PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwarte Schaap



Mark
23-02-06, 22:06
heb je een nieuwe naam?

Wide-O
23-02-06, 22:07
Je dwaalt, en zit op een doodlopend spoor.

Couscousje
23-02-06, 22:09
:haha:

Cc

Cherry Bo
23-02-06, 22:11
En je blust brandjes.

~Panthera~
23-02-06, 22:15
Ik neem aan, dat de desbetreffende persoon ZELF hier op antwoorden kan ? :moe:

Cherry Bo
23-02-06, 22:20
Maar dat doet hij niet. :blowen:

Seif
23-02-06, 22:22
Dat zou wel verklaren waarom ik de zuurtegraad hier recent voelde dalen. :)

MusicManiac
23-02-06, 22:22
Heb het desbetreffende beste schaap van stal al een poosje gemist hier, of had 'ie ook andere nicks?

Good Kahuna
23-02-06, 22:31
Geplaatst door Mark
heb je een nieuwe naam?

Zou me niets verbazen. Hij kon niet wegblijven, maar kan dat tegelijkertijd ook nooit toegeven.

Cherry Bo
23-02-06, 22:38

Aicha1976
24-02-06, 01:48
Geplaatst door Mark
heb je een nieuwe naam?


Mis je hem :argwaan:

Mark
24-02-06, 08:17
Geplaatst door Aicha1976
Mis je hem :argwaan:

nee

maar aan de andere kant lees ik liever zijn waanideeen dan het geneuzel van een vakkenvullen :D

Aicha1976
24-02-06, 20:51
Geplaatst door Mark
nee

maar aan de andere kant lees ik liever zijn waanideeen dan het geneuzel van een vakkenvullen :D



Tja, het was idd wel leuk hoe hij met zichzelf in discussie ging af en toe :D


Zwart Schaaaaap waar beeeen je :argwaan:

Cherry Bo
24-02-06, 21:24
Geplaatst door Aicha1976


Zwart Schaaaaap waar beeeen je :argwaan:

Hier (klik). (http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&threadid=176522) Iets met, hoe verrassend weer, 'hoer'.

Joesoef
24-02-06, 21:35
Idd, waar Beëeëeën je....

Good Kahuna
24-02-06, 21:36
Geplaatst door Aicha1976
Tja, het was idd wel leuk hoe hij met zichzelf in discussie ging af en toe :D

Ik vond hem een beetje de groepshystericus. Amusant, als je hem eenmaal kende. En hij maakt hele mooie tekeningen. Maar zijn aanwezigheid in discussies werkte vaak als een zwart gat dat vaak eindigde in cliché's en vulgariteiten. Hij verdient een eigen hoekje, met als waarschuwing 'possible mindfuck - betreden op eigen risico'.

Wide-O
24-02-06, 21:49
Geplaatst door Mark
nee

maar aan de andere kant lees ik liever zijn waanideeen dan het geneuzel van een vakkenvullen :D

Heb je toch iets met 'm gemeen :)

Good Kahuna
24-02-06, 21:51
Geplaatst door Wide-O
Heb je toch iets met 'm gemeen :)
:hihi:

Orakel
24-02-06, 22:11
Dwaalspoor is niet Zwarte Schaap. En Schaap was hasjtikke koel. :ego:

Cherry Bo
24-02-06, 22:39
Geplaatst door Orakel
Dwaalspoor is niet Zwarte Schaap. En Schaap was hasjtikke koel. :ego:

Net zo hasjtikke koel als Dwaalspoor. Je zal het ermee moeten doen.

ScarFace
24-02-06, 22:42
Geplaatst door Orakel
Dwaalspoor is niet Zwarte Schaap. En Schaap was hasjtikke koel. :ego:

inderdaad

Dutchguy
24-02-06, 23:20
Geplaatst door Orakel
Dwaalspoor is niet Zwarte Schaap. En Schaap was hasjtikke koel. :ego:
Ik vond het een etter.

Maar wel een etter in lastige omstandigheden. Waar hij ook uithangt nowadays, hoop dat hij in betere omstandigheden is en dat meen ik van harte.

David
24-02-06, 23:27
Er is in ieder geval weer een naam aan m'n negeerlijstje toegevoegd. Ik heb geen kracht meer voor dat zinloze gemekker.

Dutchguy
24-02-06, 23:51
Geplaatst door David
Er is in ieder geval weer een naam aan m'n negeerlijstje toegevoegd. Ik heb geen kracht meer voor dat zinloze gemekker.
Wat mis ik toch allemaal hier? :rolleyes:

David
24-02-06, 23:54
Geplaatst door Dutchguy
Wat mis ik toch allemaal hier? :rolleyes:



Niets, liefje. Ik negeer tegenwoordig preventief. Anders kan ik om de veertien dagen m'n wallen weg laten snijden. :roken:

barfly
25-02-06, 00:18
Geplaatst door David
Niets, liefje. Ik negeer tegenwoordig preventief. Anders kan ik om de veertien dagen m'n wallen weg laten snijden. :roken:

Is het niet een stuk goedkoper om een tijdje niet te Maroccen dan? :)

Rourchid
26-02-06, 19:20
Geplaatst door Wide-O
Je dwaalt, en zit op een doodlopend spoor.
Vanaf het moment dat jij Zwarte Schaap betitelde als de vedette van www.maroc.nl, is hij gaan afbouwen

Rourchid
26-02-06, 19:21
Geplaatst door Couscousje
:haha:

Cc
:haha:

Geplaatst door Couscousje
In het kader van "Het gaat weer helemaal nergens over":

Ik ben tegen de invoering van de euro!

Cc :maf:

P.S.: Als het een Zwarte Schaap is dat beest... Dan heb ik opeens enorme trek in shoarma...
Geplaatst door Couscousje
Cc is altijd in voor een Jihad!

