PDA

Bekijk Volledige Versie : Gouden koepel moskee Irak verwoest



barfly
22-02-06, 10:06
Gewapende mannen hebben vanochtend de gouden koepel van een sji'itische moskee in Irak zwaar beschadigd. Ze drongen de moskee in Samarra binnen en plaatsten er explosieven. Die gingen af toen ze het heiligdom verlieten.

Het is nog niet duidelijk of er onder het puin nog mensen liggen. Duizenden sji'ieten gingen onmiddellijk de straat op om te protesteren. De sji'itische geestelijke ayatollah al-Sistani riep op tot zeven dagen rouw.

In de moskee van Samarra liggen twee imams uit de negende eeuw, familie van de profeet Mohammed, begraven. De gouden koepel zelf werd in 1905 voltooid.

Bron: www.nos.nl

Zonde, ben benieuwd wie daarvoor verantwoordelijk is.

De groeten
22-02-06, 10:08
Geplaatst door barfly
Zonde, ben benieuwd wie daarvoor verantwoordelijk is.
Cartoonisten, denk je?

barfly
22-02-06, 10:10
Geplaatst door De groeten
Cartoonisten, denk je?

Boze Denen? Denk je?

De groeten
22-02-06, 10:15
Neuh, niet echt. Het is nog wel wat breder, lees ik net:

"woensdag 22 februari 2006 09:15

Aanslagen in sjiitische steden Irak

(Novum/AP) - Overwegend sjiitische gebieden in Irak zijn woensdag opnieuw het doelwit geweest van aanslagen. In Bashrogiya bij de stad Kut, 160 kilometer ten zuidoosten van Bagdad, kwamen twee schooljongens om het leven en raakten vier gewond toen een bom ontplofte die aan de kant van een weg was geplaatst bij een school, aldus de politie.

In de stad Samarra deed zich eveneens een zware explosie voor bij de Askariya, een van de bekendste sjiitische heiligdommen. Slachtoffers werden niet gemeld, maar de gouden koepel van het heiligdom, waar twee imams uit de negende eeuw zijn begraven, werd volgens ooggetuigen door de ontploffing zwaar beschadigd.

Dinsdag en maandag vielen bij aanslagen in overwegend sjiitische wijken in Bagdad respectievelijk 22 en twaalf doden.


Publicatiedatum: 22 februari 2006
Bron: Novum "

Amenzu
22-02-06, 10:15
Geplaatst door barfly
Boze Denen? Denk je?

Nee gewoon de strijd die er woedt tussne d emoslims al vanaf het begin. Vlak na de dood van Mohammed begon het en het is nog steeds gaand.

Het is een wonder dat de shieten in Iran zich stil hebben gehouden na al die aanslagen van het afgelopen jaar. Zoals jullie weten beschouwen veel sunna stromingende schieten als ketters. Bin Laden beschouwt ze als de derde vijand naast usa en israel.

Hamza-T
22-02-06, 10:51
Amenzu je hoeft niet zo te overdrijven, door de eeuwen heen hebben de sjiitische en soennitische broeders het over het algemeen goed met elkaar kunnen vinden.

Dit kan ook het werk zijn van buitenlandse krachten om zo een burgeroorlog in te leiden.
Het is al vaker gebeurd dat er Engelse geheimagenten verkleed als soennitische Arabieren betrapt/gepakt waren tijdens het plannen van aanslagen op sjiitische wijken.

De groeten
22-02-06, 10:59
Geplaatst door Hamza-T
Het is al vaker gebeurd dat er Engelse geheimagenten verkleed als soennitische Arabieren betrapt/gepakt waren tijdens het plannen van aanslagen op sjiitische wijken.
Dan lijkt me dat van die cartoonisten toch waarschijnlijker...

tukkersterror
22-02-06, 11:51
Geplaatst door De groeten
Dan lijkt me dat van die cartoonisten toch waarschijnlijker...

