnen op korte termijn schade aanrichten (waarvan hun medemoslims net zo goed slachtoffer zullen zijn) maar het is als wielrennen wie te hard start blaast zichzelf op

Victory
21-02-06, 16:16
Geplaatst door observer
denk je dat als iran dat doet er over 3 jaar nog iemand hun olie nodig heeft

elke keer als de olieprijs stijgt worden de alternatieven realistischer

tuurlijk ze kunnen op korte termijn schade aanrichten (waarvan hun medemoslims net zo goed slachtoffer zullen zijn) maar het is als wielrennen wie te hard start blaast zichzelf op
Alternatieve energie zoals wat? Windmolens? Laat me niet lachen zeg...

Zulke dingen kosten een land tientallen jaren om alleen maar een paar % van de energie in een land op te wekken, laat staan dat ze onafhankelijk van olie willen worden in drie jaar. :haha:

Max Stirner
21-02-06, 16:28
Geplaatst door Victory
Alternatieve energie zoals wat? Windmolens? Laat me niet lachen zeg...

Zulke dingen kosten een land tientallen jaren om alleen maar een paar % van de energie in een land op te wekken, laat staan dat ze onafhankelijk van olie willen worden in drie jaar. :haha:


Zweden heeft zich ten doel gesteld om in 2020 geen druppel olie meer nodig te hebben.

En aangezien de Scandinaviers altijd voorop lopen, zal de rest van Europa binnen een decennium volgen.

Het BNP van Iran ligt trouwens aanzienlijk lager dan dat van, pakweg, Denemarken. Met 12 x zo veel inwoners en ondanks al die olie.

Knap hoor.

Victory
21-02-06, 16:45
Geplaatst door Max Stirner
Zweden heeft zich ten doel gesteld om in 2020 geen druppel olie meer nodig te hebben.

En aangezien de Scandinaviers altijd voorop lopen, zal de rest van Europa binnen een decennium volgen.

Het BNP van Iran ligt trouwens aanzienlijk lager dan dat van, pakweg, Denemarken. Met 12 x zo veel inwoners en ondanks al die olie.

Knap hoor.
Ben je wel eens naar Zweden geweest? Nog voor 2020, zal Iran eigenaar van Zweden zijn.

Iran zijn GDP is in de buurt van 700 miljard dollar, en het gaat per jaar minimaal zo'n 200 miljard omhoog. Dus ga daar maar eens goed over na denken.

gh.wille
21-02-06, 17:03
Geplaatst door Karin.N
In het belang van het Iraanse volk zelf, lijkt het me veel aardiger wanneer de regering zich bezig gaat houden met de binnenlandse problemen.
Deze regering kiest er echter voor de problemen in het binnenland te verdoezelen door Israel en de holocaust belangrijker te vinden!
Ik vind het trouwens verdacht veel lijken op de tactiek van Bush en consorten, bij binnenlandse problemen het oog richten op het buitenland.

AUW ,die zit !
:D

Max Stirner
21-02-06, 17:32
Geplaatst door Victory
Ben je wel eens naar Zweden geweest? Nog voor 2020, zal Iran eigenaar van Zweden zijn.

Iran zijn GDP is in de buurt van 700 miljard dollar, en het gaat per jaar minimaal zo'n 200 miljard omhoog. Dus ga daar maar eens goed over na denken.


Ehmm...Tis nog niet eens 200 miljard dollar (bron IMF, april 2005).

Gemeten per hoofd van de bevolking neemt Iran een bewonderenswaardige 86e plaats in (2.800 dollar), Zweden de 7e (42.300 dollar).

En wat ook zo leuk is; Tis allemaal gebaseerd op de verkoop van een product dat binnen 20-30 jaar nauwelijks meer gebruikt zal worden.

Een product dat bovendien in een zeer ruwe vorm wordt uitgevoerd, omdat de bevolking te laag opgeleid is om het zelf te verwerken tot producten met een hoge toegevoegde waarde.

Victory
21-02-06, 17:46
Geplaatst door Max Stirner
Ehmm...Tis nog niet eens 200 miljard dollar (bron IMF, april 2005).

Gemeten per hoofd van de bevolking neemt Iran een bewonderenswaardige 86e plaats in (2.800 dollar), Zweden de 7e (42.300 dollar).

En wat ook zo leuk is; Tis allemaal gebaseerd op de verkoop van een product dat binnen 20-30 jaar nauwelijks meer gebruikt zal worden.

Een product dat bovendien in een zeer ruwe vorm wordt uitgevoerd, omdat de bevolking te laag opgeleid is om het zelf te verwerken tot producten met een hoge toegevoegde waarde.
Dat klopt niet eens als je er alleen al logisch er over nadenkt.

Op de website van de CIA staat 551 Miljard.

tukkersterror
21-02-06, 18:25
Geplaatst door Victory
Dat klopt niet eens als je er alleen al logisch er over nadenkt.