Cc
Geplaatst door Couscousje
Poll Beest!

We are the NVDD'ers! You will now be assimilated. Resistance is futile!


Cc

Geplaatst door Zwarte Schaap
you will now be assimilated????

Hehehehehe.......Ik heb de analfabeet betrapt !!! Hup terug naar de enta-graa-tie lessen.

groetjes,

Zwarte Schaap
Bron: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=40409

Geplaatst door Zwarte Schaap 03-11-2004 09:39

Dit omdat lieden op internetsites als maroc.nl begrip tonen voor de moord.


Geplaatst door Couscousje 03-11-2004 09:39

Hoezo?

Toonde jij geen begrip voor de moord dan, ZS?

Cc

Geplaatst door Zwarte Schaap 03-11-2004 09:47

Hé je spreekt me aan op een normale toon, wat een verademing.

Geplaatst door Couscousje 03-11-2004 09:52

En jij gaat niet in op de vraag?

Zou je dat even willen doen?

Dan kan de hele wereld direct lezen wat voor monster je in feite bent.
Cc

Geplaatst door Zwarte Schaap 03-11-2004 09:59

Vooruit dan maar:

Ik urineer op jou en je bijdrages.

Wat dacht je daarvan?

:gniffel:
Bron: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=115586

Rourchid
26-02-06, 19:22
Geplaatst door Aicha1976
Mis je hem :argwaan:
Ja.

Rourchid
26-02-06, 19:24
Geplaatst door Aicha1976
Mis je hem :argwaan:

Geplaatst door Mark
nee

maar aan de andere kant lees ik liever zijn waanideeen dan het geneuzel van een vakkenvullen :D


Geplaatst door het COC

http://www.coc.nl/documents/MikeTidmus4.JPG


Geplaatst door http://img125.imageshack.us/img125/2986/schaapje5lt.gif

Dit is een slimme truc van het coc. Al jaren loopt de belangstelling van de homobeweging terug. De nieuwe homo's zijn niet zo geintresseerd in de oubollige verenigingen en gaan liever party-en en de hort op.
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2356080#post2356080


Omdat ze niet meer nodig zijn gaat het COC nu helemaal in de pedosex. Met 'the children'....op het gemoed van mensen inwerken, om verlichting te brengen in een land waar ook vrouwen wonen? Iraanse vrouwen hebben dus kennelijk ook iets tegen children en queers?
Vanuit de luie stoel ageren tegen Iran wat velig ver van huis is en om contact te houden met de nieuwe doelgroep in Nederland zal het COC wel weer de bemideling inroepen van de St. Martijn.
Alsof het COC in Nederland iets bereikt heeft in Nederland......
Uit het intranet van een toeleveringsbedrijf van het Nederlandse leger:


HERKEN DE HOMO
http://img45.imageshack.us/img45/2373/earlygaysigns6kz.jpg

http://www.coc.nl/documents/MikeTidmus4.JPG
O, ja. collectivistische denkers halen hun informatie van plaatjes en individualistiche denkers halen hun informatie uit teksten.
Dus speciaal voor de individualisten (en blinden!) de begeleidende tekst bij HERKEN DE HOMO:


Slapjanus?


Een vader vindt zijn zoon een slappeling en om die reden
meldt hij hem aan bij de para's, zodat hij discipline en
wat meer pit in zijn donder krijgt.
Na twee weken is de zoon weer thuis en brengt verslag uit...
En toen was het gisteren zover, onze eerste sprong.
Op 4 kilometer hoogte schoof de sergeant de deur open en
sprongen de eerste enthousiaste para's meteen naar buiten."
Zegt zijn vader: "Daar zat jij dus bij natuurlijk!"
De zoon: "Euh, om eerlijk te zijn niet, nee.
Het was zo dat de sergeant de achterblijvers een voor een
bij de lurven pakte en ze zo het vliegtuig uit smeet."
Zegt zijn vader: "En hup daar ging je!"
De zoon: "Euh, .... om eerlijk te zijn niet, nee.
Ik bleef als laatste over en smeekte de sergeant of ik
alsjeblieft in het vliegtuig mocht blijven. Hij werd woest
en schreeuwde, dat als ik niet sprong, hij me er uit zou trappen!
Hij wilde me beetpakken, maar ik greep een stang en hield me
zo stevig vast dat hij niets kon doen."
Zegt zijn vader: "Maar je hebt gesprongen, toch?"
De zoon: "Tja, hoe zal ik dat uitleggen..... Nou op een gegeven
moment riep de sergeant onze instructeur erbij.
Dat is een neger, een reus....niet te geloven zeg!
Hij ging naast me staan, knoopte zijn gulp open en haalde
zijn geslachtsdeel tevoorschijn. Ik zweer het, die was minstens
30 cm lang, dik als een slaghout en een eikel ter grootte van
een tennisbal. Toen riep hij: "Twee keuzes: je springt
nu dit vliegtuig uit of ik ram deze jongen zonder
pardon zo die dikke reet van je in."
Zegt zijn vader: "En toen sprong je?"
De zoon:

In het begin wel een beetje !!!

