PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe fatwa: schrijver moet dood



Amenzu
22-02-06, 10:40
De extremisten hebben een fatwa uitgevaardigd tegen een koerdische schrijver omdat ze vinden dat zijn boek beledigend is voor Mohammed en andere profeten.


Het boek gaat over sex volgens volgens de religies, overde huwelijken en vrouwen van profeten, etc..


http://www.alarabiya.net/staging/portal/Archive/Media/2006/02/22/1144081.jpg

Bofko
22-02-06, 10:49
De Gefrustreerden hebben ontdekt dat je met het roepen van : ´Belediging en bespotting van de Islam! ´ hele massa´s Supergefrustreerden in beweging kunt zetten.

Juliette
22-02-06, 10:51
Geplaatst door Bofko
De Gefrustreerden hebben ontdekt dat je met het roepen van : ´Belediging en bespotting van de Islam! ´ hele massa´s Supergefrustreerden in beweging kunt zetten.

Pavloviaanse Waanzin.

Joesoef
22-02-06, 10:59
Nu nog een fatwa voor niet islamitische prikkers.

Juliette
22-02-06, 11:03
Geplaatst door Joesoef
Nu nog een fatwa voor niet islamitische prikkers.

En een fatwah voor fatwah's. :hihi:

Mill
22-02-06, 11:28
Geplaatst door Joesoef
Nu nog een fatwa voor niet islamitische prikkers.

Maar dan mogen sji'ieten niet meer meedoen, begrijp ik uit een ander topic.

Joesoef
22-02-06, 11:31
Geplaatst door Mill
Maar dan mogen sji'ieten niet meer meedoen, begrijp ik uit een ander topic.


Ik heb geen f*ck met die soennies te maken.

Hamza-T
22-02-06, 11:55
Jawel Joesoef ik volg je posts nog steeds!

Chetorin?

Ik volg ook fatwas trouwens, fatwas zijn Hukm (wetgeverlijke uitspraken) uitgegeven door geleerden gebaseerd op dalil (bewijsvoering uit de Koran en Soennah).

Bar
22-02-06, 12:06
Geplaatst door Hamza-T

Ik volg ook fatwas trouwens, fatwas zijn Hukm (wetgeverlijke uitspraken) uitgegeven door geleerden gebaseerd op dalil (bewijsvoering uit de Koran en Soennah).

Een soort "Befehl ist Befehl" ?

De groeten
22-02-06, 12:31
Lijkt me wel lastig. Zo zijn er ook fatwa's tegen het beruchte Rushdie-fatwa. Wat moet je dan?

delirious
22-02-06, 12:43
Geplaatst door Bofko
De Gefrustreerden hebben ontdekt dat je met het roepen van : ´Belediging en bespotting van de Islam! ´ hele massa´s Supergefrustreerden in beweging kunt zetten.

Precies.

tukkersterror
22-02-06, 15:47
Geplaatst door delirious
Precies.

Ik neem aan dat vingerbewegingen hier ook onder vallen???:hihi:

Sallahddin
22-02-06, 18:39
Geplaatst door Juliette
Pavloviaanse Waanzin.


Pavloviaansewaanzin???...Ga eens Pavlov werk herlezen!!!


Wat heeft het voor zin om deze soort topics te "herplaatsen":herhalingen van hetzelfde is "lack of imagination"!!!

Out of ideas???

Hamza-T
23-02-06, 09:58
Geplaatst door Bar
Een soort "Befehl ist Befehl" ?
Nee eerder 'we hear and obey', maar een fatwa is geen bevel maar een oordeel gebaseerd op de Koran en Soennah.
Je hebt verschillende wetsscholen en geleerden, dus ook niet alle fatwas zullen hetzelfde zijn.

Ik las gisteren nog een stuk uit het boek van Salman Rushdie, en ik heb ook eens een essay van hem gelezen waarin hij zichzelf 'verdedigt'.
Ik ben van mening net zoals de Ayatollahs uit Iran dat hij duidelijk te ver is gegaan. (Hij spot met Jibriel-as, hij betiteld Muhammad-saw tot Mahoen en hij spot zelfs met Allah-swt)

duende
23-02-06, 10:07
Geplaatst door Hamza-T
Nee eerder 'we hear and obey', maar een fatwa is geen bevel maar een oordeel gebaseerd op de Koran en Soennah.
Je hebt verschillende wetsscholen en geleerden, dus ook niet alle fatwas zullen hetzelfde zijn.