Op de website van de CIA staat 551 Miljard.

Dus CIA possitief = geloven
CIA negatief = doden

Zie er geen logica in :denk: Dus CIA heeft nu gelijk volgens jou:stout:

Victory
21-02-06, 18:37
Geplaatst door tukkersterror
Dus CIA possitief = geloven
CIA negatief = doden

Zie er geen logica in :denk: Dus CIA heeft nu gelijk volgens jou:stout:
Ach wat maakt het uit. Mijn topic gaat helemaal niet over de GDP, maar sommige mensen gaan altijd maar off-topic.

rja2
21-02-06, 18:40
Geplaatst door Victory
En jij maakt je zorgen over de binnenlandse problemen van Iran? Leg uit, wat zijn de binnenlandse problemen van Iran.

Iran heeft genoeg geld reserves om meer dan drie jaar geen olie te verkopen.
Van mij mogen die Iraniers de oliekraan dicht draaien, hoe eerder we van die olie afkomen, hoe beter.

Als ze het zouden doen, zouden de Iraniers gehaat worden in de wereld, de olieprijs gaat als raket omhoog, voor alle landen, niet alleen voor het Westen, we hebben olievoorraden voor een jaar.

Wij overleven dat wel, maar in Afrika zullen er mensen strerven.

Het Midden Oosten draait de oliekraan niet meer dicht, ze weten dat dit zeer schadelijke is voor de olieindustrie op lange termijn. Want dan maken de Westere landen echt werk van het ontwikkeling voor een alternatief voor olie.

tukkersterror
21-02-06, 18:49
Geplaatst door rja2
Van mij mogen die Iraniers de oliekraan dicht draaien, hoe eerder we van die olie afkomen, hoe beter.

Als ze het zouden doen, zouden de Iraniers gehaat worden in de wereld, de olieprijs gaat als raket omhoog, voor alle landen, niet alleen voor het Westen, we hebben olievoorraden voor een jaar.

Wij overleven dat wel, maar in Afrika zullen er mensen strerven.

Het Midden Oosten draait de oliekraan niet meer dicht, ze weten dat dit zeer schadelijke is voor de olieindustrie op lange termijn. Want dan maken de Westere landen echt werk van het ontwikkeling voor een alternatief voor olie.

:zweep: Ten eerste is het possitief dat Iran zijn Olie kraan niet dichtdraaid :zweep: Ten tweede hebben wij geen Olievoorraad voor een jaar maar ten hoogste voor 3 maanden. :zweep: ten derde zijn landen zoals Nederland al zover dat wij kunnen overleven zonder olie, kernenergie, zonneenergie, waterenergie en bio-oil!!!

hercules11
21-02-06, 20:13
[QUOTE]Geplaatst door observer
[B]denk je dat als iran dat doet er over 3 jaar nog iemand hun olie nodig heeft


een gedurfde uitspraak echter laat je na om je uitspraak te onderbouwen. Goed, laten wij veronderstellen dat je visioen uitkomt en er een goed alternatief komt voor olie, dan vergeet je nog dat de belangen in de olie verder reiken dan een paar staatjes in het midden oosten, denk maar een exxon mobil ( 35 miljard winst afgelopen jaar ) shell ( 19 miljard winst afgelopen jaar ), zulke partijen hebben baat bij schaarste aan olie en beschikken tevens over de middelen om hun invloed te doen gelden bij overheden, in het bijzonder bij de amerikaanse overheid. Een professor van harvard en vele andere academici in amerika, beschrijven het amerikaanse staatsbestel allang niet meer als een democratie maar als een plutocratie, geheel terecht naar mijn idee.de invloed van bedrijven als exxon is immens.

Je uitspraak getuigt van een haast kinderlijke naïviteit. Een leuk feitje voor je ,over het boekjaar 2004, heeft shell bijna 20 miljard belasting afgedragen waarvan 16,7 miljard aan de nederlandse staat, de totale inkomsten aan belastingen voor de nederlandse staat liggen rond 110 miljard op jaarbasis, een klein rekensommetje leert ons dat 15 procent van de inkomsten aan belastingen voor de overheid van de shell komt, het zelfde geld voor meer westerse landen waarbij de belasting inkomsten over de olie een significant deel van de inkomsten zijn. Stel je eens voor dat binnen 3 jaar de overheid 15 procent van haar inkomsten moet missen, wat de gevolgen daarvan zijn. Ook al zou er een alternatief voor olie gevonden worden zijn de belangen te groot voor DIRECTE toepassing van het alternatief, alleen al daarom klopt je redenering niet.