Joesoef
26-02-06, 19:31
Ff snel 112 bellen :gsm:

Rourchid
27-02-06, 19:20
Geplaatst door Joesoef
Ff snel 112 bellen :gsm:
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?postid=2649857#post2649857 (Gulden Snede)

Dwaalspoor
28-02-06, 14:13
Geplaatst door Rourchid

Omdat ze niet meer nodig zijn gaat het COC nu helemaal in de pedosex. Met 'the children'....op het gemoed van mensen inwerken, om verlichting te brengen in een land waar ook vrouwen wonen? Iraanse vrouwen hebben dus kennelijk ook iets tegen children en queers?
Vanuit de luie stoel ageren tegen Iran wat velig ver van huis is en om contact te houden met de nieuwe doelgroep in Nederland zal het COC wel weer de bemideling inroepen van de St. Martijn.
Alsof het COC in Nederland iets bereikt heeft in Nederland......
Uit het intranet van een toeleveringsbedrijf van het Nederlandse leger:


HERKEN DE HOMO
http://img45.imageshack.us/img45/2373/earlygaysigns6kz.jpg

http://www.coc.nl/documents/MikeTidmus4.JPG
O, ja. collectivistische denkers halen hun informatie van plaatjes en individualistiche denkers halen hun informatie uit teksten.
Dus speciaal voor de individualisten (en blinden!) de begeleidende tekst bij HERKEN DE HOMO:



Enkele links die je vindt als je COC en subsidie intikt in google.nl:

COC (januari 1997)

over de vernieuwing van het COC

Het vijftigjarig jubileum van het COC zit erop en alom hoor je roepen dat het COC toe is aan een cultuuromslag. Ik roep dat graag mee. Het COC is een landelijke vereniging die door slecht bestuur, lamlendig pr-beleid en politieke luiheid veel geld en goodwill kwijtgeraakt is.

Is dat nou een reden om je lidmaatschap op te zeggen of om maar geen lid te worden? Welnee.

Het landelijk COC is niet meer dan een groepje bestuurders en kantoormensen, die met tevelen in een te duur pand bureaucratie en arrogantie bedrijven, die een onleesbaar blad uitgeven en voorlopig nog niet in de jaren negentig zijn gearriveerd. Het werkelijke COC, dat zijn de afdelingen.

Overal in het land bloeien die als nooit tevoren. COC-leden hebben eerder het gevoel lid te zijn van een afdeling dan van de landelijke organisatie. Ze worden lid om het afdelingsblad te ontvangen, vanwege de activiteiten van de afdeling, en omdat ze hun afdeling herkenbaar tegenkomen in de plaatselijke pers, in het straatbeeld, en in de cultuur van hun regio.

Om helder te maken wat er aan het COC zou moeten veranderen eerst het volgende. Leden betalen contributie (naar draagkracht). Dat geld gaat naar de landelijke vereniging en daarmee kunnen maar net het landelijke kantoor en de personeelskosten betaald worden. De afdelingen krijgen eenmalig een bedrag voor ieder nieuw lid en verder moeten ze zelf maar zien waar ze het van doen (subsidies, bar-omzet, entreegelden).

Vooral het landelijk is dus gebaat bij toename van het aantal leden, want voor een afdeling kosten meer leden alleen maar meer geld: portokosten, drukkosten van het afdelingsblad, van folders etc. Maar het zijn wel de afdelingen die de leden moeten werven.

Tien aanbevelingen voor een vernieuwd COC

1. Leden moeten in de eerste plaats lid zijn van een afdeling en niet van het landelijk. Een belangrijk deel van hun contributie dient naar de afdeling te gaan die daarvoor het eigenlijke COC-werk doet. Een klein deel mag naar het landelijk bureau.

2. Het landelijk moet zich vooral richten op twee hoofdactiviteiten: politieke beïnvloeding en fondsenwerving.

3. Politieke beïnvloeding bestaat uit landelijk en Europees lobbywerk, waarvoor de politieke lijn door de algemene ledenvergadering is vastgelegd. Om dit goed te kunnen uitvoeren moet het landelijk kantoor in Den Haag gevestigd worden.

4. In de komende jaren zal de terugtredende overheid in toenemende mate minder subsidie gaan verlenen aan het COC. Dat geldt zowel voor de afdelingen als voor het landelijk. Te voorzien valt dat veel afdelingen het binnen nu en vijf jaar geheel zonder subsidie van gemeente of provincie moeten gaan stellen. Daarom krijgt het landelijk als hoofdtaak zoveel mogelijk geld binnen te halen van fondsen, bedrijfsleven en vermogende particulieren, waarvan een groot deel ten goede kan komen aan het werk van de afdelingen.

5. Het landelijk kantoor moet aanzienlijk verkleind worden en veel goedkoper gehuisvest. Een a-locatie is geenszins nodig, drie man (m/v) personeel moet voldoende zijn. Het landelijk moet zich los van de contributies leren bedruipen.

6. Afdelingen moeten autonomer kunnen functioneren dan nu. Ze dienen zelfstandige rechtspersonen te worden teneinde zelf activiteiten te kunnen ondernemen om geld binnen te halen. Ook binnen het COC zal commercieel gedacht moeten gaan worden. Naast de bijdrage van het landelijk en het aandeel van de contributies zal elke afdeling zelf haar geld moeten verdienen.

7. Om de zichtbaarheid van het landelijk COC in de media te verbeteren moet een man of vrouw aangezocht worden met een sterke media-persoonlijkheid. Zolang Henk Krol het beter doet in de media dan de directeur van het COC, is er iets ernstig mis.

8. Het landelijk COC zal moeten gaan beseffen dat niet het landelijk de vereniging is, maar dat de afdelingen de vereniging vormen. Dus: de afdelingen zijn er voor de leden, het landelijk is er voor de afdelingen.

9. Het dure, niet-actuele, uitsluitend op de westelijke randstad gerichte slecht vormgegeven en slecht geschreven afdelingsblad XL moet verdwijnen. De instandhouding en vorming van goede afdelingsbladen moet gestimuleerd en met verenigingsgeld gefinancierd worden. Het landelijk kan maandelijks drie A-4tjes kopij aanbieden aan de afdelingsbladen ter vervanging van XL.

10. Afdelingen moeten gestimuleerd worden meer regionaal samen te werken, en bij voorbeeld gezamenlijk een regionaal afdelingsblad te maken. Arnhem en Nijmegen zijn daar al mee bezig. Zouden Oss en Tiel misschien ook mee moeten doen?

