PDA

Bekijk Volledige Versie : Ook Dekker wil net als Hoogervorst graaien in de portemonnee van de Burger...



Wizdom
23-02-06, 22:55
Dekker wil nieuw huurbeleid niet uitstellen
Van onze redactie politiek
Lezersreacties op dit artikel (9) geef uw reactie
Uitstel van het nieuwe huurbeleid is voor minister Dekker (volkshuisvesting) niet aanvaardbaar. Met deze opstelling heeft ze alleen de LPF en de VVD aan haar zijde.
De VVD-minister speelde het gisteren hard in de Kamer: het nieuwe huurbeleid moet per se nog dit jaar worden ingevoerd. Uitstel tot januari volgend jaar, zoals coalitiegenoot CDA voorstelde, leidt tot te veel vertraging. Huurverhogingen gaan altijd in op 1 juli, dus als het dit jaar niet gebeurt, wordt het over de verkiezingen heen getild en dat wil de bewindsvrouw voorkomen.

Maar met zo weinig steun van het parlement is het nog maar de vraag of ze hiermee wegkomt. De oppositie krijgt ze in ieder geval niet warm voor het plan waarbij een groter deel van de woningmarkt wordt geliberaliseerd. Maar ook CDA-woordvoerder Van Bochove was stellig in zijn bezwaren. Hij wil dat alles op orde is, voordat het nieuwe beleid het daglicht ziet.

Het tegendeel leek gisteren het geval. Op de VVD na vrezen alle kamerfracties dat het nieuwe beleid tot meer segregatie leidt omdat huizen in dure wijken in verhouding nog duurder worden. En ze zien meer problemen.

De minister wil de invoering van het beleid in tweeën hakken; één deel in juli van dit jaar en de rest in 2007. Dat blijkt voor zoveel verwarring te zorgen dat de politici er zelf ook niet uitkwamen en het debat maar opschortten. Vanavond stuurt minister Dekker een brief naar de Kamer waarin ze voorstelt om alle beleidsveranderingen op 1 juli van dit jaar door te voeren. Aan de hand van die brief debatteert ze over twee weken verder met de Kamer, die er nu nog geen vertrouwen in heeft dat alles voor juli op orde is.


Ik zie ze nog voor me die armzalige LPF stemmers van Pimmetje in de rij allemaal voor een HUURVERHOGING... Alleen VVD en LPF willen de huurverhoging doordrukken... 'Lang leve PIMMETJE...'

Divine_70
23-02-06, 23:07
Waarom gooien we niet gewoon allemaal de beurs op straat?
Plunderen doen ze ons toch al. :moe:

duende
23-02-06, 23:19
Geplaatst door Wizdom
Dekker wil nieuw huurbeleid niet uitstellen
Van onze redactie politiek
Lezersreacties op dit artikel (9) geef uw reactie
Uitstel van het nieuwe huurbeleid is voor minister Dekker (volkshuisvesting) niet aanvaardbaar. Met deze opstelling heeft ze alleen de LPF en de VVD aan haar zijde.
De VVD-minister speelde het gisteren hard in de Kamer: het nieuwe huurbeleid moet per se nog dit jaar worden ingevoerd. Uitstel tot januari volgend jaar, zoals coalitiegenoot CDA voorstelde, leidt tot te veel vertraging. Huurverhogingen gaan altijd in op 1 juli, dus als het dit jaar niet gebeurt, wordt het over de verkiezingen heen getild en dat wil de bewindsvrouw voorkomen.

Maar met zo weinig steun van het parlement is het nog maar de vraag of ze hiermee wegkomt. De oppositie krijgt ze in ieder geval niet warm voor het plan waarbij een groter deel van de woningmarkt wordt geliberaliseerd. Maar ook CDA-woordvoerder Van Bochove was stellig in zijn bezwaren. Hij wil dat alles op orde is, voordat het nieuwe beleid het daglicht ziet.

Het tegendeel leek gisteren het geval. Op de VVD na vrezen alle kamerfracties dat het nieuwe beleid tot meer segregatie leidt omdat huizen in dure wijken in verhouding nog duurder worden. En ze zien meer problemen.

De minister wil de invoering van het beleid in tweeën hakken; één deel in juli van dit jaar en de rest in 2007. Dat blijkt voor zoveel verwarring te zorgen dat de politici er zelf ook niet uitkwamen en het debat maar opschortten. Vanavond stuurt minister Dekker een brief naar de Kamer waarin ze voorstelt om alle beleidsveranderingen op 1 juli van dit jaar door te voeren. Aan de hand van die brief debatteert ze over twee weken verder met de Kamer, die er nu nog geen vertrouwen in heeft dat alles voor juli op orde is.


Ik zie ze nog voor me die armzalige LPF stemmers van Pimmetje in de rij allemaal voor een HUURVERHOGING... Alleen VVD en LPF willen de huurverhoging doordrukken... 'Lang leve PIMMETJE...'

Ik vraag me af door hoeveel vastgoed jongens en huisjesmelkers ze gewipt wordt. Dit is echt een slechte zaak en zal de tegenstellingen in dit landje alleen maar groter maken. Ze willen ook al een anti kraak wet. Yes de huurders vogelvrij. Dit kabinet is crimineel.

Shemharosh
24-02-06, 09:00
Ik ben het eens met Dekker....het probleem van de huurmarkt nu is dat ie dicht is verstopt:veel mensen wonen in een sociale woning terwijl het niet voor hun bedoeld is,anderen blijven ergens wonen omdat ze bang zijn dat ze als ze gaan verhuizen voor werk ,of wat dan ook, weer jaren op een woning moeten wachten,veel woningen worden zwart onderhuurd met veel winst....en waarom moet je voor 20 jaar in een zelfde woning blijven wonen....anderen willen per se niet trouwen omdat ze zo een woning kwijt zullen raken!!!!...kijk maar naar Belgie en vergelijk de woningmarkt met NL:in steden als Brussel en Antwerpen kan je nog een appartement vinden voor 300 euro dat moet je hier niet gaan proberen ook niet eens in de Bijlmer of Delftzijl...dat komt omdat de woningmarkt in Belgie open en liberaal is,men gaat naar een huisbaas/makelaar en onderhandelt zelf over de huurvoorwaarden.Maar wat Dekker eerst moet doen is de grote woningcooperaties breken:als je kijkt naar een stad als Amsterdam dan zie je dat het toegeeigend is door +/-5 "cooperaties" die onderling de markt manipuleren,ze moeten zeker in meer dan 50 cooperaties gesplitst worden en ze moeten veel van hun woningen verkopen zodat er een markt ontstaat met genoeg aanbod waar geconcureert kan worden op de prijs....ik ben zeker er van dat dan de woningmarkt eerder goedkoper wordt dan nu....Maar ik vrees dat die "woningcooperaties",eigenlijk zijn het multinationals die machtiger zijn dan Shell,veel ambtenaren en politici in hun zak hebben.

Joesoef
24-02-06, 09:28
Wel grappig dat die woningbouwcooperaties eerst vette subsidie kregen voor het bouwen van huizen nu weer kunnen scoren met buitensporige huurverhogingen. En ondertussen maar krampachtig hun huizen vasthouden, weigeren om die te verkopen aan de verhuurders.

Kal-El B.V
24-02-06, 14:02
Het is echt Weird dat de LPF hier voor zou stemmen. En dat de LPF stemmers dit graag zouden willen zien.


Maar ja zolang ze maar blijven kankeren over buitenlanders maakt de rest niks meer uit.