Een tip voor de mensen op dit forum en in het bijzonder aan de nederlanders onder ons, politiek gaat verder dan je kleine zwart wit voorstelling die je van de wereld hebt, je zou je verbazen hoe goed bevriend sommige vermeende vijanden van elkaar en hoe zeer hun belangen vermengd zijn.

ave

Max Stirner
21-02-06, 21:37
Geplaatst door Victory
Ach wat maakt het uit. Mijn topic gaat helemaal niet over de GDP, maar sommige mensen gaan altijd maar off-topic.


Bijna al je topics gaan over hoe belangrijk dat lullige landje van je wel niet is.

Dat fabeltje is nu dus de wereld uit.


:)

Victory
21-02-06, 21:40
Geplaatst door Max Stirner
Bijna al je topics gaan over hoe belangrijk dat lullige landje van je wel niet is.

Dat fabeltje is nu dus de wereld uit.


:)
Je gaat zien hoe lullig we zijn als er een oorlog komt. :)

tukkersterror
21-02-06, 21:49
Geplaatst door Victory
Je gaat zien hoe lullig we zijn als er een oorlog komt. :)

Zeg je iets verkeerd: Je gaat zien hoe we de lul zijn als er een oorlog komt:hihi:

gh.wille
21-02-06, 22:44
Geplaatst door tukkersterror
Zeg je iets verkeerd: Je gaat zien hoe we de lul zijn als er een oorlog komt:hihi:

Nou in ieder geval hebben ze het nog nooit kunnen winnen van IRAK ,
en als je zag hoe het (Almachtige) leger van Saddam opgerold werd in een mum van tijd ,dan heb je een goed beeld van het (Almachtige) leger waar onze vriend VIC de loftrompet over blijft uiten.
Het is niet te hopen VOOR NIEMAND trouwens dat het ooit tot een oorlog komt !
Maar voor het geval dat , dan staat de uitslag al bij voorbaat vast.
Misschien kunnen ze hun (geheime )wapens in zetten om te vluchten in dat geval dacht ik aan de (bekende) vliegende tapijten.
:engel:

delirious
21-02-06, 22:48
Geplaatst door gh.wille
Nou in ieder geval hebben ze het nog nooit kunnen winnen van IRAK ,
en als je zag hoe het (Almachtige) leger van Saddam opgerold werd in een mum van tijd ,dan heb je een goed beeld van het (Almachtige) leger waar onze vriend VIC de loftrompet over blijft uiten.
Het is niet te hopen VOOR NIEMAND trouwens dat het ooit tot een oorlog komt !
Maar voor het geval dat , dan staat de uitslag al bij voorbaat vast.
Misschien kunnen ze hun (geheime )wapens in zetten om te vluchten in dat geval dacht ik aan de (bekende) vliegende tapijten.
:engel:

Vliegende Tapijten hahahahahah. Hoorde je dat? Vliegende tapijten.
Ik val bijna om hier ,vliegende tapijten :lol:
:moe:

Victory
21-02-06, 22:57
Geplaatst door gh.wille
Nou in ieder geval hebben ze het nog nooit kunnen winnen van IRAK ,
en als je zag hoe het (Almachtige) leger van Saddam opgerold werd in een mum van tijd ,dan heb je een goed beeld van het (Almachtige) leger waar onze vriend VIC de loftrompet over blijft uiten.
Het is niet te hopen VOOR NIEMAND trouwens dat het ooit tot een oorlog komt !
Maar voor het geval dat , dan staat de uitslag al bij voorbaat vast.
Misschien kunnen ze hun (geheime )wapens in zetten om te vluchten in dat geval dacht ik aan de (bekende) vliegende tapijten.
:engel:
Je vergelijkt de Iraq die de 4de grootste leger ter wereld had, en de steun van heel de wereld kreeg. Die tegen een land vocht met bijna niks, net na de revolutie. De Amerikanen probeerden zelfs alle bommen van Iran onschadelijk maken net voordat Shah zijn regime neerstorte. Een leger waar het westen bang voor was.

De Iraq dat de V.S. vocht, was de Iraq die 8 jaar oorlog tegen Iran had meegemaakt, en daarna nog een oorlog met Kuwait, en daarna jarenlange sancties en wapen embargo's, en jarenlange onschadelijkmaking van bommen en raketten van Iraq door de VN. De Iraq waar alle generaals (samen met al hun soldaten) zich opgaven omdat de V.S. hen had omgekocht.

Dat was Iran die niks had, nu heb je met de sterkste conventionele leger in het midden-oosten te maken. Doe eens wat onderzoek voordat je nog eens een domme uitspraak doet.

Hoe dan ook, we zien wel. :)

tukkersterror
21-02-06, 23:09
Geplaatst door Victory
Je vergelijkt de Iraq die de 4de grootste leger ter wereld had, en de steun van heel de wereld kreeg. Die tegen een land vocht met bijna niks, net na de revolutie. De Amerikanen probeerden zelfs alle bommen van Iran onschadelijk maken net voordat Shah zijn regime neerstorte. Een leger waar het westen bang voor was.