Met deze tien veranderingen zou het COC gerust de volgende eeuw in kunnen. Nog belangrijker is het om lid te worden van je afdeling, actief lid bij voorkeur. Een groot deel van de huidige emancipatoire verworvenheden hebben we te danken aan de COC-activisten uit de jaren veertig, vijftig en zestig. Om die verworvenheden in stand te houden hebben we o.a. een sterk COC nodig, met actieve, zichtbare, geldelijk gezonde en vernieuwende afdelingen, en een politiek daadkrachtig, financieel inventief en coördinerend landelijk bureau.

http://www.vanderpluijm.demon.nl/column/1997-01.html


Studio NMO over homoseksualiteit en islam

14-07-2004 Studio NMO – het live-radiodiscussieprogramma van de Nederlandse Moslim Omroep op 747AM, elke donderdag van 20-21 uur – besteed op 15 juli 2004 aandacht aan het thema homoseksualiteit en islam. Dit mede n.a.v. het stopzetten van de subsidie voor Stichting Yoesuf. Namens het COC neemt Henk Beerten deel aan het programma.

Stichting Yoesuf houdt zich specifiek bezig met het onderwerp homoseksualiteit en islam. De stichting geeft informatie, organiseert trainingen en is samen met het COC, Humanistisch Verbond en de Stichting Islam en Burgerschap partner in het project Dialoog – over Homoseksualiteit & Religie, Levensbeschouwing en Ethiek.

In het kader van de bezuinigingen heeft het ministerie van VWS besloten de subsidie voor Stichting Yoesuf stop te zetten. Net in een tijd dat kwesties rond homoseksualiteit en islam steeds meer gaan spelen en juist extra aandacht vragen.

Namens het COC spreekt voorzitter Henk Beerten zich daarover uit en zal hij ook melden wat het COC concreet doet voor homoseksuele, lesbische en biseksuele moslims.

Studio NMO is het live discussieprogramma van de Nederlandse Moslim Omroep. Het wordt wekenlijks uitgezonden op donderdag tussen 20.00 en 21.00 uur op 747AM. Presentator Redouan Harrak ontvangt in Studio NMO wekelijks politici, beleidsmakers en andere spelers in het multiculturele veld. Zij gaan met elkaar in debat over actuele maatschappelijke, politieke en culturele thema’s die moslims in Nederland bezighouden.

http://www.coc.nl/dopage.pl?thema=any&pagina=viewartikel&artikel_id=172

Het COC doet niet meer mee

Vorige week bereikten de paarse formateurs een akkoord over het homohuwelijk. Het COC claimde de winst. Ten onrechte, zeggen critici, niet het COC maar de Gay Krant heeft de lobby gevoerd. En dat is tekenend voor de 'labbekakkerige' homovakbond: 'Emancipatiebewegingen horen zichzelf overbodig te maken als de emancipatie is voltooid. Maar het COC heeft zich nu al overbodig gemaakt.'

door Peter Vermaas

DAT DE LOBBY voor het homohuwelijk door Gay Krant-hoofdredacteur Henk Krol gevoerd moest worden, is volgens betrokkenen typerend voor de situatie waarin het COC, de Nederlandse Vereniging tot Integratie van Homoseksualiteit, zich op dit moment bevindt. Steeds vaker krijgt de vereniging kritiek op de wijze waarop zij naar buiten treedt. Nadat het COC in 1996 financieel al op de rand van een faillissement stond, zou het op dit moment vooral inhoudelijk bankroet zijn. Niet alleen de lobby voor het homohuwelijk maar ook de zaak tegen RPF-voorman Leen van Dijke, die in Nieuwe Revu homoseksuelen met dieven vergeleek, werd door anderen gevoerd.

Omdat door een beleidswijziging van het ministerie van VWS de structurele instellingssubsidie vervalt, moet het COC per 1 januari 1999 op een andere voet verder. Per project moet geld aangevraagd worden, wat consequenties heeft voor de organisatie van het landelijk kantoor van het COC. Voor de vereniging een moment om de prestaties van de afgelopen jaren te evalueren en naar de rol van het COC in de toekomst te kijken.

Bestuurders wisselen elkaar de laatste jaren snel af. Sinds november 1997 is Ineke Huyser voorzitter van het landelijk bestuur. Zij praat liever niet over de periode van haar voorgangers, maar wil wel kwijt dat ze het 'merkwaardig' vindt dat er in die tijd weinig op de actualiteit is ingespeeld. In het 'crisisjaar' 1996 is er geen aandacht besteed aan de homofobe uitspraken van Leen van Dijke. Huyser: 'Het is maar waar je op dat moment je tijd in steekt. Nu denk ik dat we in zo'n geval wel actie zouden ondernemen. De rommel van 1996 is nu opgeruimd.'

DE OUD-HOOFDREDACTEUR van het COC-jongerenblad Expreszo, Bamber Delver, vindt niet dat de rommel is opgeruimd. Op de dag dat het COC in 1996 haar vijftigjarig bestaan vierde, publiceerde hij op de opiniepagina van dagblad Trouw een artikel waarin hij aangaf dat het COC 'inhoudelijk allang failliet' was. Terwijl een belangenorganisatie voor homoseksuelen heel hard nodig is, slaagde het COC er volgens Delver niet in een rol van betekenis te spelen in het maatschappelijk debat. Landelijke thema's gingen aan de vereniging voorbij en men is ingehaald door actievere organisaties die zich wél publicitair weten te verkopen. Het enige waar het COC volgens Delver het nieuws mee haalde, was het 'belachelijke idee' van 'flikkerbosjes' die aangelegd moesten worden in de Utrechtse nieuwbouwwijk Leidsche Rijn.
Delver: 'Ik heb sinds 1996 nog niets van verandering gemerkt. Het COC presenteert zich als een vakbond voor homoseksuele mannen en lesbische vrouwen, maar maakt daar absoluut geen werk van. Als je de publieke discussie ziet, dan speelt het COC geen rol van betekenis. Met het binnenhalen van het homohuwelijk heeft het COC niets te maken gehad. Henk Krol wel; hij is een goede lobbyist. Het afgelopen decennium sneed hij de hot items aan, niet de vakbond. Hij is een gezicht geworden, hij praat mee. Het homohuwelijk is het resultaat van de goede manier waarop Krol de publieke opinie heeft weten te beïnvloeden. Bij het kamerdebat over het geregistreerd partnerschap zat het COC niet eens op de publieke tribune.'