Mij ook, alleen vind ik het vreemd dat na alle plunderingen zij de straat op gingen om te protesteren, ik zou als plunderaar naar de moskee gaan voor het goud!!!:stout:

Spoetnik
22-02-06, 12:00
Geplaatst door Amenzu
Nee gewoon de strijd die er woedt tussne d emoslims al vanaf het begin. Vlak na de dood van Mohammed begon het en het is nog steeds gaand.

Het is een wonder dat de shieten in Iran zich stil hebben gehouden na al die aanslagen van het afgelopen jaar. Zoals jullie weten beschouwen veel sunna stromingende schieten als ketters. Bin Laden beschouwt ze als de derde vijand naast usa en israel.

Je bedoelt natuurlijk salafi's, sunni's doen niet aan takfir. Overigens zijn de Shi'a wel degelijk aan het retalieren, elke maand vinden honderden sunni's de dood door doodseskaders die functioneren vanuit het ministerie van binnenlandse zaken (geleidt op dit moment door de SCIRI).

Spoetnik
22-02-06, 12:03
8 Sunni mosques attacked after Shiite shrine bombing

BAGHDAD, Feb. 22 (Xinhuanet) -- Groups of armed men attacked eight Sunni Muslim mosques in Baghdad on Wednesday as sectarian tension ran high between Shiite and Sunni Muslims after the bombing of a holy Shiite shrine in Samarra, an Interior Ministry source told Xinhua.

"Gunmen attacked the Hamza Sunni mosque in the Ghazaliyah district in western Baghdad before noon, setting the building ablaze," The source said on condition of anonymity.

Another mosque in the al-Elam district in southern Baghdad was also attacked by groups of angry armed men, who attacked six other Sunni mosques in different parts of the capital, causing damage,the source said.

The attacks caused no casualties as the mosques were empty at the time, he added.

Tens of thousands of the Shiites took to the streets in Baghdad,Samarra, Najaf and Karbala and other Iraqi cities, waving greenflags and Iraq's national flag and vowing to avenge those responsible for the attack at one of the most celebrated Shiite shrine.

U.S. and Iraqi forces cordoned off Samarra city, some 120 km north of Baghdad, preventing people from entering or leaving the troubled city.

Angry protestors rocked local police, accusing them of collaboration with the attackers on the shrine, a source from Salahudin provincial police said.

Iraqi security forces were urgently deployed near mosques and districts shared by Shiite and Sunni Muslims to prevent conflicts between the two sects, the Interior Ministry source said.

Earlier Wednesday, the holy shrine of Ali al-Hadi in Samarra was attacked with its golden dome badly damaged.

The shrine of Ali al-Hadi, or the al-Hadhrah al-Askariyah,contains two tombs of Ali al-Hadi, who died in 868 A.D., and hisson Hassan al-Askari who died in 874 A.D.. The two are the 10th and 11th of the Shiite's twelve most revered Imams. Shiite pilgrims visited the shrine from all over the world. Enditem
http://news.xinhuanet.com/english/2006-02/22/content_4213459.htm

Spoetnik
22-02-06, 12:11
Deze moskee eert ondermeer de 11de Imam die de vader was de 12de Imam of te wel de Mahdi. De Mahdi is een heilig figuur in shia islam, de Mahdi zou zijn verdwenen en de Shi'a geloven dat hij aan het einde der tijden terug zal keren. Shi'a leiders zoals Al-Sadr en de Iraanse president Ahmadinejad geloven dat dit spoedig zal plaats vinden. Bovendien vond deze aanslag ook nog een plaats tijdens de dagen dat de Shi'a de dood van de kleinzoon van Mohammed herinneren. Kortom, troubles.

Mark
22-02-06, 12:32
Ik denk dat het amerikaanse agenten waren die die koepel opbliezen. De slachtoffers waren engelse agenten die zielig deden om extra verdeeldheid te veroorzaken.

Dit is een complot mensen, er zijn geen Irakezen en die hebben nooit bestaan, het zijn allemaal agenten van Israel, Amerika en Engeland!

Net als die zogenaamd deense cartoonist, die heette toevallig Eli Cohen!