De Iraq dat de V.S. vocht, was de Iraq die 8 jaar oorlog tegen Iran had meegemaakt, en daarna nog een oorlog met Kuwait, en daarna jarenlange sancties en wapen embargo's, en jarenlange onschadelijkmaking van bommen en raketten van Iraq door de VN. De Iraq waar alle generaals (samen met al hun soldaten) zich opgaven omdat de V.S. hen had omgekocht.

Dat was Iran die niks had, nu heb je met de sterkste conventionele leger in het midden-oosten te maken. Doe eens wat onderzoek voordat je nog eens een domme uitspraak doet.

Hoe dan ook, we zien wel. :)

Nee Victory, niet we zien wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zo makkelijk kunnen wij er niet onderuit, ik neem aan dat jij ook een wereldburger bent, net als de meeste hier op deze site.
We lopen vaak op elkaar te schelden, af te kraken, belachelijk te maken en lolletjes te maken!!!
Leuk!!!
Aardig!!!!

Maar je heb het hier wel over een oorlog, waar mensen zullen sterven, waar helden worden geboren...... Gewoon weer de volgende KUT oorlog, voor wat, waarom???

Nee om te zeggen we zien wel is heel naief als ergens bommen bij mensen die je kent om de oren vliegen................

Stuur eens een mail naar de wereld leiders, laat je protest horen!!!!!

Het is verdomme je land!!!

Tukkers-zonder-terror!!!

naam
21-02-06, 23:16
Geplaatst door Victory
Je vergelijkt de Iraq die de 4de grootste leger ter wereld had, en de steun van heel de wereld kreeg. Die tegen een land vocht met bijna niks, net na de revolutie. De Amerikanen probeerden zelfs alle bommen van Iran onschadelijk maken net voordat Shah zijn regime neerstorte. Een leger waar het westen bang voor was.

De Iraq dat de V.S. vocht, was de Iraq die 8 jaar oorlog tegen Iran had meegemaakt, en daarna nog een oorlog met Kuwait, en daarna jarenlange sancties en wapen embargo's, en jarenlange onschadelijkmaking van bommen en raketten van Iraq door de VN. De Iraq waar alle generaals (samen met al hun soldaten) zich opgaven omdat de V.S. hen had omgekocht.

Dat was Iran die niks had, nu heb je met de sterkste conventionele leger in het midden-oosten te maken. Doe eens wat onderzoek voordat je nog eens een domme uitspraak doet.

Hoe dan ook, we zien wel. :)

Die tegen Koeweit stelde niet veel voor. :haha:
Maar ga je ook meevechten? Het lijkt me voor jou een hele toffe ervaring om met het machtige leger van Iran samen ten strijde te trekken tegen de Zionisten en het (on)gelovige westen.
Heb je al een gevechtsuitrusting besteld. Echt schieten joh, dat is spannend. Volgens mij ben jij zo sterk en stoer en zijn er zo veel sterke Iraniers dat je ons allemaal makkelijk aankunt.

Victory
21-02-06, 23:17
Geplaatst door tukkersterror
Nee Victory, niet we zien wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zo makkelijk kunnen wij er niet onderuit, ik neem aan dat jij ook een wereldburger bent, net als de meeste hier op deze site.
We lopen vaak op elkaar te schelden, af te kraken, belachelijk te maken en lolletjes te maken!!!
Leuk!!!
Aardig!!!!

Maar je heb het hier wel over een oorlog, waar mensen zullen sterven, waar helden worden geboren...... Gewoon weer de volgende KUT oorlog, voor wat, waarom???

Nee om te zeggen we zien wel is heel naief als ergens bommen bij mensen die je kent om de oren vliegen................

Stuur eens een mail naar de wereld leiders, laat je protest horen!!!!!

Het is verdomme je land!!!

Tukkers-zonder-terror!!!
Doe niet zo dom zeg. Denk je dat ik het leuk vind als er een oorlog komt? Ik heb een vrouw en kind, en het doet me pijn als ik eraan moet denken dat ik er mischien niet voor ze zal zijn.

De V.S. wilt oorlog, en als zij dat willen... dan zullen alle Iraniers klaar zijn om te sterven.

Niemand kan Iran tegen houden van vooruitgang.

tukkersterror
21-02-06, 23:31
Geplaatst door Victory
Doe niet zo dom zeg. Denk je dat ik het leuk vind als er een oorlog komt? Ik heb een vrouw en kind, en het doet me pijn als ik eraan moet denken dat ik er mischien niet voor ze zal zijn.

De V.S. wilt oorlog, en als zij dat willen... dan zullen alle Iraniers klaar zijn om te sterven.

Niemand kan Iran tegen houden van vooruitgang.