De hoofdredacteur van de Gay Krant ziet ook dat het niet goed gaat met het COC, al wil hij niet van een 'inhoudelijk faillissement' spreken. Krol: 'In de organisatie heerst nog steeds een sterk jarenzestigdenken. Het COC spreekt niet de taal van deze tijd. Het luistert niet naar de hele homopopulatie.' Ook het 'vijanddenken' richting andere organisaties stoort Krol. 'Ik zou dolgraag met het COC willen samenwerken. Wij bereiken 120 duizend mensen met de Gay Krant. Tegen kostprijs zou ik zo een pagina in onze krant aanbieden, maar zij willen niet. Ik geloof dat er in de ogen van het COC geen grotere vijand is dan ik.'

MET DE KOMST van Laurette Spoelman als directeur van het COC zou er veel gaan veranderen, dachten critici in en rond de vereniging. Eind 1995, vlak voor het 'crisisjaar', volgde Spoelman Anja van Kooten Niekerk op, die vanaf 1989 een duidelijk boegbeeld was. Van Kooten Niekerk kon zich, volgens de officiële lezing, niet langer vinden in vernieuwingen en maakte daarom plaats voor een jonge opvolger. De dertigjarige Spoelman, die eerder voorzitter was van de CNV-jongeren, moest een frisse wind door de vereniging laten waaien. Inmiddels is ook Spoelman weer vertrokken. Bij de verkiezingen van 6 mei is zij tot kamerlid voor de Partij van de Arbeid gekozen.

Ook Spoelman lukte het niet het COC te hervormen. Bamber Delver, die tijdens haar directeurschap het COC-jongerenblad maakte: 'Spoelman was een totaal fiasco. Ze heeft volstrekt niet gefunctioneerd. Ze was nauwelijks op kantoor aanwezig, had geen eigen ideeën en geen eigen inbreng. Ze faalde volledig en was zeker geen boegbeeld van de organisatie.'

Ook Cees van der Pluijm, bestuurslid van de COC-afdeling Nijmegen en columnist van de Gay Krant, heeft 'niet de indruk dat men er bij het COC erg rouwig om is dat Spoelman naar de Tweede Kamer vertrok'. In een ironisch getoonzette column nam hij onlangs afscheid van Spoelman, 'een vrouw met bijzondere gaven van hoofd en hart'. Van der Pluijm: 'Spoelman zei de mensen niet zo veel. Ze was publicitair gezien té grijs en zeker in de afdelingen in het land kende men haar nauwelijks.'

Tot hilariteit van haar critici gaf Spoelman zelf in een vraaggesprek met het officiële COC-blad XL toe dat zij als directeur weinig voor elkaar heeft gekregen. De weinig flexibele cultuur binnen de organisatie was haar tegengevallen. Dat zij die in haar eentje kon ombuigen, bleek een illusie.

In datzelfde interview gaf Spoelman aan zich in de Tweede Kamer niet meer met homobeleid te willen bezighouden. 'Daarvoor ben ik te betrokken', verklaarde ze later in het PvdA-ledenblad Pro. 'Ik ben geen kamerlid geworden om één belangengroep te vertegenwoordigen. Ik heb mij de afgelopen jaren overigens flink uitgelaten over het homobeleid, volgens mij kan het dan alleen maar misgaan.'
Deze keus wordt Spoelman, die zegt niet langer als 'nationale pot' door het leven te willen gaan, binnen en buiten het COC zwaar aangerekend. Van der Pluijm in de Gay Krant: 'Heeft mevrouw Spoelman zich op onze kosten mogen bekwamen in de homo-lesbische belangenbehartiging, gaat ze haar positie verbeteren door een nieuwe trede op de carrièretrap te bezetten, blijkt ze opeens te vinden dat ze haar deskundigheid niet moet aanwenden voor de groep waar ze de afgelopen jaren mee en voor gewerkt heeft.'

Ook voorzitter Ineke Huyser vindt de uitspraak van Spoelman 'bizar'. Het zegt volgens haar echter meer over Spoelman dan over het COC.
Volgens Bamber Delver is het wél typerend voor de vereniging: 'Het is idioot dat zij door de PvdA op haar functie als directeur van het COC naar de Kamer is gehaald maar dat ze zich daar nu niet bereid heeft getoond om homo- en lesbische zaken in haar portefeuille te nemen. Ik vind dat een onderdeel van het faillissement van het COC.'