:wohaa:

Arvid
22-02-06, 12:39
Die hele Irak-oorlog heeft nooit bestaan. Het was een leugen!

Vergelijk het maar eens met Plato's grot:

http://www.historyforkids.org/learn/greeks/philosophy/pictures/cave.jpg

Jullie zijn de mensen in de grot die naar een weerspiegeling kijken en denken dat het de waarheid is. Maar die waarheid is een ILLUSIE. Jullie zijn er ingetuind!

ps ik wil hierbij Wizdom bedanken voor deze ontwakening

Von_Binladen
22-02-06, 13:28
Sjieten beschouwen ons vast als rechtschapen moslims. :D
Hoevaak roepen sjieten niet dat zij de ware vaandeldragers zijn van de echte islam.
Zij zien ons gewoon als verdwaalde kuffars.

Von_Binladen
22-02-06, 13:31
Geplaatst door Mark
Ik denk dat het amerikaanse agenten waren die die koepel opbliezen. De slachtoffers waren engelse agenten die zielig deden om extra verdeeldheid te veroorzaken.

Dit is een complot mensen, er zijn geen Irakezen en die hebben nooit bestaan, het zijn allemaal agenten van Israel, Amerika en Engeland!

Net als die zogenaamd deense cartoonist, die heette toevallig Eli Cohen!

:wohaa:

Eli Cohen :fuckit:

duende
22-02-06, 13:33
Geplaatst door Von_Binladen
Sjieten beschouwen ons vast als rechtschapen moslims. :D
Hoevaak roepen sjieten niet dat zij de ware vaandeldragers zijn van de echte islam.
Zij zien ons gewoon als verdwaalde kuffars.

Maar wie van de twee heeft nu "DE WAARHEID" in pacht?
Aanhangers van bijde stromingen weten precies wat "GOED" is voor hun medemens, maar ik raak er nu toch echt een beetje confuus van. Wie moet ik geloven?
Wel klasse dat men elkaar vrolijk de schedel inslaat. Persoonlijk zou ik mij daar drukker over maken dan een paar plaatjes in het locale Deense stadsblad.

tukkersterror
22-02-06, 13:33
Geplaatst door Arvid
Die hele Irak-oorlog heeft nooit bestaan. Het was een leugen!

Vergelijk het maar eens met Plato's grot:

http://www.historyforkids.org/learn/greeks/philosophy/pictures/cave.jpg

Jullie zijn de mensen in de grot die naar een weerspiegeling kijken en denken dat het de waarheid is. Maar die waarheid is een ILLUSIE. Jullie zijn er ingetuind!

ps ik wil hierbij Wizdom bedanken voor deze ontwakening

Wist niet dat plato zo slecht tekende??? :zweep: Blijf van plato af :zweep: mijn plato het hondje van mickey :stout:

Von_Binladen
22-02-06, 13:59
Geplaatst door duende
Maar wie van de twee heeft nu "DE WAARHEID" in pacht?
Aanhangers van bijde stromingen weten precies wat "GOED" is voor hun medemens, maar ik raak er nu toch echt een beetje confuus van. Wie moet ik geloven?
Wel klasse dat men elkaar vrolijk de schedel inslaat. Persoonlijk zou ik mij daar drukker over maken dan een paar plaatjes in het locale Deense stadsblad.


Heb je de laaste afscheidspreek gelezen van de Profeet Mohammed(vzmh).
Daar stond dat hij(vzmh)twee dingen zal achterlaten.
1 de heilige Koran
2 de Hadiths(De sunnah van de Profeet Mohammed(vzmh))
Tja de amerikanen he.
Ze hebben ware oorlog gecreerd in irak omdat zij(amerikaanse regering)aanslag hebben gepleegd op de twintowers en Pentagon.
Ze hebben in feite alle schuld gegeven aan Osama binladen.
Dit moest hen reden geven om irak aan te vallen.

Bedankt de amerikanen.

De groeten
22-02-06, 14:03
Geplaatst door Von_Binladen
Tja de amerikanen he.
Ze hebben ware oorlog gecreerd in irak omdat zij(amerikaanse regering)aanslag hebben gepleegd op de twintowers en Pentagon.