Als een land word aangevallen dan heeft ook iedere burger van het land recht om zich te verdedigen tegen de agressor.
En ieder land heeft recht op vooruitgang ook Iran, en ik zou wel de laatste zijn die het tegenhoud.
Maar ik ben zoals vele burgers, bang dat Iran zijn vooruitgang gebruikt om het evenwicht wat er is te verbreken.
We hebben het gezien met Irak wat daar de laatste 15 jaar is gebeurd.
Maar maak je niet druk Iran is nog steeds in gesprek met Rusland en het is nu nog steeds een politiek schaakspel.

Maar wat er ook gebeurd, denk altijd eerst aan je vrouw en kind, want dat is het belangrijkste in je leven, daar hoor je voor te zorgen, die horen veilig te kunnen opgroeien in een wereld zonder geweld en haat!!!

En ik denk, hoop, bid en smeek dat iedere mens op korte termijn kan leven in vrede, zonder angst!!!

Want voor mij bestaan er geen moslims, christenen, blanken, zwarte of wat dan ook.
Ik ben een wereld burger en een ieder is voor mij gelijk, arm of rijk het maakt mij niet uit, zolang er maar rust (vrede) is in een mens zijn hart is er ook vrede op de wereld!!!

Denk altijd aan je vrouw en kinderen!!!!!

Divine_70
21-02-06, 23:57
Geplaatst door Victory
Doe niet zo dom zeg. Denk je dat ik het leuk vind als er een oorlog komt? Ik heb een vrouw en kind, en het doet me pijn als ik eraan moet denken dat ik er mischien niet voor ze zal zijn.

De V.S. wilt oorlog, en als zij dat willen... dan zullen alle Iraniers klaar zijn om te sterven.

Niemand kan Iran tegen houden van vooruitgang.

Ik kan niet geloven dat je vrouw en kind op zou geven om voor je vaderland te dienen Victory, wees reeel, er is niets zo belangrijk als je gezin, daar kan geen president tegenop.

naam
22-02-06, 00:02
http://cagle.msnbc.com/news/PatRobertson/images/britt.gif

Ik vind dit het wel goed weergeven!!!! :maffia:

tukkersterror
22-02-06, 00:16
Geplaatst door naam
http://cagle.msnbc.com/news/PatRobertson/images/britt.gif

Ik vind dit het wel goed weergeven!!!! :maffia: Ja hij is leuk!!!!!!!!!
Maar :droef: als iemand zijn vrouw en kind wilt verlaten voor een kut oorlog!!!:droef: als ik aan het kind denk huilt mijn hart:droef: en de moeder wat moet die het kind vertellen???

Sterft de vader voor een land waar de wereld achter staat is het een held, maar sterft hij gewoon voor zijn vaderland is het gewoon een van de vele die gevallen is.......... Leuk om ieder jaar bij de herdenking een bloemetje te leggen, terwijl die vader ook had kunnen zien hoe zijn kind opgroeide......................

Oorlog.............Kut.................was het maar k.......

Soms vraag ik mij af, bestaat er wel een God!!!!!!!!!!!!!

tukkersterror
22-02-06, 00:19
Geplaatst door Divine_70
Ik kan niet geloven dat je vrouw en kind op zou geven om voor je vaderland te dienen Victory, wees reeel, er is niets zo belangrijk als je gezin, daar kan geen president tegenop.

Je hebt gelijk, geen oorlog heeft het recht om een kind of vrouw de vader of man weg te nemen.

Victory vriend, denk aan je gezin, de hoeksteen van de maatschappij, jou maar ook onze toekomst!!!

De groeten
22-02-06, 00:43
Geplaatst door Victory
De V.S. wilt oorlog, en als zij dat willen... dan zullen alle Iraniers klaar zijn om te sterven.

Niemand kan Iran tegen houden van vooruitgang.

Ach laat ze allemaal naar de woestijn trekken, die zelfmoordenaars. Uit het Nederlands Dagblad (http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=67937) :

Teheran ronselt zelfmoordplegers
van onze redactie buitenland
TEHERAN/TEL AVIV - Teheran werft openlijk zelfmoordplegers voor aanslagen tegen Israël en de Verenigde Staten. Ook literators die zich vijandig uitlaten over de islam zijn doelwit voor terroristen.
De Israëlische televisie zond zondagavond beelden uit van een college voor studenten van de Universiteit van Teheran. ,,Het was geen gewoon hoorcollege'', aldus de Jerusalem Post gisteren. ,,De studenten kregen de vraag tegen wie zij het liefst een zelfmoordaanslag zouden willen uitvoeren. Zij hadden de keuze uit onder meer Israël, Amerikaanse soldaten in Irak en Salman Rushdie, auteur van 'De Duivelsverzen'.''

Op de bijeenkomst was duidelijk een bord zichtbaar, dat in het Farsi, Engels en Hebreeuws vermeldde dat Israël moest worden ,,weggevaagd uit de wereld''. Een studentenleider die kandidaten ronselt, liet weten dat er inmiddels duizend loyale zelfmoordplegers zijn opgeleid, terwijl er nog vijfduizend op een wachtlijst staan.