SCHERTSEND WORDT gezegd dat Laurette Spoelman door haar vertrek een bijdrage levert aan de financiële en personele reorganisatie van het landelijk bureau van het COC. Dat dit niet ver bezijden de waarheid is, blijkt uit het feit dat er tot op heden geen nieuwe directeur gezocht is. Het hoge salaris van Spoelman drukte zwaar op de begroting, net als de kosten van het prestigieuze kantoorpand in het centrum van Amsterdam, geeft Ineke Huyser toe. De verantwoordelijkheid voor de hervorming van het COC ligt, nu Spoelman halverwege de rit het COC heeft verlaten, vooral bij haar. Op 1 januari 1999, als de structurele subsidie wegvalt, zal het COC compleet vernieuwd moeten zijn.
Organisatieadviseurs lichten op dit moment de vereniging volledig door. Eind deze maand zullen zij een rapport afleveren waarin de stand van zaken beschreven zal staan en alternatieve organisatievormen voor de toekomst genoemd zullen worden. Volgens Huyser zal de keuze gaan tussen doorgaan op de huidige voet - een landelijk opererende 'facilitaire organisatie' met zowel nationale als internationale belangenbehartiging - of een nieuw model, waarin voor het landelijk bureau alleen nog een kleine coördinerende taak is weggelegd te midden van de zelfstandig geworden afdelingen.

De wijziging van de organisatiestructuur is volgens Huyser een van de manieren waarop de vereniging probeert zich 'meer aan de toon van de tijd aan te passen'. Een aanpassing van de statuten moet de grootscheepse veranderingen mogelijk maken. Begin mei zou het COC-congres, waarin alle afdelingen vertegenwoordigd zijn, over de aanpassingen vergaderen. Hoewel wijziging van de statuten ook voor de afdelingen ingrijpende gevolgen kan hebben, bleken de COC-leden matig geïnteresseerd. Het quorum werd niet gehaald. Het congres moest voortijdig worden afgeblazen.

Ineke Huyser wijt de geringe belangstelling vooral aan het mooie weer en het 'minder aantrekkelijke' discussieonderwerp. Henk Krol geeft in zijn hoofdcommentaar in de Gay Krant een andere verklaring. Krol vindt het 'labbekakkerig' dat de leden zo weinig betrokken zijn en hij vreest voor het idee dat mensen denken dat de homo-emancipatie is voltooid. 'Niemand schijnt zich te realiseren dat de homo- en lesbienne-emancipatie slechts enkele tientallen jaren oud is. De acceptatie en tolerantie die we hebben afgedwongen is nog maar flinterdun', schrijft hij.
Huyser is het in dit opzicht met Krol eens. De homo-emancipatie is nog lang niet voltooid en dus zal het COC volgens haar actief moeten blijven. 'Amsterdam is niet de wereld', zegt ze. 'In Friesland zijn er 22 gemeenteambtenaren die het vertikken om partnerregistraties te voltrekken bij mensen van een gelijk geslacht. Dan denk ik: hoezo "we zijn klaar"?'

IN DE BRIEF die het COC onlangs aan de kabinetsinformateurs stuurde, benadrukte Huyser het belang van de actualisering van het homo- en lesbisch emancipatiebeleid. Het is, zegt ze, niet meer alleen het bestrijden van discriminatie en ongelijke behandeling; het beleid moet zich ook richten op 'het bevorderen van de positieve identiteit van de eigen groep: diversiteit als bron van kwaliteit voor de multiculturele samenleving'.
Bamber Delver: 'De buitenwacht denkt dat homoseksueel Nederland een amusementsindustrie is geworden en het lijkt op het eerste gezicht dat het allemaal wel leuk gaat. Maar dat is niet zo.'
Ook Delver vindt dat de homo-emancipatie 'nog lang niet' voltooid is, maar het COC heeft voor hem definitief afgedaan: 'Zoals het landelijk COC nu functioneert, kan het beter opgeheven worden. Het COC is een naar binnen gekeerde organisatie geworden die alleen maar kampt met interne problemen. Emancipatiebewegingen horen zichzelf overbodig te maken als de emancipatie is voltooid. Maar het COC heeft zich nu al overbodig gemaakt. Niet omdat de emancipatie voltooid is, maar door haar eigen functioneren.'


http://www.groene.nl/1998/24/pv_coc.html

Einde voor subsidie COC-Amsterdam?

06-06-03 De gemeente Amsterdam maakte onlangs bekend 127 miljoen euro te gaan bezuinigen. PvdA wethouder Oudkerk moet voor meer dan 1.8 miljoen euro bezuinigen en gaat van tientallen organisaties de subsidie stoppen. Dit zullen met name subsidies zijn op het gebied van emancipatie, allochtonen, vrouwen en homo's, waaronder ook de gehele subsidie aan het COC-Amsterdam.

De grootste COC-afdeling van Nederland is erg boos over de rigoureuze stap van de gemeente Amsterdam en heeft het college van de Gemeente Amsterdam en de leden van de Gemeenteraad een protestbrief gezonden.

Voorzitter Cox Habbema schrijft hier in: "Met verbazing hebben wij kennis genomen van het voornemen van het college om de subsidie aan onze organisatie volledig te schrappen.

Verbazing, omdat dit gebeurde zonder enig overleg vooraf, dit lijkt ons niet de manier om een subsidie relatie die al tientallen jaren bestaat te beëindigen.
Verbazing, omdat de wethouder belast met diversiteit bij verschillende gelegenheden heeft gezegd dat hij voorlichting over homoseksualiteit op scholen belangrijk vindt.
Verbazing, omdat dezelfde wethouder aan de Amsterdamse homo organisaties in september vorig jaar liet weten homo emancipatie een belangrijk onderwerp te vinden.
Verbazing, omdat ons "Roze Vluchtelingen" project is genomineerd voor de diversiteitprijs van de gemeente Amsterdam.

Als de plannen zoals die nu op tafel liggen doorgaan is dit het einde van diversiteit in Amsterdam. Ons overleg met verschillende allochtone organisaties in deze stad, om meer begrip voor homoseksualiteit te kweken, past dus niet in het beleid van de Gemeente. Hulp aan homo mannen en vrouwen is niet meer nodig in deze plannen, en hiermee verdwijnt de belangrijke functie van de 1946 in Amsterdam opgerichte oudste belangenorganisatie voor homo, mannen en vrouwen, in de wereld. Dat er anno 2003 bezuinigd moet worden kunnen wij ons voorstellen, en daar willen we best aan meewerken maar niet op deze manier," aldus de verontwaardigde voorzitter van COC-Amsterdam.

http://www.cocalkmaar.nl/nieuws-juni03.php

Van der Laan stelde vragen over het ontbreken van subsidies voor homo-emancipatie op de Nederlandse Antillen en Aruba, terwijl er wel geld wordt gereserveerd voor homo-emancipatieprojecten in ondermeer Bulgarije en de Oekraïne.

Volgens Pechtold kunnen homo-emancipatieprojecten in Aruba door Nederland gefinancierd worden als organisaties daarvoor subsidie aanvragen bij Cede Aruba. Pechtold zegt er sterk aan te hechten dat homoseksuelen op Aruba hiertoe zelf het initiatief nemen. Van der Laan hoopte echter dat Pechtold zich in zou zetten tegen de homofobie op Aruba en de Nederlandse Antillen


http://www.coceindhoven.nl/content.php?id=20&newsid=268


COC-voorzitter strijkt riante vergoeding op

Voorzitter Frank van Dalen en secretaris Quirine Diesbergen van COC Nederland hebben zelf tegen riante betaling de taak van interim-manager op zich genomen.

De meest recente directeur van COC Nederland, Alice van Rooij, is sinds 1 februari niet meer in dienst. Volgens voorzitter Frank van Dalen was er tussen bestuur en de zoveelste directeur op rij onvoldoende overeenstemming over de wensen en ambities.

Totdat een nieuwe directeur is gevonden, nemen Van Dalen en Diesbergen nu de operationele zaken waar en vormen zij de directie, zonder dat daarover - zoals de statuten voorschrijven - voorafgaand de leden zijn geïnformeerd. Het Radio 1-journaal meldde dit al eerder deze week. Voor het vervullen van deze functies krijgt het tweetal volgens COC-ingewijden 89,25 euro per uur, inclusief BTW.

Het bedrag is conform het salaris van een COC–directeur, dat om die reden wel eerst moest worden verhoogd, zo melden bronnen binnen het COC.

De vervanging door Van Dalen (28 uur per week), gesteund door Diesbergen (8 uur per week), zou lopen van 1 december 2005 tot uiterlijk 1 mei 2006. Daarmee zou het duo in minder dan een half jaar naar schatting bijna zeventigduizend euro exclusief onkosten toucheren.

Inmiddels is ook een publiciteitsmedewerkster aangenomen die, naast de huidige pr-medewerker René van Soeren, uitleg kan geven over de werkzaamheden van het jubilerende COC.

Het COC verloor het afgelopen jaar 7% van de achterban. Daarmee wordt volgens interne notulen 'een kritische grens bereikt'.

Twee grote subsidiegevers, het Oranjefonds en het VSB-Fonds hebben daarnaast besloten hun aanvankelijk toegezegde donaties aan het COC in te trekken. Daardoor dreigt nu een tekort op de begroting te ontstaan. Het gaat, zo staat in een intern voortgangsbericht van het COC, om een bedrag van € 240.000,-. COC bestuurslid Wouter Fens gaat alsnog proberen deze subsidies binnen te halen. Van Dalen kenmerkt de beslissing van beide fondsen als 'homofoob'.


Frank van Dalen geeft toe dat 'het soms kraakt' in zijn organisatie. "En soms kraakt het dan luid. Maar tot stilstand komt het niet."


"Probeer maar eens iemand van gelijke kwaliteit te vinden voor dat salaris. Het gaat om slechts € 6.500,- per maand en daar komen alleen de sociale lasten en de B.T.W. bij."
Hij legt uit: "Twee bestuursleden nemen tijdelijk een aantal werkzaamheden van de directeur waar. Een pragmatische keuze die het COC alleen het reguliere directeursbudget kost en zeker geen duur interim-salaris."

http://www.gaykrant.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=1873

Dwaalspoor
28-02-06, 14:13
Subsidie Apollo Stopt

Apollo-voorzitter Ben Latooij is teleurgesteld in het besluit van wethouder Marianne van den Anker (Leefbaar Rotterdam). Ze heeft besloten dat de subsidie voor de belangenvereniging voor lesbische en homojongeren tot en met 26 jaar stopt. Per 1 januari 2007 moet Apollo zijn ingetrokken bij het COC. Die krijgt vanaf dat moment alle subsidie die er voor homo-organisaties is. ,,Daar worden we dan een werkgroep van. Dan verdwijnen het zelfstandige bestuur en de eigen leden waardoor het succesvolle voor-en-door jongerenconcept verdwijnt."

Niet dat er met het COC iets mis is, want daar werkt Apollo goed mee samen. ,,Maar het is belangrijk dat er een aparte vereniging is voor homoseksuele en lesbische jongeren. Ze moeten met leeftijdgenoten kunnen praten over onderwerpen als seks en soa’s.’’
Van den Anker was eerst van plan te bezuinigen op subsidie voor homo-belangenorganisaties. Dat is teruggedraaid, omdat ze het onderwerp te belangrijk vindt. Juist daarom wil ze één sterke homo-belangenorganisatie. ,,Het is zonde als er subgroepjes zijn,’’ vindt ze.

Apollo krijgt een jaar om te verhuizen van het pand aan de Van Oldenbarneveltstraat naar het pand van het COC aan de Schiedamsesingel. ,,Dat gebouw ligt minder centraal. In de Van Oldenbarneveltstraat liggen meer homo-cafés, waardoor de drempel laag is bij ons binnen te stappen.’’