Ja, dat verhaal gaat al langer. Maar de bewijzen stapelen zich meer en meer op dat het Deense cartoonisten waren.

tukkersterror
22-02-06, 14:06
Geplaatst door Von_Binladen
Heb je de laaste afscheidspreek gelezen van de Profeet Mohammed(vzmh).
Daar stond dat hij(vzmh)twee dingen zal achterlaten.
1 de heilige Koran
2 de Hadiths(De sunnah van de Profeet Mohammed(vzmh))
Tja de amerikanen he.
Ze hebben ware oorlog gecreerd in irak omdat zij(amerikaanse regering)aanslag hebben gepleegd op de twintowers en Pentagon.
Ze hebben in feite alle schuld gegeven aan Osama binladen.
Dit moest hen reden geven om irak aan te vallen.

Bedankt de amerikanen.

Bin Laden, als ik hem te pakken kon krijgen zou ik hem vrijwillig iedere botje in zijn lichaam breken en dan hoeven ze nog niet eens de beloningen uit te betalen aan me.
Zelfs zijn familie looft een beloning uit om hem te arresteren, maar ja die zal ook wel fout zijn in sommige ogen!!!

Von_Binladen
22-02-06, 14:09
Voor de onwetenden omtrent de aanslagen op 11 september hier een link.

http://streaming.reopen911.org/video/PainfulDeceptions_dutch .html

Bofko
22-02-06, 14:09
Geplaatst door De groeten
Ja, dat verhaal gaat al langer. Maar de bewijzen stapelen zich meer en meer op dat het Deense cartoonisten waren.

Ik heb horen fluisteren dat ze de glorie en de grootsheid van het oude Vikingen-rijk terug willen.

Von_Binladen
22-02-06, 14:13
Geplaatst door tukkersterror
Bin Laden, als ik hem te pakken kon krijgen zou ik hem vrijwillig iedere botje in zijn lichaam breken en dan hoeven ze nog niet eens de beloningen uit te betalen aan me.
Zelfs zijn familie looft een beloning uit om hem te arresteren, maar ja die zal ook wel fout zijn in sommige ogen!!!

Je zegt dat alleen maar omdat de amerikanen jou hebben doen geloven dat Binladen achter de aanslagen zat.
Ik moet toegeven dat amerikanen goed in manipuleren en misleiden zijn tja Hollywood huh.
Een grote zonde hebben zij gepleegd!

H.P.Pas
22-02-06, 14:16
Geplaatst door Bofko
Ik heb horen fluisteren dat ze de glorie en de grootsheid van het oude Vikingen-rijk terug willen.

Bij Midwinter drinken ze Tuborg uit de schedels van ritueel geslachte moslims.

duende
22-02-06, 14:20
Geplaatst door Von_Binladen
Heb je de laaste afscheidspreek gelezen van de Profeet Mohammed(vzmh).
Daar stond dat hij(vzmh)twee dingen zal achterlaten.
1 de heilige Koran
2 de Hadiths(De sunnah van de Profeet Mohammed(vzmh))
Tja de amerikanen he.
Ze hebben ware oorlog gecreerd in irak omdat zij(amerikaanse regering)aanslag hebben gepleegd op de twintowers en Pentagon.
Ze hebben in feite alle schuld gegeven aan Osama binladen.
Dit moest hen reden geven om irak aan te vallen.

Bedankt de amerikanen.
Dat is geen antwoord op de volgende vraag,

Maar wie van de twee heeft nu "DE WAARHEID" in pacht?
Aanhangers van bijde stromingen weten precies wat "GOED" is voor hun medemens, maar ik raak er nu toch echt een beetje confuus van. Wie moet ik geloven?
Wie o wie heeft toch de waarheid inpacht

tukkersterror
22-02-06, 14:23
Geplaatst door Von_Binladen
Je zegt dat alleen maar omdat de amerikanen jou hebben doen geloven dat Binladen achter de aanslagen zat.
Ik moet toegeven dat amerikanen goed in manipuleren en misleiden zijn tja Hollywood huh.
Een grote zonde hebben zij gepleegd!

