PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerikanen vinden heuse bomfabriek in Bagdad



Divine_70
22-02-06, 13:20
Het Amerikaanse leger heeft bij Bagdad een werkplaats voor het produceren van bommen en een wapendepot ontdekt. De vondst werd volgens het leger gedaan na een tip uit de bevolking.

Bij de overval op de werkplaats en het depot werden zo’n veertig opstandelingen gevangen genomen. In het depot werden onder andere grote hoeveelheden mortier- en artilleriegranaten aangetroffen, die van ontstekingsmechanismen moesten worden voorzien.

Korte tijd na de razzia had op een markt in het zuidwesten van Bagdad een aanslag plaats, die aan zeker 22 mensen het leven heeft gekost. Er vielen 28 gewonden. De aanslag - een van de dodelijkste in Bagdad in weken - werd uitgevoerd met een autobom. De met explosieven gevulde wagen was geparkeerd in een straat op zo’n dertig meter afstand van een controlepost van de politie, in een sji’ietische deel van de wijk Dora. De krachtige explosie zette auto’s en enkele winkels in lichterlaaie.

Een man is aangehouden, die ervan wordt verdacht de bom op afstand tot ontploffing te hebben gebracht. Hij zou een politiepatrouille op het oog hebben gehad, maar die bleef ongedeerd.

De wijk Dora behoort tot de gevaarlijkste buurten van Bagdad waar exploderende autobommen welhaast tot de dagelijkse gebeurtenissen behoren sinds de soennietische opstand begon in de zomer van 2003.

In het mortuarium van Bagdad werd gisteren het lichaam gevonden van de woordvoerder van de soennitische politieke partij, de Raad voor Nationale Dialoog. Volgens de familie had het lijk kogelgaten. De man was vrijdag na zijn werk nooit thuis aangekomen.

22/02/06 07u40

Poesjkin
23-02-06, 13:36
Nou, daar hebben ze dan wel bijna drie jaar over gedaan om die fabriek te vinden zeg... Stelletje amateurs.

amOer
23-02-06, 15:17
duuh .. er zijn hele video's op internet van het verzet dat ze nieuwe, verbeterde RPG's , Snipers, geluidloze Snipers en Ak's en zelfs mid-range grond-grond raketten maken!

( denk dat de amerikanen zwarte dagen in IRak krijgen.. vandaar dat ze burgeroorlog proberen uit te lokken.. let op: eerst zegt Bush dat ze geen sji'itisch regime in irak willen.. en gelijk daarna wordt een sji'itisch moskee opgeblazen...met alle gevolgen van dien! iemand nog zijn twijfels?!?!)

Max Stirner
23-02-06, 18:13
Geplaatst door amOer
iemand nog zijn twijfels?!?!)


Ja.

Iglo
23-02-06, 18:55
Geplaatst door amOer
duuh .. er zijn hele video's op internet van het verzet dat ze nieuwe, verbeterde RPG's , Snipers, geluidloze Snipers en Ak's en zelfs mid-range grond-grond raketten maken!

( denk dat de amerikanen zwarte dagen in IRak krijgen.. vandaar dat ze burgeroorlog proberen uit te lokken.. let op: eerst zegt Bush dat ze geen sji'itisch regime in irak willen.. en gelijk daarna wordt een sji'itisch moskee opgeblazen...met alle gevolgen van dien! iemand nog zijn twijfels?!?!) Ik denk dat het vooral het Iraakse volk is dat het nog zwaarder zal krijgen door zulke malloten.

Verder lijkt het me sterk dat de VS gebaat is bij een burgeroorlog. Maar het lijkt me nogal zinloos om daarover met jou in discussie te gaan.

gh.wille
23-02-06, 21:45
Geplaatst door Iglo
Ik denk dat het vooral het Iraakse volk is dat het nog zwaarder zal krijgen door zulke malloten.

Verder lijkt het me sterk dat de VS gebaat is bij een burgeroorlog. Maar het lijkt me nogal zinloos om daarover met jou in discussie te gaan.

Ja ik zie ook niet bepaald het voordeel hiervan in .
Een burgeroorlog om het geloof ? ff denken Luther en Calvijn ik ben al een tijdje was school af ,maar was dat niet al heel lang geleden dat zoiets plaats vond tussen aanhangers van een geloof ?