De uitzending vormt een bevestiging van de beschuldiging die de Amerikaanse ambassadeur in Irak, Zalmay Khalilzad, gisteren uitte op een persconferentie in Bagdad. Volgens Khalilzad werkt Iran nauw samen met extremistische milities in Irak. Hij zei dat het regime in Teheran Iraakse opstandelingen opleidt en van wapens voorziet.

Het Iraanse persbureau IRNA liet weten dat Haroon Yashayee, het hoofd van de Joodse gemeenschap in Teheran, is uitgenodigd voor een televisiedebat over de holocaust. Het regeringsgezinde persagentschap voegde eraan toe een brief van prof. Namin, directeur van het departement voor Iraanse studies, aan Yashayee in handen te hebben gekregen, waarin de hoogleraar de 'zionisten' ervan beschuldigt de holocaust te misbruiken als politiek en financieel instrument.

Namin bestrijdt dat er in Tweede Wereldoorlog zes miljoen Joden zijn omgebracht. Bovendien verdringt de aandacht voor de holocaust volgens hem de ,,nazi-slachtingen onder zigeuners en Slavische volken'' (waaronder Rusland en Oekraïne).

Victory
22-02-06, 01:01
Niks maakt mij anders dan de vele andere mannen die ook getrouwd zijn en mischien ook wel kinderen hebben.

Het is voor geloof, en het preserveren van geloof in Iran dat ik zou vechten. Daarom wil ik ook alleen gaan als er een echte invasie is, want alleen dan is er gevaar voor de Islamitische regering in Iran. Een luchtaanval zou Iran toch weinig doen, maar Iran zal retalieren, en daar zal de V.S. vast weer op moeten reageren. En etc.

tukkersterror
22-02-06, 01:04
Geplaatst door De groeten
Ach laat ze allemaal naar de woestijn trekken, die zelfmoordenaars. Uit het Nederlands Dagblad (http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=67937) :

Teheran ronselt zelfmoordplegers
van onze redactie buitenland
TEHERAN/TEL AVIV - Teheran werft openlijk zelfmoordplegers voor aanslagen tegen Israël en de Verenigde Staten. Ook literators die zich vijandig uitlaten over de islam zijn doelwit voor terroristen.
De Israëlische televisie zond zondagavond beelden uit van een college voor studenten van de Universiteit van Teheran. ,,Het was geen gewoon hoorcollege'', aldus de Jerusalem Post gisteren. ,,De studenten kregen de vraag tegen wie zij het liefst een zelfmoordaanslag zouden willen uitvoeren. Zij hadden de keuze uit onder meer Israël, Amerikaanse soldaten in Irak en Salman Rushdie, auteur van 'De Duivelsverzen'.''

Op de bijeenkomst was duidelijk een bord zichtbaar, dat in het Farsi, Engels en Hebreeuws vermeldde dat Israël moest worden ,,weggevaagd uit de wereld''. Een studentenleider die kandidaten ronselt, liet weten dat er inmiddels duizend loyale zelfmoordplegers zijn opgeleid, terwijl er nog vijfduizend op een wachtlijst staan.

De uitzending vormt een bevestiging van de beschuldiging die de Amerikaanse ambassadeur in Irak, Zalmay Khalilzad, gisteren uitte op een persconferentie in Bagdad. Volgens Khalilzad werkt Iran nauw samen met extremistische milities in Irak. Hij zei dat het regime in Teheran Iraakse opstandelingen opleidt en van wapens voorziet.

Het Iraanse persbureau IRNA liet weten dat Haroon Yashayee, het hoofd van de Joodse gemeenschap in Teheran, is uitgenodigd voor een televisiedebat over de holocaust. Het regeringsgezinde persagentschap voegde eraan toe een brief van prof. Namin, directeur van het departement voor Iraanse studies, aan Yashayee in handen te hebben gekregen, waarin de hoogleraar de 'zionisten' ervan beschuldigt de holocaust te misbruiken als politiek en financieel instrument.

Namin bestrijdt dat er in Tweede Wereldoorlog zes miljoen Joden zijn omgebracht. Bovendien verdringt de aandacht voor de holocaust volgens hem de ,,nazi-slachtingen onder zigeuners en Slavische volken'' (waaronder Rusland en Oekraïne).

Ten eerste wil ik graag van je weten waar deze verslaggever vandaan komt??? Teheran of Tel Aviv want beide tegelijk is onmogelijk (visum en toelatings beleid)!!!
2. In land in staat van oorlog zal ten allertijden door propaganda in dit geval kiezen voor Amerika.
3. Dat van de uitnodiging voor een gesprek, het kan?!?!

Dit lijk me meer propaganda en geen nieuws!!!

tukkersterror
22-02-06, 01:26
Geplaatst door Victory
Niks maakt mij anders dan de vele andere mannen die ook getrouwd zijn en mischien ook wel kinderen hebben.