Nee gelukkig kan ik verder kijken dan mijn amerikaanse neus lang is.

Dus als ik het goed begrijpt word al het moslim terroristme gesponsord door Amerika, inclusief de Arabische Tv zenders.

Sorry dat was vroeger mogelijk maar tegenwoordig met internet, kun je de informatie overal vandaan halen en sommige hackers publiceren nog wel eens wat en sturen dit naar andere hackers!!!

Maar van deze onzin word ik niet wijzer van

Von_Binladen
22-02-06, 15:00
Geplaatst door tukkersterror
Nee gelukkig kan ik verder kijken dan mijn amerikaanse neus lang is.

Dus als ik het goed begrijpt word al het moslim terroristme gesponsord door Amerika, inclusief de Arabische Tv zenders.

Sorry dat was vroeger mogelijk maar tegenwoordig met internet, kun je de informatie overal vandaan halen en sommige hackers publiceren nog wel eens wat en sturen dit naar andere hackers!!!

Maar van deze onzin word ik niet wijzer van

Wat jij wilt :moe:
Geloof alles wat de amerikanen zeggen.
Ze zijn jouw baas toch :jeweetog: .

Duende ik heb jou antwoord gegeven.

tukkersterror
22-02-06, 15:10
Geplaatst door Von_Binladen
Wat jij wilt :moe:
Geloof alles wat de amerikanen zeggen.
Ze zijn jouw baas toch :jeweetog: .

Duende ik heb jou antwoord gegeven.

Nog even en dan heb ik volgens jou de cartoons geplaatst, de aanslagen gepleegd, ben ik in mijn eentje Irak binnen gevallen en heb ik de moslims, de katolieken, protestanten en anderen beledigd!!!

Ik heb liever niet dat je zulke onzin over mij uitkraamd als je mij en mijn achter gronden niet ken!!!

:ergleuk:

Cherry Bo
22-02-06, 16:21
Geplaatst door Von_Binladen

Geloof alles wat de amerikanen zeggen.
Ze zijn jouw baas toch :jeweetog: .



Mooi staaltje gedachtenlogica van een reli-slaaf.

tukkersterror
22-02-06, 17:34
Geplaatst door Von_Binladen
Voor de onwetenden omtrent de aanslagen op 11 september hier een link.

http://streaming.reopen911.org/video/PainfulDeceptions_dutch .html

Ik heb de film even bekeken en je heb gelijk je moet wel heel ontwetende zijn om deze onzin te geloven.
Ten eerste een hotel brand te vergelijken met een brand zoals in the twin towers hier is geen vergelijk mogelijk alleen door ontwetende mensen die zullen misschien een vergelijk kunnen trekken.

Wide-O
22-02-06, 17:51
Wat een ellende, wat een verspilling :(

http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/ff220206c.jpg

Joesoef
22-02-06, 18:05
Diep treurig, triest. Die hele oorlog daar. Nu elkaar......

Cherry Bo
22-02-06, 19:00
Geplaatst door Von_Binladen
Voor de onwetenden omtrent de aanslagen op 11 september hier een link.

http://streaming.reopen911.org/video/PainfulDeceptions_dutch .html

Joh!

gh.wille
22-02-06, 19:45
Geplaatst door Von_Binladen
Sjieten beschouwen ons vast als rechtschapen moslims. :D
Hoevaak roepen sjieten niet dat zij de ware vaandeldragers zijn van de echte islam.
Zij zien ons gewoon als verdwaalde kuffars.

MOISLIM ben je ongeacht waar je woont of wat je afkomst is ,
of zit ik er nu naast ?

Von_Binladen
22-02-06, 19:46
Geplaatst door Cherry Bo
Mooi staaltje gedachtenlogica van een reli-slaaf.

Jij bent vast een atheist right??