Ik las gisteren nog een stuk uit het boek van Salman Rushdie, en ik heb ook eens een essay van hem gelezen waarin hij zichzelf 'verdedigt'.
Ik ben van mening net zoals de Ayatollahs uit Iran dat hij duidelijk te ver is gegaan. (Hij spot met Jibriel-as, hij betiteld Muhammad-saw tot Mahoen en hij spot zelfs met Allah-swt)
En dus maak je hem maar af....Islam is waarlijk vrede.
Dat plaatje onderaan betekent dat nou dat je de vrijheid van meningsuiting wil wurgen c.q. de strot wilt dichtknijpen?

Hamza-T
23-02-06, 10:27
En dus maak je hem maar af....Islam is waarlijk vrede.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om mij mijn eigen conclusies te laten trekken? Bij voorbaat dank.

Islam is geen 'vrede', Islam is een Din (Ideologisch credo) welke 'overgave aan God' betekend. Het uiteindelijke streven van Islam is wel vrede natuurlijk, maar dan binnen de 'overgave aan God'.
Maar dan zal ik de stelling ook even bij jou deponeren, is secularisme vrede? (Er valt namelijk weinig van te merken)

Hamza-T
23-02-06, 10:29
Dat plaatje onderaan betekent dat nou dat je de vrijheid van meningsuiting wil wurgen c.q. de strot wilt dichtknijpen?

Free Speech (http://www.khilafah.com/home/category.php?DocumentID=12902&TagID=1)

naam
23-02-06, 10:48
Geplaatst door Hamza-T
Free Speech (http://www.khilafah.com/home/category.php?DocumentID=12902&TagID=1)

De strot dichtknijpen dus. Omdat er geen vrijheid van meningsuiting bestaat moet je alles maar vastleggen en mag er geen discussie zijn over wat je wel en niet kunt zeggen.
Ik denk juist dat als er een discussie is, je verder komt met je inzichten die kunnen veranderen.

Juliette
23-02-06, 14:20
Geplaatst door Hamza-T
Free Speech (http://www.khilafah.com/home/category.php?DocumentID=12902&TagID=1)

Aparte visie.

Terwijl islam door de constante wijzigende interpretaties van geleerden natuurlijk ook gewoon regelmatig aan verandering onderhevig is.

duende
23-02-06, 17:47
Geplaatst door Hamza-T
Zou je zo vriendelijk willen zijn om mij mijn eigen conclusies te laten trekken? Bij voorbaat dank.

Islam is geen 'vrede', Islam is een Din (Ideologisch credo) welke 'overgave aan God' betekend. Het uiteindelijke streven van Islam is wel vrede natuurlijk, maar dan binnen de 'overgave aan God'.
Maar dan zal ik de stelling ook even bij jou deponeren, is secularisme vrede? (Er valt namelijk weinig van te merken)
Jij haalt de Iraanse ayatollahs aan. Zij vonden dat hij te ver ging en zij vonden dat hij daarom maar gedood moest worden. Ben je het eens met die fatwa die de hoeders van normen en waarden en het ware GELOOF over Rushdie hebben uitgesproken?
Ik heb moslims vaak horen beweren dat Islam vrede is. En dat zie ik nu ook weer in Irak.
Wie geeft zich het hardst over aan god denk je; de soenieten of de sjieiten?
En hoe zit het nou met de vrede als hij buiten de overgave aan god valt?
:engel:

Secularisme is geen religie. Ik ben seculier, ik geloof in een seculiere god.. Kan niet hè? Dus het moet duidelijk zijn dat ik geen antwoord kan geven op deze ietwat rare vraag van je.

duende
23-02-06, 17:48
Geplaatst door Juliette
Aparte visie.

Terwijl islam door de constante wijzigende interpretaties van geleerden natuurlijk ook gewoon regelmatig aan verandering onderhevig is. :lachu: