PDA

Bekijk Volledige Versie : Ahmadinejad: ,,aanslag Samarra werk van VS en Israël''



Marsipulami
23-02-06, 08:52
Ahmadinejad: ,,aanslag Samarra werk van VS en Israël''

Als we de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad mogen geloven, liggen de Verenigde Staten en Israël aan de basis van de aanslag op de sjiitische Gouden Moskee in Iraakse stad Samarra. In een door de Iraanse staatstelevisie uitgezonden toespraak in het zuidwesten van Iran zei Ahmadinejad dat de aanslag het werk is van ,,een groep verslagen zionisten en bezetters die onze gevoelens willen krenken''.

De Askariya-moskee, waar twee imams uit de negende eeuw begraven liggen die afstammen van Mohammed, is een van de grootste heiligdommen van sjiitische moslims.
De Iraakse regering wijt de aanslag aan soennitische opstandelingen. De radicale Iraakse sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr geeft echter de schuld aan de Iraakse regering, of anders de Amerikanen.

kum

Hamza-T
23-02-06, 09:02
Mannen zoals Ayatollah Muqtada al Sadr zitten ook niet in het complot, en kunnen zo zonder valse terughoudendheid de waarheid zeggen.
De Sjiiten hebben eerder Engelse geheimagenten gepakt die verkleed waren als Arabische soennieten en hen toen gevangen gezet, waarna de Engelse militairen hen met een tank bevrijd hebben door de pui van de gevangenis te rammen.

Daarnaast komen ze verder nog zaken als vrede en democratie bla di bla brengen enzo.

Eni
23-02-06, 09:06
Geplaatst door Hamza-T
De Sjiiten hebben eerder Engelse geheimagenten gepakt die verkleed waren als Arabische soennieten en hen toen gevangen gezet, waarna de Engelse militairen hen met een tank bevrijd hebben door de pui van de gevangenis te rammen.

Ja echt wel..Ik persoonlijk verdenk James Bond met medewerking van het A-team achter de aanslagen.

Hamza-T
23-02-06, 09:08
Je kan wel grappen maken, maar dit is allemaal in het nieuws geweest hoor.

Bofko
23-02-06, 09:12
Geplaatst door Hamza-T
Mannen zoals Ayatollah Muqtada al Sadr zitten ook niet in het complot, en kunnen zo zonder valse terughoudendheid de waarheid zeggen.
De Sjiiten hebben eerder Engelse geheimagenten gepakt die verkleed waren als Arabische soennieten en hen toen gevangen gezet, waarna de Engelse militairen hen met een tank bevrijd hebben door de pui van de gevangenis te rammen.

Daarnaast komen ze verder nog zaken als vrede en democratie bla di bla brengen enzo.

Wat heeft die bevrijdingsaktie met de aanslag te maken ?

Complotdenkers gaan er van uit dat degene die er het meest belang bij heeft ook altijd de dader is. In de praktijk maakt degene die er belang bij heeft meestal wel misbruik van de situatie.

Het belang van Amerika is een rustig Irak om het succes van de democratie te tonen.
Het belang van een soennitische elite is teruggave van de macht die ze in de Saddamtijd hadden.

Hamza-T
23-02-06, 09:14
Het belang van Amerika is een rustig Irak om het succes van de democratie te tonen.
Nee, want dan zullen ze moeten vertrekken terwijl ze nog veel meer plannen hebben voor het Midden-Oosten. Ze willen een machtsblok vormen onder de noemer 'democratisering'.

Pytaghoras
23-02-06, 09:38
Wie de aanslag dan ook heeft gepleegd, de bezetters macht is hiervoor verantwoordelijk. Je kan van alles zeggen, de situatie onder Sadam was honderd keer beter dan nu, als was Sadam een tiraan. Blijkbaar is een dictatuur geschikt voor de arabieren.

Marsipulami
23-02-06, 10:03
Slapjanussen
RAOUL HEERTJE

Waar zijn ze toch gebleven. Tong verloren? Pennetje kwijt? Jaartje vrij genomen? Pakje sigaretten aan het halen? Moe? Fulltime hond aan het uitlaten? Op survival? Computervirus? Postzegels op? Griep? RSI? Vakantie?

Ik heb het over al die bollebozen die elke tegenstander van de Amerikaanse oorlog tegen Irak als naïeveling, terroristenvriend en slapjanus bestempelden. Irak zou een democratie worden. Dat zou een geweldige invloed op de rest van het Midden-Oosten hebben. Overal zouden democratieën ontstaan. De voedingsbodem voor terrorisme zou worden weggenomen. De hardcore terroristen zouden verslagen worden.

De wereld zou één groot sprookje worden waarin iedereen nog lang en gelukkig zou leven.

Gek hoor, dat dat nog niet gelukt is. Dat die Irakezen, die gewend zijn dat besluiten op basis van een meerderheid van geweld genomen worden, nog steeds geen partijprogramma's geschreven hebben.

Dat er geen leuke buttons met lijst-Allah ontworpen zijn. Dat er nog geen ballonnen zijn besteld voor het partijcongres van Leefbaar Bagdad.

Waarom zijn jullie plotseling zo stil? Jullie applaudisseerden dag in dag uit voor jullie zelf en jullie scherpe analyses. Wie niet voor jullie was, heulde met de vijand.

Weten jullie al dat de Amerikaanse regering allang begrijpt dat het nooit gaat lukken? Zodra de voor wederopbouw bestemde gelden geheel terecht zijn gekomen bij de partijsponsoren en andere relaties van de Bush-regering, worden de koffers gepakt.

Wie zijn nou eigenlijk de naïevelingen en terroristenvrienden? Hé slapjanussen!


© Het Parool, 4-11-2003

Bofko
23-02-06, 10:12
Geplaatst door Pytaghoras
Blijkbaar is een dictatuur geschikt voor de arabieren.

:zegniets:

Bofko
23-02-06, 10:14
Geplaatst door Hamza-T
Nee, want dan zullen ze moeten vertrekken terwijl ze nog veel meer plannen hebben voor het Midden-Oosten. Ze willen een machtsblok vormen onder de noemer 'democratisering'.

Niet mee eens. De Amerikanen vertrekken nog liever vandaag dan morgen.

Vanun
23-02-06, 10:21
Verdeel en heers.

Vanun
23-02-06, 10:30
Iraq: US Agents disguised in Arab dress tried to blow up car

Baghdad, 21.02.06

Iraqis apprehend two Americans disguised as Arabs trying to detonate a car bomb in a residential neighborhood of western Baghdad’s al-Ghazaliyah district on Tuesday.

A number of Iraqis apprehended two Americans disguised in Arab dress as they tried to blow up a booby-trapped car in the middle of a residential area in western Baghdad on Tuesday.

Residents of western Baghdad’s al-Ghazaliyah district told Quds Press that the people had apprehended the Americans as they left their Caprice car near a residential neighborhood in al-Ghazaliyah on Tuesday afternoon (11 October 2005). Local people found they looked suspicious so they detained the men before they could get away. That was when they discovered that they were Americans and called the Iraqi puppet police.

Five minutes after the arrival of the Iraqi puppet police on the scene a large force of US troops showed up and surrounded the area. They put the two Americans in one of their Humvees and drove away at high speed to the astonishment of the residents of the area.

Quds Press spoke by telephone with a member of the al-Ghazaliyah puppet police who confirmed the incident, saying that the two men were non-Arab foreigners but declined to be more precise about their nationality.

Quds Press pointed out that about a month ago, the Iraqi puppet police in the southern Iraqi city of al-Basrah arrested two Britons whom they accused of attempting to cause an explosion in the city. The Britons were taken into custody by the Iraqi puppet police only to be broken out of prison by an assault of British occupation troops. That incident has created a tense relationship between the British and the local puppet authorities in al-Basrah, Quds Press noted.

http://iraqwar.mirror-world.ru/article/66432

Bofko
23-02-06, 10:34
Geplaatst door Vanun

http://iraqwar.mirror-world.ru/article/66432

" Iraqi Resistance Report for events of Wednesday, 12 October 2005".

:o

Spoetnik
23-02-06, 11:14
Geplaatst door Bofko
Het belang van Amerika is een rustig Irak om het succes van de democratie te tonen.


Wat ben jij naief... De Neocons willen een long war against terrorism voren (heeft iets met hun ideologie te maken). Om dat te realiseren moet er eerst chaos gecreeert worden waarin de vijand kan recruteren.

Lees deze eens zou ik zeggen:
http://www.informationclearinghouse.info/article5010.htm

ronald
23-02-06, 11:16
Geplaatst door Hamza-T
Je kan wel grappen maken, maar dit is allemaal in het nieuws geweest hoor.


Dat is nou het meest verwonderlijke...dat die gek nog in het nieuws komt. Ten eerste is zijn verhaal al 3000 jaar oud en ten tweede is hij enigszins bezeten van de duivel: "Als we de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad mogen geloven, liggen de Verenigde Staten en Israël aan de basis van de aanslag op de sjiitische Gouden Moskee in Iraakse stad Samarra.".....het is te gek voor woorden. Laat hem op een of andere berg een heilige worden.

Sallahddin
23-02-06, 11:24
Geplaatst door Marsipulami
Ahmadinejad: ,,aanslag Samarra werk van VS en Israël''

Als we de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad mogen geloven, liggen de Verenigde Staten en Israël aan de basis van de aanslag op de sjiitische Gouden Moskee in Iraakse stad Samarra. In een door de Iraanse staatstelevisie uitgezonden toespraak in het zuidwesten van Iran zei Ahmadinejad dat de aanslag het werk is van ,,een groep verslagen zionisten en bezetters die onze gevoelens willen krenken''.

De Askariya-moskee, waar twee imams uit de negende eeuw begraven liggen die afstammen van Mohammed, is een van de grootste heiligdommen van sjiitische moslims.
De Iraakse regering wijt de aanslag aan soennitische opstandelingen. De radicale Iraakse sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr geeft echter de schuld aan de Iraakse regering, of anders de Amerikanen.

kum


Dit is een zeer ernstig ontwikkeling die kan leiden tot een burgelijk oorlog in Irak tussen de Shiieten en de Soennieten!!!
Ik zet grote vraagtekens bij de eventueel betrokkenheid van die laatsten want die zouden zoiets nooit doen:de tijd zal het misschien wel leren!!!
Triest!!!

ronald
23-02-06, 11:29
Geplaatst door Sallahddin
Dit is een zeer ernstig ontwikkeling die kan leiden tot een burgelijk oorlog in Irak tussen de Shiieten en de Soennieten!!!
Ik zet grote vraagtekens bij de eventueel betrokkenheid van die laatsten want die zouden zoiets nooit doen:de tijd zal het misschien wel leren!!!
Triest!!!


Wat is een gebouw vergeleken bij mensenlevens? Niets toch? Als in het verleden al zoveel mensenlevens zijn genomen in deze onderlinge strijd dan vind ik wat hier is gebeurd helemaal niet verwonderlijk.

Maar zoals jij hier meldt, zullen wel velen denken...en dan trekken we maar een of andere complottheorie uit de kast en in dit geval voldoet Israel er perfect aan.

Bofko
23-02-06, 11:33
Geplaatst door Spoetnik
Wat ben jij naief...
En wat ben jij een fantast..


Geplaatst door Spoetnik
De Neocons willen een long war against terrorism voren (heeft iets met hun ideologie te maken). Om dat te realiseren moet er eerst chaos gecreeert worden waarin de vijand kan recruteren.


En de uitkomst van die chaos die hebben ze in de hand, denk je ? Gigantische overschatting lijkt me dat.
Man, ze zijn niet eens in staat om MonikaGate te voorkomen of te verhinderen dat het nieuws van Abu Graib naar buiten komt.Ze zijn in het verleden ook met de staart tussen de benen uit Vietnam en Somalie vertrokken. Allemaal voorzien ?
Er is een gigantisch verschil tussen woorden/ideologieen/intenties en daden.

Spoetnik
23-02-06, 11:34
Geplaatst door ronald
Wat is een gebouw vergeleken bij mensenlevens? Niets toch? Als in het verleden al zoveel mensenlevens zijn genomen in deze onderlinge strijd dan vind ik wat hier is gebeurd helemaal niet verwonderlijk.


Er zijn al meer dan 250,000 doden gevallen in Iraq sinds 2003, de emoties zijn hoog opgelopen. De aanslag op deze moskee is een aanslag op de identiteit van Shia.

Sallahddin
23-02-06, 11:37
Geplaatst door ronald
Wat is een gebouw vergeleken bij mensenlevens? Niets toch? Als in het verleden al zoveel mensenlevens zijn genomen in deze onderlinge strijd dan vind ik wat hier is gebeurd helemaal niet verwonderlijk.

Maar zoals jij hier meldt, zullen wel velen denken...en dan trekken we maar een of andere complottheorie uit de kast en in dit geval voldoet Israel er perfect aan.


Wie heeft het nou over Israel ???...Hoe kom je daarbij ???...Heb ik dat beweerd???
Herlezen ok voordat je conclusies trekt!!!




Dat zijn heilige plaatsen niet slechts gewone gebouwen !!!

Wat zou je denken als er joodse heiligdommen in Jerusalem bijv.worden verwoest???...zou je zeggen :het gaat gewoon om gebouwen???

Spoetnik
23-02-06, 11:39
Geplaatst door Bofko
En wat ben jij een fantast..

Heb jij dat artikel gelezen? Misschien dat je dan wellicht wat inzicht krijgt.


[quote]En de uitkomst van die chaos die hebben ze in de hand, denk je ?

Chaos creeren is stukken makkelijk dan stabiliteit creeren. Bommetje hier, schandaaltje daar.



Gigantische overschatting lijkt me dat.
Man, ze zijn niet eens in staat om MonikaGate te voorkomen


Dat was Clinton, sukkel.



of te verhinderen dat het nieuws van Abu Graib naar buiten komt.


Abu Graib is nou juist iets wat de deze strategie past, het vernederen van moslims door arrogante Amerikanen creeert nou just de vijand. Dat je dat niet door hebt verbaasd mij.



Ze zijn in het verleden ook met de staart tussen de benen uit Vietnam en Somalie vertrokken. Allemaal voorzien ?


Wat hebben die situaties nu in hemelsnaam met de huidige situatie in Iraq te maken. De opkomst van de Neocons is recentelijk, pas sinds George Bush II hebben ze de macht naar zich toe kunnen trekken.



Er is een gigantisch verschil tussen woorden/ideologieen/intenties en daden.

Inderdaad, de Neocons preken liberale democratie, maar willen oorlog en chaos.

Dwaalspoor
23-02-06, 11:41
Ik gok op de koerden als daders, al dan niet in dienst van de mossad en cia.

Spoetnik
23-02-06, 11:43
Geplaatst door Dwaalspoor
Ik gok op de koerden als daders, al dan niet in dienst van de mossad en cia.

Koerden hebben er inderdaad belang bij een burgeroorlog, zodat ze kurdistan kunnen formeren. Maar ik denk toch eerder dat de daders Salafis waren.

Bofko
23-02-06, 11:47
Geplaatst door Spoetnik
De opkomst van de Neocons is recentelijk, pas sinds George Bush II hebben ze de macht naar zich toe kunnen trekken.

O nu snap ik je. In de Clintontijd en daarvoor waren de Amerikanen nog sukkels. En door het nieuwe etiket Neocon erop te plakken zijn het sinds kort ineens Masters of the Universe geworden.

Spoetnik
23-02-06, 11:57
Geplaatst door Bofko
O nu snap ik je. In de Clintontijd en daarvoor waren de Amerikanen nog sukkels. En door het nieuwe etiket Neocon erop te plakken zijn het sinds kort ineens Masters of the Universe geworden.

:confused: Neocons zijn een stroming in de Amerikaanse politiek die niets met Clinton te maken heeft, waarneer komt dat door in je hersens? Anyway, ik roep al sinds 2002 dat het doel chaos is in het midden-oosten, het lijkt er verdacht veel op dat mijn analyse destijds bewaarheid wordt.

Von_Binladen
23-02-06, 12:05
Geplaatst door Bofko
Niet mee eens. De Amerikanen vertrekken nog liever vandaag dan morgen.

Wat doen ze dan nog in irak.
Amerika brengt democracy blablabla bullshit.
Toen Hamas op een democratische manier gewonnen had waren de amerikanen opeens tegen democracy.
Ze brengen alleen verdeeldheid,burgeroorlog.
Ik geef de schuld aan de amerikanen en zionisten indien zij er niet achter zitten dan zou ik zeggen brengt uw bewijs dat soenitische moslims achter de aanslag zaten.

Bofko
23-02-06, 12:06
Geplaatst door Spoetnik
:confused: Neocons zijn een stroming in de Amerikaanse politiek die niets met Clinton te maken heeft, waarneer komt dat door in je hersens?

Dat had ik allemaal allang door, mijn beste.
Maar bij mij wil het er niet in dat de neocons zo´n groot verschil maken op het wereldtoneel zoals jij suggereert, vergeleken met de Amerikaanse niet-neocons.
Op kleinere schaal vergelijkbaar met het feit of Nederland nu geleid wordt door een centrum-links of centrum-rechts kabinet. Je merkt er niet zoveel van in de praktijk.

Bofko
23-02-06, 12:16
Geplaatst door Von_Binladen
Wat doen ze dan nog in irak.
Amerika brengt democracy blablabla bullshit.
Toen Hamas op een democratische manier gewonnen had waren de amerikanen opeens tegen democracy.
Ze brengen alleen verdeeldheid,burgeroorlog.
Ik geef de schuld aan de amerikanen en zionisten indien zij er niet achter zitten dan zou ik zeggen brengt uw bewijs dat soenitische moslims achter de aanslag zaten.

Ik denk dat de werkelijke motieven van de Amerikaanse aanval op Irak wraakneming voor 9/11 was . Afghanistan was daarvoor niet voldoende.
Die werkelijke motieven waren dus niet zo nobel, dus moest het ´verkocht´ worden als het ´brengen van democratie´.

De soennieten hebben hun macht verloren, doen niet mee aan de democratie, zitten nu met lege handen, dus het is voor de hand liggend dat zij achter deze aanslag zitten.
Amerikanen zijn gebaat bij rust want dat is de beste PR voor de door hun gebrachte ´democratie´.

H.P.Pas
23-02-06, 12:30
Geplaatst door Hamza-T
Mannen zoals Ayatollah Muqtada al Sadr zitten ook niet in het complot,

Werkelijk ? Zij spinnen er, met hun Iraanse bondgenoten, het meeste garen bij; naar goed-Spoetnilkse logica is het dus hun complot.

ronald
23-02-06, 12:43
Geplaatst door Sallahddin
Wie heeft het nou over Israel ???...Hoe kom je daarbij ???...Heb ik dat beweerd???
Herlezen ok voordat je conclusies trekt!!!




Dat zijn heilige plaatsen niet slechts gewone gebouwen !!!

Wat zou je denken als er joodse heiligdommen in Jerusalem bijv.worden verwoest???...zou je zeggen :het gaat gewoon om gebouwen???


Jij niet.....lees:

"Als we de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad mogen geloven, liggen de Verenigde Staten en Israël aan de basis van de aanslag op de sjiitische Gouden Moskee in Iraakse stad Samarra"


Heilige plaatsen of niet....het blijft steen en een mens is van vlees en bloed.
De heiligste plaats van de joden IS al verwoest...het is mbt dit inderdaad frappant dat de joden niets meer ondernemen daaromtrent want de Tempelberg is in handen van de Wafq dat arabisch is.

Poesjkin
23-02-06, 13:41
Is er iemand hier die de president van Iran wel serieus neemt? Ik kan het me nauwelijks voorstellen. Dat de Amerikanen in Irak als beesten tekeer gaan, klopt. Dat Israel zichzelf boven alles verheven voelt, wil ik ook nog wel deels aanemen. Maar dit complotgeleuter uit Teheran gaat er bij mij niet in.