Latooij heeft één hoop: dat er na de verkiezingen een college met andere partijen komt. ,,Ik weet zeker dat de PvdA, de VVD en het CDA achter ons staan.’’

http://rotterdamgayevents.com/content/view/109/2/

Dutchguy
28-02-06, 14:51
Ja?
En?

MusicManiac
28-02-06, 15:59
Het zit je nogal hoog , he, Schaap ?

Rourchid
02-03-06, 01:44
Geplaatst door Dutchguy
Ja?
En?
Homofilie, dwangneurose en zelfbeklag is een standaardwerk dat de narcistische aanwending van homofilie beschrijft en stelt hoe de door narcistische aanwending van homofilie altijd in homoprostitutie.

De clustering homofilie, dwangneurose, en zelfbeklag komt uit de dogmatisch Christelijk koker en dient in deze kringen weerlegd te worden.
De efbeelding van het COC dat Iran enkel op het terrein van homorechten bekritiseerd zou beter geaddreseerd kunnen worden aan de dogmatiche Christenen in Nederland
De indruk die het COC nu wekt is dat Iran alleen bekritiseerd moet worden vanwege de homorechten en het COC portretteert zichzelf wederom als een narcistische in zichzelf gekeerde belangengroep zijn die alleen dient om de homo-elite makkelijk aan geld te kunnen helpen.

Het COC is volledig van de de werkelijkheid losgezongen en hun derealisatie blijkt wel uit het blijven adoreren van de openlijke homoseksueel Fredrik de Grote wiens vriend ook nog Voltaire geweest zou zijn.
Voltaire's omgang met de Duitse keizer is in doodsvijandschap geëindigd vanwege diens geestesziek experiment om te ontdekken welke taal er het eerst op aarde gesproken werd.
Voor dit experiment zijn een grote hoeveelheid zuigelingen van de moederborsten gerukt en of opgekocht bij de armen. De babies werden allemaal op een zaal gelegd, waar iedereen muisstil moest zijn om te ontdekken welke taal er nu als eerste gesproken zou worden.
Omdat babies nu eenmaal; aandacht nodig hebben en ook toegesproken/toegezongen moeten worden, zijn alle babies ten gevolge van verwaarlozing dood gegaan.
Voltaire beschouwde Frederik de Grote als een narcistische machtwellusteling en dat was Frederik inderdaad. In zijn geval, helaas was de Duise keizer openlijk homoseksueel en de gelijkschakeling van narcisme aan homoseksualiteit, met jezelf willen vrijen, homo's zijn alleen maar op zichzelf verliefd is een gelijkschakeling die nog regelmatig publiekelijk geuit wordt door de katholieke clerus

Wie nou de keizer is die in Andersen's sprookje zo passend gekleed gaat laat zich in deze context niet moeilijk raden, evenals de extrapolatie naar de 'passende kleren' voor de homo' s in Iran zoals verstrekt door het COC.
Het COC moet zelf maar weten hoe het zichzelf vernietigt (graag!), maar er moet wel opgemerkt worden dat de actie van het COC de rechten van homo's in Iran nog meer zou kunnen ondergraven daar de warme belangstelling heeft van dogmatische Christenen die hun mede-monotheïsten maar al te graag zullen melden dat iedere homo de aanleg heeft om zichzelf te prostitueren en als het even kan ongebreideld te experimenteren met weerloze kinderen.
Kortom, het COC is zelf een homobashende organsatie geworden die de homo' s in Nederland in de steek laat (zie de voorgaande autochtone homograppen) en bovendien is het COC nu aan het oproepen tot homohaat in Iran.
Kritiek op het COC is echter niet mogelijk daar de leden door hun homoseksueel lijden zo gelouterd en verheven zijn dat ze beter dan wie ook weten hoe ze in Iran homorechten moeten afdwingen, waarbij het COC (uiteraard) ook de belangen behartigt van de (Iraanse) Pavlevi-kliek; per slot van rekening zit heel Iran te wachten op de komst van de nieuwe Sjah onder wiens bewind Iran het paradijs voor homoseksuelen op aarde zal zijn.

Een passend einde: alles wat men te lang volhoudt en handhaaft, verandert op den duur in zijn tegendeel. Dit laatste komt uit de de Verweesde Samenleving van Pim Fortuyn maar de (volks)wijze woorden zullen voor de losers van het COC te hoog gegrepen zijn en te hoog gegrepen blijven. COC-profiel: emotioneel verkrampt, fantasieloos, laag-intelligent, werkschuw etc. etc.

Rourchid
02-03-06, 01:46
Geplaatst door MusicManiac
Het zit je nogal hoog , he, Schaap ?
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2642012#post2642012

Aicha1976
02-03-06, 02:30
Geplaatst door Good Kahuna
Ik vond hem een beetje de groepshystericus. Amusant, als je hem eenmaal kende. En hij maakt hele mooie tekeningen. Maar zijn aanwezigheid in discussies werkte vaak als een zwart gat dat vaak eindigde in cliché's en vulgariteiten. Hij verdient een eigen hoekje, met als waarschuwing 'possible mindfuck - betreden op eigen risico'.



Ach ja groepshystericus, dorpsgek, voor iedereen een plekje op Maroc.nl nietwaar :blowen:

Ik kom hier vrijwel niet meer...maar wat hoor ik, is Fikkie ook zoek :jammer:

Good Kahuna
02-03-06, 06:02
Geplaatst door Aicha1976
Ach ja groepshystericus, dorpsgek, voor iedereen een plekje op Maroc.nl nietwaar :blowen:

Ik kom hier vrijwel niet meer...maar wat hoor ik, is Fikkie ook zoek :jammer:

Ik zag je al zo weinig de laatste tijd... Nieuwe hobby gevonden?

En Fikkie, ach die zei dat die de laatste tijd weinig te melden had, maar dat was volgens mij een kortdurend dipje.