Von_Binladen
22-02-06, 19:48
Geplaatst door gh.wille
MOISLIM ben je ongeacht waar je woont of wat je afkomst is ,
of zit ik er nu naast ?


Sjiet en soenieten zijn allebei moslims,ze geloven in Allah en de laaste dag maar er zijn verschillen.
Ik zie sjieten dus als mijn broeders en zusters alleen denken ze anders na over de metgezellen van de Profeet Mohammed(vzmh).

Von_Binladen
22-02-06, 19:49
Geplaatst door Cherry Bo
Joh!

Ik weet dat je het onlogisch vind.
Het maakt voor jou geen moer uit of die aanslagen nep waren als er maar moslims worden vermoord.

Bar
22-02-06, 19:54
Geplaatst door Von_Binladen
Sjiet en soenieten zijn allebei moslims,ze geloven in Allah en de laaste dag maar er zijn verschillen.
Ik zie sjieten dus als mijn broeders en zusters alleen denken ze anders na over de metgezellen van de Profeet Mohammed(vzmh).

Inderdaad een zeer belangrijke kwestie van 1300 jaar geleden.

Zeer begrijpelijk om elkaar daar in 2006 voor in de pan te hakken.

Dat verdient respect in de rest van de 'ongelovige' wereld.

barfly
22-02-06, 20:00
Geplaatst door Von_Binladen
Sjiet en soenieten zijn allebei moslims,ze geloven in Allah en de laaste dag maar er zijn verschillen.
Ik zie sjieten dus als mijn broeders en zusters alleen denken ze anders na over de metgezellen van de Profeet Mohammed(vzmh).

Denk je zo ook over je joodse en christelijke broeders en zusters die ook in God geloven?

Von_Binladen
22-02-06, 20:17
Geplaatst door barfly
Denk je zo ook over je joodse en christelijke broeders en zusters die ook in God geloven?

Nee helaas.
De joden geloven niet dat Jezus en Mohammed profeten waren van Allah.
De christenen aanbidden de Profeet Jezus dus nee zij geloven pas echt in God als zij alle profeten van God accepteren en als zij geen profeten noch engelen als goden naast God de Almachtige plaatsen.
68. Zeg: "O, mensen van het Boek(joden en christenen), gij steunt op niets voordat gij de Torah en het Evangelie en hetgeen(de heilige koran) u van uw Heer is nedergezonden, onderhoudt. En waarlijk, hetgeen u van uw Heer is nedergezonden zal velen hunner in opstandigheid en ongeloof doen toenemen; treurt derhalve niet over het ongelovige volk.
Ik zie hen wel als leden binnen de monotheistische familiekring.

barfly
22-02-06, 20:57
Geplaatst door Von_Binladen
Nee helaas.
De joden geloven niet dat Jezus en Mohammed profeten waren van Allah.
De christenen aanbidden de Profeet Jezus dus nee zij geloven pas echt in God als zij alle profeten van God accepteren en als zij geen profeten noch engelen als goden naast God de Almachtige plaatsen.
68. Zeg: "O, mensen van het Boek(joden en christenen), gij steunt op niets voordat gij de Torah en het Evangelie en hetgeen(de heilige koran) u van uw Heer is nedergezonden, onderhoudt. En waarlijk, hetgeen u van uw Heer is nedergezonden zal velen hunner in opstandigheid en ongeloof doen toenemen; treurt derhalve niet over het ongelovige volk.
Ik zie hen wel als leden binnen de monotheistische familiekring.

Dan ben je alleen wel een beetje inconsequent. Als sunni is een shia een ketter en vice versa denk ik? Victory kan jij hier nog iets zinnigs over zeggen?

observer
23-02-06, 08:46
Geplaatst door barfly
Dan ben je alleen wel een beetje inconsequent. Als sunni is een shia een ketter en vice versa denk ik? Victory kan jij hier nog iets zinnigs over zeggen? het gebruiken van de woorden victory en zinnig is slechts toegestaan als het humoristisch is

:maf:

het meest zielige aan het geheel is dat ze nog steeds denken elkaar te overtuigen door elkaar op te blazen