Het is voor geloof, en het preserveren van geloof in Iran dat ik zou vechten. Daarom wil ik ook alleen gaan als er een echte invasie is, want alleen dan is er gevaar voor de Islamitische regering in Iran. Een luchtaanval zou Iran toch weinig doen, maar Iran zal retalieren, en daar zal de V.S. vast weer op moeten reageren. En etc.

tukkersterror
22-02-06, 01:29
Geplaatst door Victory
Niks maakt mij anders dan de vele andere mannen die ook getrouwd zijn en mischien ook wel kinderen hebben.

Het is voor geloof, en het preserveren van geloof in Iran dat ik zou vechten. Daarom wil ik ook alleen gaan als er een echte invasie is, want alleen dan is er gevaar voor de Islamitische regering in Iran. Een luchtaanval zou Iran toch weinig doen, maar Iran zal retalieren, en daar zal de V.S. vast weer op moeten reageren. En etc.

Ja hoor op het moment als de echte invasie er is wil jij gaan, hoe lopend???

Want dan is er geen bus meer die er heen rijdt!!!!:stout:

Sorry kon het niet laten!!!:hihi:

Victory
22-02-06, 02:07
Hoe gaan vele Irakezen uit het westen naar Irak? Ze vliegen naar Syrie, Turkije, of Iran, en gaan dan de grens over. Eenmaal als je grens over bent is alles wel makkelijk als je familie hebt daar. Bovendien heb ik het nog makkelijker omdat ik bepaalde mensen ken die mij kunnen helpen met alles.

Ik verwacht trouwens niet dat je rond deze tijd makkelijk de leger in kan komen.

Iran heeft nooit een probleem gehad met een tekort aan soldaten. Er zijn nu zo'n 12m soldaten die getraind zijn. Waarvan 2m actief ten alle tijden. Wat ik denk dat Iran nodig heeft zijn zoveel mogelijk intelligente mensen.

Dit doet mij denken aan Dr. Chamran. Hij werkte bij NASA, maar hij werd gelovig en ging terug naar Iran om te vechten. Zeer bekende persoon... hij werd martelaar toen zijn jeep over een mijn ging.

http://www.irib.ir/occasions/chamran/chamran01.jpg

http://mellat.majlis.ir/archive/1384/04/06/img/chamran.JPG

De groeten
22-02-06, 02:14
Geplaatst door Victory
Wat ik denk dat Iran nodig heeft zijn zoveel mogelijk intelligente mensen.

Dit doet mij denken aan Dr. Chamran. Hij werkte bij NASA, maar hij werd gelovig en ging terug naar Iran om te vechten. Zeer bekende persoon... hij werd martelaar toen zijn jeep over een mijn ging.


Dat komt toch niet zo intelligent op me over, van die Chamran.

Victory
22-02-06, 02:28
Geplaatst door De groeten
Dat komt toch niet zo intelligent op me over, van die Chamran.
Hij is een van de grootse en bekenste helden van Iran, en een shaheed. Wat zou een mens nog meer willen?

Video (pnm://audiosrv.irib.com/preaud/occasions/Chamran/Chamran1.rm)

Victory
22-02-06, 02:34
http://www.chamran.org/gallery_files/Pictures/lobnan/PIC019.JPG

http://www.chamran.org/gallery_files/Pictures/amrica/PIC013.JPG

http://www.chamran.org/gallery_files/Pictures/shakhsi/PIC333.JPG

Het is een grote verlies voor Iran dat hij er niet meer is. Maar hij is niet de enige wetenschapper die wij verloren hebben. :huil:

H.P.Pas
22-02-06, 08:07
Geplaatst door Victory
Denk je dat ik het leuk vind als er een oorlog komt?

Ja.

De groeten
22-02-06, 08:29
Je had het niet over wetenschappers, Victory. Je had het over:


Geplaatst door Victory
Wat ik denk dat Iran nodig heeft zijn zoveel mogelijk intelligente mensen.

Er zijn verschillende soorten intelligentie. Intelligentie van het goede soort, die heeft Iran nodig. Dat ben ik met je eens. Die intelligentie is goeddeels naar het buitenland gevlucht.

Er is natuurlijk ook jouw soort 'intelligentie'. De intelligentie die suggereert dat het een glanzende carrièrestap is: van NASA-wetenschapper tot het met een jeep op een landmijn rijden.

naam
22-02-06, 10:32
Geplaatst door De groeten
Je had het niet over wetenschappers, Victory. Je had het over:


Er zijn verschillende soorten intelligentie. Intelligentie van het goede soort, die heeft Iran nodig. Dat ben ik met je eens. Die intelligentie is goeddeels naar het buitenland gevlucht.

Er is natuurlijk ook jouw soort 'intelligentie'. De intelligentie die suggereert dat het een glanzende carrièrestap is: van NASA-wetenschapper tot het met een jeep op een landmijn rijden.

Dat ligt op een spiritueel conceptueel niveau. Zoiets kunnen wij toch niet begrijpen. :stout:

Max Stirner
22-02-06, 11:31
Geplaatst door Victory
Maar hij is niet de enige wetenschapper die wij verloren hebben. :huil:


Dat is te merken....

:wink:

tukkersterror
22-02-06, 11:39
Geplaatst door Victory

Dit doet mij denken aan Dr. Chamran. Hij werkte bij NASA, maar hij werd gelovig en ging terug naar Iran om te vechten. Zeer bekende persoon... hij werd martelaar toen zijn jeep over een mijn ging.

http://www.irib.ir/occasions/chamran/chamran01.jpg

http://mellat.majlis.ir/archive/1384/04/06/img/chamran.JPG

Klopt als een bus dat dokter Chamram heeft gewerkt bij de Nasa, hij heeft zelfs gewerkt aan de spaceshutle, maar werd oneervol ontslagen, volgens een internmemmo;
Why the Discovery can not fly?

Many people though the discovery fly! But it is not true, because it has one problem only: all staffs are angry and thieve the appliance of discovery and sale those for her salary. NASA quit from the past condition for many reasons: At first they vaunt that Iranian must go! Like the Mr. Dr Chamran then they can not do any thing! Because they think that American can fly discovery! At just they can not do any thing! All Iranian scientist went to Iran and help Iranian for high tech. US scientist only can do thieve or homosexual! All local students in USA University only can play boy or give girl friend! They not only can do research but also they are enemy of science.

Divine_70
22-02-06, 12:55
Victory, ik heb een confronterende vraag aan jou.
Stel, je zouden morgen een beroep op je doen, en er wordt gelijk bij verteld, als je gaat is de kans groot dat je nooit meer thuis komt.
Nooit meer de armpjes van je kind om je heen, nooit meer de hand van je vrouw in de jouwe voelen, geen verjaardagsfeestje meer om te vieren als je kindje jarig is.
Ga je?

naam
22-02-06, 13:35
Geplaatst door Divine_70
Victory, ik heb een confronterende vraag aan jou.
Stel, je zouden morgen een beroep op je doen, en er wordt gelijk bij verteld, als je gaat is de kans groot dat je nooit meer thuis komt.
Nooit meer de armpjes van je kind om je heen, nooit meer de hand van je vrouw in de jouwe voelen, geen verjaardagsfeestje meer om te vieren als je kindje jarig is.
Ga je?


Ik wet van wel, als ie ballen heeft tenminste. :ninja2:
Het om het hogere niet om het aardse. Dat begrijp je toch wel. :engel:

Divine_70
22-02-06, 13:41
Geplaatst door naam
Ik wet van wel, als ie ballen heeft tenminste. :ninja2:
Het om het hogere niet om het aardse. Dat begrijp je toch wel. :engel:

Dat snap ik dus helemaal niet. :loens:
De maagden waren toch op ? :vreemd:

:hihi:

tukkersterror
22-02-06, 15:15
Geplaatst door Divine_70
Dat snap ik dus helemaal niet. :loens:
De maagden waren toch op ? :vreemd:

:hihi:

Nu begrijp ik waarom er laatst chirurgen zijn vermoord in Koeweit :schrik:

Divine_70
22-02-06, 18:47
Geplaatst door tukkersterror
Nu begrijp ik waarom er laatst chirurgen zijn vermoord in Koeweit :schrik:

:hihi:

Victory
22-02-06, 19:09
Divine_70,

Iran zal geen oproep doen. Zelfs tijdens de acht jaar oorlog met Iraq werd dat niet gedaan.

Divine_70
22-02-06, 19:13
Geplaatst door Victory
Divine_70,

Iran zal geen oproep doen. Zelfs tijdens de acht jaar oorlog met Iraq werd dat niet gedaan.

Dus het draait volledig om vrijwilligers als ik je goed begrijp ?

Victory
22-02-06, 19:26
Geplaatst door Divine_70
Dus het draait volledig om vrijwilligers als ik je goed begrijp ?
Inderdaad. Iran heeft geen tekort aan militairen.

Tenzij er natuurlijk een heilige oorlog verklaart wordt. Moslims zijn dan door hun geloof verplicht om te gaan.

Divine_70
22-02-06, 19:33
Geplaatst door Victory
Inderdaad. Iran heeft geen tekort aan militairen.

Tenzij er natuurlijk een heilige oorlog verklaart wordt. Moslims zijn dan door hun geloof verplicht om te gaan.

Verplicht om te gaan....
Zou jij gaan ? Met de wetenschap die ik je een paar berichten eerder heb voorgelegd ?
Als je dan deserteerd,dan pas kan je zeggen dat je het goed gedaan hebt, althans, in mijn ogen.